- Öğünlerini düzenleyip gerek duyduğun enerjiyi gün içinde alarak
- Gece yemek yemek istemen, dediğin gibi sıkıntıdan kaynaklanıyor olabilir. Kaygı bozukluğu, gece yeme sendromu, aşırı/tıkanırcasına yeme bozukluğu gibi bir psikiyatrik bir hastalığı getiriyorsa aklına bir psikiyatriste görün, derim. Erken aşamada çözüldüğünde kolayca, zarar görmeden sorundan kurtulunur. Sorun iç sıkıntısından değil, can sıkıntısındansa kendin de çözebilirsin, bence: Yemek yemeyi bir el alışkanlığına dönüştürmüşsen bundan kurtulmakla başla. Kurtulmak için doyurucu öğünler hazırlamalısın, öğün saatlerinin arasını açmalısın. Günde 2-3 öğün yeterli. Ara öğün her gün almasan daha iyi. Aldığında da az olmalı. Su dışında midene gönderdiğin her besin, kana şeker pompalanmasına neden oluyor. Bu da uzun sürede şeker hastalığına yol açabilir. Az öğünle beslenmenin önemi burada. Ayrıca, yemek yerken başka hiçbir şey yapma ki beynin doyduğunu kolayca algılayabilsin. Üstelik, herhangi bir işi yemek yerken yaptığında ikisi arasında bir bağlantı kurmuş oluyorsun. Örneğin, televizyon izlerken cips yemeye alışıyorsun ve cips yemek bir el alışkanlığına dönüşüyor. Cips yemeden televizyon izleyemez ya da bundan keyif alamaz oluyorsun. Sigara bağımlılığı gibi... Can sıkıntısının nedeni yapacak bir şey bulamayıp yemek yemeye sarmaksa gece uyumaya çalış. 11-3 arasında uykuda olacak şekilde ve 6'dan önce uyanmayacak şekilde bir uyku düzeni oluştur.
Sana küçük bir tavsiye vereyim mi o banada oluyor. O aslında sende bilirsin belki hep açlık değil psikolojik de oluyor ondan dolayı acıkmış gibi hissediyorsun. Bol bol su iç derim ki işe yaramayabilir. Benim açlığımı azaltan şey şahsen kahve istersen deneyebilirsin gerçekten işe yarıyor kahve açlığa birebir
Muhtemelen gündüzleri iştahsızsın geceleri iştahın açılıyor ben de öyleyim şimdi gidip menemen yapıp yicem mesela. Ayrıya iştahın varsa git ye niye duruyon xD
İşte o bana da oluyo. İki kaşık makarnayı zar zor yedim mesela. Bir de zaten akşam uyandım iştah 0 geceden sonra ne oluyosa oluyo valla. Yani uyku düzeniyle de alakalı olablr
Valla sırf bu yüzden kilo aldım... Can sıkıntısı ve yalnızlık insanı dolaba ittiriyor özellikle önümüzdeki karantina günlerinde ne yapacağım bilmiyorum en iyisi abur cubur almamak ve yemekleri az az yapmak ki daha sonra buzdolabında tartaklayacak bir şey bulamayalım
1. psikolojik olabilir. en bilindik depresyon belirtilerinden.
2. seker. kan sekerine bir baktir.
3. dengesiz beslenme. ogunlere ceki duzen ver biraz. ozellikle sabah saatlerinde, en en en ozellikle de kahvalti, dogru duzgun beslenmiyorsan gece saatlerinde artik vucudun dayanamaz hale gelir dogal olarak. aksamlari az yemeye calis, sabah ac uyansin vucudun, bir kac gun zorla kendini, sonra duzene girer.
üzerine çok düşündüğün için. ama illa yok olmuyor birşeyler yemem lazım diyorsan çay tabağının içine kuruyemiş koyup bir bardak sütle hiç edebilirsin. tutacaktır
Birak o is bende 75 kilodan 105 kilo oldum Şu an 100 kiloyum orucun etkisi tabi bu kiloyu almamim sebebi biraz psikollojikti askerde depresyon yasadim yanimdaki arkadasim sehit olmustu bende baldirdan vurulmustum cok sükür bisey yok ta cok ilac kullandim hikayesi buyuk ugrasmicam 12 sene oldu... Gece yemegi tehlikeli yemektir gun vakitlerinde yani zamaninda yemedigin icin surekli mide ne yapacagini sasiriyor tabi sen acikmissin goturuyorsun paso mide ne yapsin kucukken buyumeye basliyor bu sefer alisiyor her gun kaldiriyor seni aciktim ben diyor her dediginde daha fazla yiyorsun acc yat kurtul valla bak ya da antep badem findik ye 5 er adet gecer zaten aclik hissi 😁😁😁
Gün içerisindeki beslenmende eksiklik olabilir. Bu genelde gece için açlık yaratır. Yinede gece çok açıkıyorsan yoğurt yemeni tavsiye ederim. Hatta tarçın zencefil pul biber ve limon katıp üstüne bir iki bardak su içebilirsen yap yakıcı etkisi de olur
Özellikle öğle ve akşam yemeği arasında öğün tüketmemeniz, gece atıştırma ihtiyacınızın artmasına neden olabilir. Bu ara öğünde protein ve karbonhidrat dengenizi sağlayacağınız, meyve ile süt veya yoğurt ile galeta yanında bir parça peynir, gece bir şeyler atıştırma hissinizin azalmasına yardımcı olacaktır.
Can sıkıntısı, keyif, öylesine her ne ise boşver kız tadını çıkar. Spor yap hantal olma falan filan işte eritirsin bozma ağzının tadını doya doya ye bence.
Buz dolabını zincire vurarak durdurabilirsin. Yoksa en az yüz kere kapağını açıp bakıp bakıp geri dönüp en sonunda da dayanamayıp akşamdan kalan sarmaları gömersin 😄 Keyifli geceler.
Geç saatlere kadar uyumassan yemekte yersin kiloda alırsın gözlerinde morarır kararır günüde kaçırırsın uyku düzenin mahvolur hareketsizlikle birlikte sağlığın ve ruh durumun iyi olmaz daha bir sürü şey var hemen çeki düzen vermelisin kendine burda boş boş şeyler peşinde olmayın fazlası çok zararlı
Yaaa bendede var o acaba bende gizli şekermi var bilmiyorum ama bende obez olduğu kessin 😊 bende durmuyorum çözüm bulursan banada söyleyebilirmisin 🤗🤗😊
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Selâm, can bedenden geçermiş ye gitsin gacı. Meyve ye.
Mesela şu iç 1 litre suyu al ama soğuk olsun bence normal şu insanın midesi bulandıriyor. sonra soğuk 1 litre suyu kafaya dik yavaş içme amaicersen miden şişmez dikkafaya bakk nasıl şişiyor miden