Bu Mor Renkteki Gıdalar Kansere Yakalanma Riskini Azaltıyor!

Kanser hastalığı son yıllarda o kadar çok yaygınlaştı ki artık herkesin içine kurt düşüren bir rahatsızlık oldu.

Giydiğimiz kıyafetler, çocukların oyuncakları derken her alanda kanser hastalığı için elimizden geldiğince tedbir alır durumdayız.

Bir de bunun seçeceğimiz yiyecekler kısmı var ki bu yazıda biraz ondan bahsetmek istedim.

Diyet ve beslenme uzmanları, mor yiyeceklerde bulunan antosiyaninlerin obezite ile savaştığı, UV ışınlara karşı cildi koruduğu, kalp-damar ve kan dolaşımının dostu olduğu için kalp krizi riskini azalttığını ve mor besinin türüne göre kanser çeşitlerine şifa olduğu gözlemlenmiş.

İşte onlardan bazıları:

Mor tatlı patates

Bu Mor Renkteki Gıdalar Kansere Yakalanma Riskini Azaltıyor!

Anavatanı Japonya olan mor tatlı patates çok fazla antioksidan içerir.
Tüketimi bildiğiniz bizim sevdiğimiz sarı patates gibi üstelik!

Mor havuç

Bu Mor Renkteki Gıdalar Kansere Yakalanma Riskini Azaltıyor!

A vitamini ve Beta karoten ve bakımından zengin olan mor bu besini es geçmemeli!

Gözler için de çok faydalı olduğu belirtilen havuçların "kaynatılmadan tüketilmesi" gerekiyor.

Açai üzümü

Bu Mor Renkteki Gıdalar Kansere Yakalanma Riskini Azaltıyor!

(Görsel temsilidir)

A, B, C ve E vitamini yönünden çok zengin, adeta bir vitamin deposu! Ayrıyeten; potasyum, kalsiyum, magnezyum, bakır ve çinko gibi minerallere de içeriyor.

Yaşlanma belirtilerini azaltıyor ve cilde renk verir.

Kilo vermenize de yardım ediyor üstelik...

Çünkü metabolizmayı düzenliyor.

Pancar

Bu Mor Renkteki Gıdalar Kansere Yakalanma Riskini Azaltıyor!

Yoğurtlu görüntüsüyle daha çok sofralarımıza misafir olan, tadı enfes bir besin eşittir pancar!

Antioksidan ve iltihap söktürücü özelliği vardır ve detoks etkisi verir.

Mor lahana

Bu Mor Renkteki Gıdalar Kansere Yakalanma Riskini Azaltıyor!

Vitamin ve antioksidan içeriği bakımından oldukça zengin. Sindirim sistemine yardımcı olabilecek, mideyi hoş tutabilecek bir besin.

Bunlar da mor besinlerle ilgili üniversitelerce yapılan bazı çalışmalar:

Porto Üniversitesi yetkililerince yapılan bir araştırmaya göre, yaban mersindeki antosiyaninler göğüs kanser hücrelerinin büyümesini önlediği tespit edilmiş. (2010)

Yine, Çin’de yapılan deneyler de siyah pirinçteki antosiyaninler benzer etkiye sahip olduğu gözlemlenmiş. (2014)


North Carolina State Üniversitesi tarafından yapılan araştırmada ise, yaban mersinin prostat kanser tümörlerinin oluşumunu yavaşlattığı bildirilmiş.

Ohio Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen araştırma ise, mor mısırın kolon kanseri için faydalı bir gıda olduğu fikri ortaya atılmış.

Araştırmalara göre yaban mersinindeki antosiyaninler UV ışınlarından cildi koruduğu ve cildin yaşlanmasını önlediği de gözlemlenmiş.

Yapılan araştırmalarda; mor yiyecek tüketen kadınlarda kalp krizi riski yaklaşık %35 oranında azaldığı gözlemlenmiş.

Sağlıcakla kalın

Bu Mor Renkteki Gıdalar Kansere Yakalanma Riskini Azaltıyor!
Cevapla