
Soğuk algınlığı ve grip gibi mevsimsel hastalıkları nasıl atlatıyorum?
Aslında bu cevap her zaman değişiyor, mesela bundan birkaç ay önce ki gribim çok daha ağırdı.
Git gide daha sağlıklı ve kolay atlatıyorum.
Peki ya nasıl?
Özellikle kış aylarında çoğumuz soğuk algınlığına yakalanabiliyoruz.
Ve her zaman da isyan ediyoruz, ama artık isyan etmemize gerek yok...
Soğuk algınlığını atlatmak içi yaptığım bazı şeyler:
- Her duş aldığımda duştan çıkmadan önce mutlaka ayaklarıma ve ayak altlarıma soğuk su vururum, soğuk suya alışmak bağışıklık kazandırıyor.
- Sık sık papatya çayı içiyorum.
- Başım ağrıdığı zaman başıma bez bağlamıyorum.
- Hiç olmadı haftada 2 gün mutlaka sıkı ısınma hareketleri yaparım.
- D ve C vitamini alıyorum.
- Ateş düşürücü asla almıyorum.
- Ağrı kesici almıyorum.
- En az 2 lt su içiyorum.
- Akşam yemeğinde protein ağırlıklı besleniyorum.
- Boğaz pastili kullanmak yerine zeytinyağı içiyorum ya da bal yiyorum.
- Soğuk algınlığını daha basit atlatabilmek için sıvı ile besleniyorum.
- Günlük 9-13 saat arası uyuyabiliyorum, saat çok fazla gelebilir ancak benim vücudumun ihtiyacı bu kadar.
- Uyurken çorap giyiyorum.
- Doğal asitli meyve sebzeler tüketiyorum, örn limon.
- Stres yapmıyorum.
- Maske takmıyorum sadece gerektiği zaman takıyorum.
Ve tabii ki de bunları yapmakla kalmıyorum kendimce yöntemlerim var herkes kendi vücuduna ne iyi geldiğini kendisi bilir yılların tecrübesi :)
Bebekken de 15 ay anne sütüyle beslenmişim, hastalıklara dayanıklı olmamın sebebi büyük ihtimalle de bu.
Ve son olarak ekleyecek olursam..
Bundan bir önceki gribim dediğim gibi aşırı ağırdı. Ve kuluçka süresi daha kısaydı.
Gribe yakalandığımda neler yaşadım?
- 38+ Ateş.
- Ciddi baş ve kulak ağrısı.
- Göz dolması, ışık vurması.
- Bel, sırt, baş, kollar ve bacaklarda ağrı.
- Ciddi öksürük.
- Kalp çarpıntısı ve baş dönmesi.
- Balgam.
- Göz kapağı ağrısı.
- Aşırı renkli idrar.
Ve söylemeliyim ki aslında bu belirtiler grip belirtileri sayılmaz, çünkü geçen gribim de aşırı basitti öncekilere göre.
Şimdiki gribim de bunlardan bazıları yok, sapasağlam hissediyorum.
Örneğin, şu an da bu belirtilerim yok.
- Ateş.
- Öksürük.
Ancak genel olarak grip belirtilerine gelecek olursak boğaz ağrım da pek yok.
Grip olduğum için mutluyum çünkü bağışıklık kazanıyorum. Ve tabii ki bu belirtiler kişiden kişiye değişir.
Bencem bu kadardı..
Bence benim bu kadar basit bir grip atlatmamın sırrı bu.
ALLAH'a emanet. 🌹
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Çok geçmis olsun ve teşekkürler
Bol bol meyve