İlk bencemi uzun süredir üzerinde araştırma yaptığım sağlıklı beslenme üzerine yazmak istiyorum. Biliyorsunuz günümüzde bırakın sağlıklı bir kahvaltıyı sağlıklı beslenmek bile bir hayli zorlaştı. İlaçlanan sebzeler, antibiyotik ve hormon verilen tavuklar, koruyucu katkı maddesi içeren sütler, peynirler, yoğurtlar ve daha neler neler... Çağımızın hastalığı kanserden uzak olmak ve sağlıklı yaşamak için beslenmemize dikkat etmemiz şart. Sağlıklı beslenmenin yolu da önce sağlıklı bir kahvaltıdan geçer. Sağlıklı bir kahvaltı için uzak durmamız gerekenler:
1- Kızartmalar

Kahvaltıda uzak durmamız gereken besinlerin başında kızartmalar gelir. Yanan yağ doğrudan kanserojene dönüşür ve yavaş yavaş sizi zehirler. Aynı zamanda kızartmaların glisemik indeksi yüksek olduğunda kan şekerinizi hızla yükseltip aniden düşüreceğinden daha çabuk acıkmanıza ve kilo almanıza sebep olurlar.
2- Ekmek tüketimi

Ekmek çoğumuzun olmazsa olmazı, ne yazık ki ekmeksiz doymuyoruz fakat tüketimini azaltmamız da fayda var. İster beyaz ekmek ister kepek ekmek ya da çavdar ekmeği olsun birçoğunun içerisinde früktoz bulunmaktadır bu da bağımlılık yapar ve insülin direncine sebep olur. Dolayısıyla diyabete ve kilo alımına yol açar. Ekmeği bırakamam diyorsanız yaşınıza, boyunuza, kilonuza ve harcadığınız enerji miktarına göre belli bir oranda sınırlandırmalısınız.
3- Çiftlik yumurtaları

Günümüzde organik yumurta bulmak bile hayli zorlaştı. Nüfusun artmasıyla çiftçiler daha hızlı yumurta üretimi için hayvanlara hormon vermeye başladı. Ortalama 90 günde büyüyen tavuk 45 günde büyümeye başladı. Bu sebeple bağışıklık sistemi zayıflayıp hasta olan tavuklara sürekli antibiyotik verilmesine sebep oldu. Uzmanlar günümüzdeki çiftlik yumurtalarının kanserojen saçtığını ve tüketilmemesi gerektiğine dair ciddi uyarılar yapmaya başladı. Benim önerim evinde tavuk besleyen bir yakınınız varsa yumurtaları birebir onlardan temin etmeniz hatta imkanınız varsa evinizde tavuk beslemeniz. Veya köy yumurtası satan güvendiğiniz aktarlardan satın alabilirsiniz.
4- Tatlılar

Kahvaltıda uzak durmamız gereken yiyeceklerden bir diğeri de çoğumuzun severek tükettiği içeriğinde katkı maddesi olan tatlılar. Tatlının gereksiz tüketimi vücudumuz için bir zehirdir. Yapay tatlıları yalnız kahvaltıda değil günlük beslenme hayatımızdan da tamamen çıkarmamız gerekir. Tatlı ihtiyacımızı meyve, sebze, köy sütü gibi gıdalardan karşılamalıyız. Benim tatlı ihtiyacı için önerim ise köy sütünün içine atacağınız bir çay kaşığı tarçın. Süt şeker ihtiyacınızı karşılar tarçın ise kan şekerini dengeler, afiyet olsun :)
5- İşlenmiş et

Salam, sosis, sucuk gibi işlenmiş etler direk kanserojene dönüşür. Bu gıdaları önemli bir ölçüde azaltmamız hatta mümkünse tamamen hayatımızdan çıkarmamız şart.
6- Hamur işi

Simit, börek ve poğaçalarda da ekmekte olduğu gibi içeriğinde früktoz bulunduğu için kahvaltıda sakınılmalıdır aynı zamanda yağlı oldukları için kilo problemlerine neden olurlar ve vücuda bol miktarda yağ girdiği için alınan kiloların verilmesi hayli zorlaşır. İçeriğinde fazlasıyla margarin olduğu için de hamur işinin sürekli tüketimi kalbin zamanla yorulmasına neden olur.
Bu tür sağlıksız gıdalar yerine kahvaltı da bol bol sebze, yeşillik, ceviz ile fındık, organik peynir, zeytin ve yumurta tüketilmelidir.
Unutulmamalıdır ki her şeyin başı sağlık :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar