Yaz Geldi Çattı! Yazın Sağlığımızı Nasıl Korumalıyız?

Saat 10 ile 16 arası mecbur değilseniz evden dışarı çıkmayın

Yaz Geldi Çattı! Yazın Sağlığımızı Nasıl Korumalıyız?

Güneş ışınlarının dik olarak dünyaya yansıdığı bu saatler tehlikelidir. İşiniz yoksa dışarı çıkmamanız da fayda var. Özellikle küçük çocuklar ve belli yaştaki yaşlı insanlar dışarı çıkmamalıdır.

Nasıl beslenilmeli?

Yaz Geldi Çattı! Yazın Sağlığımızı Nasıl Korumalıyız?

Hafif yemekler tercih edilmeli. Yaz mevsiminde ağır yemekler zararlıdır. Taze meyve sebze tüketilmelidir. Sebze yemekleri yemeye özen gösterin.

Sıvı tüketimini arttırın

Yaz Geldi Çattı! Yazın Sağlığımızı Nasıl Korumalıyız?

Normalde içtiğimiz su miktarı yeterli olmayacaktır. Sıcak hava daha çok sıvı kaybetmemize neden olacaktır. Bu kayıp karşısında sıvı desteğine ağırlık verilmeli. Ayrıca ayran, yoğurt ve maden suyu vücudun su dengesi için oldukça yararlı olacaktır.

Dışarı çıkarken nelere dikkat etmeliyiz?

Yaz Geldi Çattı! Yazın Sağlığımızı Nasıl Korumalıyız?

Öncelikle açık renkli kıyafetler tercih edin. Çünkü, koyu renkler sıcağı çok çeker ve sizi bunaltır . Sonra bir güneş gözlüğünüz mutlaka bulunmalı. Dış çevrede binalardan yansıyan ışıklar ve güneş ışınından gözlerinizi koruyun. Güneş kremi sürmeden evden çıkmayın. Yine vücut sağlığı için güneş kremi şart. Son olarak, başınızı korumak için bir şapka takın.

Güneşli saatlerde dışarıda spor yapmayın.

Yaz Geldi Çattı! Yazın Sağlığımızı Nasıl Korumalıyız?

Spor yaptığımız zaman vücut ısısı haliyle artıyor. Buna havanın sıcağı eklenince en üst dereceye ulaşıyor. Güneş çarpması, tansiyon yükselmesi ve bayılma gibi durumlara maruz kalırsınız eğer sıcak havada spor yaparsanız . O yüzden dikkatli olun.

#Melankoli55

Yaz Geldi Çattı! Yazın Sağlığımızı Nasıl Korumalıyız?
Yaz Geldi Çattı! Yazın Sağlığımızı Nasıl Korumalıyız?
Cevapla