Herkes diyetle uğraşır, tatlılardan kaçınır. Spor da yapıyor sayılmam, peki nasıl zayıf kalıyorum? İşte sizin için sırlarımı paylaşıyorum!!
1. Güzel çiğnemek

Evet, çok basit bir şey gibi duruyor. Ama yavaşça çiğnerseniz, hapur hupur yutmadan önce iyice öğütürseniz ilk adımımızı gerçekleştirmiş olursunuz. Çünkü iyi parçalanmayan yemekler mideye iş çıkarıyor, hazmı zorlaştırıyor. Aceleniz varsa yavaş yiyemeyebilirsiniz. Bu durumda birkaç meyve sağlıklı atıştırmalıklar haline gelir.
2. Öğün atlamamak

En sık yapılan hatalardan birisidir bu. Diyet yapacağım diye bir öğünü atlarsınız, sonra açlıktan abur cuburlar doldurur midenizi. Bu, hem sağlıksız bir yoldur, hem de kendinize çile çektirmiş olursunuz. Peki öğün atlamadan nasıl mı diyet olacak? Okumaya devam!
3. Tatlılardan kaçmayın!

Yanlış duymadınıız! Hani siz diyet için tatlılardan koşa koşa kaçarsınız ya, o işinizi çok zorlaştırır işte. Vücudun şekere de ihtiyacı vardır, bu önemli besini tüketmezseniz enerjisiz kalabilirsiniz. Ama aşırıya kaçarsanız da kaloriler alır başını gider. Dombili baykuş olursunuz. En doğrusu abartmadan yemek ve daha çok canınız çekerse sağlıklı ve lezzetli meyvelere başvurmak.
4. Ekmekten de kaçmayın!

Evet efendim. Vücudun karbonhidrata da çok ihtiyacı vardır. Ancak hazır ekmekler sağlıksızdır. Bunun yerine bulabiliyorsanız organik köy ekmeği yiyin, ya da tam tahıllı ekmekleri yiyin. Kilonuzu korumanıza yardımcı olacaklardır. Bakın Diyet Uzmanı Evrim Demirel, bu konuda neler neler söylemiş:
Diyet yaparken veya sağlıklı bir beslenme düzeninde hiç ekmek yememek doğru bir beslenme alışkanlığı değil. Diyet yaparak kilo vermeyi hedefleyen kişi sağlıklı, dengeli ve düzenli bir beslenme planı uygulamalı. Sağlıklı ve düzenli beslenmenin en önemli kurallarından biri de her besin grubundan belirli miktarlarda tüketilmesi. Zayıflamayı planlayan kişinin, beslenmesinden karbonhidrat grubunu (çikolata, pasta, şeker, sütlü tatlılar) tamamen çıkardığı için vücudun, özellikle de beynin ihtiyacı olan enerji gereksinimini ekmek grubuyla alarak sağlaması gerekiyor. Bu şekilde kan şekerinin dengeli bir şekilde değişimi sağlanıyor ve şiddetli açlık duygusu yaşanmıyor. Ayrıca sinir sistemi için gerekli olan vitaminler ekmeklerle alınmış oluyor.
Artık ikna olmuşsunuzdur sanırım.
5. Çok spor yapmayın lütfen

Çok doğru. Günün bütün koşuşturmacalarını hesaba katmadan spor yapıp kendini yormak. Eğer sporsal hareketler yaptıracak bir mesleğiniz yoksa elbette bir uzmana danışarak günün belirli saatlerinde spor yapmalısınız. Ama mesleğiniz dolayısıyla çok yoruluyorsanız spora gerek yoktur. Israrla koşup durursanız yedikleriniz yeterince sindirilemez, kaslarınız çok yorulur, ağrılar başlar. Biraz dinlenmekte fayda var.
NOT: Bu ilk Bence'mdi, okuduğunuz için teşekkürler. Umarım beğenirsiniz. Ayrıca bol meyve sebze yiyin ve bol bol su için. Sağlıklı günler dilerim...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar