Hepimizin de bildiği gibi iftardan sonra insanın canı tatlı şeyler çekiyor, ama ağır bir tatlı mideye ağır gelebiliyor. Bu yüzden hafif bir tatlı yapmak istedim.
Malzemeler
Keki için;

4 adet yumurta
1 su bardağı un + 1 yemek kaşığı un
1 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Islatmak için;

3 su bardağı süt
Yarım su bardağı şeker
Muhallebi için;

1 litre süt
3 tepeleme yemek kaşığı un
2 tepeleme yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı şeker
1 paket krem şanti
1 paket vanilya
Şeker ve yumurta 7-8 dk çırpın

Üzerine un, kabartma tozu ve vanilya ekleyin iyice çırpın

Kek kalıbını iyice margarin ile yağlayın, üzerine un serpin ve kek harcını içine dökün. Daha önceden 150 derece ısıtılmış fırına atıyoruz ve üzeri kızarıncaya kadar pişirin.


Kek pişerken muhallebi yapın. Krem şanti ve vanilya haricindeki bütün malzemeleri karıştırın. Katı bir kıvam aldıktan sonra soğumaya bırakın.

Pişen keki fırından çıkartıp soğuttuktan sonra ıslatmak için süt ve şekeri iyice çırpın kekin üzerine dökün.

Süt çok fazla gelmiş gözükebilir ama hayır iyice emiyor ve hamur olmuyor.

Muhallebi ocaktan aldıktan sonra iyice soğumaya bırakın. Soğuyan muhallebiye krem şanti ve vanilya ekleyip iyice çırpın.

Muhallebi kekin üzerine iyice yayın.

Son olarak üzerine Hindistan cevizi dökün.

Afiyet olsun ❤️

Yapacaklara afiyet olsun. ❤️ Seviliyorsunuz. 😍 Başka bir Emira Mutfağında görüşmek üzere. Hayırlı Ramazanlar.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar