Deprem olur da hani 5 şiddetinde açıklandı ama ben 7lik hissettim deriz ya onun gibi.
%16 diyorlar Mart ayı enflasyonunu, bunlar herhalde çubuk krakeri ölçümlüyorlar, pazara markete gitmeden... Hayret bir şey ya. En az %50 değilse ben de bir şey bilmiyorum.
Mart yıllık enflasyonu %16.19 olarak açıklandı. Sizde hissedilen enflasyon oranı kaç?
Ülkenin güdümlü ekonomistlerine sormuşlar enflasyon kaç? Sen kaç istiyosun ayarlarız demişler.. hepsini kendi adamlarından ve emir erlerinden oluşturdukları için.. Allah'tan Balıkesirde yaşıyorum da en azından pazarlık malzemeyi direkt üreticisinden alma şansımız var.. ;)
belirli kriterleri baz alıyorlar enerji de gıdada bazı kalemler korkunç halka yapılan zam ile tüketim kaynaklarına gelen zam oranların da uçurum var. her zaman söylüyorum tefeci gibi devlet yönetilmez.
Türkiye'de siyasete güvenim 0. Ne söyleniyorsa yalan geliyor. Her şeyi kendi işlerine göre oyun hamuruyla oynar gibi şekillendiriyorlar. Seni beni düşünen yok.
Yıllardır bu ülkede sadece bu hükümet değil önceki hükümetlerde dahil pamuk, iplik tuhafiye ürünleri üzerinden enflasyon oranı hesaplıyor baz alıyor tek fark önceki hükümetlerde enflasyon %5 iken aslında mevcut enflasyon %12 idi Şimdi ise enflasyon %16 ama genele vurunca enflasyon %23, lerde geziniyor
paradan altı sıfır atınca enflasyonu düşük göstermek daha kolay oluyor kimse sorgulamıyor madem paradan altı sıfır atıldı. Neden 1 liralık banknot yok ve 200 liralık banknot var diye en yüksek banknot 100 tl olmalı bu da enflasyonu blr tık yukarı taşıyor yani mevcut reel enflasyon oranı %60 ila 70 aralığında
yani bizde 200gramm çekirdek 2,99€ tl ye göre 28,59, sizde 400 gramm 14 tl.. sizde daha ucuzmuş 😁😁 Hiç anlamam faiz işlerinden zamlardan bana göre hep aynı. Şimdi gelir yine Şen avrupadaşın bilmeşşin türkiyede açızzz açççç Evro paranın değeri çok kınışıyırsın 😁😁😁😁
Bir paylaşımda gördüm. Insanın 2. Beyni bagirsaklariymis. Sanırım bu oranı hesaplayan kişiler 2. Beynini kullanarak hesaplıyorlar. ya da pudra şekerini burundan çekiyorlar. Başka mantıklı yorumum yok.
Yok o kadar değil %100, ün üstüne çıkması demek iflas demek ama iflasa çok yakınız böyle giderse tasfiye ülke nedeniyle satışa sunulabilir. İstanbulu satmak bile yetmiyor beraberinde İzmir, Ankara , bursa, antep, adana birde konya eh işte durumu kurtarır😄
@beyazyakalıanarşist :) abartmış olabilirim de durumun ciddiyetini için o kadar yüksek yüzde belirttim. Ama hesaplama araçları dediğim gibi iğne boncuk turnusol kağıdı vs
ya bunlar masal hep. nerde milletin en az aldığı ürünler var enflosyonu hep ondan örnek gösteriyorlar. yağdan salçadan peynirden gösterseler ya enflasyonu yüzde 45-50 çıkmıyorsa bende bişey bilmiyorum
TÜİK beyzbol sopası, şemsiye, basketbol topu gibi hiç ihtiyaç olmayan şeylerden ortalama aldığı halde%16 et, peynir, çiçek yağı,çocuk bezi vs vs gibi günlük temel ihtiyaçları baz alsa enflasyon en az %35-55 gibi