Zamanla davranışlar değişebilir, sözler yumuşayabilir.
Ama insanın özü gerçekten değişir mi, yoksa sadece şartlara uyum mu sağlar?
Bazen değişim sandığımız şey, sadece daha iyi saklanan bir maskedir.

Zamanla davranışlar değişebilir, sözler yumuşayabilir.
Ama insanın özü gerçekten değişir mi, yoksa sadece şartlara uyum mu sağlar?
Bazen değişim sandığımız şey, sadece daha iyi saklanan bir maskedir.

Ben bir insanin kolay kolay degisebilecegine inanmiyorum. Mutlaka onu degistirecek köklü bir seylerin olmasi gerekir, ölüm gibi ya da kaybetmek gibi veya hırs gibi.. Yoksa belli bir yaştan snr , özellikle de karakter oturduktan snr kimse değişmez. Hani bir laf vardir ya; bir insan 7sinde neyse 77sinde de odur
Bir insanın hayata bakış açısı değişip gelişebilir, her ortama uyum sağlayabilir, davranışları şekillenebilir, konuşma tarzı da değişebilir, bir farkındalık yaşayabilir vs. Bunlar hayatın içinde hep yaşadığımız şeyler, zaman her şeyi değiştirebiliyor değişmeyen tek şey değişimin kendisi, lakin insanın özü, insanın benliği bence kolay kolay değişmez. Beni ben yapan şeyler vardır, seni sen yapan şeyler vardır onlar değişmez. ( şahsi fikrim )
İnsanlar sahiden değişebilir. Bu her zaman maskenin etkisi olmaz. Bir yılda olmayan, bir anda olur. Ama bazıları rol konusunda fazla usta. Yine de tek bir bakış, ufak bir mimik ele veriyor onları. Kırıldıkça insan değişiyor. Kimi incindiysem incitirim diyor, kimi ben kırıldım kırmayayım diyor. O da insan, bu da.
Güzel bir yerden yakalamışsın 🌫️ İnsan hem değişir hem maske takar aslında. Özü hiç değişmez demek de fazla romantik, herkes sadece maske takıyor demek de fazla karamsar. Acı, deneyim, yüzleşme insanda gerçek dönüşüm yaratır. Ama çoğu kişi içini değiştirmek yerine, dışını düzeltmeyi seçer. O yüzden değişim mi maske mi, bunu anlamak için tutarlılığa ve zamana bakmak gerekir 🎭💭
Cevap
1Cevap
Değişir miş kalbi taş olurmuş
Değişir seviyorsa, değişmez ikinci şansı varsa.
Yaşadığı şeylerden dolayı değişebilirler
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?