Bazıları hayat tecrübelerinin insanı dönüştürdüğünü söylerken, bazıları da insanın sadece rol yaptığını ve uygun ortam oluştuğunda asıl karakterinin kendini gösterdiğini savunuyor.
Sence insanlar gerçekten değişir mi, yoksa sadece kim olduklarını daha net göstermeye mi başlarlar?
İnsan gerçekten değişebilir mi, yoksa sadece zamanla maskesini mi düşürür?
Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.
İnsanların gerçekten değişip değişmediği veya sadece zamanla maskelerini düşürüp düşürmedikleri, karmaşık ve çok yönlü bir konudur. İnsan doğası, hem istikrarı hem de değişimi içinde barındıran dinamik bir yapıdır. İnsanlar, yaşam deneyimleri, öğrenme, terapi veya kişisel çaba yoluyla kişiliklerini geliştirebilirler. Örneğin, daha önce içe dönük olan biri, zamanla daha dışa dönük hale gelebilir veya daha önce sabırsız olan biri, daha sabırlı olmayı öğrenebilir. İnsanlar, kötü alışkanlıklarını bırakabilir, yeni beceriler edinebilir ve daha sağlıklı davranışlar geliştirebilirler. Örneğin, sigara içen biri sigarayı bırakabilir, öfkeli biri öfkesini kontrol etmeyi öğrenebilir veya tembel biri daha disiplinli hale gelebilir.
Evet insanlar değişir. Ve insanlar değiştirilemez.
İnsanın şu an olduğu hali geçmiş deneyimlerinin birikimidir. bireyin şu ana kadar aldığı karar ve inançları bugün olduğu kişiyi meydana getirmiştir. Yaşadığı ve yaratımı olan hayat deneyimi bu gerçeklik algısı üzerine kuruludur, dışına çıkamaz. Değişim; insanın kendisi ile yaşadığı farkındalık artışı, bakış açısı farklılığı ile gerçekleşebilir.
İnsan bilinçli olarak ya da bilinçsizce sürekli olarak bilinç değişimi, gelişimi yaşayabilir. bir insanın davranışının değişmesi için ilgili konu ile ilgili kararı ve bakış açısı değişmelidir. Bunu bilinçli olarak yapabilir. İnsanlar değişmekten çok birilerini değiştirmeyi, birlerinin değişmesini umuyor. Bir insanı değiştirmek isteyenlere tavsiyem: insanlara dırdır ederek, 'sen kötüsün bu yanlış' diyerek değiştirilemez insan. Eğer bir değişim yaratmak istiyorsan, kişinin konu ile ilgili farkındalığını arttırıp, başka perspektiflere gözlerini açmasına ortam sağlayabilirsin.
Kişilik & Karakter konusunda 13,6b cevap paylaştı.
Gerçek anlamda değişebilecek özellikler var, bir de insanın kemik özellikleri dediğim asla değişmeyecek şeyler var bana göre. Ve en başta zaten maske takıyorsa bir insan, sonrasında aslına dönmüş olur aslında. Köprüyü geçene kadar ayıya dayı demeyi seviyor malum bizim insanlarımız bir şeyleri gerçekten düzeltmek ya da kendi olmak yerine.
Kişilik değişimi süreci, bireyin yaşamı boyunca devam eden ve zaman zaman zorluklarla dolu bir yolculuktur. Bu değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar, bireyin hedeflerine ulaşmasını engelleyebilir veya süreci yavaşlatabilir. Ancak, bu zorlukların üstesinden gelmek, bireyin kişisel gelişiminde önemli bir adım olabilir.
İnsanlar, uzun yıllar boyunca kazandıkları alışkanlıklar ve davranış kalıpları nedeniyle değişime direnç gösterebilirler. Bu alışkanlıklar, kişinin kimliğinin bir parçası haline gelmiş olabilir, bu nedenle değiştirmek zor ve zaman alıcı olabilir. Bireyler, bilinçli veya bilinçdışı olarak, değişime direnç gösterebilirler. Alışkanlıklar, düşünce kalıpları ve davranışlar zaman içinde derinlemesine yerleşir ve bunları değiştirmek zor olabilir. Kişilik değişimi, bireyin kendi kendine karşı dürüst olmasını ve rahatlık alanının dışına çıkmasını gerektirir. Kişilik değişiminde ilk adım, bireyin kendine olan farkındalığını artırmaktır. Ancak, bazı insanlar kendi davranışlarının, düşüncelerinin ve duygularının farkında olmayabilir veya bunları objektif bir şekilde değerlendiremeyebilir. Kendini gerçekçi bir şekilde değerlendirmek, değişim sürecinde karşılaşılan zorluklardan biridir.
Mesela benim zaman içerisinde bazı düşüncelerim değişti bu bir maske değil yıllar geçtikçe insanın düşüncelerinde bir değişim olabiliyor benimde değişimlerim oldu önceden sevmediğim bazı şeyleri şimdi sever oldum ne bilim bazı fikirler değişti bende
Merhaba 😇 insanlar, yaşamları boyunca karşılaştıkları olaylar, ilişkiler ve deneyimler sonucunda değişebilirler. Özellikle travmatik olaylar, büyük kayıplar veya önemli dönüm noktaları, insanların dünya görüşlerini, değerlerini ve davranışlarını değiştirebilir. İnsanlar, sürekli olarak öğrenme ve gelişme potansiyeline sahiptirler. Yeni bilgiler edinmek, yeni beceriler kazanmak ve yeni bakış açıları geliştirmek, insanların kendilerini ve dünyayı algılama biçimlerini değiştirebilir. Ama unutmamak gerekir ki insanlar hem değişebilirler hem de maskelerini düşürebilirler. Bu iki süreç, insan davranışlarının karmaşıklığını ve çok yönlülüğünü yansıtır. Önemli olan, insanları yargılamadan önce onları anlamaya çalışmak ve her insanın farklı bir yaşam öyküsüne sahip olduğunu unutmamaktır.
Ağaç yaşken eğilir. Genç bir birey değişmeye karar verecek bilince erip değişiğime karar verdiğinde değişebilir ama 25'ten sonra değişim olanağı azalır. Orta yaş grubunda değişime karar vermiş kişi bir müddet değiştiğine kendisi inanır ama zaman içinde davranışları eski haline dönecektir.
İnsan gerçekten değişebilir ama bu değişim genelde bir farkındalık veya ağır bir hayat dersi sonrası olur. Çoğu insan ise değiştiğini sanır, oysa sadece içindeki gerçeği daha rahat göstermeye başlar. Zaman, karakteri değil, niyetleri ortaya çıkarır. Ben de birine güvenip zamanla maskesinin düştüğüne şahit oldum. Değişim mi? Hayır, sadece sakladığı yüzünü gördüm.
Alışkanlarını ve davranışlarını değiştiren biri gerçekten değişir çevresi de önemlidir. Ama bana kazık atan, ihanet eden, aldatan birinden değişim beklemem. Maskesi eninde sonunda düşer, çünkü yürüdüğü yol aynı değişmiyor böylelerinin.
Değişim dediğin şey yalnızca zamanın getirdiği yeni bir yanılsamadır. İnsan güce sahip olduğunda merhametli görünebilir zayıf olduğunda itaatkar olabilir ama özünde herkes içindeki ilkel arzuların esiridir.
Yok ben inaniyorum hayat ve yaşam insani değistiriyor. Allah bizlere iyi gelecek insanlarla taniştirsin ve karsilaştirsin bizleri iyi insan olmamizi nasip etsin!
Değişmesi çok zor.. Yılan gibi deri değiştirir, bukalemun gibi renk değiştirir, menfaati ve çıkarı nasıl davranması gerektiğine karar veriyordur, yatsı olmadan mumu sönüyordur..