“Düşüncelerimizi yüksek sesle ifade etmek, onları gerçekten anlamamıza ve başkalarına aktarabilmemize ne kadar yardımcı oluyor siz?

“Düşüncelerimizi yüksek sesle ifade etmek, onları gerçekten anlamamıza ve başkalarına aktarabilmemize ne kadar yardımcı oluyor siz?

Ben düşüncelerimi yüksek sesle ifade ettiğimde, çoğu zaman kafamda dönüp duran şeylerin netleştiğini fark ediyorum. İçimde bulanık olan fikirler, kelimelere döküldüğünde şekil buluyor, anlam kazanmaya başlıyor. Konuştukça, kendi kafamın içindeki karmaşayı çözüyormuş gibi hissediyorum. Bazen bir düşünceyi söylediğimde, kendim de şaşırıyorum; “Ah, demek bunu böyle hissediyormuşum” diyorum kendi kendime. Konuşmak, sadece başkalarına kendimi anlatmak için değil, kendimi anlamak için de bana çok iyi geliyor. Karşımdaki kişinin tepkilerini gördükçe, fark etmediğim noktaları görebiliyorum ve düşüncelerim gelişiyor. Bazen de yalnız başıma yüksek sesle konuşurken yeni farkındalıklar oluşuyor. İçimdeki sessiz tartışmalardan çok daha farklı bir şekilde, bazı şeyleri daha net görmeye başlıyorum. Konuşmak, bana göre bir çözümün ilk adımı gibi; bazen sadece dile getirmek, kafamdaki karmaşayı çözmeye yetiyor.

“Düşüncelerimizi yüksek sesle ifade etmek, onları gerçekten anlamamıza ve başkalarına aktarabilmemize ne kadar yardımcı oluyor siz?
Güncellemeler
8 ay
💓💓
“Düşüncelerimizi yüksek sesle ifade etmek, onları gerçekten anlamamıza ve başkalarına aktarabilmemize ne kadar yardımcı oluyor siz?
Cevapla