Biliyorum değiştiremeyiz ama ben bu insanları tanıyıp konuşmuyorum çok yalnızım. Mesela kötü özelliklerim var üzücü özelliklerim ve bu zamana kadar bir odadaki en üzücü kişi acınası kişi bendim kendimden daha üzücü bir durumda olan görmedim. ya da kafamı kaldırıp bakmadım bilmiyorum. Her türlü acısı olan insanlarla arkadaş olmak istiyorum sizce tercihim acınası mı? Hareketli enerjik insanları sevmiyorum bana hayatım sonsuz olduğunu düşündürtüyorlar. ben tersine acısı olan biri istiyorum yanıma arkadaş olarak. Bir de okadar kötü şeyler yaşayanları tanımak istiyorum dediğim gibi bir oda düşünün kendimden daha kötü kimse görmedim artk bunu görmek ihtiyaç benim için ama kimse de ben gibi dertlerini anlatıp kendini ezmiyor herkes içinde yaşıyor ama duymak zorundayız bence. En azından halime şükretmem için benden daha kötü durumda olanları dinlemeliyim ama kimse anlatmıyor siz nasıl dert ortağı oluyorsunuz insanlarla? İlla içki masası mı kurmak gerekiyor? Biri de gelip derdini anlatsa mesela? Ben kimsenin hayatını tam olarak bilmiyorum ama ben herkese her şeyini anlatıyorum. Belki benden daha kötü üzülme demek yerine kendi drdini anlatsa o kişi daha iyi olucam. Çünkü tek somut olan ve beni rahatlatacak olan şey diğer insanların yasadıkları. Yani bi dee ego konusu var. Biliyorum bu böyle rahatlamak egoya girer. Ama buna ihtiyacım var yoksa enk ötüsü benim sanıyorum OKB olduğu için bende tedaviyi de reddettim ama yalnızım. Egolu insanlardan nefret ediyorum amaiçinde ego olmayan yok. Bazen çok köthissediyorum hastalıktanölüyorum ama egolu arttıracak bir olay yasayıp bir video izlediğimde çok köthissediyorum sanki bana eego yakısmıyor gibi hissediyorum bu duruma açıklık getirebilecek olan var mı? Mesela üzgünüm genel olarak hastayım felan abarttıgım şeyler var durumlar var diyelim ciddi ciddi takmısım bişeylere, ama bir yandan da insanları eziyorum kafamda buna engel olamıyorum bu ego ne llant bi şey ya. Üzgünken bile peşini bırakmıyor. Dünya geçici bu egodan kurtulmak istiyorum ama dindar biri de değilim olmak da istemiyorum ssadece herkesin egolu olması, benim egoya ihtiyaç duymam ve egomdan rahatsız oluyorum. Ya hep ya hiç demek istiyorum Kars karısıyor böyle hem üzgün hem egolu olmak. İnsan ya eezk olmalı ya egolu bence of ama olmuyor herkes orta bbence. Ne tam olarak ezk var tamamen egolu var çok egolu lara hayat vuruyor , ezklere insanlar vuruyor her şey dengeliyoi bir birbirini. Ama ben mesela üzgün iken ölmk istiyorum resmen kendimi aşırı değersiz hissediyorum ama aklıma egomu arttıracak şeylerim geliyor bu da beni çok üzüyor ölmüş birinin yaptıklarını düşünmesi gibi hissediyorum.
Dünyada çok kötü şeyler yaşayanlar var iken egom olması ve rahat olmam beni üzüyor?
Güncellemeler
+1 yıl
Hen kendime hem başkalarına üzülüyorum egolu olduğum için. Dindar da değilim sadece egodan şikayetçi biriyim
Güncellemeler
+1 yıl
Hem üzgün hem egolu olmak kafamı karıstırıyor
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Yani şöyle bir şey söyleyeyim herkesin hayatı hayat şartları Allah'ın herkese nasip ettiği sınavlar aynı olmaz, mesela tamam belki sen kendini böyle tanımlıyorsun böyle bir insan da olabilirsin ama yani böyle olmanın birçok sebebi olduğunu düşünüyorum sen de annenden dünyaya gelirken bu şekilde gelmedin herhalde, ona bakarsan ülkede çok zengin rahat içinde yaşayan insanlar da var fakir insanlar da var orta gelirli insanlar zaten kalmadı, aynı zamanda mesela ben bedensel engelliyim aynı zamanda engelli olmayan insanlar da var iş sahibi olan insanlar işsiz olan insanlar da var Yani herkes kaderinde ve nasibinde ne varsa onu Yaşar buna yapacak bir şey yok bunda üzülecek bir şey de yok.
Allah'ın kaderi ve takdiri nasılsa şekilde yaşanır ama aynı şekilde sen böyleyken insanları ezmeyi kalkıyorsan hak yemeyi kalkıyorsun ya da insanların hakkını gasp ediyorsan kalbini kırıyorsan asıl yanlış zaten burada başlıyor, ama bunları yapmadıktan sonra senin hayatın iyi öbürünün hayatı kötü bu senin elinde olan bir şey değil hayatının böyle olmasını ya da kişiliğinin böyle olmasını sen istemedin belki de ama bunu düzeltmek de senin elinde
Mesela benim de bedensel engelim var ama hem engelli olup hem kötü kalpli olmak saçma geliyor anlatabiliyor muyum ya. Böyle olmak itici farkındayım ama kalbimi de değiştiremiyorum bedensel durumumu da.
Aslında bizler kötü insanlar değiliz o mesela bende de var fesatlık dersen kötülük düşünmek dersen o bende de var sadece bizim yapamadığımız şeyleri başkasının yapması ya da bizim yapmak isteyip de başkalarının yaptıklarını görmek bizim öfkemizi kaldırıyor mesela sana şöyle söyleyeyim 2 sene önce benim abim evlendi babam annem ev aldı kira vermiyorlar evler var var her şeyleri var ondan sonra işi var Benim hiçbir şeyim yok sadece 5 yıl sonra emekli olacağım sigortam var belki bir de babam ev alırsa evim olacak Ben de o ilk evlendiği sıralarda bana da mesela hadi sen de birisini bul evlen falan diyorlardı size ne sizi ilgilendirmez herkes sizin gibi bedava yaşamıyor dedim o yüzden bizi böyle yapan insanların anlamaması
Mesela her an basıma kötü şeyler gelip engelli olabilmr ihtimalimiz var bundan çok korkuyorum. Hayat okadar kısa ki ben cidden düzgün bir insanla karsılasmadım herkes illaki aklında kötü şeyler düşünüyor. Eziyor kafasında seni içten pazarlık yapmayan yok. Çok kötü hissediyorum. Düşünsene dün kavga ettiğin biri yarın ölebilir yani bu ego neyin egosu bukadar anlamıyorum egolu insanlar yüzünden diğer insanların hayatı kökten değişiyor bazen kendine zarar veriyorlar kısacık dünyada.
Ve bu ego dindar insanda bile var
O yüzden ben dinden uzagım
Sen bu kadar her şeyi düşünüp kafana takarsan emin ol psikolojik destek almak zorunda kalırsın bazı insanlar bazı şeyleri hak eder Yani dünyada ölüm var herkes ölecek diye sana karşı yapılan bir haksızlığa ya da kalbini kıran insanlara karşı aman nasılsa öleceğiz nasılsa O da ölecek deyip sessiz kalamaz bazen de sesini çıkarman gerekir sen öleceksen o da ölecek O yüzden bu kadar kafana takma artık ama haksız yere insanların kalbini kırıyorsan kendini beğenmişlik yapıyorsan bu konuda da destek almalısın ama yeri geldiği zaman bazı insanlara da o tarafını göstermen gerekiyor aksi takdirde seni ezmeye kalkarlar
Ama ben bu ego savaşindan cidden çok yoruldum haklısın ama ezseler de sevmeyen eder diye düşünüyorum ben en ufak ezilme fark edince oradan uzaklaşıyorum zaten. Okadar suskun biriyim ki sadece yaptıklarımla tanıdı insanlar kimse ile iki çift laf konusmuslugum yok. Ama böyle olmaktan memnunum çünkü sadece izliyorlar en ufak laf etsem edeceklerini biliyorum. Ben eğlenceli biri değilim bu düşüncelerim yüzünden. İllaki ezecekler diye konuşmuyorum bile. Hiçbir karşılık vermiyorum çok ciddiyim tek kelime etmiyorum. Eskiden saatlerce konustuklarıma bile tamam bile yazmıyorum çünkü insanların her şeyi yanlış ve kişisel algılama eğilimi çok yüksek ben yanlış anlaşılmaktan da çok korkuyorum çünkü yanlıs anlamak da onun ego yapmasına yol açacak her türlü oraya çıkıyor yol. Ben hakkını arayan biri değilim öyle bir durumla da karsılasmadım. Dünya bu ezerler diye düşünüyorum. Egolu yükselten tek şey yaptıklarım, dünyanın sonu olması, aşırı sessiz birisi olmam yani abartılı derecede sessiz biriyim insanlar sesimi bilmiyor konuşmamı bilmiyor sadece görüntümü biliyor. Tepki bile vermiyorum biriyle bulussam seviyorsam sarılırım sevmezsem yine sessizim. Yani bence konuşmak insanları ayırır insan sevdiğinin yanında konuşmasa bile olur. Hatta bu özelliğim ile yanımda sıkılanları ve gerçekten sevmeyenleri anlııyorum sıkılması bile ego göstergesi gibi geliyor. Telefon ile uğraşıyor bana bakmıyor ne biliyim ama ben böyleyim konuşsak anında ayrılırız ego savasından eminim. Çünkü hislerim ile hareketediyorum sezince gidiyorum sevsem bile. Dayanamıyorum ezilmeye. Ciddi ciddi ezildiğim durumlar oldu ama şu an hemen kaçıyorum ben karşılık versem bile ezmeye devam edicekler ben duygusal ikili ilişkilerde benim karşı tarafta kafasındaki yerimden söz ediyorum sosyal olaylarda hakkımın yenmesinden değil. O kişi hakkımı ye'se zaten yanında olmam. Sezince hemen gidiyorum zaten. Ben mikemmel kavgasız egosuz kusursuz insanı arıyorum ne ben onu küçük görcem ne o beni
Yani demek ki çevrendeki insanları değiştirmen gerekiyor bu EGO savaşı herkesi de var aile içinde bile var ya bu sadece senin arkadaş ortamınla ilgili bir durum değil ben bunu şöyle yapıyorum insanları görmemezlikten duyulmazlıktan geliyorum ya insanları zaten konuştuğu birçok lafa bakarsan birçoğu da yalan oluyor sadece olayları kendi taraflarından ve haklı olacak şekilde anlatıyorlar O yüzden çok da kafayı yormuyorum sen de öyle yap niye bu kadar insanları düşünüyorsun ki ya da niye bu kadar sorguluyorsun ki sonuçta bu dünyada bir şekilde yaşıyoruz bir günde ölüp gideceğiz
Haklısın çevremi değiştirmeliyim ailede de var evet hatta tasınıcam bile bu sebepten çok gururlu biriyim tek yasıcam yakında. Ama merak ettiğim diğer şey de insanlar değişir mi herkesin farklı farklı cevaplar verdiği şeyleri ben bilmiyorum herkes kafasına göre konuştuğu için dinlemek de istemiyorum. Değişen olursa egosunu kontrol altına alabilme kabiliyeti olan birine katlanabilir miyim acaba diye düşünüyorum arada. İnsanlar değişir mi? Yani mutlak sessizlik yerine birini değiştirmeye çalışsam mutlak sesszlikten daha mı iyidir onun en ufak egosuz halini görmek merak ediyorum. Ben egosuz insanlar görmeye çalışırken herkes kendi kurallarını çoktan koymuş ve öyle yaşar bir durumda. Kimisi fazla ezilmekten dolayı katı insan olmuş taviz vermiyor, kimisi keko olmuş hayatta sırların olacak diye kafa yasıyor. Ben ise olduğum gibiyim ve beni böyle insanlar hak etmiyor diye düşünüyorum. Özellikle insanlar illaki kötü bişi düşünecek diyen bu kadar alıngan biri nasıl olur da bukadar bariz belli egosu olan insanlarla takılmısım. Barız belli olmasa bile herkeste var. Yanında ağlama kimsenin diye kurallar koyanlar felan var kendine bukadar doğallıktan uzak anlamıyorum. Ezik gözükse nolur ki... Ben ezik durumda olmayı kabul ediyorken karsı tarafın sırlarının olmasına dayanamıyorum. Katlanamıyorum. Eskiden çok konuskandım ama kimse anlatmadı hiçbişiyini sadece dinleyip egosunu tatmin ettiler benim de ortam yok o yüzden şu an daha da sessizleştim. bunu deniyorum açıkçası hayata deney yapmaya ggelmişim.
O senin öncelikli olarak bu konularda bir uzmanı ve psikoloğa danışarak yönlendirilmen daha doğru olur Yani senin hayatında neler geçiyor neler yaşıyorsun bunu bilmiyorum ama herkesin hayatı belli noktalardan geçiyor O yüzden dediğim gibi insanları çok sorgulama kendini çok sorgulama sadece haksızlık yapma yeter onun dışında insanlar her duyduğunu her söylediğini her yaptığını bu şekilde kafaya takmaya devam edersen hasta olursun
Ablam sen ne anlatıyon? Hiçbir şey anlamadım.
Anlamak isteseydin anlardın boş yapma
Superwomen olmadigina göre en iyisi * et😄