İnsanların dertlerine tahammül edememek beni bencil birisi yapar mı?

Çevremde olan insanların çeşitli sıkıntıları oluyor, gerçekten de insanın canını sıkabilecek şeyler yaşıyorlar. Ama bunları bana anlattiklarinda bir süre sonra uzaklaşmaya başlıyorum. Benim hayatımda olan bir şey onun başına gelmemiş olsun "senin en azından bu başına gelmedi" diye içimden geçiriyorum. Biliyorum bencil bir düşünce, hatta narsistik bir dusunce yapısı bile olabilir. Ama son birkaç yıldır özellikle 2021'in son yarisindan beri bunu istemsizce yapıyorum. Cevremdekilerin sıkıntılarını ciddiye alamıyorum, dinleyemiyorum, dinlesem de sürekli aynı şeyi anlattiklarinda onlardan uzaklaşıyorum. Ama sevdiklerime karşı böyle olmak da beni yıpratıyor. Empati yapmayı deniyorum, üzülüyorum ama yine de uzaklaşmama engel olamıyor. Bu ruh halinden nasıl çıkabilirim?
İnsanların dertlerine tahammül edememek beni bencil birisi yapar mı?
Cevapla