
bazi kişilerden yardım isteğimde tip tip bakıyorlar bazıları ise elimden tutup karşıya geçiriyor 18 yaşımdayım artik utanıyorum kimseye muhtaç olmak istemiyorum bu fobiyi nasıl yenebilirim?

Ben Araknafobisi olan bir insandım. Bu fobiyi yenmek zordur. Çünkü günlük hayatta korkundan dolayı örümcekler ile karşı karşıya gelmemek için elinden geleni yapıyorsun. Bir dönem bu korkuya fazlası ile alışmıştım. Hatta böyle yaşamak işime bile geliyordu. Yaş 20'lere gelince işin kötü tarafı, kocaman bir adamın küçücük hayvandan korkmasının hiç hoş görünmediğini farkettim. Bu dönemde sahiplendiğim ilk iş bir tarantula almak oldu, onu alınca beslemek için tartara almaya, kurtlar almaya vs. başladım. İlk başlarda dokunmak çok zordu. Ta ki kaçana kadar. Kaçınca zorla da olsa dokundum, sonra alıştım. İki kez ısırıldım. Baktım ısırsa da zarar vermiyor. Yani en azından uzun süreli zarar vermiyor. Sonra bayağı anlaşmaya başladık. Şimdi hiç bir böcekten korkmuyor ve tiksinmiyorum. Bence sende elinden geldiğince üstüne gitmelisin. 😊
Valla defalarca çarpıldım hala da korkmuyorum ölecek olsam ilk çarpıldığım da ölürdüm sakat kalacak olsam da aynı şekilde ikisi de olmadığı için haliyle korkmuyorum bende zamanında o tür bir travma yaşadım ama bir kaç defadan sonra artık alışıyorsun 😒😒😒😊😊😊
Arabalar durunca geç gitsin. Başka geçenler varsa onların peşinden git.
Bendede araç korna sesi korkusu var apla. Nasıl yenebilirim ?
Cevap
11Cevap
Bu korkunun karşıdan karşıya geçerek yeneceksin gadası başka yolu yok
Gadası insan korkularini ancak bu şekilde yenebilir dmax da bir program var insanların korkularını o korkularının üstüne giderek atlatiyorler
Kör olsan sakat olsan neyse ama sapa sağlam birisi bunu dese aklıma ya koluna girip geçirirken cüzdanı telefonu araklayacak ya da bana iş mi attı tanışmak bahanesi ile bu yolu mu buldu gibi algılarım ve hem gülerim hemde korkar sana yaklaşmadan çeker giderim. Yaşlı hamile kör ya da sakat olsan yardım ederdim
Neyse sen psikolijik bir destek al psikolojin düzgün değil.
yaya geçidinde ölen binlerce insan var. bence bu bir psikolojik sorun sayılmaz türkiyede yaya geçidinde ezilmek çok normal bir olay.
Yardım edende alanda sağolsun
Doktora göründün mü bu tip rahatsızlıklarda terapi ile çözüm buluunuyor.
Aynı durum bende var az önce iki araba durdu benim için korkudan ter attım ruhumu teslim ettim bazen yoldan geçerken korkudan durup ölecem diye çığlık atıyorum bu daha kötü düşünsene yolda ölecem diye ağlayan 18 yaşında bir yetişkin puahahha o benim
Bunu sık sık yanlızken yaparsan bu korkunu yenebilirsin
Daha önce kaza falan geçirdin mi?
Psikoloğa git kardeş, başka türlü olmaz
Bir kişinin poponuza tekme vurması gerekiyor
psikiyatrste git
Neden korkuyosun ki
Yerde sürpn
Antidepresan
Üstüne gitmen gerek
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar