Karşınızdakini dinliyor musunuz, yoksa konuşmak için sıra mı bekliyorsunuz?

Söz Sigmund Freud'a aittir. Çıkarımlarınızı alalım.
Güncellemeler
+1 yıl
Buradan anlaşılması gereken şey insanlarla ne kadar 'gerçek' iletişim kurduğumuzdur. Konuşma sırasının bize gelmesini beklemekten kasıt, kendi derdini anlatıp kendine çare aramaktan başka bir şey değildir. Psikolojide 'otantik dinleme' adında bir terim vardır. Bu günümüz ilişkileri tersine yüzeysel olmaktan ziyade, iki konuşmacının diyalog sırasında konuya kendini katması, dahil etmesidir. 'Gerçek' konuşmadır.
Karşınızdakini dinliyor musunuz, yoksa konuşmak için sıra mı bekliyorsunuz?
Cevapla