Herkese merhaba. Bugün bir diğer bir psikolojik hastalık olan sosyal anksiyete hakkında yazacağım. Bununla nasıl mücadele edileceği hakkında bir kaç tavsiye vereceğim.

Sosyal anksiyete nedir?
Sosyal; insanlarla etkileşimi ifade eder. Anskiyete kelime anlamı ise kaygı bozukluğudur. Sosyal anksiyete ise sosyal ortamlarda / durumlarda etkileşim halinde iken yaşanan kaygı bozukluğudur.
Biliyorsunuz ki hayvanlar sosyal canlılardır. Özellikle insanlarda bu sosyallik daha ayrıntılıdır. Gerek meslekte gerek okul hayatında gerek arkadaş ortamında her yerde sosyalliğe açık olmalıyız. Sosyal biri olmak zorunda değil herkes. Kimileri az sayıda çevre ister ancak yeri geldiği zaman bu çevrenin belirli zamanlarda artmasına hazırlıklı olması gerekir.

İşte sorun burada başlıyor. Kişi kalabalık ya da aktif ortamlara girmeye çekiniyor. Öyle ortamlardan kaçıyor. Girmek zorunda olduğu zaman çeşitli sorunlar nüksediyor: Hızlı nefes alma, kalp çarpıntısı, el titreme, halsizleşme, mide bulantısı, baş dönmesi vs. Peki bu sorunun kaynağı ne ilk önce ona bakalım.
Aşırı sosyal medya kullanımı
Sosyal medya çoğu sorunlarda ana kaynak oluyor. Bunun en temel sebebi ise sosyal medyanın kolay ve basit olması. Kişiye kolay yoldan mutluluk getiriyor. Bu sefer beyin konfor alanından çıkmak istemiyor. Sosyal medyada takılmak, oradan arkadaş edinmek o zamanlarda kişiye yetiyor ve fazlasına ihtiyaç duymuyor. Uzun süreli kullanımdan sonra sosyalleşme becerisi de kaybedildikten sonra sorunlar ortaya çıkmaya başlıyor.

Ailenin sosyallikten kısıtlaması
Gerek koruma iç güdüsünden gerek eksik bilgiden aile çocuğu çok fazla kısıtlıyor. Sosyalleşmesini, yeni insanlarla tanışmasını kısıtlıyorlar. Bu şekilde de çocuk nasıl sosyalleşeceğini bilmiyor. Arkadaş edinmeyi de istiyor ama nasıl yapılacağını bilmiyor.

Travmalar
Belki de çok güzel bir sosyal çevresi vardı bu kişinin geçmişte. Yani görünürde bir sorun yok gibi ancak bir olay yaşar ve bu olay o kişide travma yaratır ve kendisini her şeyden soyutlama isteği getirir. Sosyalleşmekten de korkar çünkü aynı şeyler tekrar yaşamaktan korkar. Bu da anksiyeteyi beraberinde getirir.
'Peki bu sorunları nasıl çözeceğiz?' diye soruyorsundur. Gelin bir kaç tavsiye veriyim.

Sorunun kaynağını bul öncelikle.
Bir travma mı, aileden kaynaklı bir sorun mu ya da başka bir şey? Öncelikle bunu belirle.
Travma ise bunu çöz.
Aslında travmalar her zaman görünürde bir sorun yaratmayabilir ancak bu tür sorunların ana kaynağı oluyorlar o yüzden bu travmaların tek tek belirlenip çözülmesi gerekir. Bu yapılırsa sadece anksiyete değil diğer sorunların da büyük çoğunluğu ortadan kalkacaktır. Travmaların çözümü ise bambaşka bir konu aslına bakarsanız. Buna da şunu söyleyebilirim: Bu travmaları not alın ve o şekilde çözün ancak dediğim gibi bu sadece ufak bir öneri. Bunları çözmek için gerekirse terapi alın.

Kendine ödevler ver.
Sorun pat diye çözülecek diye bir kaide yok. Yavaş yavaş aşacaksın. Kendine de bazı ödevler ver. Mesela yarın yanıma biri oturursa onunla konuşmaya çalışacağım. Bir arkadaşım bir yere gittiyse oradakilere selam vereceğim. Yolda birine saat soracağım. Yakınlarda bir yerin adresini soracağım. Gibi gibi kendine ufak ufak ödevler ver. Sonra tabi bu ödevleri yavaş yavaş genişlet. Mesela bugün sınıftan biriyle tanışacağım. Dükkana gelen bir müşteriyle samimiyet kuracağım. Böyle böyle yavaş yavaş aşacaksın.

Başarısız olsan da pes etme.
Sakın mücadeleyi bırakayım deme. İlk denemende olmayabilir. Deneye deneye aşacaksın. Zaten olmaması da bu işin parçası çünkü o andaki koşulları öğreniyorsun. Tecrübe ediniyorsun. Her seferinde tekrar mücadeleye koyul. Düşe kalka aşacaksın. Sonuçta şöyle bir şey de var ki gerçekten bu süreç kolay olmayacaktır. Çok fazla psikolojik acı çekeceksin ancak bu acılar dahil boşa gitmeyecek, emin ol! Sen yapacaksın, kendine güven!

Ben de yaşadım bu sorunu. Benim aşma sürecim de bir tık zordu çünkü aslında çok gerideydim. Çok fazla eksiğim vardı. Asıl püf noktam kasiyerlik yapmamdı. Orada istediğim kadar pratik yapabiliyordum. Yapa yapa öğrendim bir şeyler. Daha sonra bu sorunu çözmeme rağmen üniversitede biraz sorun yaşadım. Aslında sorun çözülmüştü ancak etrafımdaki insanların etkileşimini gördükçe 'ben neden böyle değilim' diyordum sürekli. Sonra kendim çözemedim ve terapi ve ilaç tedavisi aldım. şu an ilaç almıyorum tabi çünkü kökten çözdüm sorunu. Siz de eğer çözüm yolunu bulamadıysanız ya da nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız terapi alın. Benim hayattaki en iyi kararım psikoloğa gitmekti. Kesinlikle almanızı tavsiye ederim.
Umarım faydalı olmuştur içerik. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Soru ve görüşlerinizi yorumlarda belirtin lütfen. Mutlu ve sağlıklı günler dilerim.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
8Cevap
Emeğinize sağlık faydalı bence
merhaba bende aynı şeyleri yaşıyorum yaklaşık bir senedir ve bu durum beni aşırı mutsuz ediyor. psikoloğa gidiyorum ve terapi alıyorum ayda bir ama psikoloğun dedikleri bir hafta beni uzak tutuyor bu düşüncelerden. ne yapmam gerekli ilaçmı kullanmalıyım ya da aşırı yoruldu psikolojim
İlaç kullanman daha iyi, önce psikiyatriye gidip ondan tavsiye al, o sana ilacın gerekliliğini söyler ondan sonra terapide ise pratik yaptırması gerekiyor psikologun bunları açıkça belirt bir verim alamadığını psikologa
ilaç ne gibi faydası bulunuyor çok fazla düşünceliyim bu durumdan kurtulmak istiyorum
İlaç senin anlık olarak rahatlamani sağlayacak kullandığın süre boyunca heyecanını azaltacak sen de bu süre boyunca çözümler bulacaksın
Güzel bence hepsini okuyamadım ama bi göz attım
İnsanlarla konuşmaya çekinmem
Bir yere gitmeye orada bulunmaya bunun birisinin görmesi beni kaygılandırır o da benden üstün olduğunu düşündüğüm insan veya hsşlandiğim kişi gibi insanlar oluyor
Bu normal evet kişisel gelişim ile aşabilirsin bunu ama onlardan neden cekindiginin asıl sebebini düşün acaba travman mı var
Bu normal evet kişisel gelişim ile aşabilirsin bunu ama onlardan neden cekindiginin asıl sebebini düşün acaba travman mı var iyi düşün
Bilmiyorum travmam vardı psikoloğa falan gittim çoğunu da kendim deneyimleyerek aştım hala arada köşede falan kalmış belki çok şey vardır Bilmiyorum
Genelde yanımda biri varsa o şeyi yapmak bana rahat gelir veya hayatımda bana değer veren daha doğrusu destek çıkan yani bunu arkadaş olma yoluyla yapan veya sevgili tarzı o zaman tek de giderim ya da hiç kimse yoksa hayatımda o da aynı şekilde ama şu an var gibiydi sonra redetti falan öyle yani karışık o yüzden böyle biraz ben de anlamadım ya
Şöyle yorumladım sadece çok garantici bir insansın, kendin de başarabildiğini biliyirsun ama garantiye almak istiyorsun doğrumu
Bilmiyorum ben kendime bu yüzden tembel veya isteksiz bazen de hiperaktif diyorum bu dediğini çok ta anlamadım yani şöyle kavrayamadım daha önce böyle bişey duymadığım için
Ya şöyle olabilir mi kendini yeterince geliştirmeye rağmen halen eksik hissediyorsjn kendini çünkü insanlarla konuşabiliyorum diyorsun bu anksiyeteyi kaldırır acaba mükemmeliyetçi bir kisiligin mı var, bak bunlar sadece yorum
Var evet 😱nasıl anladın
Wow
Bunu bana psikologum demişti ama olay o değil bence bitek
Hayatında bir dönem yaşadın uzun bir süre ve bu çok kötü geçti doğru mu, bu da tamamen psikolojinden dolayı doğru mu?
Doğru son cümleyi anlamadım pek ama öyle bişey oldu
Psikoloğa gittim geri kalanı da zamanla geçti iyileştim gibi
Yanlış yapmaktan korkuyorsun sanırım insanlara ve bu senin için çok önemli bişey ve gelişebildigin kadar ilerleyebilecegini düşünüyorsun, oluşurdugun kimliğini bozmak istemiyorsun, ve hep fazlasını yapmak zorundasın sanırım ve bu bende fazlasıyla var
Bu arada beni takip et istersen özelden yazabilirim
İki hasta bir olalım mi yani iyice kafamız bulansın sjjdjsj
Bu sosyal anksiyete mi en önemli soru bu ya bence
Kendimi anlamıyom ki
Benim hasta olduğumu nerden çıkardın 😅 ben mükemmeliyetçiligimi güzel bir şey olarak görüyorum çünkü kendimi çok geliştirdim
Sosyal anksiyete değil sen sadece benden daha iyisi olduğunda diyirsun, o anda ona karşı yanlıs yaparım tecrübem ya da bilgim yetersiz diye düşünüyorsun
Aynen mesela örnek cafeye gitmeyen biriyim diyelim biriyle çıkıyorum sipariş nasıl verilir ordaki kahve çeşitleri o kültür tarzi şeyler
Gece club ı nebileyim gezintiler bu tip şimdi şeyler olunca acaba nasıl davranmalıyım tarzı şey var herkes çünkü bi kasıntı ben ise myle biri değilim ufak şeyleri takmam ve sevdiğim insan da öyleydi ama bunu şafa olarak laf sokma olarak yapıyordu onda gördüm bu şeyleri ve utandım mı desem artık cahilliğimden yani utanmış oldum ama bunlara takılıyorum (şaka yapmıyormuş meğerse) diyodu öyle yani hakımda ne düşünüyor gibi şeyler beni boğuyordu 2 ay boyunca çpk gerildim ben cidden
Heh işte tecrübesizlik olarak, valla bu bende de var mesela bak genel olarak çok rahatım inanılmaz rahatimdirbher ortamda her yerde ama cluba falan hiç gitmedim ve gidemiyorum o ortamı bilmediğim için, bu mükemmelliyetçi kişiliğinden dolayı bu işte, en iyisi olmam lazım diyorsun ve olamadığın zaman kendine suç atıyorsun ben yapamadım, buraya da attığın soruyu anladım kendini daha çok geliştirmek istiyorsun
Bunun için şunu diyebilirim gelistirdigin yapabildigin şeylerin üzerine git oradan yeni kapılar açılsın, başardığın şeyler üzerine yoğunlaş oradan yavaş yavaş açıl, örnek veriyorum cluba giremedin, önce bara arkadaşınla git, sonra tek başına bara git, daha sonra cluba falan git yavaş yavaş aşarsın
Heh şimdi doğru yerdeyim skskks
Cluba gitmedim ama işte ona yakın yerlerde oldum ama bu bana bi dönemi hatırlatıyor ama ondan da çok işte nebileyim ahlak anlayışım mı desem ne desem bilemiyorum sevmiyom ben clubları
Hayır club örnek amaçlı dedim sadece, mantığını anla yavaş yavaş gelişiyorsun ama bir süre sonra bu gelişim o kadar fazla oluyor ki yetmeye başlıyor ve ekstraya giriyor, şuanda ben yeterince gelistigimi düşünüyorum mesele, bu arada kendimden örnek veriyorum çünkü aynı problem bende var ya ondan
Aynen haklısın belki de bence de yani bi kitap okuyom p bitsin rekrar bakıcam bu olaya boşluk hissim kitapla ya da bununla artık çözcem skksks
Bi videoda görmüştüm haklı da bence
Sosyal fobi bakımsızlıktan ya da yabani olmaktan ortaya çıkan bi durum yani
Örnek club , yemek yeme kültürü, spor yapmamak , bi işin sahibi olamamak , az insanla konuşmak, pısırık olmak ya kısaca öyle bişey ben de öyle yendim işte belki de yenememişim aman be
Anladım
şu an gelişime odaklanma sadece hobilerini yap, kitaplar oku filmler izle, sürekli gözlem yap, adım atmaktan korkmamaya çalış, her olaya deneyim gözüyle bak, sosyalleşmeyi asla bırakma yeni insanlarla konuşmaya çalış hep mümkün olduğunca, ama bunlardan biri olmadımı da ümitsiz olma, sen zaten normal birisin bunlar ekstraya giriyor gelişim olarak, daha sonra zaten yavaş yavaş hepsi oturmaya başlayacaktır
Bu aşk işini çözsem ben bunlar da geçer bence
O zaman ona odaklan
Jsjsjsj rededildim zaten odaklanmaktan artık benle konuşmuyor sapık gibi hisettim kendimş
Ya ahhaha öyle değil yani mesela unutmaya çalış bu soruna odaklan
Ben de geçen red yedim bak ne kadar rahatım jdjjjdjd aynı sınıfta 2 kızdan red yedim her gün görüyorum jsjsjsj
Ama sen aynı sınıftan kızlara neden teklif ediyon ve nasıl oluyo o ya
Sevmemişsin belki de nebileyim ben sevdim aşık oldum çok
Yok ben ilki geçen seneydi hatta birbucuk sene falan oldu o hoşlantıydı mesela, sonraki olan kız benim aşık olduğum tek kişi hayatımda diğerleri hoslantidan öte olmadı, reddi yedim ve şu an hala sindiremedim sadece belli etmiyorum
Anladım özür
Bende de öyle yeşil gözlüm ya napcaZ biz gkloffgb
Bilmiyorum aşk yüzümüze gülmüyor kazanan hain insanlar oluyor
Bu arada yeşil gözlü değilim 😅
Sana demedim ben aşık olduğum adam yeşil gözlü tatlı beyaz tenli uyşş yerim neyse jdjsns
Bıyıklı bişeyd jdjsksö
Hayor bunda katılmıyorum kaybeden biz aşk kazanan tekel
Tekel 1: aşk :0
Çok pardon öyle anlaşılıyor ben de anlamadım
Haha tekelciler yeni psikologum zaten sorun oldumu soluğu orada alıyorun
Bıyıklı dkkdkd neyse nerden aklıma girdi yine hep de geceleri böyle aşırı çekilmez oluyo
O da iyi değil ama biraz gerekli bu
Haha sen kendine odaklan boş ver bıyıklıyı sjsjsjs
Bıyıklarını yolasım var ama yüzüme bile bakmıyo instadan çıkardım ben de deli midir nedir beni çıkarmamış ama beni görünce yolunu değiştiriyo yanımdakı arkadaşla konuşuyordu sınavda ama ben onun arkasındaydım (arkadaşımın) bana selam bile vermedi bide yakışıklı ama sala. k mi ne anlamadım
Yakışıklı olması aldatmasın o zaman, ne yakışıklı gördüm içleri hava gazı
Ben daha konuşursam bu aşk konularını ağlıcam birazdan. Jsjsjsjj
Kırathanede takılıyormuş üniden çok çok önce bu ne demek sence sjjsjs samimiyet olsun diye mi demiş acaba ben de boş biridir benim gözümde böyle biri demiştim ksksksk
Orası öyle yakışıklılıkla değerin alakası yok tabi doğru jake Gyllenhaal a benzetiyirdum onu ya
Sen hangi bolumdesin buarada öyle kiz çok var sanirim shsjnsn psikoloji mi yoksa
Kız çok 😅 bilmezsin biyomühendislik
Ağlama sende herseye (ailemin teselli etme sekli shsjjsj)
Hii Güzel bilim adamisin yani
Zhshshsh çok böyle yüzeysel bakarsak evet bilim adamıyım
Güzel bilimle coz en iyisi ben bazen öyle yapiyom bi ilac spor aktivite hormona gore artik diyelim falan direk cozuyor
Bilimle aram çok iyidir zaten 😉 diğer bencelerime göz atabilirsin
Hepsi denenmiş ve başarısız olunmuştur. İlaçta kullandım iyileştiğimi sandım ama tamamen değil. Hipnoterapiyi deneyeceğim.
Emeğine sağlık.
Öncelikle mücadeleyi bırakmaman çok güzel ancak aynı yolu tekrar denemekten kaçınma çünkü belki yanlış uygulamış olabilirsin belki o anda şansin yaver gitmemiştir ama sen pratik yapmayı yazı yazmayı bırakma, ilaca devam et senin destekçin olacaktır, hipnoterapi hakkında pek bilgim yok ama mücadeleyi asla bırakma aynen devam çünkü bu işin püf noktası bu, doğru yolu tek seferde bulman zaten mucize olurdi
Sorun o ki bahsettiğin teknikler uygulayınca değişmek için elimden geleni yapıyorum ama iyine eski döngüye giriyorum sanırım daha derinde birşeyler var
İlaçlar bir yere kadar artık o ilaçları kullandığımda depresyona giriyorum tuhaf ama ters etki yapıyor kullandığım ilaçlardan biri aynı zamanda anti depresandı nasıl oldu da 3 ay sonra terk etki yapmaya başladı anlamadım kullandığımda depresyonda kullanmayı bıraktığımda depresyondan çıkıyordum o zaman anladım daha fazla ilaçlara ihtiyacım yok yeterince yardımcı oldu ama daha fazla yardımcı olamayacak gerçi ilaçlar GADi yenmemi sağladı
Hipnoterapiyi kesinlikle deneyeceğim
Teşekkür ederim
Anlatmak istersen yazabilirsin yardımcı olmaya çalışırım
Teşekkür ederim kendim aşmaya çalışıyorum aslında biraz başardım ama daha var
Tamamdır 🌟👍🏻
Yazını çok beğendim, eline sağlık!
Özellikle kendine ödevler verme kısmı, harika bir detay
Çok teşekkür ederim, umarım birilerine yardımci olur
Rica ederim 🥳
En kolay yöntemi spor yapmak zaten spora başladığın zaman illaki birileri ile sosyalleşiyorsun
Teşekkür ederim verdiğin faydalı bilgiler için ☺️
🙂👍
Emeğinize sağlık belki birçok kişiye yardımcı olacak
Elinize sağlık
Güzel bence olmuş emeğine sağlık
faydalı paylaşım olmuş kardeş
Güzel bilgiler öğrendim, teşekkür ederim.
Güzel paylaşım olmuş emeğine sağlık 🙂
Psikolog tercihimiz ne olmalı klinik mi
Farketmez öncelikle psikiyatriye git o seni yönlendirir zaten
anksiyetenin her türlüsü çok kötü
Teşekkürler