Anayasal Monarşi hakkında ne düşünüyorsunuz? Türkiye'de de böyle bir sistem olabilir mi?

Anayasal Monarşi, devletin başında sembolik bir monarkın (kral, kraliçe, padişah, sultan...) bulunduğu fakat devletin fiili yöneticisinin halk tarafından seçimle başa getirilen başbakan olduğu bir sistemdir. Dünya üzerinde pek çok gelişmiş ülkede varlığını sürdürmektedir bu sistem. Örneğin; Britanya, Norveç, İsveç, Japonya, Kanada, Avusturalya, İspanya...

Sizce Türkiye'de de Osmanoğulları, sembolik bir şekilde devlet başkanlığı makamına getirilmeli midir?

Anayasal Monarşi hakkında ne düşünüyorsunuz? Türkiye'de de böyle bir sistem olabilir mi?
Cevapla