Anayasal monarşi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Devletin yönetiminde tek sorumlunun halk olması bence doğru değil. Halkın yönetime katılması doğru ama devletin sadece halkın yönetiminde olması yanlış lakin tek bir adamın yönetimi de yanlış. Doğru olan ne? Hem halkın hem de profesyonel bir yöneticinin ortak çabasıyla yönetilmektir. İşte bunun için anayasal monarşi şarttır. Bir taraftan halk, başbakanı seçerek yönetime ortak olurken diğer taraftan da profesyonel bir yönetici yani monark kalıcı bir şekilde devleti yönetir ve istikrarlı bir yönetim oluşur. Monarşide, kötü niyetli kişilerin sırf oy alabiliyor diye iktidara gelip de halka ve devlete kötülük yapması durumu olmaz zira iktidara oy alarak gelen hiç kimsede bütün yetkiler bulunmaz. Bir taraftan da monarkın elindeki yetkilerin asıl sahibi halk olduğundan monark da istediği gibi ülkeyi yönetemez zira halkın oyları da yönetime ortaktır.

Ben, Türkiye'de monarşinin geri gelmesini ve bir aile olarak devam eden Osmanlıların tekrar iktidar olmasını desteklerim. İleride bununla ilgili bir referandum yapılmalı ve sistemin ne olduğu halka tarafsızca açıklanmalı.

Anayasal monarşi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Anayasal monarşi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla