Türkiye'de eyalet sistemi olsa sizce nasıl olur?

Başlığa bakıp da celallenmeyin hemen.
Eyâlet, çoğunlukla valilerce yönetilen ve yönetim bakımından bazı özerklikleri olan büyük yönetim birimi. ABD, Avusturya ve Avustralya gibi federal ülkeleri oluşturan ana yönetim birimlerine Türkçe'de eyalet denilmektedir.
Örneğin, ABD eyaletlerinin valileri halk tarafından seçilir. Avustralya eyaletlerinin valileri merkezi yönetim tarafından atanırlar. Almanya Federal Cumhuriyeti'nin eyaletlerinin başbakanları ise halk tarafından seçimle işbaşına getirilir.
Bizde de valilikleri halk tarafından seçmek koşuluyla tabii..
Şu zamana kadar bu ülkede pek bir gelişme göremedik..
Güçlü bir devlet için başkanlık sistemi olması gerektiği kanaatindeyim. Olası bir bürokratik ve askeri vesayetle karşılaşmamak için gerekli değil mi?
Bu sistem bir bölünme sebebi olsaydı Amerika'da ve gelişmiş bir çok Avrupa ülkesi de bölünürdü..
Aksine hep gelişen ülkeler bu sistemle gelişti..
Siz ne düşünüyorsunuz?
Türkiye'de eyalet sistemi olsa sizce nasıl olur?
Cevapla