Okullarda dayağın kalkmasıyla disiplinin bozulması hakkında ne düşünüyorsunuz?

İnsan hakları sakızını çiğneyenlerin ön kabullerinden birisi ise herkesin eğitimle ya da anlayışla yola geleceğidir. Fakat bunun bir yanılgı olduğu, günümüzde okulların durumuna bakıldığına net olarak görülecektir. Herkes eğitimle ya da anlayışla yola gelmez. Eğer gelseydi herkese iyi bir eğitim vererek suçu ortadan kaldırmak ya da en aza indirmek mümkün olurdu ama böyle bir şeyin olmadığı anlaşılmaktadır. Peki herkesi eğitimle ve anlayışla yola getiremiyorsanız ne yapmalısınız? Elbette bunun cevabı cezaya dayalı bir sistemin kurulmasıdır. Eğitimle ve anlayışla yola gelmeyenin dayakla yola getirilmesi ve bunun da ilerisinde hapis cezalarıyla disipline edilmesi şarttır. Okullarda dayağın süratle geri gelmesi ve bilhassa erkek öğrencilerin, dayak yoluyla terbiye edilmesi önemli bir gerekliliktir. Kız öğrenciler için ise daha ziyade kadın hocaların çabası gerekli olup bu noktada karma eğitime de karşı olduğumu belirtmeliyim.

Dayak bizim kültürümüzün bir parçasıdır ve bin yıllardır insan eğitiminin önemli bir aracıdır. Dayağa kötü bakanlar, bir grup öğrencinin tüm okulu esir alıp da adeta çeteleşip suç örgütü kurmasına nasıl çözüm bulacaklarını düşünmelidir öncelikle. Özellikle de erkek öğrencilere dayağın gerekli olduğu açık bir şekilde görülmektedir. Unutmayınız ki bugünün hoşgörü gösterilen lise öğrencisi, yarının tecavüzcüsü ya da katili olabilme potansiyelini taşımaktadır. Böylelerini yola getirmek için şiddetin gerekliliğini böylece daha iyi anlamış oluruz.

Okullarda dayağın kalkmasıyla disiplinin bozulması hakkında ne düşünüyorsunuz?
Okullarda dayağın kalkmasıyla disiplinin bozulması hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla