Bazı yerlerde oruç sürelerinin aşırı uzun olması, cariyelik gibi konuların arap dünyasında var olup, bazı medeniyetlerin kadını tanrıça ilan etmesi gibi sebeplere açıklık getirilmediğini düşünüyorum. bunlar din ile ilgili sorunlarımın başlangıcı ama zaten evren varken tanrıya ne ihtiyaç var ki? trenin gitmesi için en önde başka bir vagona ihtiyaç yok :D
Higgs bozonu (The Higgs boson - The God Particle) tanrının yokluğunu açıklayabilir mi?
tanrı parçacıklarından biri maradona oluyor (tanrı'nın eli) bir diğeri ise messi oluyor (tanrının sol ayağı) ve birkaç dönem içinde diğer parçacıkları topladığımızda seriyi tamamlayıp tanrıyı tamamen oluşturma şerefine nail oluyoruz.
Ya benim şu an konuştuğum çocuğa ben ilk konuşmaya başladığımızda müslümanım demiştim. O da bana bir müslüman kız ile neler konuşulmaz vs dedi. Sonra o'da inanmıyordu hiç bir dine ve bana anlatmamı istedi. Şu an da da beni müslüman biliyor. Ben aslında kafamda islam hakkında bazı şeylere tam inanamadım. Dinimin adını müslüman koyan anne babam ama çocukken aldığım hristiyan eğitimi de epey ikna ediciydi. Ayrıca hepsinin yanında fizik ile daha çok ilgilendikçe dünyanın matematiksel olarak büyük patlama ile olduğunu kanıtlanabileceğini düşünüyorum. Biz şüpheciler hiç bir şeyden emin değiliz bir gün gece uyurken korkup imana gelebilirim sabah okuduğum kuranda' cariyelik ismi geçince "hangi tanrı kendi yarattığı kadının köle olmasına izin verir" , "çocuklar neden tecavüze uğruyor onlar acı çekerken onlara cennet vadedildi diye mutlu olamam" diye düşünerek şüpheye düşebiliyorum. Hiç sağlıklı bir hayat değil.
Ben her şeye gücü yeten ve her şeyi bilen bir tanrı olsaydım ne iyi bir tanrı olurdum ne de kötü. Merhamet de bende olurdu nefret de. Dünyada insanlar iyi yaşıyormuş ya da yaşamıyormuş umursamazdım. Cariyeliğe onay vermezdim ama yasaklamazdım da. İsteyen istediğini yapsın. Çocukların tacize, tecavüze uğraması da umrumda olmazdı. Umrumda oladabilirdi ama ben umursamamayı tercih ederdim. Cariyeliğe yasak da getirebilirdim ama bunu da umursamamayı tercih ederdim. Ama deizmdeki gibi kainata müdahil olmayan bir tanrı da olmazdım, müdahele ederdim. Umrumda olmazdı. Zaten dünyayı bir ring olarak, insanları da birer boksör olarak yaratmışım. Elbette bunlar savaşacak. Güçlü zayıfı nakavt edecek. Zayıfı nakavt etti diye neden güçlüye ceza vereyim. Zayıfı zayıf, güçlüyü güçlü yaratan ve güçlünün zayıfı nakavt etmesini isteyen benim. Tanrı bizim karakterimizi belirliyor. Öyle olmasa, olayı bize bıraksa o zaman bu tanrı deizmin tanrısı oluyor. Cüzi bir müdahale varsa bile yani kendi yolundan sapmış birini eliyle müdahale edip yoluna sokuyorsa o vakit neden her yoldan sapmışa aynı güzelliği yapmıyor. Adil olduğunu iddia eden bir tanrıdan adil olmayan bir hareket bu. Tabi her yoldan sapmış da bir değil. Ama ne yoldan sapmışlar yola döndü, tanrı onlara iman bahşetti ama onlar kadar sapıtmamış olan pek çok yoldan sapmış da kâfir olarak öldü. Bunlara neden iman bahşedilmedi.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
tanrı parçacıklarından biri maradona oluyor (tanrı'nın eli) bir diğeri ise messi oluyor (tanrının sol ayağı) ve birkaç dönem içinde diğer parçacıkları topladığımızda seriyi tamamlayıp tanrıyı tamamen oluşturma şerefine nail oluyoruz.
parçacıkları da*
sen de tanrının tüyü oluyorsun herhalde
sen de*
Higgs bozonu galiba 2011 yılında CERN'de keşfedilmişti kanıtlamaya yardımcı olabilir bence de
Ateist misin.
Şüpheciyim
Ateist ol, Asyalılar da ateist zaten.
Ya benim şu an konuştuğum çocuğa ben ilk konuşmaya başladığımızda müslümanım demiştim. O da bana bir müslüman kız ile neler konuşulmaz vs dedi. Sonra o'da inanmıyordu hiç bir dine ve bana anlatmamı istedi. Şu an da da beni müslüman biliyor. Ben aslında kafamda islam hakkında bazı şeylere tam inanamadım. Dinimin adını müslüman koyan anne babam ama çocukken aldığım hristiyan eğitimi de epey ikna ediciydi. Ayrıca hepsinin yanında fizik ile daha çok ilgilendikçe dünyanın matematiksel olarak büyük patlama ile olduğunu kanıtlanabileceğini düşünüyorum. Biz şüpheciler hiç bir şeyden emin değiliz bir gün gece uyurken korkup imana gelebilirim sabah okuduğum kuranda' cariyelik ismi geçince "hangi tanrı kendi yarattığı kadının köle olmasına izin verir" , "çocuklar neden tecavüze uğruyor onlar acı çekerken onlara cennet vadedildi diye mutlu olamam" diye düşünerek şüpheye düşebiliyorum. Hiç sağlıklı bir hayat değil.
Ben her şeye gücü yeten ve her şeyi bilen bir tanrı olsaydım ne iyi bir tanrı olurdum ne de kötü. Merhamet de bende olurdu nefret de. Dünyada insanlar iyi yaşıyormuş ya da yaşamıyormuş umursamazdım. Cariyeliğe onay vermezdim ama yasaklamazdım da. İsteyen istediğini yapsın. Çocukların tacize, tecavüze uğraması da umrumda olmazdı. Umrumda oladabilirdi ama ben umursamamayı tercih ederdim. Cariyeliğe yasak da getirebilirdim ama bunu da umursamamayı tercih ederdim. Ama deizmdeki gibi kainata müdahil olmayan bir tanrı da olmazdım, müdahele ederdim. Umrumda olmazdı. Zaten dünyayı bir ring olarak, insanları da birer boksör olarak yaratmışım. Elbette bunlar savaşacak. Güçlü zayıfı nakavt edecek. Zayıfı nakavt etti diye neden güçlüye ceza vereyim. Zayıfı zayıf, güçlüyü güçlü yaratan ve güçlünün zayıfı nakavt etmesini isteyen benim. Tanrı bizim karakterimizi belirliyor. Öyle olmasa, olayı bize bıraksa o zaman bu tanrı deizmin tanrısı oluyor. Cüzi bir müdahale varsa bile yani kendi yolundan sapmış birini eliyle müdahale edip yoluna sokuyorsa o vakit neden her yoldan sapmışa aynı güzelliği yapmıyor. Adil olduğunu iddia eden bir tanrıdan adil olmayan bir hareket bu. Tabi her yoldan sapmış da bir değil. Ama ne yoldan sapmışlar yola döndü, tanrı onlara iman bahşetti ama onlar kadar sapıtmamış olan pek çok yoldan sapmış da kâfir olarak öldü. Bunlara neden iman bahşedilmedi.