Eşim evlilikte maddi yükü eşit paylaşmıyor, sürekli ayrılık ve çocukla tehdit ediyor, ne yapmalıyım?

Yaklaşık 4 yıldır evliyim ve 1 ay sonra çocuğumuz olacak. Evliliğimiz başından beri çok sancılı geçti. Sürekli tartıştık, hatta 6 ay kadar ayrı kaldığımız bir dönem bile oldu. Problemlerimizin temelinde genelde para ve aile meseleleri var.

Para konusunda ikimiz de çalışıyoruz. Ancak eşim, kendi kazandığı paranın tamamen kendisine kalmasını istiyor. Ben ise bu dönemde iki kişinin de çalışıp eve katkı sağlaması gerektiğini düşünüyorum. Sonuçta izinlere gitmek, arabaya binmek, hayatı biraz olsun rahat yaşamak istiyoruz. Çalışmıyorsa bile elimden geleni yaparım ama hem çalışıp hem de eve katkı sağlamak istememesi bana çok egoistçe geliyor. Her ay maaşının ancak küçük bir kısmını zorla gönderiyor.

Ortak bir hesabımız var. Ben her ay 20 bin TL yatırıyorum, o ise 10 bin TL yatırıyor. Oysa aynı parayı kazanıyoruz.

Bugün tartışma yine para yüzünden çıktı. Eve geldi ve bana, “Film biletlerini neden bana sormadan ortak hesaptan aldın?” dedi. Ben de “100–200 TL’den ne olacak, ayrıca kendi banka kartım yanımda yoktu, o yüzden ortak hesaptan ödedim. Zaten birlikte gittiğimiz film,” dedim. Bunun üzerine “Ben neden patlamış mısırı kendi hesabımdan aldım o zaman?” diye çıkıştı. Oysa ben zaten ortak hesaba onun iki katı kadar para yatırıyorum. Üstelik o para da benim param, başkasının parası değil. Bana bu şekilde hesap sorması beni inanılmaz sinirlendiriyor ve gözümde çok düşüyor.

Sonra tartışma büyüdü. “Bu çocuk için hiçbir şey yapmadın,” dedi. “Kim yaptı?” dedim. “Annenle baban aldı, o kadar kızdın bana, anlami kalmadi,” dedi. Ardından “Böyle devam ederse ayrılırım,” diye tehdit etti. Ben de “Tamam, ayrılalım. Beni çocukla ya da ayrılıkla tehdit edemezsin,” dedim.

Dün annemler gelmişti, yatak odasını yaptılar. Ben de gidip balık almıştım. Buna bile karıştı: “Niye gidip balık aldın, normalde ben alıyorum,” dedi. “Şimdi annenler geldi diye sen aldın,” diye ekledi. Ben de “Ben başka şeyler almıyorum,” dedim. Böyle düşünmesi beni gerçekten çok ürkütüyor. Çok nankörce konuşuyor.

Bir de arkadaşlarımızı karıştırıyor. “Bak, senin arkadaşlarının eşleri karılarına neler yapıyor, hiç zoruna gitmiyor mu?” diyor. “Ne yapıyorlar?” dediğimde. Sürekli “Ya değişirsin ya da ayrılırız,” diyor.

Ne yapmam gerekiyor? Yakın bir arkadaşıyla konuşup onun ile konuşmasını mı istemeliyim? Annesine ya da babasına mı anlatmalıyım? Ya da kendi annem ve babamla mı konuşmalıyım? Gerçekten ciddi ciddi soruyorum.

Eşim evlilikte maddi yükü eşit paylaşmıyor, sürekli ayrılık ve çocukla tehdit ediyor, ne yapmalıyım?
Cevapla