Baskılanmış istekleri açığa çıkartmak, baskıcı ailede büyümek?

Merhaba, ben yaklaşık 1 yıldır evliyim. Muhafazakar bir ailede yetiştim eşim de aynı şekilde. Yani daha doğrusu bizim ülke genelinde olduğu gibi baskı altında, kendini ifade edemeyen, kendisine değer vermeyen, özgüveni düşük bir karakterim. Eşim biraz daha fazla gezmiş görmüş fakat onun da duygularını ifade etmede zorluk yaşadığını düşünüyorum. Bunun yanında özellikle dışarıda başkalarının yanında ve aile eşrafı yanında temas kurmaktan çekiniyor bu da benim çok sinirimi bozuyor. Evliyiz sonuçta ve eşimle el ele yürüyüp sohbet etmek isterken o sadece evde oturmak istiyor. Ailesinin yanında benimle çok fazla diyaloğa girmiyor ya da ben her şeyi üzerime çok alınıyorum bilmiyorum. Bu noktada da benim çok fazla alıngan oluşum ve geçmişimdeki kötü izleri bir türlü silemeyişim beni kötü etkiliyor. Yokluk gördüğüm de oldu bolluk içinde geçirdiğimiz zamanlarda oldu bekarken tam zıttıyla eşim gayet bolluk bereket içinde her şey önünde gezdiği yerler falan derken bazen diyorum ki ben hiçbir şey görmedim hayatımda ve eşimi bile kıskanacak hale geliyorum ne kadar bol yaşamış hayatı diyorum. Onun gördüğü yerleri ben bu yaşımda bilmem. Yaşım 22 bu arada, eşimle aramızda 1.5 yaş var. Yani kendimi bir türlü değerli hissedemiyorum. Bir yere gezmeye gidiyoruz onun ailesiyle, bakıyorum ki benim ailemin bana vermediği değeri ailesi ona veriyor hatta beni de kendi evlatlarından ayırmıyorlar bu bile benim zoruma gidiyor. Ailemin vermediği değeri başka aileden görmek… sessizliğe gömülüyorum çoğu zaman, yüzüm düşüyor bu çevremdeki insanlara da yansıyor ve sürekli negatif enerjide olduğumu hissediyorum. Evde baş başayken hayatımızda başkaları yokken eşimle bir nebze daha iyiyiz. Bir nevi kendi dünyamızdayız. Ama işin içine başkaları girince her şey alt üst oluyor. Eşimle alakası yok benim kendimle olan derdimden. Ailesine verdiği değeri bana vermediğini düşünüyorum. Evde bunalıyorum gezelim diyorum istemiyor, ben onunla daha çok vakit geçirmek istiyorum o kendini geri çekiyor bu da benim ondan kendimi uzaklaştırmama neden oluyor bu kez de diyor ki sen sürekli trip atıyorsun derdin ne anlamıyorum. Bu noktada hem kendime değer vermenin yollarını arıyorum hem de eşimin benim dilimden anlamasını istiyorum. Ben biraz vesveseli bir insanım eşimi başkalarından çok kıskanırım. Bu yüzden cevap olarak kalp kırıcı ve vesvese uyandırıcı şeylerden ziyade gerçekten yardımcı olabilecek tavsiyelerde bulunmanızı rica ediyorum. Uzun oldu ama şimdiden teşekkürler.

Baskılanmış istekleri açığa çıkartmak, baskıcı ailede büyümek?
Cevapla