Çok geç kalınmış bir karar. kadın eşya gibi sanki görüyorlardı. direk eşinin soy adına geçmesini doğru bulmuyordum :D Kişinin soyadı, kişisel bir tercih meselesidir ve kimse başka bir kişinin soyadını almak zorunda değildir. Bu nedenle, evlenen kadınların eşinin soyadını alması zorunluluğunun kaldırılması, cinsiyet eşitliği ve kişisel özgürlük açısından olumlu bir adım olarak görülebilir. Bu kararla birlikte, evliliklerdeki soyadı tercihi tamamen çiftlerin tercihine kalmış olacak ve kadınlar, evlenme sonrasında da kendi soyadlarını kullanabilecekler. Bu, evlilik sonrasında kadınların mesleki ve kişisel hayatlarında daha özgürce hareket etmelerine ve kendi kimliklerini korumalarına olanak tanıyacak.
0
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Zaten isteyen kendi soyadını kullanabiliyordu. Ben bu açıdan bakmıyorım buna aile bütünlüğünü simgeliyordu bana göre. Kadın haklarına girmek saçma geliyor bu konu üstünden😃 zaten istersen kendi soyadını kullanabilirsin
Evet ama bunun için sonradan uğraşman gerekiyordu :D yani zorunluydu ilk başta. ama şimdi baştan seçebilirler. aile bütünlüğü ise neden erkeklerin soy adı alınıyor sadece :D pek de bütünlük gibi gelmedi
Bence biraz saçmalık olmuş, düşünün ki bazı oteller karı koca olmasan almıyorlar her yerde karı koca olduğunu ispat etmek zorunda kalırsın... Şimdi rahatlık mi Zorluk mu ona göre karar verin
Madem yeni bir aile kuruluyor, neden standart olan uygulama erkeğin kadına soyadını vermesi? Neden tam. tersi değil?
Soran
+1 yıl
Bunu bir gelenek, bir kültür olarak görüyorum. Ayrıca kadının soyadının alındığı ülkeler de vardı. Böylece süregelmiş. Yani eşitsizlik adaletsizlik diye bakılmasını ben doğru bulmuyorum. Bölüştürmenin haceti yok gibi