AK Partili vekillerin imzasıyla kısa süre içinde Meclis gündemine gelecek olan yasa tasarısında 24 Ocak 2024 tarihinden sonra evlenecek kadınlar, eşinin soyadı yerine yalnızca kendi soyadını taşıyabilecek. Yeni evlenecek kadınlar bundan böyle isterlerse sadece kendi soyadlarını kullanabilecekler. Yani isteyen kadın kocasının soyadını alabilecekken, isteyen kadın da soyadını değiştirmeden kızlık soyadı ile devam edecek. Kabul edilirse tabii :)
Olumlu
Olumsuz
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Evlenen kadınlar artık yalnızca kendi soyadlarını kullanabilecek! Yapılacak bu düzenlemeyi nasıl buldunuz?
Konuyu nerelere taşımışlar ya. Şu ataerkil zihniyetten bir kurtulamadık gitti. Aşağıdaki yorumlar tam kriz geçirmelik. Yok erkek düğün yapıyor yok benim soyadımı almayacaksa evlenmem. Niye kadın evlenince senin soyadını taşımak zorunda mı? İstiyorsanız üstüne birde damga vurun. Sizden isterse yapmayacağınız şeyleri karşı taraftan bekleyemezsiniz. Ayrıca düğün nafaka konularına takılan insanlar olmuş. Sanki her boşanan erkek nafaka mı ödüyor? Benim annemle babam 23 sene sonra boşandı babam nafaka ödemiyor. Annemin hiç mi bir şeye hakkı yoktu? Siz istiyorsunuz ki kadın boşanınca beş kuruş vermeyelim. Pardon da kadın onca sene seninle kurduğu aile için çalışma hayatına atılmamış. 40 yaşından sonra git çalışma hayatına atıl demek bencillikten başka bir şey değil. Çoğu kadın zaten ben bir şey istemiyorum yeter ki kurtarın bu adamdan beni diyor merak etmeyin. Ayrıca düğün konusunda da erkek tarafı sanki düğün istemiyor. Etrafa dağıttığınız altınları millet düğünde takmazsa diye aklınız çıkıyor. Bu toplum yapısını bilmesek inancaz.
bazı şeyleri kendi tarafından yorumlamışsın "kadın onca sene seninle kurduğu aile için çalışma hayatına atılmamış" görende sanacak bütün kadınlar iş sahibi olmadan evleniyor " Çoğu kadın zaten ben bir şey istemiyorum yeter ki kurtarın bu adamdan beni diyor" bu bahsettiğin psikolojik fiziki şiddet gören kadınlar için geçerli nafaka almak için bilecek boşanan kadınlar tanıyorum.. ayrıca kanun karşısında kadın neredeyse her konuda haklı görülüyor merak etme
@Clawxy evet senin söylediğin olaylarda yaşanıyor. burada suçlu biz miyiz şimdi? Kadının güzelliğine iki tatlı sözüne kanıp evlenmeselermiş o zaman. Kendi yaptığı seçimin bedelini ödüyor. O kadınlar öyle diye kimse kadınları korumasın o zaman. Çalışan kadınlar var diye çalışmayan ev hanımı olanlar da boşanınca dımdızlak ortada mı kalsın bu mu istediğiniz? Evlenince eşim çalışmasın istemiyorum diyen erkekler nedense boşanma söz konusu olunca nafaka vermemek için ağlamaya başlıyorlar.
@ƘıԼıCƘiƦAƝ aynen sesini çıkaran her kadına feminist damgası yapıştırmaya devam edin siz böyle. Her şey sizin istediğiniz gibi olmak zorunda değil. Kadınların da duyguları ve istekleri vat ama sizde bunu anlayacak bir kafa yok. Bencillikten kör olmuşsunuz.
Tabi kendinize geldiğinde adalet erkeğe denk geldiğinde erkek ölsün çocuk doğurmazsin soyadı taşımaz evde yemek yapmaz ondan sonra da düğünde bilmem kaç gram altın ister ama ondan sonra eşitlik olur sende haklısın erkekler bir memeye kendini satar
@Clawxy ben öyle bir insan bulduğumdan bahsetmedim. Aşağıdaki yorumlara cevap olarak yazdım. Siz önce yazılanları düzgün okumayı öğrenin. Cevap vermek için okursan böyle anlaman normal tabi. Benim kimseye ihtiyacım yok merak etme sen
Zaten bu düzenleme eskiden beri var herhalde bunlar zekamızla dalga geçiyorlar kadın istemiyorsa gene kendi soyadını kullanabilir ille kadın kendi eşinin soy ismini almak zorunda değildir kadın istemiyorsa zorlamanın anlamı yok Çünkü hiçbirimizin soyadı siyasilerin ve işadamlarının soyadı kadar kıymetli değildir Çünkü bizler sıradan insanlarız siyasetçi ya da işadamı değiliz Fakat süresiz nafaka ve evden uzaklaştırmaya karşıyım bide ''Kadının beyanı esastır'' saçmalığına karşıyım bu doğru bir yaklaşım değil Çünkü kadınlar (haşa) peygamber değildir ve kadının her dediği de doğru değildir Nasıl ki erkekler (haşa) peygamber değilse kadın da değil o yüzden bu ikisi süresiz nafaka ve evden uzaklaştırmaya karşıyım kadın kafasına göre erkeği evden uzaklaştırmamalı hakim önce erkeği dinlesin ondan sonra karar verilsin doğrusu budur Onun dışında varsın kadın erkeğin soyadını taşıma zorunda değil Çünkü bu süresiz nafaka ve ''Kadının beyanı esastır'' saçmalığından dolayı aile yapısı yeterince bozuldu daha da bozulmasın yeter varsın kadın erkeğin soyadını taşımasın onun dışında aileyi ilgilendiren başka sorunlar var onlarla ilgilensek daha iyi olur
Tamam o zaman zaten kadın isterse kendi soyadını da çift olarak kullanabiliyordu sadece kendi soyadını kullanmak istiyorsa kullansın ama o zaman benim aldığım herhangi bir mal eşya ya da boşanma durumunda benden nafaka herhangi bir şey alamazsın benim soyadımı almıyorsa benim hak olduğum veya benim kazandığım şeyler üzerine de hak iddia etmesin o zaman da evlenmenin ne anlamı kaldı ki resmen aile bağlarının içine iyice ettiler O zaman çocuk kimin adını alacak soyadını annenin mi babanın mı hadi diyelim babanla aldı o zaman dediğin gibi annenin hiç hak etmemesi lazım, Evlenirken masrafın çoğunu erkek yapsın evi geçindirme sorumluluğu erkekli olsun ondan sonra boşanırken süresiz nafakayı erkek ödesin en küçük bir kavgada erkek evden uzaklaştırma cezası alsın ama soy ismini almaya gelince kadın kabul etmiyor benim soyadımı almak istemeyen kadını da ben almam.
O zaman herkesin kazandığı kendine herkesin aldığı mal mülk kendine ortaklık diye bir şey olmayacak o zaman benim soyadımı almıyorsa
Türkiye'nin en büyük holdinglerinin yönetim kurulu başkanları Ömer Koç ve Güler Sabancı'nın bile böyle takıntıları yok, evlenip soylarını devam ettirme gereği bile duymamışlar devretmeleri gereken milyar dolarlık şirketleri olmasına rağmen.
Böyle konuları zaten ancak bizim gibi basit, önemsiz insanlar kafaya takar ve büyütür.
Kafaya takılması bile saçma ve aşırı önemsiz bir konu.
Ben sevdiğim kişinin soyadını taşımayacaksam neden evleneyim ki herkesin kararına saygı duyarım ama her şeyin de bir adabı var uygulama saçma değildir belki ama çokta önemli değil benim için evlilik kurumunuda hepten farklı bir boyuta taşıdılar garip gerçekten.
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Zaten evlenmiyicektim... Şimdi evleneni sksınler 😏😎🤝 Sağol kapitalizim ve feminizim... Hayatımı kurtardın. Bir kadını ömür boyu besleyip çilesini çekip bir şeye ihtiyacı olduğunda yanına koşma zorunluluğundan beni feragat ettirdin. Bence iki dost sayılır erkeklere bu iki akım.
5
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Soyadimi almak istemeyen kadınla Evlenmiyorum Bir kadın erkeğin soyismini almak istemezse o erkeğe saygı, sadakat, cinsel arzu ve istek duymaz, ailenin reisi olarak görmez. Kadın istiyor ki Erkekte sorumluluk olsun ama Otorite güç bende olsun Yok öyle bir dünya. Erkeğin soy ismini almak istemeyen, babasının dedesinin soy ismiyle devam etsin. Feminizm Erkek görünümlu Betalarinda desteklediği ve siyasi proje ile toplumun kılcal damarlarıyla oynadığı Ülkenin, Ailelerin, Devletin dirliği ve birliği için Tehdit haline gelmeye başladı KAHROLSUN FEMİNİZM
Güzel uygulama da ülkenin ekonomik durumu? Milletin refahı, huzuru, saadeti osu busu? Çıkarılan yasalara hiçbir derdimiz yok ama daha önemli konular hakkında bir yasa yürütme vs birşeyler çıkarsalar daha tatlı olmayacak mı sanki?
Bence çok saçma, sebebi ise o zaman neden evleniliyor 🙄 evlenen kadında artık o aileden ve kullanması gerekir bir de bu saye de aldatma da çok olabilir
İzmir en gelişmiş şehirlerden biri sen kendi düşünme yapına bak aldatmakla ne ilgisi var zaten erkeklerin yüzde 54ü aldatıyor kadınlarda yüzde 45 demek ki buna engel olmuyor
Eşitlik dedin ya onda dedim, kimse eşit değil bu dünya da engelliler günü geldi geçti kimse kutladı mı paylaşım yaptı mı tabi hayır bazı bilinçliler yaptı ama işte hor görülüyoruz dışlanıyoruz sevsek aşık olsa direkt reddediliyoruz biz buyuz
Evlendiğin kişiye güvenir insan güvenmez demiyorum ama kendi soyadını taşımak istemesi buna sebep olabilir onun için ben bu kararın çıkmasını saçma ve garip buluyorum
ateist demedim zaten ama kimse sizin dininize inanmak zorunda değil gerçek bi müslüman olsan başkasını yargılamazdın saygı istiyorsan saygıyı hak etmelisin
Ben yargılamadım ki 🤷♂️ ön yargı daha çok sizde olur bende değil ve kaderime yazılı insanın cinsellik yaşamış olması beni çok sinir eder sebebi de bende hiçbir şey yaşamamış birisiyim bir engelliyim aşk bile yaşayamıyorum reddetmeniz yüzünden ön yargınız yüzünden
Ne kullandım söyle de bileyim "Kaşar" mı bunu sana kullanmadım ki kafandan uydurma orada yazıyor "Kaşar olarak görülürsün" bu yazıyor ve kaşar demekte küfür değil argo kelimedir daha ne kelimenin küfür ne kelimenin argo olduğunu bilmiyorsun ve yalnız olmakta en güzel şeydir zamanı gelince benim de yanımda biri olacak merak etme kendim gibi temiz birisi
Ben engelliyim hiç cinsellik yaşamamış birisiyim anlattıklarımı görmedin mi sen? Benim gibi iyi birini neden engelli diye istemiyorlar evlenince benim onlara muhtaç kalacağımı zannediyorlar ama ben öyle felç birisi değilim kendi gereğimi görebiliyorum gidebiliyorum, ve cinselliğin evliliksiz yaşanması çok saçma bir şey tecavüze uğruyorsunuz sonra yaptığınıza pişman oluyorsunuz ben sevdiğim kız için 2 defa hayat kadınlarına gitmemeyi tercih ettim teklif edilmesine rağmen
Sen mi güçlüsün hayır ben güçlüyüm sevgiyi asıl bilen benim aldatmam yalan söylemem kötülük yapmam, ve hakaret de değil dediğim şey doğru söylediklerim de öyle
@__MütefekkirSeyyah Soyadımı kabul etmeyen soyumuda kabul etmemiş sayılır demişsiniz, merak ettiğim için soruyorum yanlış anlamayın siz Sakıp Sabancı'nın torunu falanmısınız? Yani önemli bir soydan geliyormuş gibi triplere girmişsinizde.
@__MütefekkirSeyyah Türkiye'nin en büyük şirketler grubunun yönetim kurulu başkanı Ömer Koç'un bile umursamadığı konuyu kafa takmışsınızda o yüzden sordum. Bizler hepimiz basit insanlarız, soyumuzun Sabancılar kadar kıymeti yok. Eğer benimde Bisküvici dedem olsaydı bu konuda görüşüm net olurdu, maalesef yok ve bu yüzden önemsiz. Buarada Türkiye'nin bisküvici dedeleri bile bu soyadı meselesini kafaya takmamışlar, abi kardeş soyadlarını değiştirmişler.
@AgentKid başka insanların benim ailemle alakalı düşüncelerimde zerre etkisi yoktur. Benim için aile olmak, eş olmak, ebeveyn olmak, herşeyden önemli..
Basit ve önemsiz insanlar olduğumuz gerçeğini değiştirmiyor. Babam ve dedemin bir gram takıntısı yok bu konularda, soyadımızı değiştirme planları kuruyorlar ve dedem herkesin farklı bir soyadı isterse alabileceğini söylemişti.
Durum bu, siz kendinizi önemlide görseniz Tepedekilerin gözünde hepimiz basit insanlarız. Bu arada dedem ve babam bu konuları o kadar fazla kafaya takan insanlar ki MERNIS sistemi çıkmadan önce gidip Nüfusa Kayıtlı olduğumuz yeri yani nüfus kütüğünü değiştirip Bodrum'a almışlar, soyadı konusunu hiç bir gram umursamıyorlar ama.
Alt tarafı bir soyisim. Ha onunki, ha benimki. Ben takılmam şöyle şeylere. Kararsız kalırsam yazı tura atar öyle karar veririm hangisini kullanmak istediğime.
Hayır yani anlam veremediğim bir nokta şurası zaten kadın isterse kendi soyadını da kullanabiliyor eşinin soyadını da kullanabiliyor çift soy isim kullanabiliyor onda bir sıkıntı yok ama yani illaki kocasının soyadını almayacak niye böyle bir şey yapma gereği duyuyoruz ben onu anlam veremiyorum tamam o zaman madem öyleyse boşanma durumunda erkekte nafaka ödemesiin o zaman düğün yapmak gibi bir sorumluluk erkeğin üzerinde olmasın ya da evi geçindirmek gibi bir sorumluluk kadınlar da düğün yapsın yani kadınların bizden tek farkı çocuk doğuruyor olmaları yüzünden ne yani bu soyadı karşıtlığı ben anlamıyorum sonuçta hiçbirimiz haneden yönetmiyoruz Ama genelde çocuk babanın kütüğüne yazıldığı için ve babanın nüfusuna geçtiği için erkeğin soyadı verilir o zaman peki çocuk doğduğu zaman annesinin mi soyadın olmalı babasını mı soyadın olmalı
Kuduranlar olmuş bayağı :D gayet güzel olmuş :)) küçükken ben soyadını değiştirmem evlenen bile diyordum ortada böyle bişe yoktu tabii daha bebeyim 😄 ileri görüşlüymüşüm demek ki😂
Güzel olabilir isteyen istediğini kullanır abartılıcak bir mevzu olduğunu düşünmüyorum
Kadın kariyer tanınmışlik vs gibi durumlar için çift soyad kullanabilir ama sizin soyadınızı hiç almak istemiyorsa size saygı ve arzu duymuyordur beyler.
bir kadını 'malı' olarak görenler pek bir alınmış... gündem değiştirmek için sanırım bu boş tartışma... bu konuda konuşmak bile sıkıcı deyip normal olan bu diyebilmeliydi erkekler ama işte burası Türkiye komik ve kadını kendi kölesi ollarak görmek isteyeen bir toplum burası...
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Erkek kadın arasında bir mesafe koyar bu, normalde erkek evlenince kadına sahip olur ama bu anlayışa göre erkek sahip olmuyor kadına, erkeklerin ne istediklerini bilmesi ve çok uyanık olması lazım bu devirde.
bence evlenenler ortak bir soyadı seçsin. alt soy değil üst soy önemli olsun ki psikolojik olarak bir aile çocuk ve eşin önemi var önce. böylece gerçek bir eşitlik ve aidiyet olur. ne feminizm ne maskünalizm incinmez. p
Olumlu tabiki de ya aklı başında olan herkes olumlu der buna ben babamın soyadını taşımak istiyorum kocamın değil kocamın soyundan değil babamın soyundan geliyorum
lüzumu fazla olmayan bir konu, alınacak karar ise gerekli yani isteyen istediği soyadı alsın, kadının evlenince erkeğin soyadını alma zorunluluğu saçmaydı zaten
Yorumlarda Müslüman erkeklerin verdigi cevaplar bildigin bomba. Bu ülkedeki müslüman erkeklerin özgüven eksikligini ve eziklik kompleksine yine sahit oldum.
Bu zaten birkaç ay önce gerçekleşti. Mantıklı bir karar. Çünkü kadın kocasının soyundan değil ve soy kanla geçer bu yüzden koca soyadı almak saçmalık. “Kadının soyadı yok. İlk soyadı da erkeğin soyadı. Ne fark eder?” diyen salklar çok görüyorum. Onlara ithafen şunları söylemek isterim; Kadının babasından gelen soyadı kadının kendi soyadıdır çünkü kadının kocasının değil anne ve babasının soyundandır. Erkek soyadı değil koca soyadı almak sorun çünkü kadın kocasının soyundan değil.
İyi güzel de bu aldatmaların önünü açacak tanımadığımız kişilerin tacizi artacak özellikle yüzük takmayanlar için kötü son kaçınılmaz bu ülke de o kadar çok saftrik kız var ki bunu düşünmüşler mi acaba evlenme kanunu da kalksın o zaman soyadı moyadı olmayacaksa aile demenin mantığı da kalmıyor hatta evlilik için resmiyet de kalmıyor evlenme olayı da olmasın belediyeler de kaldırsın evlilik başvurularını bu hazırlıklar çok eşliliği getirecek daha da.
@everkeğii çünkü benim erkeğimle benim soyadım farkı olamaz cocuğumuz olunca farklı bir soyadı olsun istemem benim erkeğim bana aittir ve ben onun soyadını almak isterim
Himm ilginc 🤔🤔 iyi mi kotu mu bilemedim Ama tercihe birakilmasi iyi olmus bence 👍🏻
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Çok saçma ya cidden. İstemem ben. Kocamın soyadını almak isterim evliliği sevgililikten ayıran seylerden en önemlisi. Sevdigim adamın soyadını almak benim için bir gurur olur
mantıklı olmuş erkeklerinde ne için evlenmek istediği daha gözle görülür hale geldi ataerkillikten uzaklaşıldığı için kudur4nl4r olmuş haliyle demek ki soyad davası için bile türk erkeğiyle evlenilmemesi gerekiyor üstünlük kurma gözüyle bakıyorlar
3
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
AKP istiyorsa olur. Oldururlar. Ama bu kadar sorun varken bunu değiştirmeleri normal değil
ben her zaman söylerim mesele senin benim ne düşündüğü söylediği fikri olduğu değil başkalarının meseleyi nasıl gördüğüne bağlı o yüzden bu durum muğlak bir durum birine göre diğeri diğerine göre diğeri zaten evlilik müessesi aidiyet meselesi
Bunu destekliyorum. İleride eşim olduğunda onu kendi kimliği kendi hakları ve kendi soyadı ile görmeye devam edecek olmayı benimsiyorum. Bağımsızlık benim karakterim.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Çok güzel bir karar olmuş. Bir de şu eşinin kütüğüne geçme mevzusuna el atsalar.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Saçma olmuş evli olduğunu nasıl anlasınlar peki anca nüfus cüzdanı bakınca anlaşılır
Ailem degil benim ailemde onun ailesi degil avrupada isler boyle isliyo. Fazla samimiyet huzursuzluk getirir. Kayinvalide anormal biri yaptiklarinin bedelini oduyor
@Ĥªmza pardon siz Sakıp Sabancı'nın torunu falanmısınız? Yanlış anlamayın merak ettiğim için soruyorum, Türkiye'nin en büyük şirketler grubunun yönetim kurulu başkanı Ömer Koç'un bile umursamadığı konuyu kafaya takmışsınızda.