Bildiğiniz üzere artık kadınlar kocalarının soyadını almaya mecbur değiller. Genelde çift soy isim şeklinde kullanıyor yeni nesil ama bu karardan sonra sadece kendi kızlık soyadını kullanan kadınlar da var. Sizce bu normal mi ve tercihinizi hangisinden yana kullanırdınız/kullandınız? Bunun çiftler arasında bir çatışmaya yol açacağını düşünüyor musunuz?
Kadınların evlendikten sonra kocalarının soyadını almamasını nasıl buluyorsunuz?
Doğru bulmuyorum o zaman boşandığımız zaman da süresiz olarak nafaka olmasın tazminat almasın, sonra evlenirken takılır bilmem neler geri bana verirsin. Ondan sonra evlilik dönemi boyunca alınan eşyalarda söz sahibi olmasın eşitlik diyorsak bu şekilde yapılması lazım, her şeyi erkek yapacak boşandığı sıra kadının geliri yoksa bir gün bir evli kalsa süresi nafaka ödeyecek ama soy ismini almaya gelince almayacak öyle bir dünya yok evlenmem olur biter
Ömür boyu nafaka yok zaten çocuk ve gelir durumuna bağlı ama yine de çok haklısın. En doğru bakış açısı bu işte. Asla soyismini almam diyorlar ama boşanırken donuna kadar almak istiyor hepsi. Bu da ayrı bir çelişki.
Yok hocam. Eğer durumun çok iyi değilse çocuk için nafaka ödersin sadece. Yoksulluktan aldığın kadını zirveye çıkarmadıysan fantastik nafakalar yok. Tekrar aşağıya düşüremezsin mantığıyla yüksek nafakalar var ama fakir birini çocuksuz ömür boyu sefilliğe süren nafaka yok. Hatta zengin olan kadınsa kadının erkeğe nafaka ödeme kararı bile alınabiliyor
Sadece soyismi alınsaydı neyse ama kadının kütüğü bile evlenince değişiyor böyle bir saçmalığı hangi akla hizmet yaptılar hayret ediyorum. Bu yüzden bu konu tamamen kadının tercihine bırakılmalı mantıklı ve adil olan da böylesi.
Kanunen soy erkekten geçiyor maalesef. Her halukarda böyle olacağı için aidiyet hissi ve aile birliği açısından çift soyismin en orta yol olduğunu düşünüyorum. Kadına kendi soyadını bırak diye dayatmak da bencilce çünkü
Bu konuda tamamen özgür olmak çok güzel, herkesin kendi kararı 😊 Ben evlenirken eşimin soyadını aldım ama ister istemez kendi kimliğinden bir parça kaybetmek gibi hissetmiştim. Şimdi olsa çift soyadı kullanırdım 🌸 Kadının sadece kendi soyadını kullanması da çok doğal ve saygı duyulası bir tercih. Bu konu çiftler arasında konuşulup ortak bir noktada buluşulduğu sürece bence asla büyük bir çatışmaya neden olmaz. Karşılıklı anlayış her şeyi çözüyor 💕
Soyadını degistirince diploma vs degistirmek gerekmiyor mu? Baska birisi gibi oluyorsun resmen. İki soyad olarak kullanılabilir. Kızlık soyadını sadece kullanmanın da bir seyi yok aslında ama geleneksel olmak iyidir diyorum
Diploma mı? Banka işlemlerinde falan sıkıntı oluyor onu biliyorum ama o kadar teferruatlı olduğunu düşünmemiştim. Ama anlayışlı biri olduğun çok belli. Kesinlikle ben de 2 soyismi birden kullanmasından yanayım.
Bak bu gerçekten mantıklı bir sebepmiş. Ama yine de çift soyisim kullanılsa erkeğin de hoşuna gider. Daha evlenmeden boşanma ihtimalini düşünmek de doğru kişiyle mi evleniyorum dedirtebilir. Yine de en mantıklı gerekçe olarak senin dediğini buldum.
Bosanmasa bile evlense gene degstrck binbir tane resmi belgeyi bunla uğraşmak yorucu. Hem kendi hem eşinin soyadini birlikte kullanmak güzel olabilir ama kişinin kendi tercihine bağlı sonuçta bu zamana kadr eşin soyadı kullanildi noldu hcbsi bundan sonra da kullanilmasa bsi olmaz sank evli saylmion mu kullanmaynca
Evliliğin kendisi zaten başlı başına bir ton adet, resmi işler ve yorucu koşuşturmadan ibaret. Ben aile birliği açısından soy isimlerin de birleşmesini güzel buluyordum ama bu sefer de erkek kadınınkini alsın o zaman dersen susar kalırım. O yüzden deme shdkdjdk
Çok güzelsin, kendince popisin. Bir de hüsoyla ilişkini çok göze batıyor. Kıskanmaktan ziyade her soru ve cevabında ondan bahsetmenden yoruluyorlar bence
Bu da geçerli bir savunma yani çok seviyorsa erkek de kadının nüfusuna geçebilir. Bunu hak eden güçlü kadınların bunu talep etmesini yanlış bulmuyorum ben.
bence sacma acık anlasma yaparım soyadımıalmicaksa oda ilerde ve hiç bir zaman ne eve ne parama ortak olamicak ilerde bosanma olsa bile hiç bir şey istemiceğini imzalıcak olay net
Birçok kariyer sahibi kendi soyadını bile bırakıyor. O konuda çok sorun olmuyor ama ben yanına ekleyip imzada falan yine kendininkini kullanmaya devam etmesinden yanayım
Çok başkaldırıyorsunuz ya sonra da erkekler prenses diyorsunuz 😅 kızma tamam takılıyorum, herkes soy ismin ne olacağına sadece kendi karar verebilir tabii ki.