Güncellemeler
+1 yıl
Bir arkadaşına şöyle yazmış sevgilimle bizim eve yakın bir yerde yemek yiyelim dedik. demez olaydık. Arka masada bizim apartman ve çevre apartmanlardan teyzeler yemek yiyormuş. Beni tanıdılar ve başladılar hakkımda konuşmaya. Bir de yaşlılar ya kulakları da ağır işittiği için benim duyduğumu anlamıyorlar...
Güncellemeler
+1 yıl
Biri başladı dedi bak şu kızı görüyor musun, eskiden nasıl serseri girdiği çıktığı saat belli olmayan bir kızdı böyle efendi oğlanlarla değil itten kopmuş tipler gezerdi, nasıl cici bir kız olmuş deyince asıl bizim apartmanda oturan moruk o da beni fark etti "ya o öyle kendiliğinden olmadı cici kız, erkek kardeşi var döve döve böyle yola getirdi" demez mi...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar Ne Diyor
bunu öğrendiğim gün eski sevgilim olur. net. çünkü bu "erkek" birey sağlıklı bir kafa yapısına sahip değil.
baba gibi her şeyi kendisi düzeltmiş... olaya böyle bakmak mümkün olamaz mı?
kendi yaşamlarıdır ne halleri varsa görsünler dese sağlıklı bir kafa yapısı mı sayılırdı?
baskı yapmış. yetmemiş zulmetmiş. bu olaya hiç bir taraftan iyi bakamıyorum kusura bakma.
hiç baskı yapmasa daha iyiydi diyorsunuz... zulümden bahsetmedim... kendi lehine bir durum yaratmadığını açıkça yazdım...
ısrarımı mazur görüüz lütfen... tahmin edebileceğiniz üzere konudaki delikanlı benim. Şimdi zulmetmek zalim olmak filan biraz kabullenmesi zor geldi açıkçası. Baskı yaptığım hatta gayet sert yöntemler uyguladığım da doğrudur ama niyetim bu kadar iyiyken (sonuçta kendimi biliyorum) ve bu durumu kendi lehime bir şekild ekullanmamışken yani onlara kendime hizmet anlamına gelecek bir şeyler yaptırmamışım, onlardan daha fazla bir maddi imkan elde etmemişim filan... buna rağmen zalim olarak adedilmek biraz ağır geldi
"gayet sert yöntemler uyguladığım" yazmışsın. işte bu tam olarak zulmetmek oluyor. ben demedim sen kendin diyorsun.
şimdi diyelim bir yerde yangın var, birinin de kolu sıkışmış kaçamıyor... yangın gelecek adamı yakarak öldürecek, tek çare var kolu kesmek; adam "hayır kesme" diyor, ben kendimi kurtarırım dyor ama canını kurtarmanın tek yolu bu; görüyorsunuz, çok net; adamı ikna edecek vakit de yok... adamın kolunu kesip canını kurtarsam zalim mi olurum?
sonuçta ben ablalarımın kollarını kesmedim... sert yöntemler uyguladığım doğrudur ama kendi burunlarının dikine gittikleri zaman karşılaşacağı başka sorun, sıkıntı hatta tehlikelerden çok daha hafif şeylerdi... niyetim iyiliklerinden başka bir şey değilken nasıl zalim olabilirim yapmayın
verdiğin örnekte bile zihniyetini ortaya koyuyorsun gerçekten bravo. yangından birisini kurtarmak ile, birisinin hayatına karışmayı bir görmek. hadi onu geçtim. evet kişi kolunun kesilmesini istemiyorsa bırakmak zorundasın. doktorsan mesela kişinin rızasını alırsın ameliyat öncesi. niye? çünkü kişinin rızası olmak zorunda. sen öleceksin seni ameliyat edeyim diyerek ameliyat edemezsin.
senin zihniyetindekilerin sorunu bu aslında tam olarak. baskı yapmayı, zulmetmeyi iyilik sanıyorsunuz. tehlike varsa bu şekilde koruyacağınıza inanıyorsunuz. oysa "destek" olmak, her ne olursa olsun yanında olacağını hissettirseniz o kişi zaten size güvenir ve "bu tehlikeli" dediğinizde size inanır uzak durur. ama işte bu güveni vermediğiniz için baskı ve fazlasını yapıyorsunuz. sonrada "ben zalim değilim". evet evet. bende müzeyyen senar. memnun oldum.
ama doktor yabancı biri o kişiyle sadece mesleki yakınlığı var, işini profesyonel olarak yapıyor... ben ölmek istiyorum tercihine saygı göstermek zorunda... Kol kesme örneği ile tam aynı şey değil yangından kurtarma amacıyla ablalarımın okulu sallamayan, günde 2 paket sigara içeren, nerede akşam orada sabah yaşantılarına son verme aynı şey değil tabi ki ama kol kesmekle de eş tutulabilecek bir sertlik söz konusu değil... burada anlatılmak istenen şey çok daha büyük bir risk ve kötülükten sakıncalı bir durumdan kurtulmak için daha kolay atlatılabilecek başka bir olumsuzluğa katlanmak gerekebilir...
şimdi ben zalimsem, sırf onlar zamanında okulu bitirebilsinler, ciğerlerini duman etmesinler, başlarına bir şey gelmesin diye baskı ve sert yöntemler uyguladım diye zalimsem o zaman kardeşlerinin maddi haklarını ellerinden almak, onları kendilerine köle gibi hizmet ettirmek için yani kendi menfaatleri için baskı yapanlar ne oluyor... onlar da zalim ben de öyle mi?
iyi de ablacım ben onları bu şekilde davranmaya başlamadan önce elbette ki güzellikle uyardım. Dorudan doğruya sert tedbirlere girişmedim elbette ki. Manyak mıyım ben? ama işe yaramadı... yarayamazdı da zira onlar 22 ve 23 yaşlarındaydı ben 19... 3 sene öncesinde büyük ablam okulda benim velimdi mesela benim sözümle hayatlarını değiştirmeye ikna olacak değillerdi ki? Sonuçta sigaranın günde 2 paket sigaranın kanser yaptığını söylesem bunu bilmiyor değilelr ki? Onlar böyle yaşamak istiyorlardı, buna saygı gösterilmesini istiyorlardı... Ama ben sorumluluk hissettim. Öyle veya böyle yanlış olan şeylerin önlenmesini görevim olarak algıladım. Görevim değil miydi sizce? Ne halleri varsa görsünler mi deseydim?
evet ne halleri varsa görsünler demeliydin. kendi tercihleriymiş sigara içmek mesela. senin üzerine düşen sadece uyarmaktı. gerisi onların kararı. onlarda zalim oluyor. az zalim veya çok zalim yoktur. zalimler ve zalim olmayanlar vardır.
ben şöyle düşündüm... tavsiyenin ötesine geçerek baskı yaparsam bu olumsuzluklarıa son verebilirim... ve son verdim de... şimdi şunu soruyorum: baskı uygulayarak örneğin sigara içmelerine engel olabiliyorsam, çok isteseler bile içemeyecekleri şekilde baskı kurailiyorsam o zaman bu baskıyı yapmasam o sigaranın yapacağı tüm zararlardan sorumlu olurum... çünkü engelleyebilecekken engellemediğim bir olumsuzluktan sorumlu sayılırım
hayır sorumlu olmazsın. küçük çocuk değiller. kendi kararlarını kendileri verebilecek yaştalar. sigara içerek kendilerini zehirlemek istiyorlarsa bu onları sorumlu yapar seni değil.
ama engelleyebildim... kötü şeyi engellemek elimdeyse, kendini zehirlemek isteyenlerin kararına saygımdan baskı yapmaktan geri durmalıydım yani öyle mi? Ama onlar benim ablam... kanser olsalar canları acıyacak ama benim de içim kan ağlayacak, buna engel olmak hakkım değil mi? Okulu bitiremeseler başlarına kötü şeyler gelse üzülmenin ötesinde kendimi de riske atarak bu durumlara müdahale etmek gibi bir sorumluluğum yok mu? Bu soruyu anneme sordum bir kere... Dedim ki bu hayatları pek çok risk barındırıyor, şimdi bu riskler gerçekleşse ben köşeme çkilim kendileri etti kendileri buldu diyebilir miyim? dedim... Yok oğlum olur mu öyle şey dedi... Peki müdahale etmek bana risk ve külfet teşkil edecek mi? Evet... O zaman hiç bir şey için olmasa bile kendi riskimi minimize etmek için, ileride üzülmemek kendimi de ateşe atmamak için yaşamlarına çeki düzen vermek hakkım haline gelmez mi? dedim... Annem tabi "hayır oğlum bir sorumluluğun olmaz" diyemedi... Siz de yaşınız icabı annesinizdir diye düşünüyorum, böyle bir durumda oğlunza başka şekilde konuşabilir misiniz? Bırak oğlum boş ver der miydiniz? ya da bunu demeyip bana yol verdiği için annem de mi zalim sizce?
Peki bir kişinin diğerine baskı uygulaması amacı her ne olursa olsun yani iyi niyetle de olsa kötü niyetle de olsa başka birilerinin özgürlüğünü kısıtlaması onu zalim yapar diyebilir miyiz? Bu genellemenin altına imza atabilir misiniz?