Sevgilinizin ablaları çok cici kızlar iyi anlaşıyorsunuz ama bir de öğreniyorsunuz ki 2 sene öncesine kadar çok başlarına buyruk hatta serseri sayılabilecek bir hayatları varmış... ta ki sizin sevgiliniz bu durumu değiştirmeye karar verip önce güzellikle uyardıktan ve bu uyarılar dikkate alınmadıktan sonra yavaş yavaş sertleşen bir tavırla kızları, küçük erkek kardeşlerinin otoritesine boyun eğmek ve onun uygun görmediği şeyleri yapmak gibi bir seçeneklerinin olmadığını anlamak zorunda bırakıncaya kadar. An itibariyle çok sert bir tavır yok zira kızlar önce direnmişler adeta eski özgür ve başlarına buyruk yaşantıyı devam ettirebilmek için adeta çırpınmışlar ama erkek kardeşlerinin yani sevgilinizin kararlılıkla uyguladığı gayet katı tutum karşısında çaresiz kalmışlar. Başkaldırmayı bıraktıklarında sevgiliniz de yumuşamış. An itibariyle fazla kısıtlamıyor ablalarını ama belli konuda izin almak zorundalar. Ancak olay şu ki sevgilinizin bu müdahalelerinin elle tutulur tüm sonuçları çok ama çok olumlu...
ne yaparsınız
ne yaparsınız
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar Ne Diyor
Valla böyle katı birini istemezdim zira bana baski yapilmasindan ve istemediğim bir şeye zorlanmaktan hoşlanmam ablasina kardeşine böyle davranan gün gelir aynı şeyi eşine yapar
peki ama bu katılığın kızların hayatına bazı iyi şeyleri onlar istese de istemese de getirmiş olması, hayatlarındaki kötü şeyleri de yine onlar istese de istemese de götürmüş silmiş olması bir yandan da takdirini kazanmasına sebep olmaz mı?
Ben şahsen erkek kardeşlerimin bana bu kadar karışmasindan rahatsiz olurum ve o kişiye karşı hissettigim yakinlik yerini soğukluğa o insanin çevremde olmasından rahatsizlik duymama ve o insana karşı saygimi kaybetmeme yol açar tabi uyusturucu gibi çok kötü aliskanligi olan psikolojik sorunları olan biri degilse bu kişiler karışılması rahatsiz edici o insana minnet falan duymam açıkcasi baskılayıcı korkutmacı politika insanin bazı durumlarini ailesinden gizlemesine onlardan çekinip gerektiginde yardim isteyememesine ve yalana basvurmasina neden olan bir şey
ama işte baskıyla sevgiliniz çok ciddi sorunları çözmüş 2 ablasını da mum gibi yapmış... ama kızlar izin isterken çekiniyor değiller; izin isteyebiliyorlar ama sevgiliniz izin vermediğinde biraz mızırdanıp kuzu kuzu odalarına çekiliyorlar... yalnız işte her neye izin vermiyorsa hangi konuda yasak koyuyorsa size göre de çok isabetli... bunun bir manası da şu ki onunla fikirleriniz gayet ortak ve ONUN İÇİN YANLIŞ OLAN büyük ihtiimal senin için de yanlış olacak ama senin sorumluluğunu üzerinde hissedecek bu adam ve dolayısıyla da son sözü o söyleyecek... ancak seni kırmamak için ve genelde de aynı fikirlerde olduğunuz için fazla kısıtlanacak gibi bir durum yok... ama dediğim gibi otoritenin onda olması kaçınılmaz
RAHATSIZ EDICI
ben annesiyim bu kızların da oğlanın da... Eşim 2 sene önce öldü, o tarihten önce de sonra da bu kızlar hiç laf söz dinlememişlerdi... defalarca güzellikle uyarmış olsam da sonrasında erkek kardeşleri de uyarsa da bir iyiye gidiş olmadı... sonra erkek kardeşleri ban geldi "anne bu ablalarımın yaşamlarında pek çok risk var; ben bu risklerin gerçekleşmesi durumunda durumlara müdahale edip onları korumakla sorumlu muyum?" evet oğlum tabi ki dedim; peki annecim dedi; bu müdahalelerde gerektiğinde kendimi de riske atmam gerekecek mi? Aman oğlum dedim, Allah korusun ama kardeş olarak gerekeni yapacaksın; o zaman anne dedi hiçbir şey için olmaa bile bu sorumluluğum çerçevesinde riskleri ve hatta kendi risklerimi azaltmak için ablalarımın hayatlarını onlar güzellikle ikna olsalar da olmasalar da, gerekirse sertlikle de olsa değiştirme, otoritemi kabul etmek zorunda bırakma yetkisine sahip olmam gerekmez mi? hık mık ettim... evet anne, ablalarınla ilgili bir sorumluluğun yok dersen hiçbir şeylerine karışmam ama varsa sorumluluğum o zaman hizaya geirmek de bana düşer dedi... Haksızsın diyemedim bu lafa, bir sorumluğun yok ne haleri varsa görsünler de diyemedim
sonrasında da süreç başladı... kızlar elbette ki çok direndiler, tabiri caizse debelendiler desem yeridir; yani eski yaşantılaına devam etme özgürlüklerini kaybetmemek için çırpındılar resmen; bazen gayet ama gayet sert tedbirler hatta cezalandırmaları oldu ama ben kızlarımın özgür kalabilmek için yaptıkları umutsuz çırpınışlara destek vermedim. Oğlumun onları koruma sorumluluğunu hissetmemesine yol açacak bir şey yapamazdım.
Kızlarinizin özgürlük anlayisinin ne olduğunu söyleseniz daha net bir şey diyebilirim yoksa kardeşine her uygun görunmeyen seye karisiyorsa ohooo sikinti
okula gitmiyorlardı, günde 1,5 hatta 2 şer paket sigara içiyorlardı, serseri bir arkadaş grupları vardı eve girdikleri çıktıkları saat belli olmuyordu
Iyi bir şey yapmış onlar için ama bu yine de kizlarinizi rahatsiz ediyor değil mi karişılmak kimsenin hoşuna gitmez ama başlarini belaya sokmalarindan iyidir
tahmin edebileceğiniz üzere oğlum kız bunlar serseri abileri olsa bunu kız kardeş olarak onlara yapamazdı... yani oğlum elbette ki kaba kuvvetini de kullanarak gayet küçük düşürücü ve hatta can yakıcı cezalar uyguladı; özellikle de büyük ablası sinir oluyor çok... ama en çok da bu kadar kolay teslim olmuş olmasına hayıflanıyor; hani yerde diyorlar da baskı bir işe yaramaz, şiddet hiçbir şeyin çözümü değildir... diyor ki biz çok mu zavallı insanlarız ki zamanında okulda velisi olduğumuz velet bizi böyle sopayla terbiye ederken bu kadar çaresiz kaldık diyor; hatta bunu kardeşine de söyledi bir kere
Sopayla terbiye kismina katilmiyorum her şeyin bir sınıri olmali evet evlatlarinixin iyiliğini düşunmelisiniz ama bu kadarı sizin onları incittiginizi gösterir
sözle yapılacak bir şey kalmamıştı maalesef... 2sini de gerçekten fena halde dövdü ama tam da terbiye eder şekilde kontrollü biçimde dövdü... bir kere sigaradan rahatsız olan balkona çıksın demişti büyük olan... o gün bu kontrollü ama çok can yakıcı cezayla karşılaştı... ceza sonrasında ise tüms erseri arkadaşlarını arattırım "erkek kardeşim görüşmemize izin vermiyor" dedirtti
Çok küçük düşürücü
dediler ki ne olur biz kendimiz koparalım ilişkimizi tamam görüşmeyelim ne olur böyle demeyelim... oğlan da dedi ki "siz bunlardan yavaş yavaş kopamazsınız; kopmak isteseniz onlar "acaba bir şeye mi kırıldılar" derler sizle görüşmek isterler, sonra kıramazsınız; sonra sizi yakalarım cezalandırmak zorunda kalırım, canınızı çok da fazla yakmak istemiyorum; eğer böyle söylerseniz kendileri uçuk kaçık uçarı serseri tipler oldukları için erkek kardeşlerinden izinsz kendileriyle görüşemeyen kızları aralarına almazlar"...
Gene de rahatsiz edici duygusal olarak yipratiyorsunuz kizlarinizi ve ben sizin evladiniz olsaydim bu tavrinizi asla affetmezdim
her bir arkadaş için ayrı ayrı dil döktüler tepindiler çocuk gibi... ama kardeşleri tek birini bile o gece arattırmadan bırakmadı
Bunu kendime saygisizlik olarak görurum ben şahsen evet çok iyi insanlar olmayabilirler size göre ama herkesin kendi hayatı dedigim gibi uyusturucu kullanan ya da cidden çocuklariniza zarari dokuncak kisiler değilse yapilan şey saygisizliktan başka bir şey değil suça meyilli insanlar degilse bu kişiler bence yaptiginiz çok yanliş
zarar derken işte okulla ilişkilerine zarar veren, nerede akşam orada sabah tipler, uyuşturucu kullanmıyorlarsa da kullanma ihtimalleri yüksek tiplerdi... yani esas itibariyle bu yapılanların elle tutulur sonuçlarının çok iyi olduğu kesin... Saygısızlık olarak algılamamaları elbette ki mümkkün değğil... hatta 1 hafta sonra olan başka bir şey vardı ki tam diz çöktürdü kızlara... ama bu telefonlar bile doğrudan o günden itibaren hayatlarını değiştirdi. evet aynen oğlanın söylediği gibi o arkadaş çevresinden koptular. sonra da yine sopa zoruyla da olsa okul ortamına adapte edildiler... mesele şu ki 19 yaşında bir erkek çocuğunun bu sorumluluğu yani yanlış olanı illa ki de ortadan kaldırmayı sorumluluğu olarak hissetmesi eleştirilmesi gerekenb ir durum mu? İşin şiddete varması başka bir seçenek kalmadığı için... yani eleştireceksek bunun onun sorumluluğu olması eleştirilmeli. Ama ben oğluma hayır sorumlu değilsin diyemedim, ne halleri varsa görürler diyemedim
Anne olan sizsiniz çunku siz bir çözum bulmaliydiniz iyi yaptiniz ilerde kardeslerinden nefret edecekler
bulamadım işte... güzellikle yapılan hiçbir uyarıyı dikkate almadılar... babalarını da beni de... hatta kızkardeşimiin bir kızları vardı 15 yaşında Selin diye onu bile gazlıyorlardı kimse sana karışamaz ne arkadaşlarına ne giydiğine ne de başka bir şeyine aileni karıştırma filan... kızı da kışkırtıyorlardı. Ama belki inanacaksın belki inanmayacaksın ama az önce bahsettiğim olaydan 2 hafta sonra o kız özellikle büyük ablasının tüm direnişinin kırılmasına vesile oldu :(
Valla anne degilim evli değilim o nedenle bilemiyorum ama ortada doğru gelmeyen bir şeyler var
2 hafta sonra sigara içerken yakalandı... aslında 2 paketten 8-10 dala düşmüştü ama tamamen yasaktı yani kardeşi açık açık "sigara içerken yakalarsam şart olsun falakaya yatırırım" demişti... yakaladığında dediğini yaptı bunun ayaklarını koltuğun kenarına bağladı bileklerinden... ama dövmeden önce dedi ki 1 senedir teyzemin kızını da kışkırtıp duruyorsun. Bence o yaptığın kabahatin de telafisinin vakti gelmiştir dedi... teyzesini çağırdı. teyze gelmeden cezaya başlamadı. teyzesi kızıyla birlikte geldi... ablası inanır mısınız yalvardı ne olur onun önünde dövme dayanamam buna diye... dayanırsın ablacım dedi, söyledik artık böylesi en iyisi dedi :(
Siz resmen ruh hastasisiniz bunun egitimle onlarin iyiligi ile alakasi yok bunun neresini savunuyorsunuz ister icer ister içmez sizene
teyzesi geldi tabbi kızıyla... yeğenim de tabi şaşırdı, 1 senedir kendisine özgür kız nutukları atan kuzenini o vaziyette görünce... son darbeyi de teyzesi vurdu gerçekten çok acımasızca bir şey yaptı :(
Siz oglunuzu bir psikologa göturün yaptiklarinin ablalarinin iyiliği ile alakası yok kızlarinız intihara kalkisirsa görurum ben sizi siz vicdansiz saygi duyulmaya layik olmayan bir kadinsiniz
teyzesi de dedim ya üstüne tüy dikti... biraz abarttı... kızım bak sana gaz veren semra ablan ne durumda... sorsana kendisine böyle ayakları koltuğun kenarına bağlı vaziyette ne bekliyor öyle yerde diye :(
yok hemşire; oğlum yolda salyangoz görse ezilmesin diye alır kenara toprak zemine koyar... ablalarının iyiliğini istemiyor olma ihtimali hiç yok... babasının sigara yüzünden ölmesi belki de hassasiyetini arttırdı. burada şimdi benim sorum şu: bir kaç defa uyardıktan sonra ciğer kendilerinin kanser de olsalar kemoterapiye kendileri gider beni alakadar etmez dese daha mı iyiliklerini düşünmüş olurdu.
Ya sizin bu tavriniz o sigaradan daha zararli bir tutum farkina varin oglunuzun kıcini kurulamaktan da vazgecin yanlis yaptigi yanlis hayvana yapilmaz yaptigi sey
yooo... ben baştan "hiçbir sorumluluğun yok" desem kıllarına dokunmazdı ama sonra da umursamazdı... popo kurulamakla ne alakası var? Ama sorumlu ise bir şekilde isteseler de istemeseler de bazı şeylere mecbur bırakacak şeyleri yapabilir... ben de hayır sorumlu değilsin diyemedim... siz olsanız diyebilir miydiniz?
Siz hatalisiniz kabul edin kardeslerine sahip çık onlari guzelce yönlendir deseniz hakli olurdunuz ama siz evlatlariniza psikolojik ve fiziksel şiddet uygulanmasina musade ediyorsunuz
yönlendir? yahu babası yönlendirememiş, ben yönlendirememişim 19 yaşında çocuk nasıl yönlendirsin olacak iş mi? sahip çık dediğim zaman işte çocuk da diyor ki ben onlara hükmedemeyeceksem o zaman onların sorumluluğunu alamam... şimdi yetkisiz sorumluluk olur mu?
evet ben hatalı mıyım bilemiyorum ama kızlara söz gçiremedim... eksiğim bu tabi ki...
ama dayağı yiyince kuzu kuzu okuldan eve evden okula giden cici kızlara dönmelerini nasıl karşılıyorsunuz? çok mu istisnai bir durum?
tabi hepsi benim kanımdan canımdan... yani özellikle ilk olarak kardeşleri bunları dövdüüğünde o sopa çıplak ayaklarının altlarına her indiğinde benim yüreğim cız etmedi zannetmeyin... keyifle karşılarına geçip seyrettim zannetmeyin. Ama o başlarına buyruk kimsenin sözünü dinlemeyen kızların sopa yemeye başladıklarında daha bir kaç sopa sonra o dik hallerinin ortadan kalktığını gördüğümde sonuç alınacağını ve bunun da çok uzun sürmeeceğini anladım... İçimden bir ses buna müdahale etme dedi
YAPTIGINIZ YANLIS HADI BIR IKI SOPAYA RAZI OLDUNUZ INSAN ICINDE RENCIDE ETMENIZ HOS MUYDU DOGRU MUYDU SACMA SAPAN LAFLARIN ARKASINA SIGINMAYIN PSIKOPATSINIZ TAVRINIZ DA YANLIS FALAKA NE DEMEK YA INSAN ICINDE RENCIDE ETMEK NE DEMEK MUSLUMAN MISINIZ BILMIYORUM AMA EGER MUSLUMANSANIZ BU YAPTIGINIZ DINIMIZE GORE DE YANLIS PEYGAMBERDEN DE MI ÖRNEK ALMIYORSUNUZ BIR DE VICDANINIZI HAFIFLETMEYR ONU DUYMAMAYA CALISIYORSUNUZ BU SOEUYU DA YANCI BULMAK ICIN SORMUSSUNUZ ICTEN ICE HOSUNUZA GIDIYOR BU YANLIS TUTUM YANLIS DAVRANIŞ HAYVANLARI DA ÖYLE EĞITIYORLAR SIRKLERDE INSAN OLUN BIRAZ
Dine gelirsek ama çok farklı yorumlar var... erkek kardeşin baba yoksa baba gibi sorumlu olduğunu yorumlayanlar da var...
Yanlış oldu belki şimdi kız çok hayıflanıyor ama şunu da kabul edelim ki aylarca özgür kız olması için kışkırttığı teyze kızının önünde çıplak ayaklarının altına 40 sopa yemek ama daha da kötüsü kuzeninin "evet abla bu ne hal" diye sorduğunda "gökhan abin bana sigarayı yasak ettiği halde içtim şimdi de beni cezalandırmak için ayaklarımın altına 40 sopa vuracak" derken sesi titriyordu... dayaktan da beterdi... ama işte o kadar etkili oldu ki inanamazsınız.. bu olaydan sonra onun da ortancanın da direnişi kırıldı... okuldan eve evden okula gidip gelen örnek öğrencilere döndüler...
Ya bir sik. tir git ya duygusuz psikopat iyi olmusmus anne olmadan önce keşke insan olabilsen
İyi oldu denedim ki olanı anlattım... benim asıl sormak istediğim ve sizden tavsiye almak istediğim konuya gelecektim ama çok sinirlendiniz
Açıkçası bu sene kızlar mezun olacaklar... sonrasına dair kafamı kurcalayan şeyler var... size danışmak istiyorum...
Ne bu watpad hikayesi mi okuyorum
watpad
Vatpad
nedir?
yok ya kızlarımla ufak kardeşleri arasında aynen yaşanan durum
Burdan nereye varacağız şimdi? Asıl sorunuz ne?
ne hissederdiniz diye sordum... tavrınız ne olur?
olumlu mu düşünürsünüz olumsuz mu?
Tavrım iyi olmazdı kontrolfreak biri ile olamam
bunu yapmış olması kontrolfrek olduğu anlamına mı gelir?
yani yanlış gördüğü şeyleri men etmesi...
kendi hayatlarıdır yaptıklarının sonuçlarına kendileri katlanır diyen bir erkeği mi tercih ederdiniz?
Canım benim herkesin kendi hayatı ne kadar müdahale ederse etsin yapacak olan evden de yapar herşeyi. Bu şu an hoşuna gidiyor olabilir ama sonra kendini tasma takılmış gibi hissedersin. Haberin olsun
yok ya ben de sen yaştayım... bizden geçti... ben bunların annesiyim aslında :)
yapacak olan evden filan yapamadı işte mum etti ablalarını, yıllardır ne benim ne de rahmetli babalarını dinliyorlardı...
Ama kardeşlerinin katı ve sıkı otoritesi karşısında hiçbir şey yapamaıyorlar... yani yanlış saydığım herşeyi terk etmek zorunda kaldılar...
erkek kardeşleri bir şeye izin vermediği zaman biraz mızırdanıyorlar filan sonra tığış tıpış odalarına gidip ders çalışıyorlar
tebrik ederim ben
biraz sert cezalandırma yöntemleri de yok değil ama
bence hiç sert degil tam bir abinin yapması gereken şey helal olsun
Abi değil küçük kardeş
abi gibi işte sen sevgilini tutmalısın bacılarını degil
ikisinin de zamanında canlarını yakmış sevgilin, mesela birinin önünde haylazlık eden bir ablasını falakaya yatırmış... bunu da öğrendin... yine de tebrik eder misin?