Kaybetme korkusunun altında bağımlılık ve zayıflık, yalnız kalma korkusu yatar. Kaybetme korkusu olan kişi, diğeri tarafından istismara, manevi sömürüye maruz kalabilir. Karşılıklı olarak kaybetme korkusunu ilişkinin dışında bırakın, çünkü gelecek kaygısı yaratır, bugününüz daha önemli. Kaybetmekten korktuğunuz kişiden önce de vardınız, kaybetseniz de varolacaksınız.
Hayır bir kişi kaybetme korkusuyla ilişki yürütemez , paranoyaklaşır. En güzel yanı karşılıklı güvendir ve bu hissedilmezse karşı tarafa açık açık söylenmelidir. İki insan sakince konuşarak her şeyi halledebiliyor. Öte ki türlü her yapılan hareket ve sözün altında bir şey aranıyor ve ilişki bitmeye başlıyor.
Aşk, etkilenmek ve çok ileri derece hoşlanmadan ibaret hayranlık duygusu gibi geliyor bana Karakterine Aşık olurdum fakat karakter zaman ile ölçülü olduğu için bunu demek zor aşk bir anda olabilmekse gülümsemesi diyebilirim önemli olan aşık olabilmekten ziyade aşık kalabilmek sevmekten öte birsey varsa oda çok sevmek saygılı ve ölçülü şekilde tabi...
Yok artık aşka bakış açım değişdi kaybetmekden korkmuyorum artık çünkü onu özgür bırakıyorum aptalca kıskanmalar yok artık bi erkeği beğendiğini rahatça dile getirir benim tanımda hayda acayip azdırdı benider bende rahatım ve sınırsızım artık özgürlük ve mutluluk paylaşdıkça çoğalır
Kaybetmekten korksaydım her aşık olduğum erkeğe gidip seni seviyorum demezdim. Sonuç reddedilmelerle dolu gerçi bazılarına o şansı vermemişte olabilirim. Aramızdaki konuşma şu şekilde oluyor çünkü seni seviyorum hadi arkadaş olalım :P
Aşık olup zaman geçtiğinde eğer ona güveniyorsam artık korku kalmaz içimde zaten ben aşık olmuşsam asla bırakmam.(Ya o giderse diye sorarsanda gidemez giden biri ile bunca zaman birlikte olupta aşık olacağımı sanmam.)