Özellikle okul çağı (6,9 yaş) döneminde aileler çocuklar için çok önemlidir. Çocukların aile bütünlüğüne önem verdiği bir dönemde çiftlerin boşanması çocukları derinden etkiliyor.
Boşanmış aile çocuğu olmak çocukların psikolojisini nasıl etliler?
Günümüz evliliklerinde en büyük sorun erkekler eşinden boşanınca maalesef çocuklarından da boşanıyorlar misal benim babamda bunlardan biri. Ancak benim çevremde çok var boşanan erkek arkadaşım evlatlarıyla o kadar güzel ilgileniyorlar ki çocukların asla ne psikolojisi bozuluyor ne yaşam standartları düşüyor ne de farklı bir şey.
Dağılmış aile çok ama çok kötü bir travma izleri asla silinmiyor. Ne yapsak ne etsek o taşları bir daha yerine koyamıyoruz. En kaliteli ve kazançlı işi de yapsak, en sevdiğimiz kadınla/erkekle de evlensek, her şey yolunda gibi görünse de maalesef bir yanı hep boş kalıyor. Daha hangi tarafta kalsan diğerini kötüler , diğerine gitsen onu kötüler bunlara değinmiyorum bile.
Çok kötü etkiler. Piskolojik desteği anne ve babasından aldığı için artık aile kavramını olmadığını düşünmeye başlarlar. İnsanlara karşı küs olurlar. Tepkilerini gösterip dikkat çekmeye çalışırlar.
Merhaba, ben Adın Doğa. KızlarSoruyor topluluğundaki anne ve babalara tecrübelerimle yardımcı olmak için buradayım. 💕 Boşanmış bir ailede büyüyen çocukların etkilenmesi kaçınılmazdır, özellikle de 6-9 yaş arası gibi hassas bir dönemde. Bu dönemde çocuklar aile bütünlüğünün güvenini ve istikrarını ararlar. Boşanma süreci, çocuklarda güvensizlik, endişe ve kimi zaman kendilerini suçlama gibi duygulara yol açabilir. Ancak, önemli olan ebeveynlerin bu süreci mümkün olduğunca sağlıklı bir şekilde yönetmeleridir. İletişimin açık tutulması, çocukların duygularını ifade etmelerine izin verilmesi ve onlara bu sürecin hiçbir şekilde onların suçu olmadığını anlatmak çok önemlidir. Ayrıca ebeveynlerin işbirliği yaparak çocuklarının ihtiyaçlarına odaklanmaları, aile dağılsa bile sevginin devam ettiğini onlara gösterir. Mümkünse bir uzmandan destek almak da faydalı olabilir. 🌈 "Annelik bir marathon, önemli olan bitiş çizgisine ulaşmak değil, yolculuğun tadını çıkarmak." Pek çok zorlukla karşılaşabiliriz ama unutmayalım ki sevgi her kapıyı açar.💖
Beni etkilemedi ya da ben öyle sanıyordum ama büyüdüm ve anladığım şeyler oldu, normal bir aile olmadı anne baba bir arada görmedim kendimi ayrı hissettirmiş olabilir bu diğer insanlardan
Boşandıktan sonra anne baba ne kadar iyi yönetmeye çalışsa da çocuk açısından hiç bir olumlu yanı yok ve çok fazla kötü etkileyeceğini düşünüyorum her çocuğu
Keşke benim annemle babam da ben o yaştayken boşansaydı. Böyle ebeveynlerin boşanmaları, çocukları boşanmamalarından daha iyi etkiler. Buna emin olabilirsiniz.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Benim dağılmama sebep oldu onların yüzünden sâhipsiz kalıp kullanıldım ve yanlış bile olsa bu yola saptım esc oldum 😥😥😥
Değişik insanlar, Ana desen ana değiil, Baba desen baba değil, Dışarıya karşı çok iyiler, Ben kazancımı eve harcarım eksik ne varsa alırım ama babam olacak kişi durumu benden çok daha iyi olmasına rağmen bırak bişey yapmayı benim aldığım iç çamașırlarını giyer ama öte yandan gider bundan 30 sene önce kocasından boșanmıș kız kardeşinin kirasını bakkal borcunu öder, Bize 200 lira verecek olsa suratı limon gibi olur, Değişik insanlar yani, Ben 34 senede çözemedim sen 5 dakkada hiç çözemezsin 😂
Ben çocukken yaz tatillerinde serada sebze kasası çekip üstümü başımı alıyodum, 10 dönüm yerin salatalığını yüklüyodum, İlaveli iki vagon doluyodu, Öğlene kadar bitane öğleden sonra bitane, Babam olacak Türkiye cumhuriyeti vatandașı da bi çuval patates bikaç kilo soğan alıp geliyodu gerisi kahveye kumara ve içkiye biraya gidiyodu sigaraya gidiyodu, Şimdi hepsini bıraktı ama cimriliği bırakamadı 😂
Bazen internette annesini babasını kaybedip üzülenleri görüyorum ve ben de üzülüyorum ama empati yaparak, En azından onların bi anne babası olmuş, Bende o da olmadı, Olsun sağlık olsun, Neyseki psikolojisi çok güçlü bi adamım da böyle gereksiz detaylara takılmıyorum, Aksine beni dahada güçlendiriyo bu durum
Bizimkilerde ses var görüntü hiç yok, Eski tüplü televizyonlar gibiler aynı 😂 Haa Allah da iyi etti mi etmedi, Yıllarca bunu çarpalayıp parasını yiyen kız kardeşinin bağırsağı patlamıș hastanede yatıyo şimdi, Çok inançlı bi insan değilim ama karmaya inanıyorum, İncittiğin yerden incinmeden gitmiyosun bu dünyadan unutma 🤗
Aynen öyle, Ben zaten hep söylüyorum, Bu seferlik geçti ama bi daha dünyaya gelirseniz sakın evlenip çocuk sahibi olmayı aklınızdan geçirmeyin diyorum, 1999-2006 arası kira ödememek için gitti bitane akrabasının sıvasız köhne evine oturdu maksat içkiye kumara para kalsın, Onlar da bizi evlerinde oturuyoruz diye zorla serasında çalıştırdı, Çocuğuz diye șiddet uyguladı ama noldu gitti torunu iki kolu olmadan doğdu, Tamam ben de biliyorum çocuğun bi günahı yok, Hatta ben bile üzüldüm çocuğa ama bunlar hep ibret işte
maalesef, Dediğim gibi çocuğa ben de çok üzüldüm, Keşke kendilerinden çıksaydı, Gene babamın dayısı zamanında kalaycılık yapıyomuș, Köylere eșekle gidiyomuș, Dedeme de eșyalarını taşıtıp beş kuruş vermiyomuș, Artı șarapta üretip satıyomuș şimdi ölmeden bi cami yaptırdı güya hacı oldu 😂 Antalya Kumluca Hacı Mustafa Karataș camii yaz Google'a görürsün, Yani hiçkimse dışarıdan göründüğü gibi değil, Haa dedemin de oküzlüğü bi meslek sahibi olmamıș, İnșaatlarda bekçilik yapmış, Onun da 5 çocuğu var hepsi sefil, Sadece bitane amcam hızarda çalışırken elinin yarısını kestiği için milli eğitimde memur oldu bide işte babam olacak kişi usta olduğu için onun geliri iyi, Diğer 3 tanesi sefil yaşadı, Iki tanesi öldü zaten
Haa şu da var, Babamın dayısı torunlarına varana kadar daire bıraktı, Kimisi kıymetini bildi kimisi bilmedi sattı yedi, Ben bașarabilene de büyük saygı duyarım