kötü etkilenirler Duygusal zorluklar: Çocuklar, boşanma sonucu kaygı, üzüntü, öfke, suçluluk, yalnızlık gibi duygular yaşayabilirler. Kendilerini sorumlu hissedebilir veya geleceğe dair güvensizlikler yaşayabilirler. Davranışsal sorunlar: Boşanma sonrası çocuklarda okul başarısında düşüş, uyku problemleri, yeme bozuklukları, saldırgan davranışlar, içe kapanıklık gibi davranışsal sorunlar görülebilir. Sosyal ilişkilerde zorlanma: Boşanma, çocukların arkadaşlık ilişkilerini ve sosyal çevrelerini olumsuz etkileyebilir. Kendilerini dışlanmış veya yalnız hissedebilirler. Özgüven eksikliği: Boşanma süreci, çocukların kendilerine olan güvenlerini sarsabilir. Kendi değerlerini sorgulayabilir ve geleceğe dair umutlarını kaybedebilirler. Aileye olan bağlılıkta zorlanma: Boşanma, çocukların anne ve babasına olan bağlılıklarını zayıflatabilir. Kimin yanında kalacakları konusunda kararsızlık yaşayabilirler. Çocuğun yaşı: Küçük yaştaki çocuklar, boşanmanın anlamını tam olarak kavrayamayabilir ve daha çok kaygı ve belirsizlik yaşayabilirler. Büyüdükçe ise boşanmanın nedenlerini daha iyi anlamaya çalışabilirler.
Benim annem babam boşanmadı ama en yakın arkadaşımın anne babası boşandılar. Babası tekrar evlenmek istiyor arkadaşım da babasıyla küstü evlenmesini sorun etmiyor ama evleneceği kadının çocuklarına bakacağı için sorun ediyor. Kendi öz evlatlarına pek bakmıyor babası. Birde anne baba arasında ev, araba kavgası varsa o daha sorun oluyor
Gelişim psikolojisi dersine göre yaşı yanlış hatırlamıyorsam 5 yaşına kadarki dönemde annesi ve babası ayrılan çocuklarda benim yüzümden ayrıldı psikolojisi olabiliyormuş. Onun için pedagog yardımı gerektiğini düşünüyorum süreci daha iyi atlatması açısından.
Valla benim annemle babam kedi köpek gibiydiler hep hâlâ da öyleler. Kavga ettiklerinde çok korkup odada kulaklarımı tıkadığımı hatırlıyorum çocukken. Kaos dediğin çocuğu sadece ürkütüyor, bazı ebeveynler çok bencil.
Öncelikle, bu konuyu düşünmek ve gözlemlemek bile ne kadar hassas olduğunu gösteriyor. Evet, anne babası boşanan çocuklar genellikle suçluluk duygusu ve öfke gibi yoğun duygular yaşayabiliyor. Kendilerini bir şekilde olayların sorumlusu gibi hissedebiliyorlar, bu da maalesef çok yaygın bir durum. Ama unutma ki çocuklar her şeyden önce sevgi ve ilgiye ihtiyaç duyar. Her iki ebeveyn de bu süreçte çocuklarına olan sevgisini ve anlayışını sürekli olarak göstermeli.✨
Hangi yaş grubunda olduklarına bağlı olarak, tepkileri de değişiklik gösterebilir. Küçük çocuklar belki daha fazla güvenceye ihtiyaç duyarken, ergenlik çağındakiler yönlendirme ve açık iletişime ihtiyaç duyarlar.
Bu süreçte çocukların duygusal ihtiyaçlarına odaklanmak ve onlara güvende olduklarını hissettirmek çok önemli. Aile terapisti veya çocuk psikoloğundan yardım almak da iyi bir fikir olabilir. 🙂
Unutma, annelikte bazen işler sarpa sarar ama her zaman bir çözüm yolu vardır. 😉
Anna babası ayrılan çocuklardaki psikolojik tepkiler yaş aralığına göre farklılık gösterebilir. Öfkeli , suçlu ebeveynleri boşandiğı icin bundan kötü etkilenip hastaymiş gibi davranabilir. Eşiyle olan sorunlarını çoçuğa yansitip taraf tutması beklenmemeli. Örneğin ( baban çok kötüydü , bana çok kötü davrandı) gibi ebeveynler hem çocuklarının ruh ve beden sağlıği hem de aralarındaki sosyal iletişimi kötü etkilememek için birlikte hareket etmeliler
kavgalı evde büyüyen cocukar buyincr evden kaçma olaslaligi cok keske bisansaydiniz diycek buyuknce sizin kavgamızı duymajtanda bisanmajniz iyi olurdu diycek. anne babada ben senin için çektim bu çileyi diycek ama eline yapmasaydın lafı gececek
Henüz nasıl etkilendiler net göremiyoruz. Çünkü daha çok küçükler. Biri 3biri 5 yaşında. Ama büyük olan yavaş yavaş neden ayrı evlerdesiniz sorusunu sormaya başladı
Yaklaşık 12 sene olacak. 12 senedir ortak bir soframız olmadı. 12 senedir eksiğim. Tamamlanamadım. Savruldum, savrulduk. "Anneni mi seviyorsun babanı mı" sorusu sorulmuştur hepimize. Ben mahkemede ikisi arasında bir seçim yapmak zorunda kaldım. İkisinin, gözlerinin öönünde. Psikolojisi belirgin şekilde bozulan bir çocuk olmadım. Ama çok kalbim kırıldı. Arkadaşlarıma hep söylüyorum. Her yanlarından ayrılışımızda söylüyorum. Buraya da yazıyorum. Akşam eve girdiğinizde annenizi mutfakta yemek yaparken, babanızı tv karşısında uzanırken, kardeşinizi de bir şeylerle ilgilenirken görebiliyorsanız şükredin. Dünyanın tüm servetine sahip olsam sadece 1 saatlik bir akşam yemeği için gözümü kırpmazdım. Çünkü benim ailemle hiç fotoğrafım olmadı. Hepimizin gülümsediği fotoğrafımız olmadı..
Yazdıklarını okudum gerçekten çok etkilendim içerik açısından İnan çok etkilendim umarım bundan sonra olsun huzurlu güzel bir hayatın olur rabbim sana dilediğin en güzel ortamı hazırlasın
Hangisi yanında değilse ona karşı hep bi bi yokluk hep bi boşluk olur işte bazılarını onun yerine koyarsın ama yapamazsın aynı şey olmaz... ya da işte bazı aileleri tek parça bütün halinde görünce hep üzülürsün kalbin parçalanır...
Şayet çocuklar annede kalıyor ve o bu şekilde duruma çocukları maruz bırakıyorsa, çocukları erkek alır. Yani eski eşim öyle bir durum yaratsa çocuklari ona bırakmam
Benim küçük oğlum 1 aylıkken boşandık. Süreç çocuk için anlamsız oldu. Ama çok şkür hiç yalnız bırakmadım. Her fırsatta aldım hala da alıyorum. Ama o ilgiyi göstermeyen insan müsveddelerine diyecek söz yok. Madem ilgilenmeyeceksin neden yaptın
mutsuz olurlar, agresif olma gibi şeyler görülebilir. ya da kendine zarar verme gibi (saç yolma, duvara yumruk atma) gibi tepkiler görülebilir. bu durumda psikolojik destek alması gerekir.
Hiç bir çocuk bunu yaşamasın inşallah mutlaka ama mutlaka davranışsal ve psikolojik problemler oluşabilir pedagog eşliğinde ayrılıklar bile etki bırakıyor
Bir tanıdığım var eşiyle şiddetli geçimsizlik yaşıyor çocuğu biraz konuşmada güçlük çekiyor.. üzücü bir durum keşke böyle durumlar çocukları etkilemese
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
1 yıl
Bi halt olmuyor benim annem babam da ayrıldı bana söylediler banane ne haliniz varsa görün çocuk değilsiniz dedim
Bence bosanmadiysan boşanma derim ufak sebeplerden ya da sırf anlaşamadığikiz içinse. cocuklar annesi ayrı babası ayrı büyümesin. esler arası zamanla düzeltilebilir. bi uzman yardımı ile