Evlilikten önce de konuştuk çocuk konularını, şu an hazır değilim dedi. Şu an ben de hazır değilim zaten ama hazır olduğumda istiyorum. Ama eşim evlendikten yaklaşık 3 ay kadar sonra hiç çocuk istemediğini, buna zamanının olmadığını, iyi bir anne olamayacağını düşündüğünü söyledi. İyi bir anne olamam diyen birinden çocuk sahibi olmasını bekleyemem ama bu ikimizin de kararı olmamalı mıydı, bana en başta söylememeli miydi? Ne yapıcam çok kafam karışık. Çünkü benim de çocuk sahibi olma hakkımı elimden aldı.
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
+1 yılŞu an çocuk istememe ayrı. Evlilik, aile hayatı biraz otursun 6 ay 1 yıl, duruma göre 2 yıl elbette tolere edilebilir bunlar. İnsanlar evliliklerine güven duymaz isterler.
Ancak ;
Hiç çocuk istememe ayrı bir durum. Eğer hiç çocuk istemiyor ise, elbette bunu evlenmeden önce söylemeliydi. Ve ya siz de bu durumu evlenmeden önce açık ve net konuşmalıydınız. Neden konuşayım? İnsanlar ne için evlenirler ki ! demeyin. İnsanların çeşitli nedenleri olabiliyor, kadınların da...
Aslında artık evlilikler çocuk sahibi olma adına yapılıyor. Bu sizin açınızdan da sorulması gerekli bir soruydu.
Fakat çocuk istememek, bir boşanma nedenidir. Ağır bir kusurdur. Bir sağlık sorunu yoksa, keyfi bir yanıt ise. Hiç kimsenin böyle bir hakkı elbette, elinden alınamaz. Ve de elinden kurnazca alınmaya hakkı da yoktur...
.
.
#Neşeliadam
'' Hayat ciddiye almak için çok kısa... ''00 Yorumla
En İyi Cevaplar
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 333 cevap paylaştı.
+1 yılKardeş büyük ihtimalle eşin senden küçük tahmini 23~25 yaşlarında desek kadın için bu yaşlar çocuk sahibi olmak istediği yaşlar değil. Sen boş bırakma sürekli çalış ;) Doğum kontrol yöntemlerinin hiç biri % 100 koruma sağlamaz. Yaşı biraz ilerlediğinde dünyaya bebek getirmek istiyorum diyebilir. Eğer böyle bir düşüncesi yoksa regl olayını iyi takip et ve yumurtlama zamanına mutlaka ilişki denk getir. Azimli bir şekilde yaparsan olabilir, ayrıca bu azmini gören eşin çocuk sahibi olmak istiyorum diyebilir. O zaman şikayet etmeyip ne diyoruz? Durmak yok çalışmaya devam :)
02 Yorumla- +1 yıl
@pink339 Tamam yaşı biraz ilerlediğinde kendi isteyebilir ama ilk söylediğini yalamamak için çocuk istiyorum diyemeye bilir. Gönlünün razı olması elbette en önemli şey çünkü bebeği 9 ay karnında taşıyıp doğurup emzirme işi annesinde olacak ;) erkek olarak Ne kadar yardımcı olmak istesekte bebek annesine muhtaç oluyor.
Kendine güvenmeyen birinin çocuk yapmaması en mantıklı karar bence. Eğer çocuk olmazsa olmaz diyorsan maalesef ki yollarınızı ayırmak zorundasınız. Sırf sen istiyorsun diye eşin ikna olup yapsa bile o çocuğu gerçekte istemediği için yeteri kadar sevgi vermeyebilir. Doğru düzgün bakmayabilir.
10 Yorumla
+1 yılŞu zamanda gerçekten iyi bir ebeveyn olmak zor. Bu yüzden korkuları olabilir, bu gayet normal ama evlenmeden önce en azından bu konuda seninle konuşması gerekirdi. Bunu bilmek seninde en doğal hakkın, biraz zaman ver ve az da olsa ikna etmeye çalışabilirsin.
00 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
125
Cevap
68Cevap
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 1,1b cevap paylaştı.
+1 yılBuna hakki yok bu konuda sadece biraz zaman ama biraz zaman istenebilir fakat çocuk istememek haklı boşanma sebebidir kanunlarımıza göre. Kaldı ki dinen de öyledir
Ancak evlenmeden önce bunu açıkça konuşmuş ise o zaman mahkeme boşanma sebebi saymiyor10 Yorumla
+1 yılKadınların çoğu illa çocuk içinse sevmiyorsundur falan demiş. Yani sevdiğini belli etmek için illa çocuk istememesimi lazım adamın? Çocuk istemek eşini sevmiyor anlamına gelmez. Tamam; kadın istemiyor ve kimseyi zorlayamazsın ama adam da istiyor ve bu yüzden bu isteğe engel olamazsın. Tam tersi olsaydı o zaman ne diyecektiniz merak ediyorum? Kadın istese bu sefer de adam istemiyor diye adama söverdiniz. Eğer devam ederlerse mutsuz olmaya devam edecekler. Kadın da başta net bir şekilde belirtseymiş. Adam boşansa sırf bu yüzden adama karısını sevmiyor diyeceksiniz; ne alaka? Kadın çocuk istemek zorunda değil ama adam hep mutsuz olacak ve dolaylı olarak kadın da mutsuz olacak. Kimse kimsenin çocuk istemesine/istememesine engel olamaz. Çocuk, ev işleri, yemek, cinsellik vb. konular evlenmeden önce konuşulmalı; yoksa böyle mutsuz olunuyor. Biz Türkler zaten terbiye namus ayağına bu konuları evlilikte bile konuşamıyoruz; en basiti adam cinsellik istese kadın istemese araları açılıyor sonra klasik mutsuz huzursuz TC evlilikleri ortaya çıkıyor. Yapmayın bunu, birbirinize zor olmayın; sevin sevilin.
01 Yorumla- +1 yıl
Yani her iki tarafın da mutluluğu için boşanmak en iyisi gibi. Kadın sizi belki sevmiyordur belki o yüzden çocuk yapmıyor olabilir. Bir hanımefendi aşağıya yazmış öyle bir şey, belki de aynı durumdur. Ya da sizi seviyordur ama gerçekten istemiyordur. Çift terapisi ve tatlı dil belki işe yarayabilir. Olmadı o zaman ayrılık...
+1 yılEvlenmeden önce bunları konuşmanız gerekirdi. Benim amcam ile yengem de aynı sorunu yaşadı yengem çocuk düşünmediği için ayrıldılar. Yengemin annesi babası ayrılmış çocukken zor seyler yaşamış. Çocuklukta özellikle annesi yeteri kadar sevgi gösterememiş kişiler çocuk düşünmüyor. Belki senin eşinde de böyle sorun olabilir. Belki doğum yapmaktan korkuyordur. Yaşadığı şeyler yüzünden iyi bir anne olmayacağından korkuyordur. Mutlaka bu düşünceyi tetikleyen bir sebep vardır. Psikoterapi alabilir. Eşine sadece çocuk için evlenmedigini , onu o olduğu için sevdiğini gösterirsen onu anlamaya çalışırsan çocuğa zamanla ikna olur. Eğer çalışan bir bayan ise ve zamanı olmadığını diyorsa eşinin eril enerjisi yükselmiştir. Çok fazla stres ve erillesmek testerojen hormonlarını arttırır. Sana da ilgisini azaltir. Biraz sana ihtiyaci oldugunü görsün. Biraz eşinin sorumluluklarını almayı deneyebilirsin. Eşini anlamaya çalış ben evli değilim ama oldugulurnu çok iyi anlıyorum. Her ne kadar bu yaşadığınız sprunlarin alt yapısını bilincli bir sekilde reddetse de bilinçaltı yönetir bizi. Evlenmişsiniz aama bu saatten sonra keşkelerce olmuyor. Dediğim yolu denemekte fayda olur. Bir aile kurmuşsunuz bitirmek çok iyi olmaz
20 Yorumla
1 yıl20 yıl evli kaldım. Karım gebe kalmayı hep çeşitli nedenlerden öteledi de öteledi. Sonunda çocuk yapmak istemediğini, dilersem ayrılabileceğimi, seçim yapmam gerektiğini söyledi. Ama benim için karım, doğmamış çocuktan daha önemli dedim. Kararına saygı duydum. Bir yandan da hep üzgündüm çocuğum olmayacak diye.
Sonunda yaşı da geçti ve menopoza girdi. Sağlıklı idi o zamana kadar, hamile kalabilirdi. Menopoz sonrası yazın memleketine gitmişti, Rusya'ya. Ona yazlık ve kışlığı satıp parasını gönderdim. O öyle istemişti. Oradan kira almak burdaki ev ve yazlıktan daha mantıklı. Orada yaşayabiliriz bundan sonra demişti. Annemin boş bir evinde oturduğumuz için hiç dert etmedim teklifini. Ayrılırsak da zaten malı mülkü ona yapmayı düşünüyordum. Hiç çalışmamıştı ve emeklilik de ödemediğim için emekli de olmayacaktı. En azından kira geliri olurdu hayatı boyunca... Neyse, o Rusya'da iken, ben yazın başka bir Rus bayan ile tanıştım. Benden hamile kaldı. Eşime mesaj attı. Eşim arayıp sordu, kararın ne diye. Çocuğumu büyütmek istiyorum dedim. Ağladım. Çok çok seviyordum onu. Aldatmıştım.
Yıllarca hep şunu düşünmüştüm. Eğer çocuk yapmazsa, ben yine de yapabilirim başkasından. Erkek için geç olmuyor diye. Ama bunu ona söylememiştim. İçimde bir histi. Bunu söylememem ahlaksızlık ve aldatmanın en büyüğü idi. Utanıyorum.
Sonra bizim bebek düşmüş, kız arkadaşım düşüğü benden saklamış, bu sırada tekrar gebe kalınca söyledi ilkinin düştüğünü şimdi gerçekten, yeniden gebe kaldığını.
Şimdi bebeğimiz 1 yaşında. Mutluyum.
Tavsiyem. Kararınızı erkenden verin. En kötü karar kararsızlıktır. Lafta değil, gerçekten çok kötü ve yanlış bir şey kararsızlık. Kadın çocuk istemiyorsa ve siz istiyorsanız çok baskı yapın ve net karar ortaya koyun. Çocuk yapmayacaksan şimdiden ayrılalım deyin. Eğer ileride benim gibi bir ahlaksızlık yapacaksanız. Eski eşimden halen boşanamadık. Fırsatımız olmadı. Aramız kötü değil. Ama üzgünüz biliyorum. Sevgiler arkadaşlar.00 YorumlaSonrada 4 esliklik olmamali diyolar. Hak ediyolar resmen. 4 u degil 8 ide hak ediyolar. Boyle kadinlarla ayni cinsten olmaktan tiksiniyorum. Cocuk konusunun basinda konusulmasi diye bisey yok bence. Neden evleniyolar madem. Evliligin asil an
amaclarindan biri, ilk akla gelen zaten cocuktur. Illa " bak evlenince cocuk istiyorum" gibi bir detaya girmeye gerek var mi ki? Ama kesinlikle istemeyen ya da hemen istemeyen kisi bunu tabiki konusmali kesin, net bir karar icindeyse. Konusmayi unutmussa da lutfen susuversin evlendikten sonra, is isten gectikten sonra bi zahmet... Bence sen ne yapabilirim diye halk oylamasina falan gitme. Ole bi kadindan cocuk dahi yapma. O kadinin yetistirecegi cocugu da lutfen topluma karistirmayin. Anne bu kadar bencil olursa cocugunda NARSİSTligi kacinilmaz olur.4102 Yorumla- +1 yıl
Cok sacma bi düşüncedesin
- +1 yıl
Ole mi? O tarvmasiyla bas basa kalsin ya da once onu cozup oyle evlensin o zmn. Hem haber vermeden adamin baba olma hakkini elinden alacak ona sormadan sonrada hakli mi olucak yani. E adam da o zmn gidip baska birinden cocuk yaparkende ona sormasin. Bu mu yani evlilik denilen sey. Birbirini kandirmak mi? Tabiki salt cocuk icin evlenilmez ama ilk sebeplerinden biridir evliligin cocuk. Ve evlenirken kisinin ben cocuk istiyorum haberin olsun demesine gerek yoktur evliligin basinda. Ama kesin olarak istemeyen kisi soylemeli istemedigini en basinda. Aksi taktirde bu yaptiginin altindan hersey aranabilir. Ayrica soruda bi travmadan bahsedilmiyo ki diyelimki boyle bi durumu var bunuda konusmaliydi evlenmeden once , omur boyu birlikte yasamayi dusundugu kisiye. Tabi o omur boyu kismini zaten basindan dusunmuyosa oda baska bir tartisma konusu.
- +1 yıl
Senin yaptığın 4 eşlilik yorumuna ben katılmıyorum ve yanlış bir düşünce. Bu yorumu yaparken insanların piskolojilerini düşünmen lazım. Her iki tarafta hazır olması lazım bir çocuk sahibi olmaya ve daha fazla sorumluluk almaya. Bunlar bir evlilikte olabilcek şeyler ve de iki tarafta meslek sahibiyse. Evde oturunca tabi başka işlerle uğraşmıyorsun ordan yorum yapmak kolay
- +1 yıl
Bence beni hic konusmayalim. Cocuklarimi baskalarina buyutturmeye sebep olacak meslegi zaten yapmazdim. Bu arada 3 cocugum var ve hem kendim buyuttum hemde de kendi isimi yaptim. Siz benim demek istedigimi algilayabiliyomusunuz. Burdaki mesele 4 kadin meselesi degil. Cocuk istemiyosa basinda solicek evlenmedikten sonra, adamin hakkini elinden aldiktan sonra degil. Soyle bakalim adam ne yapsin simdi bu kadar cok cocuk istegi varken? Ya kadindan ayrilip baska biriyle evlenecek. ya da ayrilmadan baska birinden yapicak o cocugu. Burda mantikli ve dogru olani ayrilmasi. Ama ne gerek var adama bunu yasattirmaya. Evlenmek kolay mi, ya da bosanmak? Hepside buyuk masraflar iceriyo. Bi evlilik bi ayrilik insanin hayatini bitiriyo. Psikoljisini maf ediyo. Peki o kadinin bunu yasatmaya hakki var mi? Bu bencilliktir. Karsindakini hice saymaktir, hiç yerine koymaktir. Bence neyi savundugunuzu bi donun bakin iyi okuyun adamin yazida paylastirdiklarini.
- +1 yıl
Çocuk için herkesle evlenilir ama çoğu yaptığın kişi daha önemli. Zihniyetiniz çok bozuk.
- +1 yıl
Kimsenin evlilik hakkını elinden alamazsın sen mi izin veriyorsun buna?
- +1 yıl
3 cocuk yaptıysan tebrikler öyle bi meslek yapmadıysan kendi tercihin ama başkalarına 4 eşlilik iyi bişeymiş gibi yorum yapman saçma nerde yaşıyoruz
- +1 yıl
Ya kızım iyi tamam senin üstüne kuma getirsinler o zaman çocuk olmuyor diye değilde başka bir sebep vs. Yüzünden sen buna şükür eder gurur duyarsın kesin sjjajaja
- +1 yıl
Eşi kuma getirsinde başka çocukta yapsın ozaman
- +1 yıl
Çocuk doğurmakla ana olunmuyor. Senin gibilerin çocukları genelde travmayı oluyor kumaya göz yuman abla
- +1 yıl
Bayılıyorsunuz kendinizi erkekleri yüceltip kadınları aşağılamaya. Yazık üzülüyorum sizin gibi bir hemcinslerim olduğuna. Çocuklarınızı da bu şekilde büyütüyorsunuz tabi. yazık gerçekten
- +1 yıl
@İsimsizzmç 77nun uibi kadınlar yüzünden çocuklar sevgisiz büyüyor doğurmakla ana olunmuyor
- +1 yıl
@kadinerkekesitdegil tabiki doğurmakla ana olunmuyor sevgi vereceksin güzel bir gelecek kurmaya çalışacaksın onu koruyacaksın keyfimiz istedi diye çocuk doğuralım oh ne güzel
- +1 yıl
O çocuklarıda güzel yetiştirmek lazım bu zihniyet yüzünden erkek çocuklarında suç bulamıyorum iş ailede bitiyor
- +1 yıl
Tabiki başta konuşulmalı istememe durumu.. En azından süre söylememeli, şu kadar sene yapmayalım diye.. Kuma yorumu veya başkasından yapma durumu olayın vehametine dikkat çekmek için verilmiş şok örnekler sadece.. Diğer yorumda mantıklı olanın ayrılma olduğu söylenmiş, yani şahsı linç ederken salt kadın haklı gösterilmiş.. Esasen cinsiyete bakmaksızın doğruyu söylemek lazım.. Tam tersi olsaydı, eğer adam çocuk istemiyorum deseydi aynı tepkiyi verir miydiniz?
- +1 yıl
Sonuçta cocugu eşi yetiştirecek ve iyi bir anne olamayacağını düşünüyor, burda asıl konu niye eşinin böyle düşündüğüdür
- +1 yıl
@Gicikkiz35 empati yapın.. Bir çift evlendi.. Adam kadına senden çocuk istemiyorum dese kadın ne düşünürdü? Sen ne düşünürdün?
- +1 yıl
@yarakim evet düşünürdüm o zaman da şey diyecek miydi başka adamdan yap çocuğu?
- +1 yıl
@İsimsizzmç başka birinden yapma seçenek değil, olaya dikkat çekme örneği sadece. Fakat kadın ayrılmayı hak eder.. Tersi olsaydı kadın aşağılanır, bu soruda adam aşağılanıyor.. Çocuk istemiyorum demek ya adamı aşağılamak yahut salt bencillik.. Sevgi yok, saygı yok.. Verilen örnekle mantıklı olan farklı durumlar
- +1 yıl
Kuma nerde mi yazıyor jdbdnfhfnbf ya yazdığının ne olduğunun farkında değilsin ya da milletle dalga geçiyorsun 😂😂 . Gerçi klavyeden atıp tutmak kolay tabi. Doğruysa üç çocuğunuz varmış profilinizden hiç belli olmuyor ama neyse.. dikkatli olun siz en iyisi kocanızın sözünden de çıkmayan yoksa üstünüze 2 3 kişiyle daha evlenir haklıymış ya hani
- +1 yıl
@yarakim insanın fikri neyse zikri de odur diye bir söz var olaya dikkat çekilmek için yazıldığını düşünmüyorum. Ayrıca ben kadının davranışını doğru bulduğumu söylemiyorum. bunu tabiki evlenmeden soylemeliydi eşine ama şimdi böyle yaptı diye de hemen kadına hakaret etmeye gerek yok bence altında yatan illaki bir neden vardır korkuyordur ya da sevgisiz bir ailede büyümüştür çocuğuna yetirince iyi bir gelecek veremeyeceğini düşünüyordur belki yani zamanla hallolabilir bir durum da olabilir oturulur konuşulur zamana bırakılır. Baktın hiç bir şekilde olmuyor o zaman ayrılmak gerekebilir illa çocuk istiyorsa ama bu kadar yıkıcı olunması lazım bence boşanma en son seçenek olmalı tabiki arada gerçek sevgi varsa
- +1 yıl
Mxjxkchxkjf ergen mi aynenn ablacım sen delirmeye devam et
- +1 yıl
Aynenn tınlamadin ondan engelledin mdbdnbd
- +1 yıl
Nerede görüntü kirliliğine hayır dedin ablacım boş boş laf sokmaya çalışma komik oluyor çünkü 😂😂 neyse..
- +1 yıl
O senin lafındır canım
- +1 yıl
Neyse daha çok senin seviyene inmiycem laflara bak 🤢
- +1 yıl
@davina87
sırf kındır diye hemcinslerimizi savunmak zorunda değiliz... benim sözde feminist bir arkadaşım vardı. bir adma aşık oldu adam ama o kafada değil ya numara yaptı ona... adam buna "son sözü bana bırakacaksın" dediğnde boyun eğdi eğer gibi gösterdi. bana da "bak erkeklere karşı dik olursan evlenmeden önce ürkütürün" dedi; evlenmeden önce yumuak görünmek gerektiğini anlattı hep... evlendikten sonra da boyun eğmeyi bırak adamı yönlendirmeye çalıştı onu yönetmeye çalıştı... sonra kavga dövüş ve hatta dayak... ortak arkadaşlarımız kadındır diye ona hak veriyor bazıları ama ben eline sağlık demesem de kocasına hak veriyorum. çocukları oldğu için ayrılamıyor ama kız rahat durmayıp diş geçirmeye çalıştıça arada dövüyor - +1 yıl
@muberra94 madalya ver bir de adama boşsunuz ya adamın dövmesine bile haklı diyorsun ya siz bu düşüncede oldukça çok ezilirsiniz. Biz de sizin yüzünüzden ezilmeye baskılanmaya çalışıyoruz kendi hemcinslerim böyle düşününce erkeklerin böyle yapmaya çalışması çokta garip değil yazık gerçekten biraz kendinize saygınız olsun
- +1 yıl
@İsimsizzmç
adam dürüstçe evlnmeden önce anlattı buna; bu da bilinçli olarak gizledi düşüncelerini huynu... ne derse evet dedi nikaha kadar... bilinçli şekilde; nasılsa evlendikten sonra fikrini değiştiririm diy... evlenir evlenmez de çocukları oldu... snra da adamı baskılamaya başladı. bence gayet de normal. dürüst olmayanlarımızın çektikleri cezaya ah vah etmek yersiz - +1 yıl
@muberra94 kadının yaptığını doğru demedim ama bunu hak etti diye düşünmenize laf söyledim. Yanlış yapmış ama bunun çözümü dayak ya da hakaret değil illaki anlaşamıyorlarsa ayrılırlar kaçıncı yüzyıldayız
- +1 yıl
😂😂😂 yine boş boş laf sokma çabaları tamam teyze sen devam et
- +1 yıl
@İsimsizzmç
ayrılmak da istemiyor, kocasına ayrılırlarsa çocuğuna onu kötü göstereceğini ima ediyor... ayrılırsa büyük maddi tazminat istemekle tehdit ediyor. dahası eşitliği de bırak ev içinde kadının dediği olur diyor adama sürekli emrivaki yapıyor. ben de bu durumda kalsam gücüm yetse döverim. NET - +1 yıl
@davina87
bu da zarar vermez de işte hatun fazla ileri gidince çocuğu annesine bırkıyor... sonra hatunu odaya sokup kemerini çözüp eline sarıyor... sonra da dediğim gibi zarar gelmeyecek yerlerine kaba etleri, baldırı ve özellikle de ayaklarının altı gbi yerleri bağırta bağırta dövüyor... bazısı öellikle bu kadar kontrollü dövmesinden daha da endişe duyuyor yani öfkesine yenilmiş değil bilinçlii dövüyor diyorlar ama kafa göz dalacağına böylesi daha uygun... sizce? - +1 yıl
@muberra94 yazık ya sende kadınsın bu şekilde dayak yiyen birine üzülmek yerine keyiflene keyiflene anlatıyorsun bir gün sende bu şekilde dayak yeyio biri de senin hakkında konuşsa belki o zaman anlarsın
- +1 yıl
@yarakim
Anlattım ya adam zaten evlenmeden "benle evleneceksen benim aile reisliğimi kabulleneceksin" dedi... b da bilinçli şekilde evlilik öncesi kabul eder göründü; mesela o dönem benim de bir sevgilim vardı bana bile bunu savundu böyle yapmak lazım evlenmeden önce yumuşak başlı olmak gerek dedi...
sonra da adamın sözünü dinlemek şöyle dursun evde tek söz sahibi kendisiymiş gibi davrandı. Açıkçası kız her konuda daima kendi istediği olsun, herkes onun isteklerine göre hareket etsin diyen biri - +1 yıl
bence artik bu tartismayi kapatmali daha fazla düsünce kirliligine gerek yok herkes fikrini söyledi bi düsüncesi var saygi duymali insan ne ögrenirse onu yaparrr
- +1 yıl
@Gicikkiz35 BAŞ ÜSTÜNE
- +1 yıl
@lalesudee
asıl sen durumu sadece cinsiyet penceresinden gören ve laftan sözden anlamayan birsin...
bir erkek başka bir erkekten dayak yediğinde konu her ne olursa olsun dayak atanı haksız, dayak yiyeni mazlum olarak mı görüyoruz yoksa belirli durumlarda "herif hak etmiş" diyor muyuz? kimse burada samimiyetsizlik etmesin ki bazılarının yediği dayağı haklı buluyoruz, iyi yapmışlar diyebiliyoruz... Şiddet her koşulda reddedilen bir şey değil. Ama şddet aynı cinsiyettekler arasında olunca belli koşullarda "tamam şiddete karşıyız ama herif hak etti" diyebiliyorsak , aynı durum elbette ki karşı cinsler arasında da böyledir... sırf kadınız diye farklı ilkelere tabi değiliz olamayız - +1 yıl
@lalesudee gerçekten boşa kürek çekmeyi bıraktım erkek erkeğe kavga ile erkek kadın arasındaki kavgayı eşit görebiliyor güç farkından haberi yok sanırım. Ne diyeyim ki Allah akıl fikir versin.
- +1 yıl
@İsimsizzmç
Bir erkek diğerini dövebiliyorsa illa ki bşr sebeple daha güçlüdür... daha uzun olabilir, daha cüsseli olabilir. Spor yqpmış olabilir daha genç ya da daha çok kavga ettiği için tecrübeli olabilir... bu fark ypksa zaten dayak olmaz kavga olur... ama ben dayak diyorum. Dayak varsa 1 güç farkı vardır... cüsse farkı, yaş farkı, tecrğbe farkı sayesinse üstün gelip dayak atnakla cinsiywt farkı sayesinse üstün gelip dayak atmak arasında ne fark var... cılız bir erkek güçlü bir eekektwn yesiği dayağı hak edebiliyoraa bir kadın da hak ediyor olabilir... - +1 yıl
@muberra94 ya sabır yahu hakaret etmek istemiyorum ama anlamak zor değil erkek fiziksel kadından daha güçlü karşılık verebilen çok azdır. Erkeklerin kendi aralarındaki kavgada ise güçleri birbirine denk anlatabildim mi? Kadınla kadın arasındaki de? Erkeğin kadına şiddet uygulamasını hâlâ haklı buluyorsun pes doğrusu ya git biraz zihnini aç daha geniş düşün artık eski çağlarda değiliz. Şu erkekler ne derse haklıdır erkekler üstündür düşüncesinden vazgeçin ya
- +1 yıl
@lalesudee aynenn aradaki farkı anlamak zor olmasa gerek ama neyse..
- +1 yıl
@lalesudee
Taciz sadece erkeğe mahsus bir şey mi... bir kadın koxasını harwkwtleriyle taciz edeme mi... taciz demek zaren rahatsızlık demek...
Başka insanlara haksızlık eden, saygısızlıl yapan, sözünde durmayarak veya başka şekillerde nağdur eden jer kim varsa dayağı hak eder...
Bunun kadını erkeği yok - +1 yıl
@yarakim mdbdmfbnfbf sustum artık ya bir gün başlarına gelirse anlarlar gerçi bu kafayla hakettik derler hoşçakalın 🥳👋
- +1 yıl
@İsimsizzmç sorunun sahibi yorum yapmamis bile asdasf
- +1 yıl
@İsimsizzmç yqhu a nlatıyprum anlamıyorsun... iki erkek de. . 1 erkek diğerini dövüyor ise zaten güç farkı vardır dayak yiyen diğeründen güçsüzdür ki dayak yemiştir... sen erkeklerin arasınsaki kavgaları aybı siklwt içindeki boks maçı gibi mi zannediyorsun... bir kadın nasıl ki güçsüz olduğu için dayak yiyorsa dayak yiyen erkek de güösüz pşduğu için dayak yer...
İşin ilginci yani bir insan diğwrime jer ne kadar kötülük yapnış olsa da, kötğlük yapmaya devam ediyor olsa da, yaptıklarıyşa karşısındaki kişi küçük düşürse de, bunda ısrar da etse, her ne kadar rahatsızlık verse ve laftan da anlamasa da asla dayağı hak etmez, mağdur kişi tüm bunlara son vermek için bile olsa şiddete başvursuğu zaman haksız olur... döven veya dövülen kadın da olsa erkek de olsa fark etmez diyemiyoreunuz...
İlla ki cinsiywt üzerinden bir dokulmazlık talebinde bulunmakta ısrar edip tüm bu haksızlıkları tüm bu tacizşeri tüm bu saygızılıkları yapan kadınsa ve bunlar sonucu mapdur olan erkek ise erkeğin buna şiddetle karşılık vermesi kabul edilemez ama tüm bu kötülükleri yapoğ da dayak yiyen erkek ise o zaman başka diyorsunuz... niye çünkü erkek güçlü... yahu güçlü olsa zaten dayak yemeyevek... bunu anlayamayıp bir de bana "hakaret etmek" isyemiyorum lafıyla üstü kapalı hakaret etmwye kalkıyorsunuz... - +1 yıl
@muberra94 canım bak son kez anlatayım derdimi sonra da kapansın konu herkesin düşüncesi kendine sen de demişsin kimse dayağı hak etmez ben de bundan bahsediyorum zaten dayağa başvurulması gerektiğini. Sen diyorsun ki erkek erkeğe olana hak etmiştir dersiniz ben hiç kimseye oh olsun dediğimi hatırlıyorum erkek arkadaşıma bile diyorum olurda ileride bir şey olur kıskançlık yüzünden bir erkekle benim için sakın kavga etme ben hakkımı arayabilirim. Şiddet çözüm değil ben erkekler kavga edince haketmiştir niye diyeyim. Ama tabi taciz tecavüz olayları farklı. Yoksa gücü yetersiz olan birini dövdüğü için haketmiş demem ki ben.
Biz kadınlardan başka bizi daha iyi anlayabilecek biri yok. Biz birbirimize destek olmalıyız ki bizi ezmeye kalkmasınlar ben kadının yaptığını doğru bulmuyorum zaten ama bunun çözümü şiddet değil. Boşansın öyle çok tazminat isterim falan bu göz boyama. Seni çocuğuna kötü gözle gösteririm demesi de saçma zaten çocuk ileride olanları anlayıp babasından daha çok nefret edecek. Ayrılmak en mantıklı çözüm yolu.. neyse herkes farklı şeyler düşünüyor konuyu kapatalım en iyisi iyi akşamlar - +1 yıl
@İsimsizzmç
O zaman böyle bir farktan bajsetmeyeceksin...
Eğer bir erkeğin başka bir erkekten dayak yemesi halinde birilerinin "hak etti" demesi ne kadar olağan ise, bemzer şeyleri yapan bir kadının dayak yemesine aynı tepki verilebilir. Aynı derecede olağandır... evet bu fikir benim fikrim ve elbette ki paylaşıp ğaylaşmamak size kalmış... yalnız bir fikrirle onu çürütmek için argüman sürerek tartışılır...
Vay efendim sen kadınsın nasıl olur da bunu söylersin filan gibi yaklaşırsan bunun adı tartışma değil saldırıdır ve en hafif ifadeyle de saygısızlıktır...
Size çok twrs gelen fikre o fijri çürütmeye çalışarak karşı konur. Argüman konur...
Erkeğin dayak yemesiyle ne farkı var dediğimde mesela erkekler arasında güç dengesi olduğu gibü gerçekşerle uzaktan yakından ilgisi olmayan bir arg0manla yanıt vermeye kalktınoz...
Hiçbir fikir aksi iddia wdilemez tartışışamaz değildir arkadaşım. Hiçbir fikre bağlılığınız o fijri tqrtışılmaz sayma hakkını size vermez... - +1 yıl
@muberra94 🤦🏻♀️🤦🏻♀️ ben ne kadar güzel bir üslupla sakince anlatıyorum hâlâ tartışma peşindesin. Ben erkektir haketmişdir diye bir şey söylemiyorum siz hâlâ güçsüz erkeklerin olduğundan bahsediyorsunuz. Neyse sizi düşüncelerinizle baş başa bırakıyorum
- +1 yıl
@yarakim kdjfmfnnf
- +1 yıl
@İsimsizzmç
Bak hemşire... arada güç dengesi olduğu gibi tamamen çürük bir argümanla antitez geliştirme çabası içine girdiniz... ben zaten size erkekler arasındaki kavgalara oh olsun hak etti diyorsunuz demedim... dediğim şey şu: başka insanlara bir şekilde maddi manevi zarar veren bir erkeğe başka bir erkeğin şiddet uygulaması halinde başka bir erkeğin veya kadının kaljıp da "hak etti" demesi halinde ona da bana karşı takındığınız tavrı takınarak "vay sien nasış erkeksin, hemcinsin dayak yemiş sen nasıl savunursun, yarın sen de dayak yiyebikirsin" dermiydin yani dayak yiyen erkeğin yaptığı kötülükşere, saygısızlıllara, versiği rahatsızlıllara kanuni yolsan bir çmzüm bulunamasa da asla şiddete başvurulamaz, icabında tüm bunların devamı pahasına da olsa şiddetten uzak durmak dılında bir seçenwk olabileceğini düşünülemez der miydiniz? İyi de adam hak etti diyen birine, olur mu ama dayak yiyen 60 kilo döven erkek 90 kilo aralarında güç farkı var diye itiraz edecek kariınızdaki kişileri şiddet meraklısı olarak kınama hakkını kendinizde görecwk miydin diye soruyorum...
Arada fark göstermeye çalışıyorsun ama göstermwye çalıştığın tek fqrk güç farkı... hadi o zaman işte şirretlik yapan, gak yiyen 60 kilo döven erkek 90 kilo... hak etti diyene bana göstersiğin şekilde tepki vwrecwk misin? - +1 yıl
@muberra94 tamam
- +1 yıl
Ayrıca hemşire değil hemşire hanım denir..
- +1 yıl
@muberra94 kdjdkdjkfjfjf anladım mı mdbdmcnncv daha fazla seninle tartışıp insanların başını agritmamak için cevap vermemeyi tercih ettim ama bundan bile haklı olduğunu düşündün ne diyeyim komik
- +1 yıl
@muberra94 senden daha iyi biliyorum hemşirenin anlamını merak etme
- +1 yıl
@İsimsizzmç bugün çok şey öğrendin... jer fikre fikir olarak saygı duyarak tartışman gerektiğini öğrendin, şiddetün erkeğinin kadınının olamayacağını ve kasın olarak bu konuda bir dokunulmazlı arkasına sığınamayacağımızı öğrendin, dahası hemşirenin kız kardeş anlamına geldiğini öğrendin... sen sanrrım hemşiresin... due sana 1 bilgi daha vwreyım... henşirelik mesleğinin doğduğu yer istanbuldaki selimiye kışlasıdır... bu da sana kıyqk
- +1 yıl
@muberra94 mxnxmxnnxnc komiksin ya sen kendin bir şeyler öğren sonra bana akıl vermeye kalkarsın
- +1 yıl
@muberra94 ya bi sus be bana akıl vermeye kalkıyor bir de bak kız kardeş diye de bir şey olmaz
- +1 yıl
@muberra94 o zaman napalım biliyor musun sen bilgilerini kendine sakla çünkü bendeki bilgiler sendeki bilgileri ikiye katlar hiç merak etme tatlım. Allah sana akıl fikir versin hâlâ üstünlük göstermeye çalışıyorsun gülüyorum sadece böyle devam et
- +1 yıl
@İsimsizzmç ben kiimseye büyüklük veya üstünlük taslamam... ama kalkıp da kızkaedeş almanında kullandığım hemşire ifadesine "henşire hanım" düzeltmesi yaparak aklınca nezaket öğretmeye kalkarsan sana hemşirenin kız kardeş anlamını öğretmek zorunda kalırım... yapıcak bir şey yok
- +1 yıl
@muberra94 kdjdkdjkfjfjf
+1 yılMerhaba. Bu konuda fikir yazmayı riskli bulsam da fikrimi belirtmeden geçemeyeceğim. İnsanlar bazen iyi bir ebeveyn olamayacağını düşünür sizin bu konuda arkasında durmanız sakinleştirmeniz gerekiyor. Zorla bebek sahibi olmayın sakın lohusalık döneminde bebeğe zarar vermeye kadar gider. Ayrılmak çözüm olabilir ama her şey denenmiş ve gerçekten kadın istemediğine siz istediğinize karar vermişseniz, birbirinizi sadece birbiriniz için sevmiyorsanız beklentileriniz sevginizin önüne geçiyorsa. Her insan içinde annelik babalık içgüdüsü taşır bu noktada da onu üzmeden kırmadan kaos ortamı oluşturmadan konuyla ilgili anladığınızı ama iyi bir anne olabileceğinizi inandığınızı baz alarak konuşmalar yaparak ortaya çıkarmanız lehinize olabilir. Umarım her şey en iyisine çıkar. İyi akşamlar. 🧚
21 Yorumla- +1 yıl
demi tecrübeli evli hanım
+1 yılMerhaba 🍃
Belli ki eşinizin belli korkuları var ya da çocuk sahibi olmanın sorumluluğunu kaldıramayacağını düşünüyor olabilir. Herkesin kendi kararı sonuçta. Fakat sorun olan durum, siz istediğiniz halde eşinizin çocuk istemediğini evlendikten sonra söylemesi. Maalesef bu çok da etik değil. En azından fikirlerini en açık şekilde ifade etseydi de siz de ona göre kararınızı verseydiniz.
Eşiniz bu konuda çok sert değilse birkaç defa konuşmayı deneyin. Çare yoksa evlilik terapistine gidebilirsiniz.
Ne yapıp yapmayacağınız sizin elinizde. Bizlerin burada size fikir söylemesi de doğru değil zaten. Oturup düşünün ve kararınızı ona göre verin. Kolaylıklar dilerim.20 Yorumla
+1 yılYorumlara bak ne kadar boş insan varsa toplanmış. Boşan boşan diye bu kadar kolay mı. Korkuları olabilir bir çok nedeni olabilir biraz zaman ver ona tanıdığınız küçük çocuk sahibi akrabalarınız veya arkadaşlarınız varsa onlarla vakit geçirin. Bakın çocuklara karşı tepkisine. Doğum korkusu olabilir veya çocuğu için gelecek kaygısı olabilir. Ayrıca bu kadar kötülük varken dünyaya çocuk getirmek ne kadar mantıklı bilmiyorum. bende çocuk istemiyorum ama bunu sevgilime söyledim kesinlikle evlenmeden önce söylenmeli. Oturup güzelce konusun bu konuları
10 Yorumla
+1 yılSeni kandırmamış, evlenmeden önce istiyorum deyip de evlendikten sonra istemiyorum dememiş sonuçta. Biraz zaman ver, belki değişir. Kendiyle ilgili korkuları, tereddütleri varsa psikolojik destek almasının da faydası olabilir. Çocuk istemiyor diye boşanmak zorunda değilsin, bunun kararını verecek olan ikinizsiniz tabii ama iki taraftan biri istemiyorsa diğer taraf da o kişinin kararına saygı duymalıdır, ben istemiyorum ama yine de bir sana sorayım diyecek hali yok. Sırf sen istedin diye kendini zorlayamaz ama bu konuda sorunları varsa sevgiyle yaklaşarak, suçlamadan, yargılamadan ona destek olabilirsin ama sırf bunun için evlendiysen zaten sevmiyorsundur o zaman da git boşan derim.
45 Yorumla- +1 yıl
Ama bir tarafta istiyor. Istemeyen isteyenin baba olma hakkını elinden alıyor. Feminazi bakış açıları bunlar hep.
- +1 yıl
@ykssevmezbiri Baştan konuşsaydı adam o zaman, ben seni çok sevdiğimden falan değil sırf bir çocuğum olsun diye evleniyorum, anne olamayacaksan eşim de olamazsın deseydi. Ne diyeyim umarım bir gün böyle bir muameleye maruz kalırsınız da anlarsınız ne demek istediğimi.
- +1 yıl
Ullan adamın çocuk istemesinin baba olmak istemesinin direkt bu amaçla evlenmesi ile ne ilgisi var. Aşırı saçmalamışsın. Genel aile kavramıdır anne baba çocuk. Adamsa başta hazır değilim demiş ama 3 yıllık evlilermiş. Hazır değilimle çocuk istememek çok farklı bir şey. Önce bunu anla. Resmen adamı oyalamış hâlâ hemcins koruma derdi. Bitiriyor sizin bu tavırlarınız cidden.
- +1 yıl
@ykssevmezbiri Pick me girlsünüz galiba karşı cinse yaranmak için kendinizi ne çok yıprattınız. Acıyorum size...
- +1 yıl
PAUQHDUWHDUQKXGWJXJAHDHXJWHD he aynen oyum. Çok özgürlükçü modern bir z kuşağı görl olduğum icin asla cocum olmucak okucam ben sadece cocuk zaman kaybin🤠😎 bruh
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 685 cevap paylaştı.
+1 yılİnsan net olur, böyle oynak insanlara sinir oluyorum. Tabi ki kimse senin bu hakkını alamaz, almamalı. Bu yüzden herşey açık ve net, imzadan önce kesin dille konuşulmalı, 1-2 yıl daha bekle, 5 yılın sonunda hala ıstemiyorsa o zaman kesin kararını verirsin...
43 Yorumla- +1 yıl
@pink339 belli olmaz belki onun da çocuk aşkı depresir ama dediğiniz gibi sudan sebepler olursa ayrılık tabiki hak olur. O zaman baştan konuşup çocuk istemeyecek birini bulmalıydi
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 455 cevap paylaştı.
+1 yılÇok kritik ve önemli bir konu. Bence bir terapist eşliğinde konuşmalısınız. Ben eşinizi çok iyi anlıyorum. Bende iyi bir anne olacağımı düşünemiyorum. Zaman zaman yaşamak istemediğim bir dünyaya bir çocuk getirmek ve onu büyütmek, beni korkutuyor. Bende birzamanlar “hazır değilim” demiş bir insanım. Eşim “peki ya hiç hazır olmazsan?” diye sormuştu. Bence evlilikte böyle bir fikir ayrımı çıkmaz sokaktır fakat siz yine de bir danışmana sorup, eşinizin korkularını konuşarak çözmesine uğraşın.
30 Yorumla
+1 yılİyi anne olamam demesi istemediğinden değil bilinçaltındaki korkulardan dolayı çocuktan kaçtığını gösterir. Bence psikolojik yardım almalısınız. Önce sen git durumu anlat gelmek istemeyebilir çünkü. İyi bir doktorsa sana bunla ilgili yardımcı olacaktır.
30 Yorumla
u +1 yılİşte bu tür şeyler mutlaka hayatları birleştirmeden önce konuşulmalı. Eşiniz yaşı kaç ? Belki zamanla fikri değişebilir ama belkilerle olacak iş de değil bu. Zor bir durum. Mutlaka oturup konuşun ve bir çaresine bakın. Evlilikte tek tarafın isteklerine göre yürümüyor o gemi, bir ömüre ortak oluyorsunuz. Sağlık yönünden bi sorun yoksa, kimse kimsenin anne/baba olabilme şansını elinden almamalı diye düşünüyorum.
312 Yorumla- +1 yıl
@yarakim ben de mi linçleneyim istiyorsun 😃
- +1 yıl
@yarakim vay yeni bir düşmanın oldu 😃
- +1 yıl
@yarakim :)
- +1 yıl
@yarakim yapmıyorum
+1 yılBakıcı tutarım kız sana yormam dersin. Sen de verimli ol biraz ya imkanları konuştur. Şımart. Başkalarınin çocuklarıyla oyna gözünün önünde hayaller kurmasını sağla. Alışverişte çocuk reyonlarına da girin. Aaa ne seker falan. Öp kokla ah ne guzeller yaaa de. Dayanamaz herhalde artık bu kadar sevgi gösterisine. Mükemmel baba olacağını hissettir.
20 Yorumla
+1 yılBen de evlendiğimde bi 2 yıl kadar düşünmüyorum açıkçası. Bu onun kötü bir anne olucağı anlamına gelmiyor ki, hazır değildir ama "hiç anne olmak istemiyorum" da dememiştir. Çocuk bakmak dışarıdan göründüğü gibi kolay değil maalesef. Hazır hissedince eminim söyler size ona biraz zaman tanıyın.. biliyorsunuz günümüz şartları pekte çocuk yetiştirmeye el verişli değil, en basidinden yanlış bir kelime bile onların zihnine yerleşebiliyor. Bunun gibi milyontane örnek verilebilir. Sizin de bu konuda ısrarcı olmanız onu baskıya zora sokar. Ilımlı yaklaşın inşAllah o da anlayacaktır.
20 Yorumla
+1 yılKeşke anne olmak, baba olmak kadar kolay olsaydi o zaman karar vermek de kolay olurdu... hamilelik sürecini yaşayacak olan o, vucudu bozulacak olan o, doğururken acı çekecek olan o.. bir çocuğa bakmak dünyanın en zor işidir.. iş hayatı olamayacak.. sizin için pek bir değişiklik olmayacak ama onun hayatı komple değişecek.. henüz 3 ay olmuş evleneli. Birbirinizi tanımıyorsunuz ki.. ne kadar zor olduğunu bilseniz.. bakmayın dışarıda çocuk dünyanın en güzel şeyi diyen ailelere.. bir şansları daha olsaydı asla çocuk yapmayacak olanlar o kadar fazla ki.. kolay bir şey değil sorumluluk.. günümüzde evcil hayvan almak bile büyük bir karar.. ayrıca siz erkeksiniz biyolojik olarak bir aceleniz yok yaşınız da çok genç.. eşiniz haklı. Bekleyiverin bir kaç yıl..
10 Yorumla
+1 yılO sorumluluktan korkuyor bence. Yani anne olmak kolay bişey değil. Hamilelik sürecinden, doğumuna sonra da tabiki o bebeğe bakmak. Bu durum insani korkutuyor, acaba ben iyi anne olabilcekmiyim dedirtiyor kendisine. Daha 3 aylik evlisin, zamanla sen ona, her koşulda çocuk olunca ona yardim edeceğinin güvenini verirsen. Yani ben seni destekliycem, tek başına değilsin dersen, zamanla ısınır bence. Çünkiiiii her kadin Anne olmak ister, sadece sorumluluktan korkar. Insan zaten hep bilmediğinden korkmaz mi😉
Insallah eşin zamanla korkusunu yener10 Yorumla
+1 yılEşinin korkusu yersiz değil devir cidden çok kötü her ne kadar iyi ebeveynler olma yolunda ilerlesenizde birçok şeyden çocuğunuzu korumanız pek mümkün değil daha şimdiden ben bile zaman zaman bu düşüneceye kapılıyorum ama eşinin hatası yok değil var tabiki böyle konular evlilikten sonraya bırakılmamalı ortak bir hayatı paylaşıyorsunuz sonuçta tek tarafın istemesi ya da istememesi ile olucak iş değil
10 YorumlaBekara kadın boşamak kolay yorumlarda herkes boşan demiş. Bnde aslında genel olarak çocuk istemiodum bn kendime bakamıyorum bebeğe nasl bakicm falan diodum işte eşime de ısrarla bunu soluodm istemiyorum falan die birden hamile oldgmu öğrendim herşey biran da oldu herşey de degsti ve tek başıma baktm sayılır bebeğimi 14 aylık şu an. Kalbim oldu benim
10 Yorumla
+1 yılÇift terapisine başvurun bu ikiniz içinde en iyi olan olur çünkü evliliğinde eşinin kendi hakkındaki düşünceleri bunu yapman gerektiğini gösteriyor. Onun iyi bir anne olabileceğini evlilikte çiftin birbirine zaman ayırabileceğini ve tek kişilik bir karar olmaması gerektiğini bir çift terapisiyle anlayabilir ona sende güzel bir dille söyleyebilirsin. Şu an ikinizde hazır değilsiniz ama ileriye dönük kesin bir görüşü olmamalı.
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılİlerde ister merak etme, şu an yaşlarınız kaç ve ne acelen var? Dostum kararına saygı duyarım ama emin misin 50 sene sonra çocuğunun çöl olmuş bir dünyada, zor şartlarda yaşamasını mı istiyorsun? Hiç üzülmicek misin? Ayrıca bu kadar pislik ve sapık varken onu nasıl korucaksın, arkadaşları, öğretmenleri vs herkes kötülük yapabilir, artık çok kötü bi zamanda yaşıyoruz, iyice düşün derim, baba olma sevinci bunlara değer mi?
40 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılÇocuk evin meyvesidir. Her evde olması gereken bişey bu sizin ortak bir kararınız olmuş olsaydı bişey diyemez kimse. Ama siz evlendikten sonra söylemiş bunu sen nasıl ki onun kararlarına saygı duyuyorsan o da duymak zorunda her insan anne olmak ister bu duyguyu tatmak ister. Bence hala aynı fikirdeyse önce güzel bir dille konuş anlatmaya çalış ama istemiyorsa hala boşan.🙌 Senin anneligine güvenmiyorum demeside yanlış bişey ne olursa olsun seni o şeyden soğutmak için de söylüyor olabilir içgüdüsel duygularına engel olmasına izin verme. Bence her insan annelik duygusunu tatmalidir..
49 Yorumla- +1 yıl
her evde olması gereken bir ley?
Cevap sahibi+1 yıl?
- +1 yıl
olmazsa olmuyor mu kjsfskfkfh
Cevap sahibi+1 yılOlmazsa olmuyor değil. Sadece olduğu zaman bir yuvan olduğunu biliyorsun. evin daha huzurlu olur bnce herkes annelik duygusunu tatmalıdır bu benim şahsi fikrimdir..
Cevap sahibi+1 yılBabalık duygusunuda ayni şekilde
- +1 yıl
sanırım bebeklerden nefret ettiğim için sert çıkıştım sorry <<3
Cevap sahibi+1 yılSorun değil yaa emin oll evlendiğin zaman böyle düsünmezsin
- +1 yıl
bilmem içimde bir çocuk ve bebek nefreti var
Cevap sahibi+1 yılAnladım
+1 yılmantıklı kadın derim.. hayatını yaşayamayacak çünkü.. 2 gün sonra çocuğun hayatı kendi hayatının önüne geçecek. pişman olacağını düşündüğü şeyi yapmak istemiyor bu kadar basit.
boşanmak bir seçenek bu durumda. senden çocuk yapabileceğini düşündüğün biriyle evlenebilirsin çok şart ise. yoksa yaşayın hayatı. boşver çoluğu çocuğu.00 Yorumla
+1 yılÖnce sebebi anne olmaya hazır olmadığı mı bunu bı kessinlestir sonra kessin olan karar ile devam et belki zamnla ister veya alışır çocuklara şahsen bende 3 4 yıl istemiyorum çocuk kocami tanisam da onu bir eş sevgili insna olarak tanimisimdir ve böyle bir zamanda kısmen tanımış oluyor herkes yani nasıl bir baba olur bilemem bence çocuk çok büyük bi sorumluluk aranızda iyice ayrıntılı bi şekillde konusun
00 YorumlaMerhaba beyefendi , okuduğumda şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Sonuçta siz bundan önce sevgiliydiniz hiç bu tarz şeyler hakkında konuşmamanız bir garip geldi. Ama birbirinizi seviyorsanız bunun üstesinden gelirsiniz, bu normal bence çünkü kimse “hiç” evladım olmasın demez sanırım, belki 1/2 yıl kadar sizle sadece vakit geçirmek istiyordur ondan sonra çocuğunun olmasını istiyor olabilir. İyi bir babanın desteği ile çokta iyi bir anne olunabilir.
02 Yorumla- +1 yıl
niye kimse hiç evladım olmasın demesin ki. cocuk dogurmak büyütmek zorunda degiliz bu bir gereklilik degil.
- +1 yıl
Olabilir sen çocuk büyütmek anne olmak istemiyebilirsin. Ama niye kimsede “çocuk büyütmek doğurmak istemiyorum desin ki” ben demem şahsen ama tabi diğerlerini bilemen herkesin kendi hayatı naparsalar yapsınlar, yazık o kendinin ve sevdiğinin bir parçası ya uzaylı falan değil büyütüyorsam kendi evladımı büyütüyorum sonuçta değil mi. Dünyada bir sürü anne olmak isteyen kadın var ve ben buna saygı duyuyorum. Ben zaten paşa gibi bakarım çocuklarıma ilerde , bende ve evleneceğim kişide sorun 0 . Sorunları olan çiftlerde Allah yardım etsin umarım bir çözüm bulurlar , zaten böyle şeyleri evlenmeden önce oturup konuşmaları lazım ama olmamış sanırım. Umarım çocuk istemeyenler kendi düşündükleri gibi birini bulurlar ve hiç çocuk büyütmezler, mi diyim. :))
+1 yılHiç istemediğini baştan söylemesi gerekiyordu ama demekki bu konuda emin değilmiş bence şu an böyle düşünse de yine emin değil. Bence yenisiniz hemen çocuk yapmak şart değil. Fikirler değişir. Bizim ülkemizde gelenekten dolayı hemen istenir çocuk ama bence 1-2 sene beraber birbirinizin tadını çıkarın. İlk başta istemeyenler birkaç sene sonra isteyebiliyor. Doğuran ve sıkıntı çekecek olan o olduğu için bu konuda son kararı onun vermesi doğal ve endişe etmesi de doğal. Bence zamana ihtiyacınız var akışa bırakın ne zaman kısmetse ve hayırlıysa o zaman olur. O zamana kadar acele etmeden beraber başbaşa geçirdiğiniz, geçireceğiniz sakin zamanın tadını çıkarın...
00 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 319 cevap paylaştı.
+1 yılsacmalamıs.
ben sunu anlardım , senle cocuk bıle ıstemıyorum 2- 3 sene sonra evlı kalacagıum bıle sabıt degıl anlarım.
ben senın yerınde olsam o çişliye dava acar yollarım . yasında kucuk baskasını bulurusn bırde cocuk ıstemedıgı yalan soyledıgıne daır dosya eklettır evlılık hukumlerını yerıne getırmedıgı ıcın yapıstır tazmınat çişlinin ailesi odesin para.00 Yorumla
+1 yılAslında kadın yetiştiremeyeceğini bilip yapmak istemiyorsa bu güzel bir şey. Çünkü herkes anne olamaz. Bilinçli yani. Ama bu bilincini evlenmeden önce belirtmeliydi. Belki ileride fikri değişir bilemem
30 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılEşinizin yaptığı büyük bencillik. ortada bir sağlık sorunu olmadığı sürece, evliliğin temeli aile kurmak, cocuk sahibi olmaktır. Baba olmak istemeniz sizin en doğal hakknız. Bir ömrü paylaşacaksanız böyle önemli bir kararı tek başına vermemeli. Oturup konuşun, şimdi kabullenseniz bile yaşınız ilerledikce başkalarının cocuklarına bakıp pişmanlık yaşamamak için bir karar vermeniz gerek
12 Yorumla- +1 yıl
Evliliğin amacı çocuk sahibi olmak değildir bence bu konuda yanlışsınız.
Cevap sahibi+1 yıltabiki evliliğin tek amacı cocuk sahibi olmak değildir benim anlatmak istediğim bu değil. çiftler ortak bir karar alıp cocuk sahibi olmak istemeyebilirler bu cok normal. Ama tek başına verilebilecek bir karar değil bu baştan söylemeliydi böyle bir düşüncesi varsa
Gizli Üye(30-35)+1 yılSen çocuk için mi evlendin eşine karşı duyguların var diye değil mıydı? Çocuk için evlendin demek sevmeyi bilmeyen insan çocuğunu da sevemez. sen eşini seviyor olsaydın ayrılmayı düşünmek yerine konuşurdunuz zamanla her insanın fikri değişebiliyor.
62 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılZaten o çocuğa da bakmiycaksin en büyük sorumluluk her zaman annede olacak anneye bırakıp gidip keyfine bakicaksin bilmiyor muyuz sanki böyle düşününce burdaki asıl bencil sensin.
- +1 yıl
Saçma baştan söyleseydi sevgi olduğu kadar çocukta önemli. Burada mağdur olan adam senin ve beğenen pembelilerin başına gelse tam tersi derdin.
Gizli Üye(36-45)+1 yılbugün gençlerin "ööfff sizin zamanınız geçti" dedikleri büyüklerimiz evlilik çocuk oyuncağı değil derlerdi. sorduğun soruya cevao vermeden önce ben sana bir soru sormak isterim. siz evlenmeye nasıl karar verdiniz? hiç mi göüşmediniz, birbirinizin fikirlerini hiç mi sorgulamadınız? bu çok önemli bir karar. her iki çiftin çocuk istemesine rağmen, çocuk sahibi olamadıkları durumlarda biten evliliklerin olduğunu düşünürsek gerçekten size sabırlar dilerim. ayrıca sizin iyi bir anne olamayacağınız fikri içinde ciddi hakaret içerir. bana göre anne, kadının üst modelidir.(burada çocuk sahibi olmayan ya da olamayan kadınları iğnelemek değil amacım) öte yandan yolun başındasınız. bazen erken vazgeçmek iyidir. benim nacizane önerim bir uzmandan destek alın. yoksa evliliğinizin ayakta kalabilme şansı çok az.
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılKorkuyordur... Senin davranışların dsa bi etken olabilir. Bren cocuk aşkıyla yanıp tutuşsam da eşimden cocuk istemiyorum. O yüzden yapmıyorum 5 yıldır evliyim. Ve açıkçası ervlrendsikten sonraki değişen tavırları ürkütüyor brni brerabrr o kadar büyük sorumluluk alıp hrpsi bana kalacak diye.
12 Yorumla- +1 yıl
Çocuk yapmayacak mısınız? Yani hep böyle mi gidecek yoksa ayrılacak mısınız?
Cevap sahibi+1 yıl@mutsuzben47 kararsızım
Karnında bir canlı taşımanın verdiği ağır sorumluluk hissini bilemezsin. bunun sevgiyle bir alakasi yok. Herkes eş olma sorumluluğunu kaldırabilir ama herkes anne olmanın zorlugunu kaldıramaz. Kendini hazır hissetmeyebilir bu çok doğal bunu dert etmen bile çok saçma.
40 Yorumla
+1 yılArkadaşlar ne kadar olumsuz dusunce varsa adama dikta etmissiniz.. Bence bunu güzelce konuşun ve o guveni verin karınıza.. Yarı yolda bırakılma çocuga iyi bi gelecek verememe kaygısı olabilir haniminizin.. Bu konularda ona istedigini verebilceginizi hissettirirseniz isteyerek yapacagindan eminim
10 YorumlaEvlilik %90 çocuk yapıp yuva kurmak içindir. Bu devirdeki insanlar evlenmeden de aynı evde yaşıyorlar , yani evlilikte çocuk olması şart sana bir çocuk veremicekse boşan gitsin 😼
30 Yorumla
+1 yılİkinizinde haklı yönleri var. Öncelikle eşin çocuk sahibi olmak istemiyorsa zorlayamazsın çünkü kendi bedeni. Ama bunu da evlenmeden önce sana söyleyebilirdi. Sonuçta sende çocuk sahibi olmak istiyorsun ve bu da çok doğal bir istek. Evlenmeden önceki ilişki sürenizi bilmiyorum. Kısa bir birlikteliğiniz mi oldu? Ya da bu durumu hep sakladı mı senden? Çünkü bir kadın bunu önceden de söyleyebilirdi.
30 Yorumla
+1 yılKesinlikle boşanma sebebi, resmen ayak üstü uyutmuş seni. Ben olsam boşardım.Çocuk isteğini bencil ve yalancı biri için erteleme asla.
40 Yorumla
+1 yılBu konuların evlenmeden önce netleştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü iki tarafı da mutsuz eden bir durum. İpleri tamamen koparmadan önce evlilik terapistini deneyebilirsiniz. Belki eşinizin endişeleri hafifler ve fikri değişir. En son çare yollarınızı ayırmanız olabilir.
20 Yorumla
+1 yılBence eşin iyi bir ebeveyn olamamaktan ve bu sorumluluk altında ezilmekten korkuyor. Biraz zamanı gelsin tekrar bu konuyu konuşur ve daha olumlu bir karar alabilirsiniz.
Şimdilik eşinin üstüne gitme ilişkinize zarar verebilir.00 YorumlaBence gecici bir duygu hissine kapilmistir zaman zaman hepimiz duygusal karmasalar yasariz yerinizde olsam bir iki yil zaman tanirim eger fikri degismezse ayrilirim.
10 Yorumla
+1 yılhakkı var istemiyorsa istemiyor sorumluluk almak kolay mı sanki 9 ay taşısın sonra doğursun kolay mı kadının üstüne gitme isteyince yaparsınız kaçmıyor ya spermlerinin yumurtalıklarınız
11 YorumlaSenin en doğal hakkını kimse elinden alamaz. Madem böyle bir şey düşünüyordu bunu en başından söylemesi gerekirdi. dusuncelerini eşinle paylaş kendisini senin yerine koymasını iste ondan. anne ve baba olmak gibi daha güzel bir duygu yok bu dünyada. inşallah bir an önce fikrini değiştirir sizde bu duyguyu yaşarsınız. rabbim çocuk isteyen kimsenin kucağını boş bırakmasın inşallah. Gonlunuzce olsun herşey.
10 YorumlaÖncesinden de söylemiş zaten psikolojik yönden hazır hissetmiyor olabilir yanında olarak bu konuda ona destek olabilirsin yargılamak yerine
20 Yorumla
+1 yılÇok haklısın başından söylemesi gerekirdi
Yaptığı ayıp ama sen bilrsin ben olsam bu kadar erken çocuk yapmam bir 5 yıl falan geçsin öyle..20 YorumlaHaklısınız evlilik adımında çocuk konusunun konuşulması çok önemli. Yani belki çocuğu olamayacağını bilip saklıyordur?
20 Yorumla
+1 yılHemen ümit kesmeyin alın karşınıza ciddi ciddi konuşun. Önceden dediklerini de anlatın. Bir ortak yol bulabilirsiniz belki
20 YorumlaTabiki söylemeliydi haklısın. Önce işe eşini anlamaktan başla ve onu desteklediğini ve ona çokta güzel anne olacağını söyle kendi özgüvenini kazandırmaya çalış. Onu desteklerken bir yandan da kendi isteklerini duygu ve düşüncelerini eşine yansıtmalısın. Senin ne düşündüğünü bilmesi gerekiyor bu tür konular ince çizgilerdir. kendini ona ifade et onu anlamaya çalış ve ona kızma ama sitemini biraz belli et. İnşallah hakkınızda hayırlısı olur.
00 Yorumla
+1 yılbir kişiyi tanımadan evlenememeni öneririm kendisi de en başta çocuk istemediğini söylemiş. lütfen birisiyle ciddi evlilik düşünürken çocuk isteyip istemediğini sorun kadının istememesi kendi tercihi tabi onu çocuk doğurmaktan daha çok seviyorsan onunla beraber kalmanı öneririm bir insanı çok seviyorsan onu her şeye rağmen kabul etmelisin ya da çocuk sahiplenebilirsiniz. Eşinin çocuğu olmasa çocuğu olmuyor diye onu bırakır mıydın yoksa gene de onla beraber kalır mıydın?
00 Yorumla
+1 yılHaksızlık bunu önceden konuşmalıydiniz ama Belki eşin doğumdan korkuyodur hamileyken alacağı kilolardan cirkinleşmekten işte ona ilgi göstermezsin çocuk olunca hayatınız siradanlaşır gibi korkuları olabilir biz kadınlar çok detaycıyız seviyosan eşini acele etme yavaş yavaş halledin sorunları
03 Yorumla- +1 yıl
Önceden söylememesi haksızlık ama korkuyomuş işte çocuğa iyi anne olamam diye
- +1 yıl
Kadınların bu tehlikelerin farkında olup deli gibi evlenmek ve çocuk sahibi olmak istemesi :/ (kadının doğası)
- +1 yıl
@Biraz_Bazarov herkes farklıdır
+1 yılZor bir durum , biraz zaman tanı belki fikri değişir ,öncesinde de hazır olmadığını söylemiş ama net bir cevap vermemiş zamana ihtiyacı var bence, eşlerden birinin çocuk istememesi boşanma sebebi ama boşanmak kolay değilki yuvayı ayakta tutmak gerekir avukat olarak fikrim bu şekilde. Eşini bir aile terapistine götür çekincelerini uzmana anlatsın bir yol çizin. Evlat sahibi olmak bambaşka bir duygu. Rabbim isteyen herkese evlat sahibi olmayı nasip etsin inşallah.
00 Yorumla
+1 yılBoşan gitsin
Yalancı ile ömür sürülmez
Ben kafayı yerdim
Mesele çocuk istememesi değil
Sana yalan söylemesi
Seni enayi yerine koymasi00 YorumlaIsrar ederim hatta nedenini öğrenirim. En baştan konuşup evet diyip sonra hayır diyen biri nedeni olmalı yoksa boşanırım hakkı olması onun özel hayatı olması sonucu değiştirmez
00 Yorumla
+1 yılçocuk yapmak bir marifet değildir, çocuk yapmak bir başarı değildir, o çocuk bu dünyada sefalet içinde yaşayacaksa bu dünyada hiç gelmemeli, çocuk yapmadan da evli kalına bilir, çocuk yapmadan da cinsel deneyimlerini gerçekleştirebilir, bence çocuk yapmamak böyle bir dünya için en iyisi, insanlar kendi merakları ve hava atmaları için çocuk yapıyorlar, emirler verildiği için değil.
00 YorumlaBurda boş yorum yapanlara takılma destek alın bu sorunu aşabilirsinjz eşinin travması olabilir.
30 YorumlaEvlilik çocuk büyütme projesi değildir, eşinizle bunun için evli iseniz yollarımızı ayırın. Her kadın üremek zorunda değildir ki.
31 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılsenin neden aklına gelmedi evlenmeden konuşmak
böyle önemli şeyler konuşulur ben de istemiyorum çocuk ama bunu sevgililerim bile bilir yani ikinizde de sorun var30 Yorumla
+1 yılBuna asla hakkı yok ilişkini gözden geçirip doğru bi karar almanızı umuyorum
30 Yorumla3 ay bu kadar kesin karar almak icin az bi süre - senin bunu kabul edeceğini düşünmüş olabilir. belki sana güvenip de bu kararı aldı biraz da?
10 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 452 cevap paylaştı.
+1 yılBoşanma sebebi. Sırf evlenmek için köprüyü geçene kadar evet demiş. Eğer sağlık sorunları varda sakliyorsa utanıp bunuda sormalısın. Sağlık yönünden olmuyor ise bosanilmaz
40 Yorumla Eğer senin evlenme nedenlerin arasında çocuk varsa yanlış yapmış, fikri sonradan değişmişte olabilir, etraflica konusmaniz lazım
10 Yorumla- Devamını Gör (133)
Devamını Gör(178)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Çocuk & Ebeveyn > Sorular > Eşim çocuk istemediğini evlendikten sonra söyledi. Buna hakkı var mıydı, ne yapabilirim?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer