Biz hep yoğurt kullanırız. Bazı yabancı aşçılar da süt yerine yoğurt kullanıyor. Sizin seçiminiz nedir?
Yoğurt
Süt
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Kek yaparken genelde st kullanırım çünkü yoğurt ekşilik veriyor. Bence yoğurt kekin tadını bozuyor gibi geliyor bana. Süt keki daha iyi bartıyor ayrıca. Ama poğaça ya a börek hamuru yapıyorsam yoğurt koyuyorum genelde. Tabi her türlü ekşi yoğurt kullanmamaya dikkat ediyorum.
Süt daha yaygın kullanılıyor ve tadı da daha nötr, her hamur işine uyum sağlıyor. Yoğurtla yapılanlar da güzel oluyor, özellikle kek veya bazı tatlılarda daha nemli bir doku veriyor. Ama yoğurt ekşimsi bir tat bırakabiliyor, bu yüzden tatlılarda sütü tercih ederim. Yani çoğunlukla süt kullanıyorum, yoğurt ara sıra deniyorum. İkisi de işe yarar ama süt daha güvenli seçenek bence.
Cevap
4Cevap
Bütün tatlılarda yoğurt kullanırım tuzlu yaparkende..
Tek kek yaparken süt kullanırım yumuşacık yapıyor.
Süt daha çok kullanıyorum bazı kek tariflerinde yoğurtta kullandığım oluyor.
Hiç tatlı yapmadığım için ne desem bilemedim 😁😃😜
ev yoğurdu varsa ev yoğurdu yok ise süt.
Süt 🥛
Yoğurt
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?