Merhabalar 🎈 Şerbetli tatlılar ile aram çok iyi değildir. Çok fazla aramam yani. Ama en sevdiğim şerbetli tatlılardan biri künefe diğeri cevizli baklavadır. Bunlar da zaten her gün yenmiyor. Baklava söz konusu ise tercihim cevizli ama ev yapımı cevizli baklava olur. Neden bilmiyorum ama hazır baklavalarda o tereyağı ve çıtır lezzeti alamıyorum. Hamuru çok fazla şerbetli geliyor. Ve yiyemiyorum. Ama ev baklavasında o yoğun ceviz tadını, hamurun çıtırlığını, o mis gibi tereyağı kokusunu alınca bana daha lezzetli geliyor tadı. Çocukken anneannem bayram için çok yapardı çok severdim, belki de ondandır. Ama tercihim her zaman ev yapımı olur.
Kıymetli görüşünüz için teşekkür ederim. Hazır baklava ustalarının hepsi maalesef ki usta değiller. Kullandıkları yağlar belli standartta olabiliyor, hele ki işin içerisine glikoz giriyorsa...
Aklımdaki soru bu bende bayram önü soracaktim neyse olsundu🤣🤷♀️
Biz genelde ev baklavası yaparız hatta geçenlerde yapmıştım sitede de sormuştum. Ama ben zaten baklava sevmiyorum ve ev baklavası da sevmiyorum. Hazır olan birazcık daha güzel bence.
Tercihim hazır baklavadan yana. Lakin her mekanın baklavasını yiyemiyorum. Her caddede bulunan, ucuza satış yapan şubelerin baklavaların en fazla bir tane yiyebilirim. Aşırı bayıyor, tıkanıyorum. Tercihim Gaziburma ya da Güllüoğlu olur ki Gaziburma ilk tercihim. Yarım KG yediğimi biliyorum.
Selam, Genel olarak baklavayla pek aram yok Ev baklavasını ise ičindeki nişastayı hissetmezsem yerim aksi halde ağzım buruk buruk oluyor. Sevdigim mekanlarin baklavalarıni ise bir dilim yerim iyisi olsun ama az olsun.