Kahvaltıda klasik Türk kahvaltısı yemeyi seviyorum ama hafta 1 kere falan avokado ve yumurta gibi değişik tatlar hazırlıyorum. Kahvaltıda yulaf ve avokado yiyenlere karşı yabancı özentisi gözüyle bakıldığını biliyorum. Çünkü bir kere kahvaltı tabağımı sosyal medyada paylaştığımda bir çok "yabancı özentisisin" görüşleri gelmişti. Neden böyle ki?
Hiç alakası yok. Avokado da yiyebilirsin, yulafta hatta bazen yulaf içine kivi, portakal, elma, fıstık ezmesi karıştırıp öyle bile yiyebilirsin. Yulaf ve avokado çok sağlıklı gıdalardır. İnsanlar zaten başlarına bir şey gelmeden önce yemelerine içmelerine özen göstermeli Vücut veya organlar deformasyona uğradığı zaman yapmanın anlamı yok..
Aslında sorun Avokadoda değil , kahvaltı tabağını sosyal medya da paylaşmakta , insanlar da yanlış bir algı oluşuyor bakın ben neler neler yiyorum der gibi zihinler de yanlış bir algı oluştuğu için ön yargılı davranıyorlar Sosyal medya da birde şunu denemenizi tavsiye ederim. Avakoda ile yapılmış veya süslenmiş herhangi bir el becerinizi konuşturduğunuz bir tarif resim atın. kendi ellerimle yaptım notunu ekleyerek, eminim herkes eline sağlık çok güzel görünüyor tarifi bende deniyeceğim gibi güzel dönüşler alıcaksınız o nokta da kimse Avakoda ya takılmayacak bence
Bence değil Türk mutfağının klasik kahvaltılarında görmeye alışkın olunmadığı için öyle geliyor olabilir bir de daha çok Ege taraflarında yetiştiği ve pahalı olduğu için çoğu kişi tüketmiyor Sağlıklı yağlar ve özellikle omega 3 açısından zengin olduğu için tüketilmesi oldukça faydalı Ben sos olarak hazırlayıp garnitür olarak akşam yemeklerinde de tüketiyorum
Herkes tarafından bu kadar göze sokulduğu için bir kesim insanda ciddi bir antipati yarattı. Yani bakarsan alt tarafı meyve neye özentilik olsun. Ancak bir kısım insanda amaç bunun üzerinden hava atmak fayda sağlamak değil😏 tarşfi hazırlayıp paylaşıp çöpe atanlar biliyorum. Bu anlamda bazısı için özentilik evet.
Kahvaltıda öğle yemeğinde ya da akşam avakado yemek akıllıca bir iştir şu an masamda bir tane var öğle yemeğim o benim avakadoyu her öğünde tüketebiliriz faydalı seyler yabancı özentiliği değil akıl işidir
Hayır, askine avakoda vücudun dışarıdan alması gereken Sodyum, Potasyum, Magnezyum, Manganez, Bakır vs.. çok değerli maddeler bulunur. Bu maddeler içinde özellikle metaller bildiğim kadarıyla kanda ki oksijen taşınımını hızlandırdığı için yorulmayı geciktirir, daha uzun süre enerjik kalmamızı sağlar.
Ayrıca iç organlar için son derece yararlı ve gerekli maddelerdir bunlar.
Ama sosyal medya da tabağını paylaşmak bence insan oğluğunun görgüsüzlük alanında gelebileceği son nokta büyük ihtimalle. Lütfen yapmayın.
Günüzmüzde zengin - fakir herkeste bir şekilde cep telefonu var, ama herkes her besine ulaşabilecek kadar zengin değil, biri sizin paylaştığınız şeyi görür canı çeker alamaz morali bozulur. Lütfen yapmayın bunu...
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
bence yabancı hayranlıgı evet. soruna cevaben. bilimsel olarak arastıranlar elbet olmustur. mutlaka fayfası vardır. ama alternatifide vardır mutlaka. yani bi insan avakadonun eşdeğeri bir besinle ömür sürer. bizim milletimizde malesef bakın tabelalara hepsi ingilizce. goldenchefe gittim gecenlerde. altın şef değil mesela adı. başka bir sürü örnek de verilebilir. ama besinlere böyle bakmamak lazım. Allah yaratmış. faydalan. ama şu da bir gerçekki. bir marka kurdunuz adını türkçe koysanız satışı az oluyor. genel olarak. bu benim kişisel fikrim.
Avokado yetiştiricisiyiz 30 dan fazla ağacımız var. Kahvaltıda avokado yemekten yeşile döndüm 😂. Yabancı özentiliği değil bence. Mesela ben şu anda süt, muz ve tarçınlı yulaf yiyorum.
Farklı kahvaltı yapıcam diye lezzetleri terk edip fazla kasmak gibi duruyor bu bence. Bizim kahvaltılarımız gayet güzel onlar bize özensin ama nedense biz hep başkalarına benzemeye çalışıyoruz. Güzel olan şeyler olabilir isteyebiliriz ama uygulamada öyle değil hep özentilik var. Bizim yemek kültürümüz açık ara daha iyi bu konuda özenmek anlamsız.
Evet özenti içinde olan tipler var yok değil bu herkes için geçerli değil bende klasik türk kahvaltısının üstüne tanımam sofrada demli bir çay zeytin peynir, t. yağ ve reçel yumurta yoksa o kahvaltı kahvaltı, kahvaltı değildir. Fakat oda bir yere kadar yani insan sıkılıyor aynı şeyi yemekten farklı şeyler denemek ister bunun neresi özenti saçmalsmışlar onu diyenler kaale alma hiç Ha bir kişi hep batı tarzı besleniyor ise işte ona özenti denir bak işte
Alakası yok. Yenen şeyin kültürle ve zevkle alakası vardır. Yabancı özentiliği başka bir hadise. Kimi kahvaltıda ciğer yer, kimi peynir zeytin kimi menemen yapar biber kızartır kimi tost meyve yulaf tarzı şeyler yer. kimise hiç kahvaltı etmez kahve içer. aşmalıyız artık bu bağnaz kalıpları.
Anlamadım ben de yabancı olmakla alakasını açıkçası. Kendimi bildim bileli yerim, çevremde herkes yer. Yani içinde avokado olan türk geleneği yemeği yok diye onu diyenler pizza falan da mı yemiyor acaba italyan diye sjdsjdsjdj
Canın ne isterse onu yersin. Gün içinde yediğinde özenti olmuyor da, kahvaltı da yiyince mi özenti oluyor. Yabancı özentiliği olsa bile ne var ki bunda? Sanki kendileri yabancılara ait herhangi bir şeyi özenti haline getirmiyorlar.
Bulunduğumuz yerin toprağında yetişen sebzeleri, meyveleri tüketmemiz en doğrusu olacaktır. Avokado Mersinde yetişebiliyor mesela. Biz de yiyebiliriz ama Mersinlilerin yemesi daha doğru olur tabii. 😃
Sagligina dusku bir insan sevmese bile yer ozentilikle ilgisi pek yok bazilari sadece instagram story icin foto cekip sonra yemiyor bile ama ben ilk yedigimde pek sevmesemde saglikli diye yemeye devam ettim ve simdi cook severek yiyoruk farkli tariflerini yapiyorum ayrica özentilikse özentilik iyi birseyse neden özenmeyesin ki
biz anadolu çocuğuz biz kahvaltı da bazlama ya da yufka yemeden karnımız doymaz avokado nedir ya bi çökelek bi çay reçel felan lazım bizim karnımız doyması için
sırf özentilikten yiyorlar ve tadını beğenerek yemiyorlar eminimm 😀 çünkü ara sıra kahvaltıda bende yiyorum sırf sağlıklı diye ama hiç memnun değilim aynısı margarin gibi
Yabancılar biizm gibi olamazlar asla kahvaltıda lahmacun yeriz ekmeğin arasına baklava dürüm edip yeriz Dondurmaya ekmek banarız Biizm yemek zevkimze onlar asla erişemezler
Valla ben meze gibi yapıyorum limon sarımsak ve cevizle, kahvaltıda, makarnayla, ara ana öğünde tüketiyom hep. Kimseyle de paylaşıyorum fotosunu çekip falan özentilikle ne alakası var
ay kim ne gözüyle bakarsa baksın vallahi bana ne.. avokado ezmesine bayılıyorum kahvaltıda.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Yulaf tabağı hazırlamayı ve meyvelerle süslemeyi bende çok seviyorum. Lakin yediklerimi medyada paylaşmak ve muhattap insanların düşüncelerini umursamak saçma geliyor. Yemek zevki özentilik değil.
Genelde cocuk düşürmek için kullanıyorlsr ama sen bilirsin
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Hayatımda hiç avokado yemediğim için fakirliğimi örtmek istiyorum ve evet yabancı özentiliği diyorum. Ayrıca paylaşıp durmayın şu avokadolu bilmem neli tostunuzu alan var alamayan var.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
+1 yıl
Paylasma kendi dünyanda istediğin gibi takıl kimse bir şey diyemez yabancı ozentiligide degil bence insan farklilik ister