Sabahtan nohutu ılık suya koydum hâlâ daha bekliyor :) Peki yemek yapmadan önce gazını almam için bilmem gereken bir şey var mı? Özel tarifinizi de verir misiniz?
Nohut ve kuru fasulye gibi gıdaların gazını almak için ne yapmam gerekiyor, tarif de verir misiniz?
Ah o nohut ah! Mesela; kuru fasülyeyi pişirmeden önceki 1 saate yakın haşlasanız sonrasında yine pişirebilirsiniz. Ama o nohut! Düdüklü kullanmayacaksanız muhakkak 1 gece öncesinden ıslamanız gerekir.
Gazını almak için sirke ve tuz gibi asitler kullanmak, belki karbonhidrat ile desteklemek iyi gelebilir (çok değil ama).
Nohut için de kuru fasülye için de önemli bir detay ise bunların çok sulu yemekler olmaması gerekliliğidir.
Özellikle adı üstünde "kuru" fasülye için daha çok geçerlidir.
Bir Instagram tarifimi paylaşıyorum sizlerle buyrunuz :
Nohut 8 saat Islatıldıktan sonra O suyu dökülüp.. kevgirden geçirilen nohutlar.. üzerine yeniden su koyup ocakta 10 dakika kadar kaynatılıp üzerindeki köpükler yani gazı alınmalı.. ya da Yemek pişme aşamasındayken Çay kaşığı ucuyla eklenen kimyon yemeğin yendijten sonra midede şiskinlik ve gaz oluşumunu önler
Geceden suya ıslaman yeterli olacaktır ayrıca pişirirken biraz kimyon koymakta fayda vardır.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Önceden ıslattığınız suyu kullanmayın.. 1-2 diş sarımsak çok iyi gelecektir hemde lezzet açısından. Yemek ikramında kimyon katarsanız yemekleriniz içine oda çok iyi gelecektir. saygılarla :)
Ah o nohut ah! Mesela; kuru fasülyeyi pişirmeden önceki 1 saate yakın haşlasanız sonrasında yine pişirebilirsiniz. Ama o nohut! Düdüklü kullanmayacaksanız muhakkak 1 gece öncesinden ıslamanız gerekir.
https://www.instagram.com/p/B_m3zt7hRQI/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loadingGazını almak için sirke ve tuz gibi asitler kullanmak, belki karbonhidrat ile desteklemek iyi gelebilir (çok değil ama).
Nohut için de kuru fasülye için de önemli bir detay ise bunların çok sulu yemekler olmaması gerekliliğidir.
Özellikle adı üstünde "kuru" fasülye için daha çok geçerlidir.
Bir Instagram tarifimi paylaşıyorum sizlerle buyrunuz :