Selam🐾
Bugün sizlere kıyır kıyır bir kavala kurabiyesi yapacağız.💁♀️
Kavala kurabiyesi,Yunanistan'ın Selanik bölgesi olan ve bir sene boyunca tazeliğini yitirmeyen tereyağlı tüm bademli un kurabiyesidir.
Malzemeler hazırlansın!🥳
Bademli Kavala Kurabiyesi
Malzemeler
- 50 gram un
- 125 gram tereyağı🧈
- 75 gram pudra şekeri
- 5 gram kabartma tozu
- 1 yumurta🥚
- 25 gram fındık unu
- 1/2 su bardağı tüm badem
- 1/2 su bardağı kırık badem
Hazırlanışı
- Unu yanmaz bir tavada rengi hafif pembeleşene kadar kavurun.
- Daha sonra kavurduğumuz unu tezgahın üzerinde soğutalım, ardından unu havuz gibi açalım.
- Badem hariç gerekli tüm malzemeyi katın.

- Ele yapışmayan hafif sert bir hamur elde edin.
Not: Hamurun toplanması için en az 7 dakika boyunca yoğurun.
- Hamur hazır hale gelince tüm bademleri ekleyerek tekrar yoğurun.

- Tezgaha hafif un serperek hamuru 4 cm kalınlığında açın ve su bardağı ile yarım ay şekli verin.
- Kurabiyeleri yağlı kağıt koyduğunuz tepsiye alın.

- Önceden ısıtılmış 150°C fırında yaklaşık 30-35 dakika pişirin.
Not: Pişmeye başladığı zaman yanlarından çatlamaya başlayacak.

- Soğuyan kavala kurabiyelerinize pudra şekeri eleyip çayın yanında servis edin.


Afiyet olsun💕
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
8Cevap
teşekkürler emeğinize sağlık. mükemmel olmuş
Sellam,
Görüntüsü çok hoş olmuş 🙈🙈
Bence tarifi için teşekkürleer afiyet olsun 🌸
Merhaba
Elinize sağlık hoş duruyor, ben de deneyeceğim merak ettim nasıl olacak🙂
Doğrudur ve fakat ülkemizde Yunanistan'dakilerden çok daha güzel yapılıyor :-)
Elini ayağını titretecek kadar çok fena bir tatlı , bayiliyrum buna
Emeğine sağlık güzel paylaşım olmuş 😊
Çok güzel ya bayılıyorum
Güzel görünüyor biri yapsada dağıtsa
En sevdiğim kurabiye hep pastaneden alırdık şimdi kendim yapıcam çok saol <3
Ciao🦇🍀
Ellerine sağlık yine harika😋🍪.
Denedim enfes olduu teşekkürler
Teşekkürler
Enfess
Bayılırım
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor
Ellerine sağlık bebito yine mükemmelsin.
Çayla ne güzel giderdi be..
Ellerine sağlık çok iyi gözüküyor
Eline sağlık ❣️
Çok güzel
Ellerine sağlık
Kıyır kıyır miss..
Yapıcam
Ellerine sağlık <3
Mükemmelsin..
Ellerine sağlık <3