
Eminim çoktaaaaaaan yemekler yenildi, çaylar kahveler içiliyor. Herkese afiyetler olsun.
Bazı günler gidip buzdolabının kapağını açar, bakar bakar kapatırız. Ne pişirsem sorusu içimizi sıkar. İşte o günlerde en pratik yemeğim biber dolmasıdır. Ben yaptım harika oldu. Belki siz de yaparsınız diye buyurun tarifime...

Evde iki kişi olduğumuz için ben genellikle 10 tane biber alırım. Biberleri seçerken orta boy olmalarına dikkat ederim. Harcı için, 250 gram kıyma, tuz, karabiber, kıyılmış dereotu, bir kaç avuç pirinç, seviyorsanız bol nane ve domates rendesi gerekiyor. Hepsini karıştırıp bir kenara ayırıyorsunuz.

O biberlerin çatlatmadan, kırmadan saplarını ayıklamak bildiğiniz ufak çaplı bir savaştır. Bu sefer uslular denk geldi bir çoğu rahatça çıktı. Bir kaçı asi ruhluydu ama hakkında geldim. Ardından yıkanmış, temizlenmiş biberlerimi muhteşem harcımla buluşturdum.

Tencereye dizdiğiniz biberlerin altına bir kaç bardak su ve azıcık ayçiçek yağı gezdiriyorsunuz. Ardından kapağı kapalı şekilde kaynayana kadar yüksek ateşte sonra da kısık ateşte pişmeye bırakıyorsunuz. Arada kontrol edin tabii ki, çatal batırdığınızda dolma rahatça deliniyorsa tamamdır o iş :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar