Şaka gibi 😂
Sanırım kendilerini gümüş tepside altın cinsel Organ sunacak filan sanıyorlar 🙄🙄😂
Dünya da halen 7 milyar insan daha var 😃

Günümüz evlilik mantığı bana uymuyor o masrafı yapıp borca harca girecegime edinls dünya turuna çıkarım daha iyi sonuç olarak edinke mutlu mutlu gezeceğiz ya da yatırım yaparım daha iyi en azından maddi anlamda sıkıntıya girip evlilik içind e gereksiz takıntı ve tartışmalara son vermiş olurum bir nikah neyine yetmiyor.. acıyorum yahu üst komsum evlendi adam hafta sonu bile çalışıp borcu kapatmaya çalışıyor başkasına muhtaç kalmamak uğruna eşiyle bile doğru düzgün ilgileniyor kadın ilgisiz kalınca tavır alıyor ister istemez erkeğinde bu durum zoruna gidiyor ve bu kafayla bu girisimlerle genç nesil de evliliğe soğuk bakıyor bak bir zincirin halka küçük veya büyük olunca nasıl değişiyor düzen ne gerek var be abicim anlamıyorum ki.. borca girmeyeceksen evlen düğün de yap nikah da kına da ama yoksa alevlenmem de istiyosan gerek yok
Listeye bak bu nasıl bir kültür abicim ya saçmalık değil de nedir ben bunları yaparsam mutlu olamam ki mutlu olamayacaksam mutlu edemeyeceksem de ne diye evlenelimki.. evlenmem.. hayatımı birlestirecegim kadın da bunun farkında bilincinde olması hayalperest olmaması mutlulugumuza renk katar.. bu hangi toplumun kültürdür anlamış değilim.. acıdım la halimize bunlarla mi karşılaşacağız
daha dun ewlenen arkadasinla paylasimim:
-aga, iyi iste evlendin kariya kiza para vermmekten kurtuldun hergece bedava s. ks..
- s. k. tr lan ne bdavasi.50 mlyari pesin vermisim ya.
:) dedi ve salya sumuk kosarak uzaklasti
eksileyen elemanin mizah duygusunu kursuna dizmis
Güzel yaklaşım ama 😂
Genelde her yorede kız tarafı şunu alır erkek tarafı bunu yapar diye adetler var ancak gel gelelim her şeyimiz adetlere geleneklere uygunmudur ki bunlar uysun mantıklı akli melekeleri yerinde olan çiftler ve aileler herkes elindn geleni yapacak şekilde bu işi halleder görmemiş gibi bu tarz listeler sunmak saçma ve saygısızcadır ve evliliği etkileyeceğini düşünuyorum böyle çıkar ilişkisi gibi evlilik olmaz olsada sorun çok olur diye düşünüyorum
Alacak tabi daha fazlasını da isterim annemin yakınından ev alsın işi ne.
Kullanıcı adını güzel yansıtan bir yorum
Her şeyde bir adım önde olmak istersiniz örf adet dersiniz böyle durumlarda geride durursunuz
Yoo ben hiç örf adet filan tanımam.
Bana kalsa babası verdikten Sonra basar nikahı alır eve gelirim ne örfü ne adeti banane 😂
Babasının vermesini niye bekliyon o zaman 😌 alaya mı alıyorsun hıhıh
Şafii mezhebindeyse babasının vermesine de gerek yok ;)
Ama Hanefi mezhebindeyse anne baba rızası şarttır.
Adetlere göre değil kurallara göre.
Adetleri tanımıyorum ve tanımak da istemiyorum
Tam tersi Şafi de rıza gerekirken, Hanefi mezhebinde sadece şahit olması yeterli.
https://www.youtube.com/watch?v=7Bl7h770Vgc
@XGSprit sen yanlış anlamışsın Şafii'de Rıza gerekmez
Örf Adet kızların işine geliyor versin bakalım 10 bin damatlığa yemek 20 bin salon 10 bin adet töre diyeni vururlar boş konuşmayın amaç yıkılmak
Cevap
105Cevap
Gelenek-görenek belâsı..
Oysa İslâma zıt..
İslam'da yalnızca "mehir" var..
Sade bir nikah kafi iken, "daha yeni hayata adım atan" gençlerin üstüne bu yük niye?
Adam evleneceğim diye borca giriyor.. Zaten evlilik zor bir sorumluluk iken, bir de bu yükün altına giriyorlar..
Temin ederim ki "Zinayı ortadan kaldırmak" yerine "daha cazip hale" sokuyorlar..
Evlilik harcaması 60.000₺..
Zina 60₺..
Bu kadar fark olur mu yahu?
Herşeye rağmen, evlenmek için bu kadarç çaba sarf eden "iffetli gençlerimizi" alınlarından öpsek yine kafi gelmez..
#Vesselam
Valla geçen bizim bir kız ark evlendi damadı sömürdüler çok üzüldüm çocuğa düğünde yüzü gülmedi resmen. Yani adabıyla değil. Aç gözlülükle yaptılar kızda çok ağladı benim boynumu eğdirdiniz diye hep ablası ve teyzeleri düğün var diye gardolaplarını damadın cebinden dpldurdu. Ayıp resmen. Ben düğün yaptığımda ailesine birşeyler alırım kalan herşeyi eşime alırım başkasın toplu iğne dahi almam geçsinler o işi. Karım hak ediyor herşeyin en iyisini. Adi heriler bak sinirim bozuldu😅Kancıklar. Bırakında adam gibi evlenelim dimi sizdemi bizim evde yaşıayacaksınız pislik mahluklar çok kızdım özür
Boyle durumlarda erkek tarafi kiz tarafi gibi bir tabir cok cirkin geliyor bana. Kocaman bir aile oluyorsun. Birlik beraberlik icinde yapilmali hersey.
Her iki aile uyeleri de kendilerine pay cikarmali.
Yapsin isi ne diyen bazi kizlar var bu odemelerin cogu borc harc icinde olacak ve hatirlatayim o borcu da evlendiginiz adam var ya o odeyecek hani sende onunla ayni evde yasiyor olacaksin bil istedim. Sende cekeceksin sonra sikintilarini.
Yuva kuruyorsun yuva. Aile olacaksin ve bu sorumlulugu paylasmalisin. Erkek gucu nispetinde zaten sevdiginin gonlunu yapmak icin cabalar. Ama insanin tepesine binmenin de bir alemi yok.
Beyler, kız tarafının bu bencilliklerine sakın gelmeyin, durumumuz yok diye tüm masrafları erkek tarafına yıkan çok kadın gördüm, sonra evlendim ben diye kasılan..
Konuşmaya gelince kadın erkek eşit derler, iş ev kurmaya gelince, "Her şeyi damat tarafı yapsın, biz gül gibi kızımızı veriyoruz." yok öyle..
Tahammül edemediğim eşitsizliklerden biridir bu durum maalesef. Evlilik müşterek yapılan bir birleşme ise, başından sonuna kadar böyle yürümeli bence.
Haklısın...
@dönemdekigerçeklik Maalesef haklıyım, hemcinsleri olduğum halde..
Benim anlamadığım gelinin kardeşine teyzesine niye bilmem ne saçmalığa bak.
Hem öyle şeymi olur ya yok düğün erkek tarafına aitmiş ya siz bir aile olacaksınız kimin gücü neye yeterse o öder herkes ayağını yorganına göre uzatsın. Neden ben eşimi kaldıramayacağı bir yükün altına sokayım ilerde onunla birlikte o sıkıntıyı bende çekicem anlamıyorum böyle insanları ya
Bence o kadar da üzerine gidilmemeli sonuçta bir hayata başlıyorsunuz. Onun sorunları sizin olacakken bu kadar borca sokmak doğru değil. Evlilik iki kişilik. Erkeğe çok yüklenmek haksızlık biraz. Yani onun maddi durumu neye yetiyorsa ona göre davranmalı bence
Parayla satılan bir maldan bahsediyorsanız çinden alalım bence. Çok daha iyisini 1/10 fiyatına buluruz.
Bizim kafınlstımız inksr etselerde herşeyleri maddi kıymetlere dayanır herzaman.
Sevgili olması evkenme teklifi evlilik hazırlıklar evlendilten sonraki istekleri. Sevgiliykenki istekleri. Hepsi böyledir.
şu dünyada tek masrafsız kız benim sevgililik nişanlılık ve evlilik somrası ihtiyaç dışında hiçbişey istemedim
sevgiliyken bir çöp bile istemedim eşim alıyodu ama mahcup oluyodum hediye kabul edemiyodum
aslında baktığın zaman bende tuhafmışım
erkekler böyle ilişkilerden sıkılıyor işte bütün kabahat ben dahil kadınların
gereksiz masraf lüzumsuz alışverişler israf bunlar erkekleri çok sıkar yani kadınları bile sıkarken para kazanmanın çok zor olduğunu en iyi bilen erkekler neden sıkılmasın ki?
bu noktada ayrılmak erkeklere hak..
adaletsizlik evleniyor muyuz sıfırdan iş mi kuruyoruz anlamış değilim evlenene allah yardım etsin diyip evlenmeden borca harca sokup bir kuruş yardım etmeden evlendiriyorlar sonra bu çiftten mutlu olmalarını bekliyorlar evlenmek yetmiyor daha borçlar bitmeden ""hadi bir çocuk olsun sevelim" o daha büyümeden """bir tane yetmez bir tane daha yapın"" cümleleri duyulur
Böyle bir saçmalık mı var. Hangi köyün adeti acaba? Evliliği ticarete dönüştüren, görgüsüz, para gözlü kızların isteyeceği şeyler bunlar. Her insanı aynı kefeye koymayın! Karşımda ki insanın gücü neye yetiyorsa, benim de gücüm neye yetiyorsa ona göre bir evlilik yaparız. O evlilikten kalan borçlarıda ödeyecek bizleriz unutmamak, saf olmamak lazım.
eşimin ailesinden sadece 20 gramdan 6 bilezik istedik başka şey yok başlık parası da yok ve sonra 6 adet bileziği yine eşimin ailesine borç için verdim ucunda ölüm yok ya evim lüks ve eşimle bana ait kira derdi yok 6 bileziğin lafı mı olur
damat adaylarını zora sokmayın lütfen evliliği kolaylaştırın
Bunları alan net adam değildir. Ciddi ciddi bunu öne süren bir aileyle tüm ilişiğimi keserim ve bir daha muhattap bile olmam. Evlenmeyin evde kalsınlar. Evlilik erkeğin işine mi geliyor yooo karılar evlenmeye can atıyor. O zaman onların daha çok fedakarlık yapması gerek ama siz salak olduğunuzdan anlayamıyonuz.
Tamamını erkek karşılamıyor fakat çoğu şeyleri erkek tarafı alır.
Mobil ya erkeğe ait.
Yatak odasını kız alıyor.
Mutfak beyaz eşyasını kız alır mutfaktaki tüm eksik kıza aittir.
Evi yarı yarıya her iki taraftan da masraf çıkıyor.
Gelinliği damat alıyorsa gelinde damadın damatlığını alır
Yüzüğü erkek alıyorsa kız da saat ve yüzük alır erkeğe.
Şöyle baktığın zaman hemen hemen her iki taraftan masraf çıkıyor.
Bir tık erkek tarafı daha çok para ödemek zorun da kalıyor.
Ne kadar saçma ya? Aşiret kızmı veriyor anlamadım? ... 3-5 Bilezik ve bir yüzük yeter.. Gerisi boş ve abartı.. Ya benim dayımın düğününde yengeme sadece 4 bilezik takıldı gerisi boynuna çeyrek altın- para vs taktılar hani öyle abiye , ablaya , teyzeye altınmış yok zincirmiş yok 10 milyar çeyiz parası hayır bide yengem öğretmen beraber ev aldılar para birleştirip kredi ile şimdi bitirdiler borçlarını.. Ben şahsen böyle bir liste hazırlamam bile .. Bana göre etik değil bu.😑
Evlilik bu kadar zorlu bir mesele değil arkadaşım. Bizde yatak odasını ve mutfak eşyalarını damatlığı ve erkeğin alyansını kız tarafı alır. Nişanı kız tarafı yapar. Altınmış şuymuş buymuş karşı tarafın durumuna kalmış bir şeydir. Mübarek henüz evlenmedim ama şimdiki kız aileleri başlık parası istemiyor Allah tan düğün arasında çıkarıyor başlık parasını
Biz de de yarıya dir. Bunu isteyene senin ki altından mi diye sorarlar😃
@ATILKURT1923 aynen aynen 😂
sırf zaruri masraf. Onun yerine sade bir nikah olsa tolanan para ve altinla da esya ve baska ihtiyaclar alınsa daha mantıklı. Düğün zaten basli basina insanı sıkınt8ya sokuyor nerden baksan mekan ayarlama 4 5 milyar bunun kuaforu gelinligi takısı var bunlarda 8 10 milyarı bulur. Ev esyalari da 6 8 milyar. Nerden baksan bir düğün icin en az 25 milyar cebinde bulunmalı
evet zayıf hic anlamıyorum sozelciyim zaten
kesinlikle haklısın
60 cok fazla ben az demisim evlenmemek en iyisi masrafsız 😊
anladım doğrudur durumu olan yapıyor iki düğün yapan da var ozel olarak dış çekim fotoğraf
evet haklısınız
Borç altına sokup evlendirmeyi kim adet haline getirmişse helal olsun ona..
Hangi kafayla yapmışlar bunu anlaması güç
Söz, nişan, kına masrafı kız tarafına ait. Erkek tarafı bir tek düğünü yapıyor. Ama bütün fakir edebiyatını da erkekler yapıyor. Erkeklerin ağzına sıçim.
Bu altın listesi sacma benim kizlardesime niye yüzük alıyor yahu teyzeme abime niye altın alıyor set dediğin bir tAne alınır hem set hem zincir istenmez 5 yüzük alyans ne her parmağıma ayrı ayrı mi takıcam dalga gecilmek icin yapılmış bir olay
Kız kardeşine 3 yüzük
teyzesine 1 burma bilezik
abisine 1 metre zincirden sonra...
ablasınada Afrikadan ithal 24 ayar Altın y. rrrak... isterler diye tahmin ediyorum...
bu ne lan Altın Ticaretimi yapıyorlar, evleniyorlarmı belli değil?
Bence evlenmeye karar verilip ilk adım atıldıktan sonra iki tarafta çalışıp para biriktirmeli evlenene kadar birikim olur en azından bu birikimlerini birleştirip evlilik masraflarinin birazını karsilarlar ben öyle düşünüyorum
Sence ben seni çalıştırırnıyım💜
Çalıstırmam aşkım😂
Kıyamam ben sana❤
❤💜
@vanderfull yaşlar doğru mu gençler :)
Benim doğru değil😂
Mutluluklar :)
Teşekkürler😊
Bir hadi işine benden bunları isteyecek. Her şeyi ben alacam. Boşanınca da yarısını alacak öyle değil mi? Şahsen bu yaşansın ben dolandırıcı diye polise veririm. Valla adamı hasta etmesinler gelinle kaynananın kafalarını birbirlerine sürterim, kayınpederin de kafasını kırarım :D.
ben kiz oglu kiz evlendim esim duldu üstelik 14 yasta bende büyüktü almanyaya gelin gitim ikinci el esya aldilar icine soktular 15 yil eski esyalarda oturdum perdem bile yoktu takida pek takmadilar sade bana esim takti halda eski esyalardayim kirda millet ne gözü acik baksana
Hangi yörenin adeti bu? Karadeniz'de ortak tüm masraflar. Yani en azından bizde öyle. abim 2 yıl önce evlendi, Yengemin ailesi de bizim kadar masraf yaptılar. hala daha bebeğin ilk beşiğini kız tarafı alır diyip bebek beşiği aldılar biz de bebek odası aldık ayriyetten.
Bu kadarı saçma ve bence müsait bir yerlerinden uydurdukları adetler benim bildiğim kız tarafi Nisan erkek tarafi düğün yapar erkek tarafinin nisanda tek masrafi da kızın elbisesini almak bu kadar kıza altın alip almamak pasa keyiflerine kalmis bisey
şimdi adet böyledir çoğu şeyi erkek üstlenir. benim e maddi durumum zayıf olduğundan ve koca adayım varlıklı olduğundan ses etmem ama mesela nişanı sözü kız tarafı yapar bunu da üstlenir elimdne geleni durumum yettiğince yaparım
Burada masraflar damada yıkılmamış, damat yolunmaya çalışılmış yalnız. Evlilik masrafı dediğin kap kacak, fazla fazla düğün faturası olur - ki onları da tek tarafın ödemesi saçma. Zaten ailelerin elini cebine atması da saçma.
Şu listeyi kabul eden erkeğin erkekliğine, listeyi yazan kız tarafının da haysiyetine tüküreyim. Saygılar.
Eig
ben evlenirsem eğer düğün falan yapmam. varsa öyle biri evleniriz yoksa da evlenmem... sanarsın avrupa da yasıyoruz ..14oo lirayla aile geçindirmeye mi geldim dunya ya . gerekirse soyum kurur yine evlenmem
Öyle olur böyle olurlar yerine nasıl rahatlarsa ve memnunlarsa ona bakmak lazım. O çiftin düğünü ya da evliliği nasıl istiyorlarsa uygun görüyorlarsa öyle.
Para sömürmece ya da showu değil ki bu anlamlı bir gün sadece.
erkek tarafı varlıklı değilse, klasik orta halli bir aile ise, bu kadar altın istenmesi abesle iştigal. kıza takılan altınlar, zaten ailenin birikimi olur ama yok abiye zincir yok ablaya zincir.. ne bunlar yahu kızın her yeri altın olsa anca yani :)
Baba evinden zengin di ise isteye bilir ama normal bir yaşantısı olan biri bunu istesin en yakın pencere kapı ne varsa kacılır
Sülale icin altin niye'miş kizda erkeğe bir Yat bir araba verecekse sülaleyede alına bilir altın.
Bu liste fazlasıyla abartı. Teyzeye kardeşe abiye falan altın alınmıyor, saçmalık zaten.
Mutfağın perdesinden halisina, tenceresinden cay kasigina ve yatak odası mobilya dahil herşeyi kiz tarafına aittir. Buda hic az bir mebla degil hani.
öyle olması gerek. kızın ailesi isterse yapar. dinde de bu böyle. kızın babası hiçbir şey yapmak zorunda değil. ama tabiki şu an yarı yarıya neredeyse herşey.
bu fotoğrafta yazanlar saçmalık tabiki.
Hangi dinde?
İslam dininde böyle birşey yokta ondan soruyorum
Nihat Hatipoğlu anlatıyordu ben de orada denk geldim. Bir bak istersen.
Canım benim bana filanca hoca şöyle dedi böyle dedi ile gelmeyin kaynakla gel ayet göster , hadis göster sahabelerin uyguladıklarından bir örnek göster.
Ben okudum biliyorum.
Varsa kaynağınız eksik bildiğimi kabul eder başımın üstünde yeri var der susarım.
Kaynak yoksa şöyle demiş böyle anlatmışla olmaz.
Bu din hatiploğlunun anlattıkları ile şekillenen bir din değil.
Bazı bölgelerde kızı vermek için başlık parası istenmektedir. Kızın babasının veya akrabasının nikaha veya kızı vermeye razı olmaları için damaddan istedikleri para veya mal rüşvet olur. Rüşvet ise haramdır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: “Rüşvet alan da, veren de Cehennemdedir.”
Erkek de, kız da evladdır. İnsan evladının mesud olması için elinden gelen yardımı yapmalı, damaddan para almak yerine, gücünün yettiği nisbette damada yardım etmelidir! Kız evladın kıymeti büyüktür. Hadis-i şerifte, “Kimin kız çocukları olur, onların sıkıntılarına katlanır, iyi yetiştirir ve dengi ile evlendirirse, bu kız çocukları onun için Cehenneme perde olur.”
Bak bu Kuran da geciyor. Bizim hocalara felan ihtiyacimiz yok rehber belli kaynak belli. Rehber peygamber efendimiz SAV kaynak Kuran-i kerim.
Bu listeyi yapan adamın parasını istiyodur sadece. Belli gelenekler var, onlara göre masraflar paylaşılır. Tamam erkek tarafı daha çok harcıyor ama bu kadar da değil
Cok sacma bence insanlar neden evlenir mutlu bir yuva kurmak icn. Brc altna giren bir adam kendisi ne kadr murlu olsun ki esini mutlu etsin bence her iki tarafta elini tasn altna kurmalı
Bu kiz kardeşe, anneye , teyzeye yüzük ne alaka 😛😛😂 abi varmış birde, ben erkek olsam evlenmem.
Sonuçta kız alacaksın. Mal eşya değil. Bu tur şeyler istenmesi gayet saçma
Ulen iyi ki Ukrayna'dan bir kızla evlenmişim. Yoksa abisi bile beni sömürecekti baksana abisi bile 1.5 metre zincir istiyor. Ne yapacak kayınço 1.5 metre zinciri? G. tüne mi sokacak?
hahaha :)
O masrafi evine yapsa mutlu mesut yasanilir. Mihir olarak birkac altin set alinabilir lakin cogu aile kredi cekiyor satafatli dugun yapabilmek icin daha dogrusu gösteris icin. Bu kafa degismesi lazim. Gelenek görenek adi altinda insanlar sömürülüyo.
Siz de türk kızıyla evlenmeyin arkadaşım bulun bir rus hatun hem 5 kuruş harcatmaz hem de sana köpek olur. Türk hatununa bu kadar masrafı yapsan da karşılığında alacağın tek şey trip naz ve pabuç kadar dil olur
valla masraf da yapilsa hic birsey de yapilmasa mutlu evlilik diye bir dunya yok bekarlar bilginize sakın evlenmeyin oyle matah bir durum degil yani
yanlis bence kizin durumu yoksa olabilir ama durumu varsa ortak odenmeli hayat musterektir ne yani kizi aldin borc oldu kim odeyecek kiz tarafmi zaten 2side oduyor calisarak o bor cu
Allah c. cc cebi kalın olanlardan değilde imanı büyük olanlardan eşler nasib eylesin.
Tahta parçalarıyla demir parçalarına tapmaktan muhafaza etsin.
ne saçma ya sinirim bozuldu bilerek mi yazdın bunları sırf insanların siniri bozulsun diye hadi itiraf et :d
Bu şartlar alyında evlenilmez ve zaten helal olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca birbirlerine ömür verecekler saygı ve sevgi düşünmek gerek maddiyat ne alaka?
Bu ne ya bizde böyle bisey yok. Geline takı takilir ama teyzesine kardesine abisine falan gibi bir sacmalik yok olmamalida. Taki para sadece geline ve damada takilmali
Liste komedi. 😃
Biz Kayserililerde biraz daha olsada farklı oluyor. Ev düzerken ortaklaşa alma var eşyaları. Kız tarafı sadece yatak odası ve çeyizini alıp gelmez bizde.
saçma eşitlik.. eşitlik hani? konu evlilk olunca ne koparırız derdindeler saçma değil mi? aksine bişey istemeden çiftin borçlarına bırakılsa paralar sıkıntıya girmezler.
@bastien99 valla ya bak cidden ayıp bişi bence cılkını çıkarıyolar erkek olsm almam istenilenler takılr dügün masrafı eşya derken o parayla ev alır rahat rahat yaşarım bu ne be :D
@bastien99 abim yok. olsada benim sırtımdan mı geçincek onun ben abiliğine tüküreyim o bana alacakken damattan mı istenir :D
@bastien99 ahahah :D
@bastien99 malesf kimse alamıcak evlenmyrm çünkü :D
@bastien99 ahahah ne alaka :D
@bastien99 jeton altıgen olduu bana müsadee. :)
@bastien99 ahahha iyi güldürdün :D
@bastien99 çek yazarım şekerim.
Aa ama eksik olmuş komşulara da çeyrek falan isterselermiş. Adamın azıcık aklı varsa böyle sömürülmeyi kabul etmez.
Eskiden kadın mal olduğu için ve çalışmadığı için böyle olduğunu düşünüyorum bence birlikte yapılmalı adam kendisiyle evlenmiyor sonuçta
Abartılmaması gerekildiğini düşünüyorum, karşı tarafı sömürmek için evlenmiyoruz ya. İki metre zincir falan o ne öyle ya halat çekme oynayacaklar sanki.
@escapes neyse ki evde kalmadım tatlım.
Cahil cuhelalar bunu ister. Görmemişler bunu ister.
Parası ödenmis, escortluga dönüşmüş bir evlilik
Birde bu masrafı asgarî ücretle çalışan, birikimi kısıtlı çulsuz bir arkadaşın yapmaya çalıştığıni düşünün ve bu ülkede para olmayinca erkek olmanında, insan yaşamının da değersiz olduğunu anlayın.
Bence iki tarafin durumu önemli eger kizin durumu yoksa erkegin varsa boyle olmasi normal ama iki tarafta iyiyse ortak yapılması daha doğru cunku dugun sonunda altinlar bizim tartışması cikiyor
Bu ne mk ya insan bunları istemeye utanır yüzsüzlük resmen dedesine kefen parası da isteseymis keşke 😒
Ben hiç böyle saçma şeylerle karşılaşmadım. Yok gelinin kız kardeşine, abisine, bilmem nesine takı, bunlar gelenek falan değil damat adayını sömürmek için uydurulmuş. Ha belli başlı bilindik adetler vardır onlarda üsturuplu bir şekilde uygulanır.
ulen eve hatunmu alıyoruz iran şahının kızınımı bu şartlar ben bunlara veriçeğim parayla 2 ev alırım
Böyle lanet geleneklere uymayacak kadar medeni biri ile evleneceğim
erkek diye aksama kadar kendini yormasina hic gerek yok
paramizin yetecegi dugun yaparız olmadi yapmayız pasta keseriz vs
İyi oluyor
Sonucta evlilikte de yukun cogunu kadin çekiyor
Hade gelini anladımda benim karım olacak neyim varsa onun olsun helali hoş olsun ama gelinin kız kardeşinden teyzesinden abisdinden anasından halasından dedesinden emicesinden bananaaaaaaaaaaaaa
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar