• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Aile & Toplum

Latin alfabesine geçiş ve İslamiyet hakkında düşünceleriniz neler? (Sayfa 2)

Gizli Üye
Gizli Üye
(36-45)
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
12
Yapay Zekaya Sor
Latin alfabesine geçiş ve İslamiyet hakkında düşünceleriniz neler?
Cevapla
İş Soruları Engel Soruları Sizce Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
3 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

54

Cevap

110

Cevap

Popüler Cevapları Göster(60)
  • Affedilmeyen
    Affedilmeyen Takip Et
    Mentor Yaş: 42 , eic 52%
    +1 yıl

    Okuma yazma konusunda son zamanlarda Osmanlida bircok uygulama oldu elbette ancak asil sorun su ki buna izin vermediler hepsi bu

    0
    0 Yorumla
  • OldWood
    OldWood Takip Et
    Bilge Yaş: 36
    +1 yıl

    Alfabeye girmeyeyim kavga çıkar ama islamiyet dinimiz işte aşkımız sevgimiz sığınağımız hayatımız daha ne olsun bütün ömrümüz

    0
    0 Yorumla
  • akemal33
    akemal33 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 37
    +1 yıl

    bana kalırsa latınce gecmek lazım türk dünyasın içinde ortak bir alfabe oluşturmalıyız
    adını göktürkce vermeliyiz

    0
    0 Yorumla
  • ağzukara
    ağzukara Takip Et
    Xper 6 Yaş: 39
    +1 yıl

    Bizim 200 kelimeyle konuşmamıza ve sloganlarla idare etmemize sebep olmuştur.

    0
    2 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      200 kelime ile konuşmak imkansıZ ,, 200 kelime ile konuşulsa 1000 tane kelime öğrenip beş dil öğrenilirdi ,,

      Yorumla
    • ağzukara
      ağzukara
      +1 yıl

      o zaman bizim millet imkansızı başarıyor ne diyeyim:D sonda eklediklerinin hepsini ayrı ayrı kelime yerine koyuyon sen galiba :D

      Yorumla
  • bozo4554
    bozo4554 Takip Et
    Xper 7 Yaş: 35
    +1 yıl

    Latin alfabesi bu halkın Başına gelmiş en kötü hadisedir 1000 yıllık bilgi birikim koca bir tarih sayelerinde yerle bir olmuştur

    3
    1 Yorumla
    • akşemsettin
      akşemsettin
      +1 yıl

      kesinlikle katılıyorum hakikaten şimdi cahil bırakıldık geçmişte ne oldu bilmiyoruz yapılan en büyük kasıtlı olan milletin geçmişiyle bağının koparılması idi başardılar halen eski türkçe yazımını arapça zanneden insanlar var hemde bu insanlar koca koca adamlar yazık çok yazık asıl şimdi cahil bir toplumuz biz amacımız sadece tüketmek olan yığınlara dönüştük hayatta başka bir amacımız hedefimiz yok

      Yorumla
  • odunkız61
    odunkız61 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 31
    +1 yıl

    kolaylaştırmak varken neden zorlaştırıyorlar, arap alfabesi zordu ve herkes öğrenemiyordu, kalkıp bunu islamiyeti engellemeye calısmakla bağdaştırmak tam bir saçmalık

    1
    0 Yorumla
  • karAYip-korsanı
    karAYip-korsanı Takip Et
    Xper 7 Yaş: 39
    +1 yıl

    arapların dili araplara kalsın arkadaşım biz TÜRKÜZ..!

    2
    0 Yorumla
  • LuiBei
    LuiBei Takip Et
    Xper 6 Yaş: 32
    +1 yıl

    alevi dusmani osmanli benim atam deyil der ve giderim ataturk iyiki bize ozgurlugumuzu geri vermis arabin dilini irkini...

    1
    1 Yorumla
    • anarjist
      anarjist
      +1 yıl

      Helal be kardeşim sana

      Yorumla
  • zeynepözz
    zeynepözz Takip Et
    Xper 2 Yaş: 30 , eic 31%
    +1 yıl

    bütün alimler okumuş bilim insanları bir günde cahil oldular

    0
    0 Yorumla
  • Hakar
    Hakar Takip Et
    Xper 6 Yaş: 34
    +1 yıl

    Abdülhamit hanı anlamak diye kitap var okumalısınız Latin alfabesi günümüzde iyi olsada o zaman için çok zararı olmuş Abdülhamit Han başka bir insan

    0
    0 Yorumla
  • KYKSYTN
    KYKSYTN Takip Et
    Yoda Yaş: 30
    +1 yıl

    Kur'an kursunda 2 haftada öğrenirsin o alfabeyi... Zormuş. Okulda 1 sene sonra yapıyolar okma bayramını...

    2
    2 Yorumla
    • Zeki_Cocuk
      Zeki_Cocuk
      +1 yıl

      Hayatlarında tecrübe etmedikleri şeyleri tartışıyorlar.

      Yorumla
    • KYKSYTN
      KYKSYTN
      +1 yıl

      Aynen öyle... @Zeki_Cocuk

      Yorumla
  • MarilynWomanson
    MarilynWomanson Takip Et
    Master Yaş: 34
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 1,3b cevap paylaştı.

    Islam toplumlari geri kalmasaydi da bilimde ve sanatta caga ayak uydurmak icin latin alfabesine gerek olmasaydi...

    0
    0 Yorumla
  • dırındırın
    dırındırın Takip Et
    Xper 6 Yaş: 32
    +1 yıl

    kolaylaştırmak için kanımca. bence cahilikleri dinden uzaklasacak olmamıszdandır kı gercekten cahıl kaldık bu konuda

    1
    0 Yorumla
  • kgzeli
    kgzeli Takip Et
    Yoda Yaş: 32
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 582 cevap paylaştı.

    bu soru inş. günün sorusu ilan edilir. Çünkü tartışılması gereken bir mesele

    3
    3 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      günün sorusu yapamam , yeterli xperim yok , başka soruya harcadım günün sorusu yapmak için yakında oda günün sorusu olur :)

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Günün sorusu oldu :)

      Yorumla
    • kgzeli
      kgzeli
      +1 yıl

      ooo çok sevindim :))

      Yorumla
  • __nukleer_
    __nukleer_ Takip Et
    Xper 6 Yaş: 30
    +1 yıl

    Alfabenin hangi Alfabe olması önemli değil bence. Elbette arap alfabesi olsa şu an memnun olurduk ama latin alfabesi ilede memnunuz (beni fazla etkilemiyor bu durum).

    0
    0 Yorumla
  • AmanNapacan
    AmanNapacan Takip Et
    Xper 2 Yaş: 31
    +1 yıl

    Latin alfabesi sırf öğrenmesi kolay diye mi geldi? Zannetmiyorum ama öyle olsa bile şu an osmanlıca okuyabilmek için arapça bilmek gerekmiyor.1 ay içerisinde nasıl okunması gerektiğini öğrenyrsnz.

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    bir gecede cahil kaldık diyenler bir zahmet sktirip aşağı atlasınlar en azından toprağa karışıp daha fazla organik madde sağlarlar

    1
    0 Yorumla
  • blight33
    blight33 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 44
    +1 yıl

    Karşı çıkılan Latin alfabesi Türkiyenin geçmişiyle bağlarının koparılmaya çalışımasıdır.

    1
    0 Yorumla
  • peaklove
    peaklove Takip Et
    Xper 7 Yaş: 46
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 317 cevap paylaştı.

    Türk halklarının Asıl Alfabesi kiril Alfabesi Bilginize Osmanlı dediğiniz Alfabe Arab Alfabesi hepsini öğrenmek mümkün neden seçim yapılıyor onu anlamadım Tabii dünya ile entegre olmak için güzel bir yol

    0
    0 Yorumla
  • Bir_Acayip_Adam
    Bir_Acayip_Adam Takip Et
    Bilge Yaş: 38
    +1 yıl

    Bu millet düz okumayı bilmiyor tersten hiç okuyamazlar.. Gerçi düz okuduklarını tersten anlıyorlar yine.. İlla bir araplık olacak..

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Öyle ya da boyle değişti.. simdi türkçenin içine kendimiz ziciyoruz.. İngilizceye geccez yakinda nie rahat goruncez ay pardon ay afedersin cool dicektim sorry.. türkçe unutulmaya milleti kaybolmaya yüz tutmuş kara nesilleriz...

    0
    0 Yorumla
  • partizan-solcu
    partizan-solcu Takip Et
    Guru Yaş: 31
    +1 yıl

    şimdi tekrar arap alfabesine dönüyor, yüz yıl geçsin bir sarı saçlı mavi gözlü yine "devrim" yapar arapçayı yine yasaklar artık

    2
    0 Yorumla
  • DüzÇizgi
    DüzÇizgi Takip Et
    Yoda Yaş: 33
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 436 cevap paylaştı.

    Cahil kimse yoktu osmanlida. Herkeste okur Yazarlik vardi. Sultan abdulhamid hanin oyle bir sozu oldugunu dusunmuyorum. Sayet osmanlica hem okumada cok hizli hemde yazmada

    0
    7 Yorumla
    • pakoa
      pakoa
      +1 yıl

      Sakamisin halkin %7si biliyordu sadece okuma yazma. Bu neyin kafasi ya:D

      Yorumla
    • DüzÇizgi
      DüzÇizgi
      +1 yıl

      kanıtın nerde yaa. biri çıkıyo sikko sikko konuşuyo hemen inanıyonuz afedersin. Sen köyde yaşayan nenene osmanlıca okutsana hele. Benim nenelerimin hepside biliyo dağın tee başında kimsenin yaşamadığı yerde.

      Yorumla
    • pakoa
      pakoa
      +1 yıl

      Abi ananen babaannen kurani okumak icin arap alfabesini ogrendiyse osmanlicayoda haliyle bilmis olur cunku osmanlica diye bir dil yoktur osmanlica arao alfabesinin farsca ve turkceye uyarlanmis halidir.

      Yorumla
    • DüzÇizgi
      DüzÇizgi
      +1 yıl

      hic osmanlica okudun mu. Dedigin gibi degil iste. Cok farkli. Arap harfleri kullaniliyor ama okumak bilgi gerektiriyor.

      Yorumla
    • DüzÇizgi
      DüzÇizgi
      +1 yıl

      @pakoa etiketlememisim.

      Yorumla
    • pakoa
      pakoa
      +1 yıl

      Okumak farsca kelimelerin turkce anlamlarini bilmeyi gerektiriyor dogru. Aman ne bilgi:D

      Yorumla
    • DüzÇizgi
      DüzÇizgi
      +1 yıl

      kelimelerin türkçe anlamlarını değil. la biliyomuş gibi takılma bide karşımda. sen nasıl kiril alfabesini okuyamıyosan, arap harflerini bilsende osmanlcayı okuyamıyosun

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    En doğru kararlardan biri.

    İslamiyet'de ''en üstün ve en kutsal dil arapçadır'' diye birşeyde yok

    2
    0 Yorumla
  • tekinlerineyup
    tekinlerineyup Takip Et
    Xper 5 Yaş: 36
    +1 yıl

    abdülhamit handan önce bu ikinci mahmutun fikriydi hatta batılı ve gavur padişah denilmiştir tek eksiği osmanlının en kötü zamanlarında tahtta geçmiştir.

    0
    0 Yorumla
  • followmeforfreedom
    followmeforfreedom Takip Et
    Bilge Yaş: 30
    +1 yıl

    Cahil kaldık diyorlar ya. Embesiller işte. Halkın %2'si okuma yazma biliyor zaten kim cahil kalıyor?

    1
    3 Yorumla
    • akşemsettin
      akşemsettin
      +1 yıl

      kur'anı kerimi okuyan insanları neden okuyan kesime alınmadı bu çok sakat bir düşünce devrimlerin en saçma ve abesle iştigal olanı harf devrimidir evet cahil kaldık cahil bırakıldık devrimler yüzlerce yıllık birikimi çöpe attı en büyük darbe bu dönemde yapıldı tabiki bir şeyler uydrulması lazım idi arap harfleri çok zordu halk cahildi. sebeb:yapılan devrimleri halka ve gelecek nesillere aşılamak başka bir tezahürü yok yalanla dolanla kurulmuş bir rejim ilelebet devam etmiyecek özellikle bunu bilin karanlık bir döem devarn döndüğünde ortaya çıkacak insanlardan çok şeyler gizlediler sonuç hayattaki gayesi sadece tüketmek olan bilinçsiz ideal sahibi olamayan pasif bir topluluk oluverdik

      Yorumla
    • kızıldevrim
      kızıldevrim
      +1 yıl

      Arkadaşım ironi yaptıysan komik yok ciddiysen Allah akıl fikir versin diyorum izninle :)

      Yorumla
    • cems34
      cems34
      +1 yıl

      Nokta nerede?

      Yorumla
  • Besonen
    Besonen Takip Et
    Yoda Yaş: 35
    +1 yıl

    Latin alfabesi başka , İslamiyet de ki Alfabe Başka.

    0
    0 Yorumla
  • rain_nonstop
    rain_nonstop Takip Et
    Xper 4 Yaş: 32
    +1 yıl

    dedelerimizin mezskakdlsöslsşwöaöxkfleösöxldpeösöxlcşwşwldl

    0
    0 Yorumla
  • Ananiniyolayyeye
    Ananiniyolayyeye Takip Et
    Xper 2 Yaş: 37
    +1 yıl

    Bazıları gücünü cahillikten alır bakma sen harf inkılabına laf atanlara

    0
    0 Yorumla
  • Nazliysmn
    Nazliysmn Takip Et
    Xper 4 Yaş: 36
    +1 yıl

    Bir gecede cahil kaldık çünkü 600 yıllık imparatorluğun izleri silindi dönüp arastiramiyoruz bile biz kökleri olan ülkeyiz ama bundan habersiz

    0
    1 Yorumla
    • anarjist
      anarjist
      +1 yıl

      İnanan kendi öz Türk halkını yaralayan katleden ve soyan bir imparatorluk ancak kendi aile soyunu barındırır Osmanlı torunuyum diyecek kadar cahil insanların olduğu bir devirde yaşıyoruz ve siz hala tarihinden söz ediyorsunuz ancak kendi kibirli başarılarını kayıt ettiren bir imparatorluk gerçek imparatorluk olmaz Sümer kralları gibi başarılarını ve başarısızlıklarını yazacak kadar onurlu bir davranış yerine zırla tehditle kendini övdüren saraylara hapis olmuş bu aileden bir tarih beklemek ilk öğretim kitaplarını süsleyen bir tarih beklemektir. Ne yazık

      Yorumla
  • tuğçeeangell
    tuğçeeangell Takip Et
    Xper 5 Yaş: 29
    +1 yıl

    Ya tabiki geçicektik şaka mısınız :p Onun da o zamanlar karşı çıkma lüksü yoktu @soran çıksa da pek yerinde olmazdı

    0
    0 Yorumla
  • sirkadyenritim
    sirkadyenritim Takip Et
    Xper 4 Yaş: 32
    +1 yıl

    Latin alfabesine gecis benim sindiremedigim ve asla razi olmayacagim yenilik. Dusunulmemis. Dusunulduyse de iyiye dusunulmemis belliki.

    0
    0 Yorumla
  • mk50447
    mk50447 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 31
    +1 yıl

    Ben Ecdadımın yazdığını Okuyamadıktan sonra Alfabe değiştirmenin Mantığı Nedir Sence?

    1
    16 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Osmanlı padişahı neden değiştirmek istemiştir peki

      Yorumla
    • mk50447
      mk50447
      +1 yıl

      Kendisi Söylemiş Halka Kolaylaştırmak için ama Tamamen Silip Atalım gibi bir fikri yoktur herhalde

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      osmanlıca üniversitelerde belirli bölümlerde öğretiliyor , tamamen silinip atılmadı zaten , bilenler var

      Yorumla
    • mk50447
      mk50447
      +1 yıl

      Silinmemesi Gerekir Zaten

      Yorumla
    • SchindlersTits
      SchindlersTits
      +1 yıl

      Birsürü kurs da var. Hem de devlet senelerdir veriyor ücretsiz olarak. Kaçına gittin?

      Yorumla
    • mk50447
      mk50447
      +1 yıl

      Kursa Gitmeme Gerek Yok ben Biliyrm Ünvde Biraz görmüştük

      Yorumla
    • SchindlersTits
      SchindlersTits
      +1 yıl

      O zaman okuyamıyorum safsatasını niye söylüyorsun?

      Yorumla
    • lllxxlll
      lllxxlll
      +1 yıl

      @mk50447 Göktürklerde sizim ecdadınız. Okuyabiliyor musunuz kitabeleri? Ki onca kurs var acaba hangilerine katıldınız çok merak ediyorum. Üniversite de biraz öğrenmişsiniz. Çok güzel. Acaba kaç ısmanlıca eser okudunuz, kaç çeviri yapıyorsunuz, okumanız sonucunda neler araştırdınız onları da paylaşırsanız çok memnum olurum :) Madem o kadar emek vermişsiniz öğrenmişsiniz bir katkınız olsun değil mi?

      Yorumla
    • mk50447
      mk50447
      +1 yıl

      Kendim biraz da olsa okuyabiliyorum ama genel olarak konuştum

      Yorumla
    • mk50447
      mk50447
      +1 yıl

      İşte Harf İnkılabı denen bişey olmasa Eserleri Okuyabilirdik ama Malesef... işte 90 Yıllık Reklam arası diye Boşa demiyorlar Hepsine katılmıyorum ama durum ortada

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      eser dediğin sayı çok çok az , kütüphaneler dolusu eser yazılmamış ki o dönemde , ve bunları çeviri yapmakta zor değil , nelerin çevirisi yapılıyor , okadar çok kaynak varki çevirisi yapılan , ayrıca Osmanlı padişahı geçmisi unutturmak içinmi istedi bunu , ilginçtir mecliste osmanlıca yı savunanların hiçbirisi bilmiyor , Yusuf Halaçoğlu osmanlıca bilen sanrım ya tekti ya da birkişi daha olacaktı mecliste ve çok çok zor diyor , öğretmek yerine çeviri çok rahat yapılabilir , sonuçta kelime mana kaybetmiyor sadece yazımı değişiyor

      Yorumla
    • mk50447
      mk50447
      +1 yıl

      yukardaki Abdülhamitin sözünü ilk kez duydum araştırmak Lazım ama şimdi uymak istiyorum Hayırlı geceler...

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      iyi araştırmalar ve iyi uykular :)

      Yorumla
    • mk50447
      mk50447
      +1 yıl

      çok tesekkür ederim size de

      Yorumla
    • Erdbeere
      Erdbeere
      +1 yıl

      Türklerin Ecdadi Osmanlidan ibaret degil bunu bir o kafaniza koyun... Niye Osmanlindan önce ki Türk Devletlerini agziniza almiyorsunuz acabaa cok merak ediyorum.. Ezbere gösteris meraklisi cahil bir kesim oldugunuz icin olabilir mi acaba... Osmanli kendiliginden cikmadi ortaya osmanlidan önceki Türk Devletlerini de agziniza alin olur mu...

      Yorumla
    • İsimsizromantik
      İsimsizromantik
      +1 yıl

      Snn ecdadın araplar mı?

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (36-45)
    +1 yıl

    ben bıtr sey demiyorum olmuş ınsanların arkasından yorum yapmak ıstemıyorum rabbım nu ülkede ehlı sünnete kuvvet versın bu ülkede yenıden ıslam uzere yaşamayı nasıp etsın

    1
    1 Yorumla
    • gaptanmagaraadamı
      gaptanmagaraadamı
      +1 yıl

      Aynı zamanda Allah bizi dinle kandıranlardan da korusun. Halkı asgari ücretle yaşamaya çalışırken milyonlarla oynayan , zenginlik içinde yüzen yöneticilerden bu ülkeye hayır gelmez ben bunu düşünüyorm. Hangi partiden olursa olsun

      Yorumla
  • Touch-ID
    Touch-ID Takip Et
    Xper 6 Yaş: 31
    +1 yıl

    Yazının ögrenılmesının zor oldugunu halka kolaylastırmak ıcın yaptını soylemıs zaten

    1
    0 Yorumla
  • fuocoturco
    fuocoturco Takip Et
    Master Yaş: 40
    +1 yıl

    Ne alfabesi koyarsan koy istemedikten sonra cahil kalinir osmanli doneminin sonlsrinda egitim yuksek olsaydizaten o caga ayak uyudururyikilmszdi

    0
    0 Yorumla
  • enteresanız
    enteresanız Takip Et
    Yoda Yaş: 36
    +1 yıl

    Arap alfabesi zordu diyenler! 1000 küsur senedir hiç mi bir akıllı düşünememişti de bunu, bir kişi çıkıp bunu keşfetti

    1
    0 Yorumla
  • dhoom
    dhoom Takip Et
    Xper 6 Yaş: 34
    +1 yıl

    Soran arkadas tebrik ederim cok guzel soruydu. Cevaplayan arkadas bilgilendirme icin teşekkürler. ;)

    0
    1 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      teşekkürler :)

      Yorumla
  • eyribişfarik
    eyribişfarik Takip Et
    Bilge Yaş: 40
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 436 cevap paylaştı.

    Latin alfabesinden önce okuma yazma oranına ve Atatürk'ün ölümüne kadar geçen sürede okuma yazma oranına hatta okul ve hastane sayılarına da bakılsın

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    amaç okuma yazma oranını yükseltmek ise sıfırdan latin alfebesini ögretmek yerine olağan okuma yazma oranını arttırmak daha mantıklı değil mi? özentilik yapılmış bence

    0
    0 Yorumla
  • HarfendazKalender
    HarfendazKalender Takip Et
    Xper 5 Yaş: 40
    +1 yıl

    ilerleme ile alfabe arasında bağ kuracaksak, japonların araplardan daha geri kalması gerek o zaman.

    0
    0 Yorumla
  • selcen58
    selcen58 Takip Et
    Xper 4 Yaş: 31
    +1 yıl

    Okuma yazma oranını artırmaya çalıştı. İslam hiç de gerilemedi dileyen öğreniyor

    0
    0 Yorumla
  • asabovesobelow
    asabovesobelow Takip Et
    Xper 7 Yaş: 34
    +1 yıl

    Cokta iyi oldu. su an arap alfabesi kullananlar cok kulturluler sanki. hemsi yamyam mk.

    1
    0 Yorumla
  • mertbkl
    mertbkl Takip Et
    Master Yaş: 35
    +1 yıl

    Bir gecede cahil kaldık diyenler, hala cahil.

    18
    1 Yorumla
    • xXDeanWinchesterXx
      xXDeanWinchesterXx
      +1 yıl

      Özetle bu arkadaşın dediği gibi, ekstra bir açıklamaya gerek yok.

      Yorumla
  • bayatkahve
    bayatkahve Takip Et
    Xper 5 Yaş: 30
    +1 yıl

    Latin alfabesine geçmenin doğru olduğunu düşünmüyorum fakat olan oldu yani

    0
    0 Yorumla
  • Nükleerteori
    Nükleerteori Takip Et
    Mentor Yaş: 32
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 24,5b cevap paylaştı.

    Latin alfebesi her türlü iyi ve kolaydır. Bakınız latine geçtikten sonra yazma okuma artışı

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Ya ben istemiyorum. Özgürlük denen bişey var ben buna mecbur değilim. Gelirse de zorunlu olmasın.

    0
    4 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Neye mecbur değilsin anlamadım

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Latin alfabesine

      Yorumla
    • reginaflangey
      reginaflangey
      +1 yıl

      Şu an latin alfabesini kullandığımızın farkındasın sanırım?

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      İstemiyorum

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (36-45)
    +1 yıl

    bu sorunun hedefi ATATÜRK ise buna alet olmayacağım

    0
    4 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Keşke okuma oranımız yüksek olsa, ve sorular düzgün okunsa

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      bana yutturamazsın, neyse umarım yazdığın gibidir ama sanmam... buna da ön yargı deniyor 12-13 senede oluştu kusuruma bakmayın, vede okuyacaksan daha iyi kitaplar da önerebilirim ona laf ettirmem :D iyi akşamlar

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      ssorudaki hangi kelimeyi laf söyleme olarak anladın merak ettim :)

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      kendime laf ettirmem dedim sayın soran şu sözünüzden dolayı "Keşke okuma oranımız yüksek olsa" neyse tartışmayacağım görüşlere saygı duyulmalı ben anladığımı yazdım siz öyle değil dediniz bitti tekrar iyi akşamlar

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (36-45)
    +1 yıl

    Bence çok mantıklı bir karar olmuş. Hem öğrenme kolay oldu. Hem okuma yazma oranı arttı.

    0
    0 Yorumla
  • Erdbeere
    Erdbeere Takip Et
    Yoda Yaş: 41 , eic 56%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 492 cevap paylaştı.

    Tebrikler cok güzel bir soru... :)

    0
    2 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Apferin bana :)

      Yorumla
    • musty1453
      musty1453
      +1 yıl

      yalnız böyle anlamlı ve güzel bir soruyu neden gizli sordun ben onu anlamadım? Türk kadını çekinmemelidir, korkmamalıdır, fikirlerini kendi öz kimlik ve benliğiyle sormalıdır. Mustafa Kemal Atatürk erkekten çok, kadınların geleceğini düşündüğü için alfabe değişimine gitmiştir. Bu yaş aralığında bir bayanın bu soruyu gizli sormasını kınıyorum

      Yorumla
  • Tudor
    Tudor Takip Et
    Bilge Yaş: 29 , eic 38%
    +1 yıl

    Vayy çok güzel paylaşım helal olsn

    0
    1 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Teşekkürler

      Yorumla
  • RaidBoss
    RaidBoss Takip Et
    Master Yaş: 34
    +1 yıl

    Çokta iyi oldu çokta güzel oldu

    3
    0 Yorumla
  • PussyCatDoll
    PussyCatDoll Takip Et
    Xper 7 Yaş: 34
    +1 yıl

    Iyiki de latin alfabesine geçmişiz

    1
    0 Yorumla
  • kubra594
    kubra594 Takip Et
    Yoda Yaş: 31
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 473 cevap paylaştı.

    Latin alfabesi gerekliydi

    1
    0 Yorumla
  • katzeefreude
    katzeefreude Takip Et
    Xper 5 Yaş: 30
    +1 yıl

    Elfçeye geçiş istiyorum ey anam ey

    2
    0 Yorumla
  • FaceBreaker
    FaceBreaker Takip Et
    Yoda Yaş: 35 , eic 45%
    +1 yıl

    Yaşasın bizim alfabemiz bence

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (36-45)
    +1 yıl

    millet cahil birakilmadi, millet ZATEN cahildi...

    3
    0 Yorumla
  • Artesia
    Artesia Takip Et
    Master Yaş: 31
    +1 yıl

    Bir gecede cahil kaldik maliz cunku kanka

    3
    0 Yorumla
  • Ferdox6
    Ferdox6 Takip Et
    Xper 7 Yaş: 29
    +1 yıl

    Düşüncem yok umrumda değil bea

    0
    0 Yorumla
  • muştasızolmazz
    muştasızolmazz Takip Et
    Bilge Yaş: 30
    +1 yıl

    Kuran'ı anlayamadan okumak koyuyo sadece.

    0
    4 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      şu an biz hangi dili konuşuyoruz, köydeki ve şehirdeki insan aynı dili nasıl konuşuyor ve sonradanmı öğrendiler bu dili, okula giderek gördüğün yabancı dillerin kaçtaneesini öğrendin kısa sürece, sonuçta yıllarca eğitim gördün, bizim konuştuğumuz dili konuşan başka ülke var mı yoksa Türklere özel bir dilmi, ayriyeten Kuran anlaanlayamamak koyuyor demişsin
      Orjinal Kuran arapçası ile günümüz arapçasıyla anlaşılabiliyormu, cevap hayır, araplar bbile Kuran anlamak için tefsire ihtiyaç duyuyor sa çok ta üzülmene gerek yok, Kuran ben öğüt kitabıyım diyorsa aç türkçeye çevrilmiş tesirlerini oku, okuma yazma bilmeyen yaşlı amca ve neneler bile anlar konuştuğu dili, onlarada sevap kazandırmış olursun

      Yorumla
    • muştasızolmazz
      muştasızolmazz
      +1 yıl

      bir gün kafalarına esti ve bir karar aldılar tüm ülke cahil kaldı buna ne demeli?

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Tüm ülke ne diye cahil kaldı, konuştuğun dili dünyada konuşan başka ülke yok, dilini unutmadın, başka dilde öğtenmedin, bir gece de diyorsun, 60 senelik bir araştırma diye hatırlıyorum, Osmanlı padişahı yaptırdı latin alfabesine geçiş için araştırmaları, ve amaç. okuma yazma oranını arttırmaktı, şu an Kuran tefsiri de okuyabilirsin anlayarak, hangi konuda cahil kaldın veya kaldık

      Yorumla
    • pakoa
      pakoa
      +1 yıl

      Kurani osmanlicayla okumuyosun arap alfabesiyle de okumuyosun arapcayla okuyosun. Yani alfabe degisince zaten okuyamadigin kurani okuyamamaya devam ettin kuran konusunda bir sey degismedi.

      Yorumla
  • Devamını Gör (44)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Latin alfabesine geçiş ve İslamiyet hakkında düşünceleriniz neler?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

Bugün günlerden harf devrimi. Arap alfabesi yerine Latin alfabesi kullanmak hakkında... 6 cevap verildi
Latin alfabesine geçişi doğru buluyor musunuz? 10 cevap verildi
Latin alfabesi birakilip arap alfabesine dönülse desteklermisiniz? 15 cevap verildi
Türk tipi islam söylevi hakkında fikirleriniz nedir? 10 cevap verildi
Kuran'ın Türkçeye çevrilmesi konusuna ılımlı bakmayan var mı? 9 cevap verildi
İslam evrensel bir din ise neden Kuran Türkçeye çevrildiğinde veya başka bir dille çevrildiğinde... 11 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • ​Çevrenizdeki insanların mantıksızlığı karşısında görselindeki gibi hissettiğinizde, nezaketi mi koruyorsunuz yoksa iğnelememi?
  • Geceye ruh halinize göre bir şarkı bırakır mısın?
  • Hayatta en zorlandığın şey nedir?
  • Sizinle aynı gün doğan ünlüler kimler?
  • Gelen güncellemeler yüzünden bıraktığınız oyunlar hangileri?
  • Sevgilinle beraber müzelere gider misin?
  • Gayretli biri misin?
  • Kalbinde bi tabela olsa ne yazardı?
  • Aşkta şanslı mısın?
  • Covid-19 geçirdiniz mi?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨