AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
110Cevap
Okuma yazma konusunda son zamanlarda Osmanlida bircok uygulama oldu elbette ancak asil sorun su ki buna izin vermediler hepsi bu
Alfabeye girmeyeyim kavga çıkar ama islamiyet dinimiz işte aşkımız sevgimiz sığınağımız hayatımız daha ne olsun bütün ömrümüz
bana kalırsa latınce gecmek lazım türk dünyasın içinde ortak bir alfabe oluşturmalıyız
adını göktürkce vermeliyiz
Bizim 200 kelimeyle konuşmamıza ve sloganlarla idare etmemize sebep olmuştur.
200 kelime ile konuşmak imkansıZ ,, 200 kelime ile konuşulsa 1000 tane kelime öğrenip beş dil öğrenilirdi ,,
o zaman bizim millet imkansızı başarıyor ne diyeyim:D sonda eklediklerinin hepsini ayrı ayrı kelime yerine koyuyon sen galiba :D
Latin alfabesi bu halkın Başına gelmiş en kötü hadisedir 1000 yıllık bilgi birikim koca bir tarih sayelerinde yerle bir olmuştur
kesinlikle katılıyorum hakikaten şimdi cahil bırakıldık geçmişte ne oldu bilmiyoruz yapılan en büyük kasıtlı olan milletin geçmişiyle bağının koparılması idi başardılar halen eski türkçe yazımını arapça zanneden insanlar var hemde bu insanlar koca koca adamlar yazık çok yazık asıl şimdi cahil bir toplumuz biz amacımız sadece tüketmek olan yığınlara dönüştük hayatta başka bir amacımız hedefimiz yok
kolaylaştırmak varken neden zorlaştırıyorlar, arap alfabesi zordu ve herkes öğrenemiyordu, kalkıp bunu islamiyeti engellemeye calısmakla bağdaştırmak tam bir saçmalık
arapların dili araplara kalsın arkadaşım biz TÜRKÜZ..!
alevi dusmani osmanli benim atam deyil der ve giderim ataturk iyiki bize ozgurlugumuzu geri vermis arabin dilini irkini...
Helal be kardeşim sana
bütün alimler okumuş bilim insanları bir günde cahil oldular
Abdülhamit hanı anlamak diye kitap var okumalısınız Latin alfabesi günümüzde iyi olsada o zaman için çok zararı olmuş Abdülhamit Han başka bir insan
Kur'an kursunda 2 haftada öğrenirsin o alfabeyi... Zormuş. Okulda 1 sene sonra yapıyolar okma bayramını...
Hayatlarında tecrübe etmedikleri şeyleri tartışıyorlar.
Aynen öyle... @Zeki_Cocuk
Islam toplumlari geri kalmasaydi da bilimde ve sanatta caga ayak uydurmak icin latin alfabesine gerek olmasaydi...
kolaylaştırmak için kanımca. bence cahilikleri dinden uzaklasacak olmamıszdandır kı gercekten cahıl kaldık bu konuda
bu soru inş. günün sorusu ilan edilir. Çünkü tartışılması gereken bir mesele
günün sorusu yapamam , yeterli xperim yok , başka soruya harcadım günün sorusu yapmak için yakında oda günün sorusu olur :)
Günün sorusu oldu :)
ooo çok sevindim :))
Alfabenin hangi Alfabe olması önemli değil bence. Elbette arap alfabesi olsa şu an memnun olurduk ama latin alfabesi ilede memnunuz (beni fazla etkilemiyor bu durum).
Latin alfabesi sırf öğrenmesi kolay diye mi geldi? Zannetmiyorum ama öyle olsa bile şu an osmanlıca okuyabilmek için arapça bilmek gerekmiyor.1 ay içerisinde nasıl okunması gerektiğini öğrenyrsnz.
bir gecede cahil kaldık diyenler bir zahmet sktirip aşağı atlasınlar en azından toprağa karışıp daha fazla organik madde sağlarlar
Karşı çıkılan Latin alfabesi Türkiyenin geçmişiyle bağlarının koparılmaya çalışımasıdır.
Türk halklarının Asıl Alfabesi kiril Alfabesi Bilginize Osmanlı dediğiniz Alfabe Arab Alfabesi hepsini öğrenmek mümkün neden seçim yapılıyor onu anlamadım Tabii dünya ile entegre olmak için güzel bir yol
Bu millet düz okumayı bilmiyor tersten hiç okuyamazlar.. Gerçi düz okuduklarını tersten anlıyorlar yine.. İlla bir araplık olacak..
Öyle ya da boyle değişti.. simdi türkçenin içine kendimiz ziciyoruz.. İngilizceye geccez yakinda nie rahat goruncez ay pardon ay afedersin cool dicektim sorry.. türkçe unutulmaya milleti kaybolmaya yüz tutmuş kara nesilleriz...
şimdi tekrar arap alfabesine dönüyor, yüz yıl geçsin bir sarı saçlı mavi gözlü yine "devrim" yapar arapçayı yine yasaklar artık
Cahil kimse yoktu osmanlida. Herkeste okur Yazarlik vardi. Sultan abdulhamid hanin oyle bir sozu oldugunu dusunmuyorum. Sayet osmanlica hem okumada cok hizli hemde yazmada
Sakamisin halkin %7si biliyordu sadece okuma yazma. Bu neyin kafasi ya:D
kanıtın nerde yaa. biri çıkıyo sikko sikko konuşuyo hemen inanıyonuz afedersin. Sen köyde yaşayan nenene osmanlıca okutsana hele. Benim nenelerimin hepside biliyo dağın tee başında kimsenin yaşamadığı yerde.
Abi ananen babaannen kurani okumak icin arap alfabesini ogrendiyse osmanlicayoda haliyle bilmis olur cunku osmanlica diye bir dil yoktur osmanlica arao alfabesinin farsca ve turkceye uyarlanmis halidir.
hic osmanlica okudun mu. Dedigin gibi degil iste. Cok farkli. Arap harfleri kullaniliyor ama okumak bilgi gerektiriyor.
@pakoa etiketlememisim.
Okumak farsca kelimelerin turkce anlamlarini bilmeyi gerektiriyor dogru. Aman ne bilgi:D
kelimelerin türkçe anlamlarını değil. la biliyomuş gibi takılma bide karşımda. sen nasıl kiril alfabesini okuyamıyosan, arap harflerini bilsende osmanlcayı okuyamıyosun
En doğru kararlardan biri.
İslamiyet'de ''en üstün ve en kutsal dil arapçadır'' diye birşeyde yok
abdülhamit handan önce bu ikinci mahmutun fikriydi hatta batılı ve gavur padişah denilmiştir tek eksiği osmanlının en kötü zamanlarında tahtta geçmiştir.
Cahil kaldık diyorlar ya. Embesiller işte. Halkın %2'si okuma yazma biliyor zaten kim cahil kalıyor?
kur'anı kerimi okuyan insanları neden okuyan kesime alınmadı bu çok sakat bir düşünce devrimlerin en saçma ve abesle iştigal olanı harf devrimidir evet cahil kaldık cahil bırakıldık devrimler yüzlerce yıllık birikimi çöpe attı en büyük darbe bu dönemde yapıldı tabiki bir şeyler uydrulması lazım idi arap harfleri çok zordu halk cahildi. sebeb:yapılan devrimleri halka ve gelecek nesillere aşılamak başka bir tezahürü yok yalanla dolanla kurulmuş bir rejim ilelebet devam etmiyecek özellikle bunu bilin karanlık bir döem devarn döndüğünde ortaya çıkacak insanlardan çok şeyler gizlediler sonuç hayattaki gayesi sadece tüketmek olan bilinçsiz ideal sahibi olamayan pasif bir topluluk oluverdik
Arkadaşım ironi yaptıysan komik yok ciddiysen Allah akıl fikir versin diyorum izninle :)
Nokta nerede?
Latin alfabesi başka , İslamiyet de ki Alfabe Başka.
dedelerimizin mezskakdlsöslsşwöaöxkfleösöxldpeösöxlcşwşwldl
Bazıları gücünü cahillikten alır bakma sen harf inkılabına laf atanlara
Bir gecede cahil kaldık çünkü 600 yıllık imparatorluğun izleri silindi dönüp arastiramiyoruz bile biz kökleri olan ülkeyiz ama bundan habersiz
İnanan kendi öz Türk halkını yaralayan katleden ve soyan bir imparatorluk ancak kendi aile soyunu barındırır Osmanlı torunuyum diyecek kadar cahil insanların olduğu bir devirde yaşıyoruz ve siz hala tarihinden söz ediyorsunuz ancak kendi kibirli başarılarını kayıt ettiren bir imparatorluk gerçek imparatorluk olmaz Sümer kralları gibi başarılarını ve başarısızlıklarını yazacak kadar onurlu bir davranış yerine zırla tehditle kendini övdüren saraylara hapis olmuş bu aileden bir tarih beklemek ilk öğretim kitaplarını süsleyen bir tarih beklemektir. Ne yazık
Ya tabiki geçicektik şaka mısınız :p Onun da o zamanlar karşı çıkma lüksü yoktu @soran çıksa da pek yerinde olmazdı
Latin alfabesine gecis benim sindiremedigim ve asla razi olmayacagim yenilik. Dusunulmemis. Dusunulduyse de iyiye dusunulmemis belliki.
Ben Ecdadımın yazdığını Okuyamadıktan sonra Alfabe değiştirmenin Mantığı Nedir Sence?
Osmanlı padişahı neden değiştirmek istemiştir peki
Kendisi Söylemiş Halka Kolaylaştırmak için ama Tamamen Silip Atalım gibi bir fikri yoktur herhalde
osmanlıca üniversitelerde belirli bölümlerde öğretiliyor , tamamen silinip atılmadı zaten , bilenler var
Silinmemesi Gerekir Zaten
Birsürü kurs da var. Hem de devlet senelerdir veriyor ücretsiz olarak. Kaçına gittin?
Kursa Gitmeme Gerek Yok ben Biliyrm Ünvde Biraz görmüştük
O zaman okuyamıyorum safsatasını niye söylüyorsun?
@mk50447 Göktürklerde sizim ecdadınız. Okuyabiliyor musunuz kitabeleri? Ki onca kurs var acaba hangilerine katıldınız çok merak ediyorum. Üniversite de biraz öğrenmişsiniz. Çok güzel. Acaba kaç ısmanlıca eser okudunuz, kaç çeviri yapıyorsunuz, okumanız sonucunda neler araştırdınız onları da paylaşırsanız çok memnum olurum :) Madem o kadar emek vermişsiniz öğrenmişsiniz bir katkınız olsun değil mi?
Kendim biraz da olsa okuyabiliyorum ama genel olarak konuştum
İşte Harf İnkılabı denen bişey olmasa Eserleri Okuyabilirdik ama Malesef... işte 90 Yıllık Reklam arası diye Boşa demiyorlar Hepsine katılmıyorum ama durum ortada
eser dediğin sayı çok çok az , kütüphaneler dolusu eser yazılmamış ki o dönemde , ve bunları çeviri yapmakta zor değil , nelerin çevirisi yapılıyor , okadar çok kaynak varki çevirisi yapılan , ayrıca Osmanlı padişahı geçmisi unutturmak içinmi istedi bunu , ilginçtir mecliste osmanlıca yı savunanların hiçbirisi bilmiyor , Yusuf Halaçoğlu osmanlıca bilen sanrım ya tekti ya da birkişi daha olacaktı mecliste ve çok çok zor diyor , öğretmek yerine çeviri çok rahat yapılabilir , sonuçta kelime mana kaybetmiyor sadece yazımı değişiyor
yukardaki Abdülhamitin sözünü ilk kez duydum araştırmak Lazım ama şimdi uymak istiyorum Hayırlı geceler...
iyi araştırmalar ve iyi uykular :)
çok tesekkür ederim size de
Türklerin Ecdadi Osmanlidan ibaret degil bunu bir o kafaniza koyun... Niye Osmanlindan önce ki Türk Devletlerini agziniza almiyorsunuz acabaa cok merak ediyorum.. Ezbere gösteris meraklisi cahil bir kesim oldugunuz icin olabilir mi acaba... Osmanli kendiliginden cikmadi ortaya osmanlidan önceki Türk Devletlerini de agziniza alin olur mu...
Snn ecdadın araplar mı?
ben bıtr sey demiyorum olmuş ınsanların arkasından yorum yapmak ıstemıyorum rabbım nu ülkede ehlı sünnete kuvvet versın bu ülkede yenıden ıslam uzere yaşamayı nasıp etsın
Aynı zamanda Allah bizi dinle kandıranlardan da korusun. Halkı asgari ücretle yaşamaya çalışırken milyonlarla oynayan , zenginlik içinde yüzen yöneticilerden bu ülkeye hayır gelmez ben bunu düşünüyorm. Hangi partiden olursa olsun
Yazının ögrenılmesının zor oldugunu halka kolaylastırmak ıcın yaptını soylemıs zaten
Ne alfabesi koyarsan koy istemedikten sonra cahil kalinir osmanli doneminin sonlsrinda egitim yuksek olsaydizaten o caga ayak uyudururyikilmszdi
Arap alfabesi zordu diyenler! 1000 küsur senedir hiç mi bir akıllı düşünememişti de bunu, bir kişi çıkıp bunu keşfetti
Soran arkadas tebrik ederim cok guzel soruydu. Cevaplayan arkadas bilgilendirme icin teşekkürler. ;)
teşekkürler :)
Latin alfabesinden önce okuma yazma oranına ve Atatürk'ün ölümüne kadar geçen sürede okuma yazma oranına hatta okul ve hastane sayılarına da bakılsın
amaç okuma yazma oranını yükseltmek ise sıfırdan latin alfebesini ögretmek yerine olağan okuma yazma oranını arttırmak daha mantıklı değil mi? özentilik yapılmış bence
ilerleme ile alfabe arasında bağ kuracaksak, japonların araplardan daha geri kalması gerek o zaman.
Okuma yazma oranını artırmaya çalıştı. İslam hiç de gerilemedi dileyen öğreniyor
Cokta iyi oldu. su an arap alfabesi kullananlar cok kulturluler sanki. hemsi yamyam mk.
Bir gecede cahil kaldık diyenler, hala cahil.
Özetle bu arkadaşın dediği gibi, ekstra bir açıklamaya gerek yok.
Latin alfabesine geçmenin doğru olduğunu düşünmüyorum fakat olan oldu yani
Latin alfebesi her türlü iyi ve kolaydır. Bakınız latine geçtikten sonra yazma okuma artışı
Ya ben istemiyorum. Özgürlük denen bişey var ben buna mecbur değilim. Gelirse de zorunlu olmasın.
Neye mecbur değilsin anlamadım
Latin alfabesine
Şu an latin alfabesini kullandığımızın farkındasın sanırım?
İstemiyorum
bu sorunun hedefi ATATÜRK ise buna alet olmayacağım
Keşke okuma oranımız yüksek olsa, ve sorular düzgün okunsa
bana yutturamazsın, neyse umarım yazdığın gibidir ama sanmam... buna da ön yargı deniyor 12-13 senede oluştu kusuruma bakmayın, vede okuyacaksan daha iyi kitaplar da önerebilirim ona laf ettirmem :D iyi akşamlar
ssorudaki hangi kelimeyi laf söyleme olarak anladın merak ettim :)
kendime laf ettirmem dedim sayın soran şu sözünüzden dolayı "Keşke okuma oranımız yüksek olsa" neyse tartışmayacağım görüşlere saygı duyulmalı ben anladığımı yazdım siz öyle değil dediniz bitti tekrar iyi akşamlar
Bence çok mantıklı bir karar olmuş. Hem öğrenme kolay oldu. Hem okuma yazma oranı arttı.
Tebrikler cok güzel bir soru... :)
Apferin bana :)
yalnız böyle anlamlı ve güzel bir soruyu neden gizli sordun ben onu anlamadım? Türk kadını çekinmemelidir, korkmamalıdır, fikirlerini kendi öz kimlik ve benliğiyle sormalıdır. Mustafa Kemal Atatürk erkekten çok, kadınların geleceğini düşündüğü için alfabe değişimine gitmiştir. Bu yaş aralığında bir bayanın bu soruyu gizli sormasını kınıyorum
Vayy çok güzel paylaşım helal olsn
Teşekkürler
Çokta iyi oldu çokta güzel oldu
Iyiki de latin alfabesine geçmişiz
Latin alfabesi gerekliydi
Elfçeye geçiş istiyorum ey anam ey
Yaşasın bizim alfabemiz bence
millet cahil birakilmadi, millet ZATEN cahildi...
Bir gecede cahil kaldik maliz cunku kanka
Düşüncem yok umrumda değil bea
Kuran'ı anlayamadan okumak koyuyo sadece.
şu an biz hangi dili konuşuyoruz, köydeki ve şehirdeki insan aynı dili nasıl konuşuyor ve sonradanmı öğrendiler bu dili, okula giderek gördüğün yabancı dillerin kaçtaneesini öğrendin kısa sürece, sonuçta yıllarca eğitim gördün, bizim konuştuğumuz dili konuşan başka ülke var mı yoksa Türklere özel bir dilmi, ayriyeten Kuran anlaanlayamamak koyuyor demişsin
Orjinal Kuran arapçası ile günümüz arapçasıyla anlaşılabiliyormu, cevap hayır, araplar bbile Kuran anlamak için tefsire ihtiyaç duyuyor sa çok ta üzülmene gerek yok, Kuran ben öğüt kitabıyım diyorsa aç türkçeye çevrilmiş tesirlerini oku, okuma yazma bilmeyen yaşlı amca ve neneler bile anlar konuştuğu dili, onlarada sevap kazandırmış olursun
bir gün kafalarına esti ve bir karar aldılar tüm ülke cahil kaldı buna ne demeli?
Tüm ülke ne diye cahil kaldı, konuştuğun dili dünyada konuşan başka ülke yok, dilini unutmadın, başka dilde öğtenmedin, bir gece de diyorsun, 60 senelik bir araştırma diye hatırlıyorum, Osmanlı padişahı yaptırdı latin alfabesine geçiş için araştırmaları, ve amaç. okuma yazma oranını arttırmaktı, şu an Kuran tefsiri de okuyabilirsin anlayarak, hangi konuda cahil kaldın veya kaldık
Kurani osmanlicayla okumuyosun arap alfabesiyle de okumuyosun arapcayla okuyosun. Yani alfabe degisince zaten okuyamadigin kurani okuyamamaya devam ettin kuran konusunda bir sey degismedi.