Bugün günlerden harf devrimi. Arap alfabesi yerine Latin alfabesi kullanmak hakkında görüşleriniz nelerdir?

Umarım sitede de yoktur Latin alfabesi deyince Latince konuşulmuş olduğunu sanan aptallar. Gerçi şaşırmamak lazım. Yıl olmuş 2025, Karadenizlileri Laz sanıp Lazca konuşmuş olduğunu sananlar var. 😃😃Aynı mahsül bunlar.

Bugün günlerden harf devrimi. Arap alfabesi yerine Latin alfabesi kullanmak hakkında görüşleriniz nelerdir?
Güncellemeler
7 ay
Arap alfabesi Türk dil yapısına uymuyordu diyen arkadaşa katılıyorum. کل yazıyorsun mesela. ک sesi (yani harf) k, g, n, nazal n olarak okunuyor. Bu kül de olur, gül de okunur , gol de okur , kul diye de okur gül olduğunu bilmeyen birisi. Biraz da cümlenin gidişatından anlaşılıyor metin içinde. Hele ki el yazması metinler iyice birbirinin içine geçmiş bir durumda. Onun için okuması daha da zor. Matbu yine okunuyor çok Arapça, Farsça tamlama yoksa ama el yazması metinler çok karışık. İnanmayan
Güncellemeler
7 ay
Google’ye orijinal metin Atabet’ül-Hakâyık veya Kutadgu Bilig yazıp bir baksın.
Bugün günlerden harf devrimi. Arap alfabesi yerine Latin alfabesi kullanmak hakkında görüşleriniz nelerdir?
Cevapla