Ailem ve çevrem beni sürekli küçümsüyor, özgüvenimi nasıl kazanabilirim?

Yaşım 25'in üstünde. Ama çok korkak ve asosyal büyüdüm. Çocukken sınıfta arkadaşlarım beni boş boşuna döverdi. Ailem sebepsiz yere aşağılayardı ama şimdi de ailem bir arkadaşım olunca sana acıdıklarından senle arkadaşlık yapıyor diyorlar. Seni kimse bir yere çağırmıyor, kaliteli insanlar benle arkadaşlık yapınca dalga geçiyorlar. Çok konuşuyorum diye mi bilmiyorum. Ailemden bile erkek kardeşim saldırınca ailem beni suçlu buluyor. Özgüvenli değilim ama kendimi seviyorum. Çirkin de değilim, güzelim. Bazen insanların bana acıdıklarını ama yükselince de küçük gördüklerini gördüm. Bir arkadaş yapınca bile seviniyorum. Mesleğim olunca yine sıkıntılar yaşayacağımı düşünüyorum. Çünkü kendime özgüvenim yok. Kibirli değilim. Özellikle de ailem beni yüksek bir yerde görmeyi düşünmez, düşünse de bizden değil der. Ama insanlara değer veririm, kimseyi küçümsemem çünkü küçümsemek, bencillik yapmak seni yükseltmez. Ne yapmam lazım, benim içim çok buruk. Ayrıca kötü biri değilim.

Ailem ve çevrem beni sürekli küçümsüyor, özgüvenimi nasıl kazanabilirim?
Cevapla