Bazen kalabalık içinde bile kendini yalnız hissedersin.
Peki gerçekten yapayalnız olsan mı daha zor, yoksa etrafın olup da kimsenin seni anlamaması mı?
Peki gerçekten yapayalnız olsan mı daha zor, yoksa etrafın olup da kimsenin seni anlamaması mı?
Yalnızsan ortam sessizdir zaten. Etrafında sürüyle insan klsa da kimse seninle aynı dili konuşmuyorsa yalnızsındır, kimse seni fark etmiyorsa yalnızsındır, kimse senin gibi düşünüp hissetmiyorsa yalnızsındır. Bence yalnızlık sadece bir kişisel tercih olmalıdır, kimse yalnızlığa mahkum ve mecbur olmamalıdır. 😕
Yalnızlık ve sessizlik birbirine çok yakın ama hissettirdikleri farklı türde ağırlıklar taşıyor.
Sessizlik, bazen nefes aldırır insana, bazen de boğar. Dış dünyadan gelen seslerin sustuğu, düşüncelerinle yüzleştiğin anlar… Ama sessizlik sadece dışarıda değil, bazen insanın içinde de olur. O iç sessizlik bazen huzur verir, bazen de en acı veren yalnızlığa dönüşür. Yalnızlık ise, kalabalık içinde kendini yapayalnız hissetmekten çok daha karmaşık. Kalabalıkta bile anlamayanlar içinde boğulmak, görülmemek, duyulmamak daha ağır gelebilir. Çünkü etrafındakiler var ama senin dünyanı paylaşan, seni gerçekten anlayan yok. Oysa yapayalnız olmak, yani gerçek anlamda yalnız kalmak, bir tür teslimiyet ve bazen kendinle baş başa kalma şansı verir. Ama bu da uzun sürdüğünde, insanın içine işlemiş derin bir eksiklik olur. Kısaca, etrafında olup da anlaşılmamak bence yapayalnız olmaktan daha ağırdır. Çünkü etrafında insanlar varsa ve yine de yalnızsan, bu kalp kırıklığı, görünmezlik hissi, çaresizlik daha derindir...
Teşekkür ederim.
Kalabalıkta ki yalnızlık insanı deli eder. Kimsen olmasa dert yanacağın tek şey kimsem yok demen olur. Ama kalabalıkta ki yalnızlık beni neden kimse anlamıyor, acaba ben mi anlatamıyorum, acaba sorun olan ben miyim gibi gibi sorularla kafayı kırmaya ramak kalabilme olabilitesi çok yüksek kanks
İkisi de ağır gelir.
"Kuzey Kutbu mu daha soğuk olur, Güney Kutbu mu?" sorusu gibi bu aslında.
Çünkü insan sosyal bir varlık. Zaman içinde en fazla evrim geciren organımız 🧠
Beynimiz de diğer beyinlerle sağlıklı ilişkiler ve iletişim kurdukça huzura kavuşur 😌🌸
Yalnızlık da sessizlik de insanın içinde bambaşka izler bırakabilir. Ama bence seni anlamayan bir kalabalık içinde olmak, derin bir kimsesizlikten bile daha ağır gelir. 🥺 Çünkü fiziksel olarak birilerinin varlığı seni yalnızlıktan kurtarmıyor, hatta aksine, içindeki boşluğu büyütebiliyor. İnsan, anlaşılmadığında kendini daha da izole hissediyor.
Yapayalnız olmak zor görünse de bazen insan kendiyle baş başa kalınca huzur bulabilir. Ama sesler içinde duyulmadığını bilmek gerçekten yorucu olabilir. İnsanın en çok ihtiyaç duyduğu şey, samimi bir bağdır. Aradığını bulabilmen dileğiyle Burcu 💜.
Cevap
34Cevap
Anlaşılmamak en zor durumdur gadası
O yüzden fazla kalabalık yerine kaliteli yalnızlık iyidir
Yalnızlık her zaman daha zor gelir insana etrafta anlamayan da olsa boş konuşanda olsa insanın yanında birilerinin olması Bi şekilde rahatlatır kafasını dağıtır ama eğer yalnızsan kendi kendini yer durursun
Sensizlik mi yok sensizlik mi? gibi bir soru olmuş...
Yalnızlık zordur ama kalabalıklar içinde yalnız kalmaktansa sensizlik kısmını seçerim...
Sessizlik daha ağır gelir yalnızda mutlu olabilirsin
Yalnızlık bir tercihtir.. Ama seni anlamayan bir sessizlik daha ağırdır.
Bence etrafında olup kimsenin anlamaması daha zor
Aksine sessizliğin verdiği huzur, kalabalık içinde olmaktan iyidir.
Etrafında insanlar olup da yalnız hissetmek en kötüsü
Etrafımda kisiler olsun isterim ama beni anlamamlari neye yarar
Hepsi aynı hesap sanki, yapayanlızsın
Antalyada nasil yalnizsin
Yalnızlık insana kafayı yedirtebilir
Yalnızlık = sessizlik zaten
Sesiz sakin yalnızlık huzur
bazen ikisinide o kadar çok arıyorum ki
Sessizlik sanki daha ağır
Yapayalnız olunca seni anlayan biri de olmaz.
Kafanın içi kalabalık olmayacak
İkiside ağır gelmez kendini bulan insana kendini daha bulamamışsın demek ki
Yalnizlik iyi gelir
Yalnızlık
Yalnızlık
Sessizlik
Yalnızlık
Yalnızlık
İkisininde aynı anda olması...
Yalnızlık
Yalnız sessizlik
Yanlızlık daha ağır
Sessizlik
Neyin var
İkisi bir arada
Kalabslıklar içşnde yanlızlık….
Klozetlere her türlü zor bu durum ah bee
Sessizlik bence
Yalnizlik
Aynen öyle
Sessizlik daha zor
Yalnızlık
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?