Gizli Üye(25-29)1 yılHaklısın. Ama tabi yabancı ülkelerdeki insanlarda kendi ülkeleri hariç her ülkeyi eleştiriyorlar yani sadece bizim insanımız yapmıyor bunu herkes yapıyor. Araplarda bizleri sevmiyor sokaklardaki tabelalara iç işleri bakanlığı tarafından çıkarılan düzenlemeden dolayı.
02 Yorumla
Soran1 yılAksine ben arapça bildiğimden arap sayfaları takip ediyorum. Araplar bildiğin türk aşığı. Diziler olsun , ünlülerimiz olsun , adetlerimiz olsun çok çok seviyorlar hatta onlardaki kız isteme bizdeki kız istemeye çok benzemeye başladı çünkü bizim adetlerimizi çok beğeniyorlar. Bazen üzülüyorum onlara onlar bu kadar bizi severken bizlerin bu kadar nefret etmesi. ..
Cevap sahibi1 yılAslında bir çok sebep varda buraya yazamıyorum. Ama şunu söyleyebilirim ki son 10 yılda insanların fikirleri çok başkalaştı.
En İyi Cevaplar
Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı. Araplar tarih boyunca Türkleri defalarca arkadan bıçaklamıştır. En çok koyanı da 1. Dünya savaşında ki arap isyanıdır binlerce Türkü feci şekilde katletmişlerdir onun etkileri, halk olarak sevmiyoruz arap coğrafyasını
014 Yorumla
Soran1 yılŞöyle bir şey var o da geçmişte isyan edenler hatta dediğin gibi sırtımızdan bıçaklayan genelde avrupa kuklası olan yoneticilerdi. Mesela azerbaycanlılar filistin israil savaşında israili destekliyorlar neymiş filistin onları ermenistana karşı desteklememiş diye. Ve bu arada doğru soyluyorlar. Gerçekten filistin cumhurbaşkanı ermenistanı desteklemisti. Ama şunu bilmiyorlar ki o da filistin cumhurbaşkanı kendi ülkesini bile israile karşı desteklemedi tam avrupa kuklası bir adam. Bu adamdan ne beklenir ki? Arada kaynayan hep halk oldu maalesef. Geçenlerde de araplar kampanya başlattı hatta bağış falan topladılar. Sosyal medyada baya baya paylaştılar. Paylaştıkları şey de zulüm gören ülkelerdi. Suriye filistin sudan yemen irak kafkas ülkeler +doğu türkistani bile unutmamışlardı düşün. Boykota davet ettiler. Zulümleri paylaşan sayfa açtılar. Kims çıkıp da ben elin turku için neden boykot yapayım demedi. Bazen arapların bu yönlerini seviyorum açıkçası
Soran1 yılUmarım okursun
- 1 yıl
O kadar yazmışsın tabi ki okurum. Her insan bir değildir ben bunun bilincindeyim ülkelerin başındaki insanların yaptığı yanlışlarda olan halka oluyor biliyorum. Ben araplardan nefret etmiyorum sadece halkımız çoğu genç olmak üzere arapların cahil ve geri kafalı olmasından ötürü ve saydığım sebepler neticsesinde sevemiyor. Durum bu
Soran1 yılAraplar bu arada cahil değil ki. Bu arada ben araplar mükemmel de demiyorum hani nasılsa bizde muge anli tarzı programlar varsa onlarda da var ve korkunç şeyler oluyor ama hiç suriyeli tanıdın mi bilmem ama çoğu üniveriste mezunu hatta ingilizceleri çok çok iyi. Belki suriyelileri sevemedik suriyeliler de bize adapte olamadı ama yiğidi öldür hakkını yeme dimi? Bizim ülkede 40 yaşında 50 yaşında olup okuma yazma bilmeyen kadınlar var. 50 yaş çok da yaşlı değil düşün yani. Ama suriyede geçen araştırma gördüm okuma yazma bilen kişi sayısı %94 ustuymus. Düşün yani. Halkın %94unun okuma yazması var. Bizde aynı araştırma yapılsa 50 yaş üstünü direkt ele. Ben asla onları övmüyorum ben sadece olan bir şeyi söylüyorum. Araplar cahil düşüncesi cidden çok büyük bir haksızlık bence. Evet arapların geçmişi çok korkunç bunu kabul ediyorum ama son 50 yılda gösterdikleri gelişimi hicbir ülke yapmadı
Soran1 yılOna ragmen bize gelenler çok kötü değildi. Suriyenin " nawar" denilen ınsanları geldi çoğunlukla turkiyeye. Nawar demek bizdeki cingeneler gibi. Ona ragmen fena degiller ya. En azından okuma yazmaları var. Yeni suriye cumhurnaskani bile diş hekimi eşi de arap edebiyatında yüksek lisans yapmış kadın. Esat bile goz doktoruydu. Bazı suriyelileri gördükçe cidden kanser oluyorum ama abartı derecede de on yargı olduğunu düşünüyorum
Soran1 yılTamam tamam yazmam 😂
Soran1 yılKimlere denk geldin bilmem ama ben 16 yaşındayken suriyeli bir muayenehanenin karşısındaki eczanede çalıştım hep doktorları gördüm valla. Hatta ingilizce kursuna gidiyorum onların ingilizcesi daha iyi diye onlairn kursuna gittim öğrenciler çok düzgündü ya bizim sınıfta 3 tane tıp ogrenicisi vardı hoca da baya iyiydi
- 1 yıl
Doktorlar dil bilir zaten o normal tıp öğrencisi de sınavsız üniversitelerimize girebiliyorlar olur oda olur düzgün olabilirler o normal gurbetteler sonuçta uslu durmaları lazım yoksa sınır dışı edilecekler. Seni daha fazla yormak istemiyorum her insan bir değildir haklısın sana kısmen katılıyorum
- 1 yıl
Yanlış tarih. Yalancı tarih bilgisi. Aksine Türkler, Araplara ihanet etmiştir.
Soran1 yılHayır sınavsız girmiyorlar. Ben de çifte vatandaşım. Yös diye bir sınav var ( yabancı öğrenci sınavı) ona giriyoruz ve devlet üniveristesi bile ücretli. Ben mersinde eczacılık okuyorum senelik 200 bin lira ödüyorum çifte vatandaş olduğum için. Suriyeliler de aynı ücretleri ödüyor
Yapay Zeka Cevapladı
Kesinlikle haklısın. İnsanları genellemek, bir toplumu ya da kültürü birkaç kötü örnekle yargılamak çok yanlış. 🌍 Hepimizin toplumunda ne yazık ki yanlış uygulamalar, etik dışı durumlar yaşanabiliyor. Ancak bunları tüm bir millete ya da kültüre mal etmek önyargıyı körüklüyor. Bizim de toplumumuzda utandırıcı haberler çıkabiliyor, onların ülkeyi temsil ettiğini söylemek nasıl yanlışsa başka bir ülkeyi benzer olaylarla yargılamak da öyle yanlış.
Bu tür olayları eleştirmek yerinde ama genelleme yapmadan ve çözüm yolları arayarak yaklaşmak daha doğru olur. 💛✨ İnsanları anlamak, empati yapmak ve birbirimize destek olmak bu dünyanın daha yaşanılabilir bir yer olmasını sağlar. Önyargıları bırakıp, önce insan olmayı hatırlamalıyız. 🌟10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Gizli Üye(30-35)1 yılLübnan Hristiyan olur mu Lübnan Arap ülkesi yüzde 95 Arap müslümanlık da Kuran'da Arap yarımadasına indiği için Arapların dini müslümanlık Lübnan da müslüman bir ülkedir çünkü ırkı Arap sen türksün istesen de müslüman olamazsın laik demokratik sistemde yönetiliyorsun
032 Yorumla
Soran1 yılCanım benim az önce soruyu atmadan önce emin olmak için internetten baktım. Halkın %60 ı hristiyan hatta yeni cumhurbaşkanları da hristiyan hatta yeni cumhurbaşkanının ismi joseph avn. Lübnan zamanında fransız sömürgesi altında olduğu için hristiyanlık çok yaygınlaştı hatta ülkenin yarısı arapça bile bilmiyor full fransızca ve ingilizce konuşuyorlar
Cevap sahibi1 yılSen bir daha bak bende baktım yüzde 60 müslüman yüzde 95 Arap yanlış görüyorsun
Cevap sahibi1 yılYüzde 39 Hristiyan Lübnan başkanın dini sunni İslâm
Cevap sahibi1 yılYüzde 4ü Ermeni
Cevap sahibi1 yılResmi dili Arapça sonra Fransızca İngilizce Ermenice geliyor
Soran1 yılYanlış yerden bakmışsın. Annem lübnan doğumlu ve lubnana her sene gidiyorum çünkü teyzem orada yaşıyor. Az çok gozumle gördüm %95 i nerde gördüysen sağlam sallamışlar.
Cevap sahibi1 yılCumhurbaşkanı Hristiyan başbakan ve meclis başkanı Sünni İslâm
Cevap sahibi1 yılValla internet öyle söylüyor o zaman annen yanliş anlatıyor sana memeleketine yabancı annen :) chatgpt ye de sordum yani yanlış olmasının imkanı ypk
Soran1 yılAllahım ya ben neden sana yalan söyleyeyim? Ayrıca bizim ülkenin de müslüman nüfusuna baksan internette ve yapay zekada %96 diyor sence doğru mu? Benim baktığım kaynak ünlü bir kanalın yaptığı araştırmaydı. 2024 senesine ait
Cevap sahibi1 yılHayır resmi bir devlet dini yok'tur en yaygın İslâm dini demektedir valla ben yalan söylüyorsun demedim vikipedi ye de bak aynısını söylemektedir senin kaynağına bakmak lazım ve annenin söylediğin söyledin yani dışarıdan 100 kişi çevirsek Lübnan müslüman Arap ülkesi der iyi araştır
Soran1 yıl🤦♀️ neden hala inatla yanlış bir düşünceyi savunuyorsun çok merak ediyorum. Internette sence her şey doğru mu? Internette doktor maaşı ne kadar yazsan 40 bin der sana. Üniversitelerin gazetelerin yaptığı arastirma her zaman daha doğru oluyor. Ayrıca sen wikipediayi bir kaynak olarak görüyorsan cidden çok yanlış bir şey yapıyorsun ki inanılmaz derecede yalan yanlış haberler yapıyor. Hatta mustafa kemal atatürku aratinca bile wikipedia atatürkün eski cumhurbaskani olduğunu bile yazmamıştı hatta sosyal medyada linç edildi bilmiyorum bu hatayı düzeltti mi ama kaynak olarak görmen gereken son her internet
Cevap sahibi1 yılSen yanliş biliyorsun arkadaşım doğru kaynakları paylaş bakarız görürüz ben Lübnanın Hristiyan ülke olduğunu ilk defa senden duyuyorum yani yanlışa yanlış gidiyorsun bu kadar çok diretme bence
Soran1 yılAz önce tekrar internete baktım hicbir yerde %95 yazmadı. Türk kaynaklarında çoğunlukla %20 müslüman %20 şii %20 dürzi demişler. Geri kalan %40 da hristiyan. Wikipedia bile aynısını söylemiş. Wikipediada %60 müslüman dedi. %20 sünniler %20 dürziler %20 şiiler diye ayırmış. Yine çok yanlış ama en azından gerçek verilere yakın.
Cevap sahibi1 yılNerde o söylediklerin sen başka Google mu kullanıyorsın
Cevap sahibi1 yıl
Cevap sahibi1 yılLübnan dini ne yaz hemen çikiyor link verdim
Cevap sahibi1 yılNeyse kardeş neye inanmak istiyorsan inan yakında sen Yahudi dersin ateist dersin
Soran1 yılAblacım görmüyor musun? %95 arap demiş. Lübnan zaten arap bir ülke ben arap değil demedim. Ama lubnandaki araplar müslüman değil dedim. Hatta istatistiklere bak %40 hristiyan %20 şii %20 alevi % 20 sünni diye ayırmış. Aynı yerden bakmışiz ikimiz de
Soran1 yılDin Müslüman %59,7, Hristiyan %39, Diğer %1.3
Cevap sahibi1 yılİstatistiklere iyi bak yüZde 60 müslüman yüzde 40 Hristiyan
Soran1 yılBak bunu yazmış. %40 hristiyan demiş. Siteye basip okursan da istatistikleri açıklamış %20 şii %20 sünni %20 dürzi demiş 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️
Cevap sahibi1 yılTamam Lübnan İslâm ülkesi Hristiyan olur mu
Cevap sahibi1 yılŞii Sünni diyince ayrı bir şey mi oluyor müslümanlığın mezhebi onlar sen Lübnan'a Hristiyan ülkesi diyorsun
Soran1 yılTamam da %60 müslümanın hepsi sünni değil ki allahım hiç anlamıyorsun ya. Bu %60 in içinde sünni var alevi var dürzi var şii var detaylı istatistiklere baksan %20 sünni çıkıyor ortaya
Cevap sahibi1 yılArkadaşim Sünni diyince başka bir din mi oluyor troll müsün sne
Cevap sahibi1 yılSünni diyince adam kendini müslümanım diyor zaten Sünni diyince sen Hristiyan mı anlıyorsun
Soran1 yılHayır sünni gerçek müslüman olmuş oluyor. Dürzi alevi şii resmi olarak müslümanlar ama gerçekte müslüman degiller. Yanı istatistikler sayilinca alevi şii ve durzileri de müslüman grubuna dahil ediyorlar. Anladın mı? Yanı %60in icimden şii alevi dürzileri çıkarsan geriye saf müslüman sunnilerden %20 kalıyor zaten. Anladın mı?
Cevap sahibi1 yılOlmaz bak burada bilmediğin bir şey var. Lübnan Arap alevisidir alici dir Türk alevisi değildir
Soran1 yılTamam da ben türk alevisi olduğunu söylemedim ki
Cevap sahibi1 yılArap alevisi dersen onlar da müslümandr ayıramazsın
Soran1 yılBak onlar resmi olarak evet müslümanlar. Kimlikte falan da müslüman yazar. O yüzden müslüman nüfus sayımına onlar da dahil oluyor ama genellikle arap aleviler şiiler ve dürziler kendilerini müslüman olarak kabul etmiyorlar. Turkiyedekileri bilmem ama araplar öyle diyor en azından. Resmî olarak evet müslümanlar ama ne kendileri kabul ediyor müslüman olduklarını ve zaten onların inançlarının islamla alakası yok. Durizler mesela neye inandıkları asla bilmiyorlar ve dürziler neye inandıklarını bile 40 yaşında kadar bilmiyorlar. Yanı dürzi bir birey 40 yaşına gelince kendi dinini öğreniyor. Alevilik desen müslümanlığın 5 şartından biri olan peygamberlere imani yerine getirmiyorlar. Şiiler de hz hasan ve hüseyine tapiyorlar bildiğin. Yanı resmi olarak müslümanlar ve islamin mezhepleri sayiliyorlar ama islamin 4 mezhepten başka mezhebi yoktur. Umarım anlamışsındır. Yanı ben senin gördüklerinin yanlış olduğunu soylemiyorum internette paylaşılan komple yanlış. Şimdi gidip dürzi birine müslüman misin diye sorsa hayır der onu diyorum
Cevap sahibi1 yılTürkiye müslüman bir ülke mi hayır değil Türkiye laik demokratik bir ülke içinde ama bir sürü inanç var zaten Türk olduğun için müslüman olamıyorsun dünyaya baktığında Türkiye yi ne olarak nitelendiriyorlar müslüman diye şimdi Lübnan'a da sen müslümanlık kisvesi altında mezheplere bölündüğünü söylüyorsun onlar zaten müslüman dünya Lübnanı ne olarak nitelendiriyor Arap ve müslüman ülke olarak nitelendiriyor yani. sen bunlara. Müslüman değil Hristiyan ülke dersen gülerler içeriği çünkü müslüman ve Arap bölgesinde o yüzden artık bu konuda çok tattışmayalım yani ya tam öğren ya da . Böyle kisvelere ayrılıyor müslüman değil deme
- Aile & Toplum konusunda 861 cevap paylaştı.
1 yılBen Araplardan nefret eden zır cahillere oe diyorum. Çünkü 5K1N sorusunu soramayan zavallı cahiller sürüsü onlar.
11 Yorumla- 1 yıl
Araplar günümüzde askeri açıdan zayıf düşmüş ama en onurlu millettir. Türklerden daha onurludur. Çünkü yıllardır canları pahasına mallarını sömürgecilere kaptırmamak için mücadele veriyorlar. Tabi bizde olduğu gibi onların da içinden hain çıkıyor.
Herkesin lafını ciddiye alma
Ağzı olan konuşuyor.
Irkçı insana laf anlatamazsın.10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılTeknoloji araplara hiç değmemeliydi. O derece sevmem.
021 Yorumla
Cevap sahibi1 yılKağıt ve kalemi de kastediyorum bu arada :D
Soran1 yılBen aksine seviyorum. Arapça bildiğimden hep araplara ıletişim kuruyorum ve sosyal medyadan bir sürü ünlüyü takip ediyorum. Araplar türkleri o kadar seviyorlar ki. Dizilerimiz olsun , ünlülerimiz olsun. Seyahat edecek ilk yer olarak da her zaman türkleri tercih ediyorlar. Hatta sevmedikleri biri olunca git de türkleri örnek al derler o derece severler. Ben de bunu gördükçe onları sevmeye başladım aslında.
Cevap sahibi1 yıl:D sen araplarin sevgisine muhtacsan araplari sevmen normal.
Tarihte kiz cocuklarini diri diri gommus pedofil soylarina sempati besleyecek degilim.
Cevap sahibi1 yılBu kadar sigsiniz iste. Varliginizi dizi ve unlu seven araplarla onurlandiriyosunuz😨
Soran1 yılO cahiliye dönemiydi ya ayrıca her arap mükemmel olacak diye bir şey yokki?
Cevap sahibi1 yılHmmm yani sen de o zaman cahil olsaydin bu durumu normal karsilardin... anladim👏
Soran1 yılHayır sen cahiliye dönemini " cahillik dönemi " olarak mi algıladın 😭😭 allah için git internetten bak rica ediyorum ya.
Cevap sahibi1 yılEvet cahiller zaten. Sen hicbi halt anlamamissin git arastir dicem ama vakit kaybi :D
Cevap sahibi1 yılSoyunda araplik var heralde bu kadar arap sevdigine gore..
Soran1 yılYa gerçekten belliki kavga etmeye niyetin var ama inan ki benim yok. Cahiliye dönemi cahillik dönemi değildir 😂 başka bir şey. Ben cahiliye döneminin ne olduğunu biliyorum o yüzden araştırmama gerek yok. Bilmeyen sensin istersen arastirabilirsin istemezsen de araştırma yani benim elime bir şey geçmiyor sadece sen yanlış bildiğin bir şeyin doğrusunu öğreneceksin o kadar 🌸
Soran1 yılHayır ben türküm allaha şükür bununla da gurur duyuyorum sonuna kadar. Hem annem hem babam da türk ama bazı konularda senden farklı fikirlere sahibim ve bunu dile getirdim. Onun dışında kötü bir niyetim de yok yani sadece icimden geldi yazayım su soruyu dedim. Kimseyle tartışmaya niyetim de yok
Cevap sahibi1 yılHerifler zaten cahiller yani cahiliyye doneminin adi da cehaletten geliyo :D beyinsizliklee ayni sey yani... bunlarin cahil olmalarinin kabul edilebilir ve saygi duyulabilir oldugunu dusunen sensin.
Beyni olmayan bi milletin teknolojiyle hic bulusmamis olmalari gerekirdi. Anlayabilecegini hic sanmiyorum arap sevicisisin cunku.
Soran1 yıl🤦♀️ neyse hoscakaal
Cevap sahibi1 yılBay baaaayyy
- 1 yıl
Zır cahillik budur. Bugün o kullandığın teknolojinin temeli olan modern bilim, Araplar tarafında insanlığa sunulmuştur. Tıp, coğrafya, astronomi, matematik ve hemen tüm modern bilimin temelleri Araplar tarafından atılmıştır. Şimdi o yediklerini kus.
Cevap sahibi1 yılUyyyyy ne demezsin pembis boxer kesinlikle oyle aynen bebik
Cevap sahibi1 yılAnani arap depmis heralde
Soran1 yıl@Mahşerin_Yakışıklısı ya laf anlatma cidden beyni sıkıntılı anlamıyor.
- 1 yıl
Ben bilgimi sosyal medyanın mahalle karılarından almıyorum.. Aramızdaki fark bu ;)
Cevap sahibi1 yılAraplardan almissin belli 😊
Soran1 yılBir defol git canım
1 yıllübnan eskiden hıristiyandı artık çoğunluk müslüman ve lübnan mentalite olarak suriye mısır gibi ülkelerle aynı
07 Yorumla
Soran1 yılTam tersine lübnan önceden muslumandi ama fransız ve ingilizler sömürge altına alınca hristiyanlık baya baya arttı. Şu anda veriler halkın %60nin hristiyan olduğunu %20sinin de dürzi olduğunu yazmışlar. Geriye kalan da karışık dinler. Lübnan inanılmaz garip bir ülke nerde eşcinsel nerde acaip bir insan varsa lubananda sosyal ve toplumsal çürüme çok korkunç onlarda aynı şekilde bir afrika ülkesi olan fas da aynı şekilde
- 1 yıl
o zaman niye bu lübnan israille karşı karşıya gelip duruyor bu araplara karşı işbirliği yapsalar ya
Soran1 yılAbicim lubnanda hizbullah var. hizbullah irana ait o yüzden lübnan ve israil arasında çok çatışma oluyor. Ve ortada kalan halk oluyor. Halkın bir suçu yok yani çoğunluk hristiyan ve dürzi o yüzden ne israille alakalari var ne iranla ama hizbullah lubnanda olduğu için çatışmalar hep lubnanda oluyor ve kaybeden hep halk oluyor maalesef
- 1 yıl
lübnanın hizbullaha gücü yetmiyor mu?
Soran1 yılHayır yetmiyor. Lübnan çok zayıf bir ülke zaten 4-5 senedir cumhurbaşkanları bile yoktu daha geçen aylarda cumhurbaşkanları oldu. Ingilizler sömürdü fransızlar sömürdü ardından esat ve aleviler sömürdü sonrasında hizbullah geldi. Lübnan çok fakir bir ülke ya. Halkın yarisi zaten avrupaya gitti.
- 1 yıl
hizbullah üyeleri lübnana nasıl elini kolunu sallayarak giriyorlar? lübnanda bir ordu yok mu?
Soran1 yılHayır lubnanda cumhur başkanı bile yok nasıl ordu olsun? Bizde oldugu gibi iç işleri bakanı falan da yok hicbir şey yok lubnanda zaten 5 sene boyunca cumhur başkanı olmadan ülkenin kendi kendine 5 yıl ayakta durması bile mucize. Ülke 5 senedir allaha emanet yaşıyor. Bizde 2 hafta secim oldu kıyamet koptu. 5 yıl cumhur başkanı olmadan ülkemizin halini bile düşünemiyorum.
Gizli Üye(45 üstü)1 yılBir duygu hissetmiprm nefret guvlu bı duygu canisi
00 Yorumla
1 yılsevmem
00 Yorumla
1 yılnsll
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer