Merhabalar 21 yasında calısan bir kızım ailem bana gereğinden fazla baskı kuruyor daha üniversite okuyamadım benı okutmadılar okumama bile karşılar onlara göre ben eve para getirmekle yükümlüyüm ayrıca örnegin etek ve ya sort giydiigmde konuyu erkek arkadasıma getirip senin erkek arkadaşın güzel kardeşim senın erkek arkadasın güzel kardeşim insna kıskanır demek ki sana bakmaları onun. Hosuna gidyo gibisinden yersiz yersiz konusuyorlar. Ayrıca annem psikologlarla da alay ediyo? Psikologlar cocuklarınıza siddet gostermeyın anlamaya calısın üstlerıne gitmeyin dedikce annem bal gibi de siddet uygulanacagını savunuyo dayak atmsyı haklılık adam edildigini zannediyo arkadaslar ne yapmam gerek karşı cıkmaya calısıyorum ama bana santaj yapılyor tekme tokat dayak yememle keske hic dogmasaydım diyorum
Zor bir konu. İki ayrı davranış kalıbı var; sabretmek veya asi olmak.
Bazı çocuklar bu durumda asi oluyorlar, kontrol edilmeye hiç razı gelmiyorlar, dövülseler de sövülseler de yapacaklarını yapıyorlar, anne baba bir noktada o çocuğu değiştiremeyeceğini anlayıp bunlardan vazgeçiyor. Hatta dövme vb şiddet olduğunda polisi arayıp anne babasından şikayet olan da var. Israrlı olunursa aile o şiddetten vazgeçmek zorunda kalıyor. Hapse kadar yolu var aksi halde.
Diğer kalıp ise sabretmek. Bu durumda da onların söylediklerine uymak durumunda kalıyorlar büyük ölçüde. Kendi hayatlarını kurmaya odaklanıyorlar. Ya ayrı eve çıkmak ya da evlenmek gibi. Ayrı eve çıkmak için kazandıkları parayı biriktirmeye çalışıyorlar. O yüzden aileye az para vermek gerekiyor.
Bunlardan ilkini yapmak yani asi olmak başta zor ama kararlı olursan istediğini alırsın. İkincisini yapmak kolay ama sürekli üzülüp ağlar, sinirlenirsin. Çoğunluk sabır göstermeye çalışıyor. Asi olan ise tanıdığım bir kız vardı böyle, babası giydiklerine karışıyordu, dövmeye çalışıyordu vs. Kız dövülse de geri adım atmadı, hatta polis dahi çağırdı ve babası bir daha dövemedi. Kız istediğini başardı. Miniler şortlar vs giyiyor, istediğiyle de buluşuyor.
Umarım kurtulursun o baskılardan00 Yorumla
En İyi Cevaplar
Valla okuyanların durumu rezalet olunca sağda solda ailende bundan dolayı ayrıca hassaslaşmış olabilir. Bunun yanında erkek arkadaşın içinde dedikleri son derece doğru baya bildiğin g, avat Seven erkeğin en güçlü göstergesi ciddileşmesi olur. Elalemin adamı hayal dünyasında... anlatmasam daha iyi, Özetle seven erkek buna rıza gösteremez. Şiddeti tasvip etmem ancak şiddet olmasada cezalandırmanın olması gerektiği taraftarıyım piskologlar popileriteye konuşmuş anlaşılan. Sürekli her dediği yapılan hiçbir hatasında yanlışında cezalandırılmayan çocuğa ailesi iyi davranmış olmaz zira gelecekte başka insanlardan gördüğü sertlikler depresyona sokar alışkın olmadığı için özetin özeti. Çalışmaya gelirsek seni okutmaları yanlış olmazdı tabi kide ancak dediğim gibi rezillikleri düşününce anlamıyorda değilim bu tavrı çalışmaya gelirsek Hayatın gerçeği ailende olsa evli değilsen okumuyorsan seni ölene kadar bakmazlar. Beleşten yan gel yat demezler baktın yaşın ilerledi çalış eve para getir derler.
14 Yorumla- 1 yıl
@denizbsrn Sen de saçma konuşma. Gayet de bilindik şeyler izah edilmiş. Tabi herşeye kendi nefsinizden baktığınız için anlama problemi çekiyorsunuz.
Herşeyi de açıkça izah etmiş. Anlamadıysan tekrar oku.
Görüyoruz burada ne tür kızlar olduğunu. - 1 yıl
- 1 yıl
@skyquaker
Kardeş sen çözmüşsün ama onlar kendilerini çözememişler. Bizler onlara kötü davranmıyoruz, olması gerekenleri anlatırız. Evet dediğin gibi hep hayal aleminde dolaşırlar. Hep lafları tersinden anlamayı çok iyi becerirler. Konuşulmuyor da hep bizim aklımıza laf söylerler ama maşallah kendileri çok şahane yaa... Kendi buldukları adamlara bile laf söylerler. Madem o kadar iyi anlıyorlardı karşılarındakini neden hep sonrada kötüledikleri kişileri seçiyorlar ki.
Hem seçim kendi ellerinde zaten.
1 yılÜveymisin kızım evlatlımısın ne bu nasıl aile ama bir yerden tanıyorum sanki ha buldum bu benim aile aynısı. Çözüm çok basit iyi bir iş, iyi bir sistem ve iyi bir strateji belirleyip aileyi terk et hiç katkısı olmayan, sevgi saygıyla alakası olmayan, yaşam enerjini sömüren, çocuk yetiştirme konusunda cahil, mantığıyla değil bencilliğiyle hareket, kendini akıllı zanneden ve egolanan, çocuğuna her hatasında laf sokan darp eden aileler sözüm size mümkünse çocuk yapmayın devlet böyle insanlara müdahale etsin artık azından bir nesil güzel yetişir. Kararının arkasında ol sevgiline bile güvenme kendi hayatını kur emek harca mükâfatını çok güzel alıcaksın merak etme.
00 Yorumla
1 yılcanım vallahi yazdıklarını okurken içim parçalandı kimse böyle bir aile baskısını hak etmiyor hele ki şiddet asla kabul edilebilir bir şey değil senin daha özgür daha mutlu olman gerekirken üstüne bir de dayak yediğini söylemen çok üzücü
öncelikle şunu bil ki yaşadıkların senin suçun değil ailenin davranışları tamamen onların sorumluluğunda sen ne yaparsan yap ne giyersen giy aile içinde şiddet normalleşmemeli ve kimse buna haklılık payı çıkaramaz keşke kimse böyle şeyler yaşamak zorunda kalmasa
bence ilk yapman gereken şey kendine güvendiğin bir ortam oluşturmak belki arkadaşlarında kalma ihtimalin varsa ya da akrabanın yanında güvenli olabileceğin bir yer varsa bir süreliğine orada kalmayı düşünebilirsin yani fiziksel şiddet alttan alınacak bir konu değil
00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
54Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,1b cevap paylaştı.
u 1 yılkendi evinize çıkın
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 1b cevap paylaştı. Ailem beni 2. Üni sınavından sonra beni okutmamaya karar verdi ama ben hirslandim isterseniz hiç para vermeyin kaynağım var gider kütüphanelerde gece gündüz çalışırım dedim git gel git gel bende ki hırsı görüp bir dershaneye yazdirdilar (eski dershane devam ettim) ve derece üstüne derece yapıyordum veli toplantilari olduğunda gönderiyorsun ve öğretmenlerim gerçekten beni seviyordu ve potansiyelimin olduğunu söylediler sonra giderek güvenlerini kazandım uniyi kazandım üstüne Erasmus yaptım beni yurt dışına gönderdiler sonunda matematik öğretmeni oldum. The end...
111 Yorumla- 1 yıl
Sen bir ara atamam olmadı evde bekliyorum diyordun atandın mı gerçekten yoksa mezun mu oldun
- 1 yıl
Ne kadar oldu
- 1 yıl
En revaçta olan meslek ya keşke ben de yazılım okusaydım elektrik mühendisliği okudum da oldum elektrik teknikeri yıl 2017 revaçta olan bir meslek diye seçmiştim halbuki
- 1 yıl
Sanmıyorum ya
1 yılGerçekten sorunu okurken çok ama çok üzüldüm Maalesef bu zihniyette aileler toplumda gitgide azalsa dahi Maalesef tükenmediler hala daha kendi çocuklarının hayatlarını karartmaya devam ediyorlar Gerçekten senin adına çok üzgünüm Ben de benzeri bir aileden geliyorum sana ne kadar üzülsem de gerçekleri söylemem gerekirse maalesef okumadan ya da bir meslek sahibi olup farklı bir yerde hayat kurabilecek kıvama gelmeden kurtulman imkansız En azından bunu toplumun uygun gördüğü değerlerde yapman imkansız dilerim Bir mucize olur ve bu yaşam tarzından kurtulursun
10 Yorumla
1 yılPolise git çok ciddiyim o yazıyı görünceye kadar kötü baskıcı bir aile dedim ama o yazıyı görünce diyorumki polise git psikoloğları ciddiye almıyor hala kötü davranıyor ha? Kusura bakma ama ailen manyak psikolojik sorunları var birde okutmuyorlar saçmalığa bak bide öyle yobaz tiplerde değil bu başka bir şey psikolojik sıkıntıları var bunların yobaz olmadıklarını nerdenmi anladım yobaz olsalar dindar olsalar çalışmanada izin vermezler ama onlar diyorki senin görevin çalışmak falan çalıştırıyorlar o garip
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 441 cevap paylaştı.
1 yıl20 yaş çalışmak için erken değil ben henüz 17 yaşıma girmemiştim ilk işe girdiğimde babam hastaydı aileme destek olmak zorundaydım sen sanki biraz da çalışmaktan kaçıyorsun. Okulu da gayet istesen dışardan bile okursun sonuçta sosyal bir hayatın da var iş dolayısıyla. Annelerin o söylemleri çoğu ailede var kendini onlardan soyutlama seni dışarda daha büyük tehlikeler bekliyor çünkü. Çok büyük bir şiddete maruz kalırsan şikayette bulunur ayrılırsın onlardan devletin sosyal yardım kurumları var. Bol şans...
10 Yorumla buraya hiç yazmasaydın keşke ülkenin zihin kapasitesini biliyosun erkeklerin yorumlarını gördükçe senin hissettiklerini daha iyi anlaşılabilir oluyor dışarıdan burdaki boş yorumlara takma. zaten çalışıyorsun yaşın da artık büyük 21 yaşında çalışan biri olarak anne babanın nazını çekmek zorunda değilsin. Kendine başta bir plan kur para biriktir onlardan gizli sonra kendi hayatını kur anne babalar değişmezler boyun eğersen hayatın mahvolur erkek arkadaşından da bu süreçte yardım isteyebilirsin bence
10 Yorumla
1 yılBende 18 yaşındayım kız çocuğu okumaz dediler okutmadilar zorla kapattılar hattım bile yok istediğimi giyemiyorum evden dışarı asla çıkamıyorum 16 yaşında migren ve gerilim tipi baş ağrısı tanısını konuldu antidepresanlarla ayakta duruyorum eğer soruna cevap bulabilirsen bana da söyler misin
10 Yorumlaailen seni para için kullanıyor. Çalıştığını onlara yedirme git bir apartta falan kal. kiralar çok pahalı biliyorum. Ama açıktan okusan dahi öğrenci belgen olduğu için özel yurtlarda kalma hakkın var. akşam yemeği, kahvaltı, internet, elektrik su faturası ödeme derdin de olmaz. hangi şehirde yaşıyorsun?
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 936 cevap paylaştı. Anlamadığım şey şu ki baskıcı aile normâlde kızlarını çalıştırmaz. Sevgilisi olmasına izin vermez. Seninkiler tam tersi, çıkarlarına göre hareket ediyorlar ve paranı yemek istedikleri için okutmamışlar. Yapabileceğin bir şey yok.
Paranı biriktir, dayanabildiğin kadar dayan ve o evden ayrıl10 Yorumla
1 yılAhh bee bunu çok özür dileyerek söylüyom nispet yapmiyom kesinlikle üni mezunuyum çok şükür hep ailem arkamda durdu baskici bi aile de olmadılar çok şükür evin tek kızı da değilim doğu bölgesinde kalıyorum dokuz kardeşlik bi evde yaşıyorum babam hepimize kız erkek farketmeksizin eşit bakıyor ve eşit değer veriyor şu an bile o kadar bol imkanların içindeyim ki tablet desen var kitap alma gücü desen var internet hep var dershaneye bile gitmek istesem gene benim kaydimi yaparlar ve içinde bulunduğum güzel imkanları ve güzel durumu değerlendirmeyerek kpss sınavına hazirlanmayarak kendimi kınıyorum ve senin durumuna da çok üzüldüm bu şekilde anca birikim yaparak kurtulursun
01 Yorumla- 1 yıl
Bende senin yaşlarındayım iş bulamıyorum sınav a hazırlanmak için kitap vs hiç bişeyimyok kurs uçin dershane için maddiyatımıs yok arkadaşlarımın hepsi evlendi başka şehir e gitti akraba desen kuyu kazar ben ne yapayım
1 yılAile baskısı, birçok genç ve yetişkin için zorlu bir durum olabilir. Ailenize hislerinizi dürüstçe anlatın. Onların neden böyle düşündüklerini anlamaya çalışın, ancak kendi kararlarınızı da savunun. Hangi konularda karar verme yetkisinin sizin olduğunu açıkça belirtin. Değişim zaman alabilir. Ailenizin de zamanla anlayış göstermeye başlayabileceğini unutmayın.
00 Yorumla
1 yılValizini hazırlıyorsun şehir dışından da iş buluyorsun kendine gizlice şehir dışına çıkıp akşamına ben falan şehirde işe başladım diyorsun bitti önceleri kavga olacak sonra susacaklar
40 YorumlaKızını dovmeyen dizini döver, Allahuvteala tesettürü emretmis sen şort diyorsun. Ailen haklı o konuda. Baskıcı olmalaro çok iyi değil ama çocuğu kendi haline bırakmayacak sin. Sen birde kızsın dışarda her rezillik var
010 Yorumla- 1 yıl
Allah kitap diyenler yüzunden böyle zaten dısarisi üstelik dinin soruyla ne alakasi var okudugunu anlamalısın bence öncelikle
- 1 yıl
sen sorulan bir soruya alakasız allah kitap demissin bende ne oluduguna bi bak anla sonra cevap yaz "kanka" diyerek bir tavsiyede bulundum
- 1 yıl
Siz gercekten kafayi yemissiniz kız erkek ne fark eder namus sadece kadına mı var? Erkegin goz zinasins ne demeli o zaman? Bu kadar da olmaz kacinci yuzyildayiz magaradan kalma dusuncelerle yasamaya devam ediyorsunuz allahıvtealanın tesetturu emrettigini biliyorsan siddetin can yakmanın ve hatta can almanin gunahinida bilmelisiniz sizin bilgeliginiz anca karsi cinse kadar geri kalan her konuya cahilsiniz insan bir laf soylerken biraz empati yapmalı bunu yazan yaşayan kişi senin kiz kardesinde olabilirdi o zamanda bu kadar net konusabilecek miydin? Kafanizi buralarda yorum yapmaya yoracaginiza acin iki sayfa kitap okuyun ufkunuzu genisletin ya da acin kurani okuyun neyin gunah neyin sevap oldugunu ogrenin
- 1 yıl
- 1 yıl
Cunku beyin denen organı kullanmayi reddediyorlar baskalari ne diyorsa koyun gibi pesinden gidiyorlar o kadar kucuk caplı dusuncelere sahip bir insan ki bana daral geldi okuyunca allahutealanın emirlerini cok uygulayan birisin madem git kurani oku ogren allah bize emretmemis mi oku diye? Okumuyorsun ama ne olscak senin bu gunahin simdi sen milletşn etek boyundaki gunahi dusunecegine once kendi gotunu kurtar ;)
- 1 yıl
Ya ben ne demisim siz ne demisisniz ben kızı döv parçala demedim atasözü o , kızını korkutursun hafif bir sekild e doversin illahi döv mu dedim şiddet yasak zaten dinimizde , Ben ayeti dinimizin emrini anlattım sizin işinize gelmemiş bellimi. İslam dini açık ve net. Konu bitmiştir. Herke shir ve özgür. Cennet ve cehennem boşuna yaratilmadi
- 1 yıl
@King_122 herkes müslüman olmak zorunda degil sorunun icinde müslümanlıkla alakali bir soru bir bölüm bir cümle yok sende bu konuda yetkili bir ağız merci degilsin millete fetva verecek kadar gelip burada ahkam kesiyorsun al dinini katla katla koltuk altina alip çıktır git bence önce okuduğunu anlayıp ona gore cevap verecek bi akıl dilerim sana
Merhaba benimde ailem baskıcıydı fakat asla çalıştırmazlardi asla şantaj yapmazlardı.
El üstünde tutarlardi Bebek gibi bakarlardı hiç bir şeyimi eksik etmezlerdi.
Senin ailen baskıcı değil resmen kötüler.
O evde durman kabahat, onlar için çalışma evin ağası değilsin, git yeni bir hayat kur kendine kendin için çalış..10 YorumlaKızını Dövmeyen Dizini Döver, Sen Her Ne Kadar Bunalıma da Girsen En İyisini Yapıyorlar Senin İçin. Kendilerini Düşündükleri İçin Değil Seni Düşündükleri İçin.
015 Yorumla- 1 yıl
@mehtapalp Sokak Nedir Bilmiyorsunuz Boşu Boşuna Hakaret Ediyorsunuz.
Bu Kıza Bu Kadar Baskı Yapmasalar Bu Kız Elin Altında Oyuncak Olur, Parasını Boş Şeylere Harcar, Birisine Hakaret Etmeden Önce 10 Gr Olan Aklınızı Kullanmanızı Öneririm. - 1 yıl
asıl erkekleri döverek eğiticen her bcku erkekler yiyor neticede
- 1 yıl
ya bi sg
- 1 yıl
her bcka bahane bulmanızdan gına geldi bebe gibi
- 1 yıl
@mehtapalp N iye küfür ediyorsun, mantıklı düşün bir erkek sana yanaşıyorsa sen de istemiyorsan zaten o sana yanaşmaz bile bir daha, az beynini kullan 😂
- 1 yıl
yüzsüz olduğunuz için reddetsek de yanaşıyonuz
1 yılPyschologist diye birisi benim yorum yapmamı istemiyormuş beni de engellemiş 😂 bu kadar çekinmeseydin abicim istediğim yere yorum yaparım bilirkişi mi seçildin haberimiz yok cahil
00 YorumlaBir ailenin kendi evlatlarinin geleceğine ipotek koyması çok bencilce. normal olanı ailenin avlatlarini iyi eğitim verdirmesi , sidette ve baskıya maruz bırakmadan sağlıklı ruh hali güçlü kişilikli.. eşi dahil gerekilse hiç kimseye muhtaç olmiyacak şekilde yetiştirmesi. güçlü aile güçlü millet devlet bireylerin özgüvenli iyi eğitilmesi ile basarilir. bir ailenin kendi evladlarini bilerek kasten diğer akranlarinin gerisinde bırakmak istemesi yazık.
00 Yorumla
1 yılYanlış bi yönlendirme gibi görebilirler ama git kendi hayatını kur orada zindan gibi bi hayat yaşıyorsun
00 Yorumla
1 yılYavas adımlarla belki degisim gelir ama bulundugun sehir/ortam vs de önemli annenin bu tavrini destekleyen bi yerdeysen sıkıntı büyük
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 548 cevap paylaştı. Ben 23-24 yasindayken de issizken gene baskı vardi yani evde ve issizsen normal hep bakıcıları her seye laf ediliyor falan /
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 3,9b cevap paylaştı. Bir aile büyüğünden destek almalısın. Anne ve babanın lafını dinleyeceği biri ile konuş, onu dinleyeceklerdir.
00 YorumlaAyrı eve çıkıp kendi tercihlerinizi yaşayın. Yoksa toksit aileler çocuklarının hayatını hep kontrol ederler.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 326 cevap paylaştı. Bizim arkadaş var onunla evlendireyim seni çocuk 4/4 luk maddi sıkıntıda yaşamazsın 1.5 yaşında çocuğu var ama
04 Yorumla
1 yılMerhaba. Sana tavsiye vermek istiyorum bana mesaj atabilir misin
10 Yorumlayaşın reşit ya şikayet edersin onları ya burs veren kurumları araştırarak oku ve o evden git
00 YorumlaSonuna dek haklısın. Biraz para biriktir ayrı eve çık.
00 Yorumla
1 yıldarp raporu al hapse attır ya da sende onları sopayla döv bacağını kolunu kır
00 YorumlaTrajedik bir hayatın kurtuluşu alem değiştirmektir..
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı.
1 yılÇok üzücü çocuk olsan sosyal hizmetlere bildirim yapayım derdim ama çocuk da değşlsin ki
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı.
1 yılAllah yardımcın olsun. Ailede tek sen mi çalışıyorsun?
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 4,2b cevap paylaştı.
1 yılKeşke okusaymışsın hayatını güzel olurdu
Uzak kalmanın yollarını bul git00 Yorumla
1 yılSaçma sapan insanlar ürüyor sonuç saçma sapan aileler, hayatlar.
00 YorumlaO kadar baskıcılar ama seni çalıştırıp paranı yiyorlar
00 Yorumla
1 yılönceikle psikologdan yardım almalısın ve ailene bunu söylemeden yapmalısın neden öyle diyorum çünkü söylersen daha çok baskı altında kalabilirsin daha yolun başındasın ben rapçi olarak söylüyorum bunu
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılBenimde ya doğulular geçen gün tayt ve pantolon yasağı da geldi ne yapacağım bilmiyorum ya aşırı kötü bir şey meslek olmadan olmuyor galiba
011 Yorumla
Cevap sahibi1 yılAyyy gerçekten köpeğe tcvz eden budur kesin spaikliktan aranıyordur zihniyete bak
- 1 yıl
Peygamber (sav) şöyle buyurmuştur: “Cehennem halkından iki sınıf var ki, kadınların toplantıları: Sığır kuyrukları gibi kamçıları olan ve insanlara vuran erkekler -yani, haksızlık ve zulüm yoluyla- ve giyinik ama çıplak, saptırıcı ve başkalarını da saptıran kadınlar.”
“Giyinik ama çıplak” beyanı, kadının avret yeri örtülmeyen kısa elbise giymesi, yahut kadının tenini insanların görmesine engel olmayacak kadar ince elbise giymesi, yahut da kadının güzelliğinin ortaya çıktığı dar elbise giymesi şeklinde tefsir edilmiştir.
Buna dayanarak, bir kadının bu dar elbiseleri, kendisine verilen kişinin yerini göstermesine izin verir, Yani kocasının dışında giymesi caiz değildir , çünkü kar koca arasında avret yeri yoktur. Allah (mealinin tefsiri) şöyle buyurmaktadır:
“Ancak eşleri ve sağ ellerinin altında bulunan cariyeleri hariç. Bunlarla mükellef değillerdir.” [Müminun 23/6] - 1 yıl
Ahahahahaahahah cehalet dedigimiz sey nedir biliyor musun? Bak simdi ben sana sfedersiniz adeta mala anlatir gibi anlatacagim boyle tane tane. Cehalet dedigimiz olay kisinin okumaktan arastirmaktan ogrenmekten kendini kendi iradesiyle uzak tutmasi ve kulaktan dolma bilgiler ile fikri olmadigi konularda zikrinin olmasidir yani milletin bas bas bagirip sagda solda anlattigi olgu cogunlukla bunun dahilindedir. Din dedigimiz olguda inanc esaslarina dayanarak cinsiyet gozetmeksizin insanlarin uzerlerine dusen gorevler sorumluluklar yasaklar ve benzeri seyler vardir nasil ki kadinin pantolon giymesine bile laf ediyorsunuz erkeklerde pantolon giymemeli o zaman sence hz. Muhammed skinny jean mi giyiyordu yoksa cargo pantolon mu? Kimsenin dinini ölçmek senin görevin değil kimsenin eteğinin boyuda senin sorunun olmadığı gibi ayni. Kendine müslümanlık seninki kadının giyiminden bahseden bir yazi atmissin al bu da benim sana öğreteceğim konudur ufkunu ac biraz Mü'min erkeklere söyle: Gözlerini harama bakmaktan sakınsınlar; iffet ve namuslarını korusunlar. Bu, onlar için daha temiz ve daha nezih bir davranıştır. Sen okumadigin için bilmezsin şimdi nur suresi 30. ayet ;)
1 yılMerak ettiğim şey okuyan ne b** yedi bu hayatta ya okudum elini diplomalar var ne işe yaradı senden farkım ne aldığın kaç kuruş fark var ki ya senden 5 lira fark alıyorum o da 27 lira yapar yani
01 Yorumla- 1 yıl
Okumak para mı sadece okumayan insan işte böyle dar düşünür.
Gizli Üye(18-24)1 yılAilen baskıcı olsaydı etek şort dahi giyemezdin erkek arkadaşının olduğunu da bilmezlerdi sen aile baskısını gel bana sor
00 YorumlaDinlemeden devam et ben 27 yaşındayım hem okuyup hemde çalışıyorum sen yap onlar nerden bilicek inat olsun diye oku güzel yerlere gel o zamanda senin peşinden ayrılmazlar hürü duyarlar
00 Yorumla
1 yılBir an önce birini bulup evlen diyeceğim ama aile baskısını mumla ararken bulabilirsin kendini ya da ailenin karşısına çıkıp kendinden emin ve sert bir konuşma yapabilirsin sonucu ne olursa olsun
00 YorumlaYani bu durumlar çok zor. Erkek olsan neysede bayan için zor. en güzeli zengin birini bul işini yoluna koy kurtul. Güzellik falan nedir bilmiyorumda başka alternatif gelmedi aklıma
02 YorumlaÖyle bişey yok ailen olsa bile dahi kimse senin adına kararlar veremez sen bir bireysin doğru da yanlışıda sen belirliyceksin o yüzden takma onları
10 YorumlaYani lise mezunuysan dışarıdan üniversite okuyabilirsin ya da degiksen önce liseyi bitirip kendine bir şeyler yapmak için adım atabilisin
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılBaban yoksa Senin annenle benim babamı evlendirelim yesinler birbirlerini babamda aynı boyle evin icindeki herseyi anlatir aksam tartistik serefsiz dedi daha cok tartistık
00 Yorumla
1 yılKaç kurtul bence zaten şuanda da çalışıyorsun ve mutlu değilsin en azından kendine çalışır kendine harcarsın ayaklarının üstünde duyabilirsin eğer
00 Yorumla
1 yılHiç dinleme onları onlardan sana fayda gelmez hatta zarar gelir okumaya başla açıktan da olsa ve ailenden uzaklaş gerekirse başka şehire git
00 Yorumla
1 yılEvden kaç bir sefer belkı gerı dondugunde dovecekler dhaa kotu olacak ama daha az soylenebılme ıhtımallerı de var
00 YorumlaEvlilikte çözüm arama evlensen bile varlıkli evi ayrı olan biriyle evlen kaynanayla bir kalma en iyi kaynana ölü kaynanadir.
00 YorumlaNe mantıksız sey okutmaya karşılar çalışmaya neden karsı değiller
10 Yorumla
1 yılEvlilik yapma sakin iyi para kazan yatirim yap kendi evine cikmayi zorla
14 Yorumla- 1 yıl
Bu ekonomide nasıl ayrı eve çıksın
- 1 yıl
Cevabimi iyi oku. hemen cik demedim iyi para kazaniyorsa aile evindeyse belirli sekilde 1 yil icerisinde iyi para biriktirir zaten aile baskisi varsa otomatikman parada harcamiyordur. Bu kiz ekonomiye degil ozgurluge bakar olay bu ufaklik.
- 1 yıl
Öncelikle Üslubuna dikkat et, 1 yıllık birikim yapacakmış zaten her şey yerinde duracak dimi o sıra kira hiç artış göstermeyecek. Nerde yaşıyorsun sen?
- 1 yıl
Yatiriim yap sözünden ne anliyorsun cok bossun her yoruma her posta bisi bilmeden atlama sen o kizin ne yasadigini biliyonda mi atliyon uslupta sikinti yok sorun sende herseye atlama empati kur herkes senin gibi şanslı değil
- Aile & Toplum konusunda 428 cevap paylaştı.
1 yılNasıl bir şantaj yapılıyor?
02 Yorumla- 1 yıl
Ailen çok cahilmiş şanssızsin
- Aile & Toplum konusunda 392 cevap paylaştı.
1 yılSenin ailen baskıcı değil sadece cahil
10 Yorumla
1 yılTabiki sabahlar olmasın
00 Yorumla
1 yılAllah kurtarsın
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 376 cevap paylaştı.
1 yılKendi evine çık ayakların üstünde durabilirsin
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı.
1 yılMastirbasyon yapiyormusun
00 Yorumla Kendi evine çık tepkini göster 🤙
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 2,5b cevap paylaştı. Kendin çalışıp biriktirerek kurtulursun
00 YorumlaErkek arkadaşın falan var mı bi birlikteliğin
00 YorumlaBu devirde kimse sultan değil
00 Yorumla
1 yılAçıktan veya mesemden okuyabilirsin abla
00 Yorumla- Devamını Gör (42)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer