21 yaşındayım ama ailem çocukmuşum gibi davranıyor. Aile baskısından nasıl kurtulurum?

21 yaşındayım ama sanki küçük çocukmuşum gibi davranıyorlar. Arkadaşlarımla dışarıya çıkıyorum saat 11 e yaklaşınca hemen aramaya/mesaj atmaya başlıyorlar. Telefonu bilerek açmıyorum çünkü babam söverek açıyor ve kızıyor. Ehliyetim var fakat arabayı vermiyorlar, araba kullanmayı bile unuttum ehliyeti boşuna aldım. Bütün bunları da geçtim işe başlayıp kendi paramı kazanmama, hayatı daha iyi öğrenmeme bile izin vermiyorlar. Ama bir olay olduğunda da çalış kendin oku diye manipülasyonan başlıyorlar. Tek çocuğum, çalışdığında seni ezerler, başaramazsın, 2 güne seni kovarlar diye sürekli üstüme geliyorlar. Söyledikleri şeyler sürekli çelişiyor. Onların sözünden çıkmamam gerektiğini benim iyiliğini istediklerini söylüyorlar. Elimden geldiğince bunlara karşı boyun eğmiyorum. Dinlemiyorum veya kendi istediğimi yapmaya devam ediyorum. Sonrasında hemen duygu sömürüsüne başlayıp manipüle etmeye çalışıyorlar. Bu durumdan kurtulmak için ne yapabilirim sizce? Gerçekten çok sıkıldım ve yoruldum psikolojimi iyi yönde etkilemiyorlar.

21 yaşındayım ama ailem çocukmuşum gibi davranıyor. Aile baskısından nasıl kurtulurum?
Cevapla