Siz demek mesafeli gibi ama sen desem kaba gibi oluyor. Ortama göre değişiyor sanki.
Evet kabalık
Hayır değil
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Siz demek mesafeli gibi ama sen desem kaba gibi oluyor. Ortama göre değişiyor sanki.
Bana "siz" gibi laflar kullanmak samimiyetsiz geliyor. Sanki araya mesafe koymak ya da mesafeyi korumak için bir kalkan gibi, kendine güvensiz insanların kullandığı bir hitap şekli bence.
Sadece iş görüşmelerinde olabilir bence ki , ben iş yaptığım insana da siz falan demem.
Sen derim ben, hatta ismiyle hitap ederim.
O kadar yabancı insanla da arkadaşıklarım oldu, hiç birinde bu tip bir samimiyetsizliğe denk gelmedim, bu soğukluk, samimiyetsizlik ve kendine güvensizlik ya da insanlardan kaçma olayı sanırım sadece bize ait.
(Amerikalı, İngiliz, İtalyan gibi batılılarla görüştüm genellikle, doğu milletlerine has bir şey olabilir. Doğu ülkelerinde genelde bu tip bir soğukluk oluyor sanırım.)
Genel kural olarak öyledir, siz demek lazım. Ancak nadiren ortama, tanışma şeklinde, tanıştıran ortak kişi ile olan samimiyete veya gruba göre kısa sürede siz den sen e geçilebilir veya direkt sen diye de başlanabilir. Benim direkt aşkım diye başlamışlığım var 🤭😅
Siz denirse daha doğru olur. Sen demek karşıdaki kişiyi hafif görmektir biraz da. O yüzdem ben siz demeyi tercih ediyorum belli bir yakınlık kurulana kadar 😏
Keyifli paylaşımlar dilerim 🍀
Aslında kabalık değil ama sizli bizli konuşmak daha mantıklı Bazen ben sen diyorum bazen Siz diyorum çok samimi cana yakın olduğu zaman farklı oluyor
Cevap
36Cevap
Siz demek daha doğrudur
Ne kabaligi ya bırakın şu inceliği kabaligi sen siz gibi şeyler ne ismi ile hitap et olsun bitsin neden insanlar ile konusken bu kadar kendinizi kasiyorsunuz
Ben siz-biz li muhabbeti sevmiyorum, benden büyük ise belki siz diyebilirim ama genelde sen-ben şeklinde konuşurum
Ben çok yaş farkı yoksa sen derim genelde çok büyükse de abi falan siz çok resmi ve samimiyetsiz geliyo
Bulunduğunuz ortam ve statülerinize de bağlı bir durum. Kabalık değilde erken samimiyet te denilebilinir belkide
Kabalık değil ama ilk başta mesafe iyidir. Sevgili olma durumları haram. Harama bulaşıp kendinizi yakmayın.
Benimle yakınlık kurmak istedigini anlarım sen derse siz derse mesafeli demektir aynı sekilde tepki verirsek bu defa cok resmi konusma olur
Duruma göre değişir. Siz demeyi gerektirecek bir ortamda değilsen niye sen demeyesin
Aradaki o anki sohbete ve samimiyete göre sen demek kabalık değildir
Ben hep siz diye hitap ederim yeni tanistigim birine. Bence olmasi gereken de bu.
Bak sana taktik vereyim. O sana nasıl hitap ediyorsa sen de öyle hitap et.
3 kelime siz dersin sonra sen dersin neden kabalık olsun ki.
konuşma adabını bozmadann "sen"denir🤷♂️
Ben sene başında gelen yeni öğretmene bile sen diyorum aw 2 tane ergen kızdan mı utanacağım
İlk başta siz dersin ama sonra sen dersin yani ne var bunda tabi resmi dairede değilsek
Adıyla hitap etmek varken.. ..
Sen siz demekle olmaz bu işte 👍
Ben siz diyerek hitap ederim sonuçta benim. icin bi yabanci
Kabalık olmasa da bana göre
ilk defa tanıştığım biriyle
sizli bizli konuşmak daha mantıklı
Siz veya sen demek mantıklı fazla samimiyet bela getirir
#Hükümdar
evet kabalıktır yeni tanıştığın birine sen diye hitap edilmez
Neden sen diyorsun? Bir ismi yok mu ya da hitap etmek zorunda mısın
Kişinin algısına göre değişir...
Kimine göre samimiyet, kimine göre yılışıklık...
Kabalık olarak adlandıramam ama bence sen de gereksiz samimi.
Yinede siz denmesi gerekir diye düşünüyorum.
Kendimden büyük biri ise siz kullanırım yaşıtımsa sen diye hitap ederim ve bunun kabalıkla bir alakası yok tamamen senin mizacınla alakalı.
Kesinlikle çok kaba bir davranış samimi de bulmuyorum
Ben sen diye hitap ederim sonuçta küfür etmiyom
Duruma bağlı, bir kere çocuğa siz dediğimi hatırlıyorum da çok komikti
Niyete bakar aslında ancak karşımızdakinin algısı yanlış olabilir. Samimiyet olmadan sen yanlış.
Ortama göre değişir bu durum.
Bence evet, yani biraz :)
Sen diye hitap ederim NET.
Maalesef kabalık.
o anki enerjiye göre değişir aslında
Samimiyet oluşursa sen derim ben
Nedense bende öyle hissediyorum ya
evet sanki kabaymış gibi ya da şey saygısızlık gibi daha iyi oldu
ya da hassas olduğumuz için
Vallahi ben 3 ay falan geçerse sen diyorum.
NEDEN KABALIK OLSUN KÜFÜR DEĞİL HAKARET DEĞİL
caps look açık kalmış galiba.
evet kabalıktır
Değil bence herkes insan
Sizce?
Niye kabalık olsun
İlk 6 saniye
Evet öyle
Hayır
Ne bu resmiyet ki
Yok ya bişey olmaz
Siz diye hitap etmek lazım hiç tanımıyosan
Hayır
duruma göre
Evet
Neden kalabalık olsun ki
Evet
Bence değil
Sen derim ben
Bence degil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?