Yeni tanıştığım bir insana direk "sen" demeye ve "senli" hitaplar kullanmaya zorlanıyorum. "Siz" diyince de yanlış anlıyorlar.


Sosyal medyada özellikle burada sen diyorum fazla yaş farkı yoksa çünkü burada siz demek çok abes kaçıyor. Nezaketin, mesafenin yeri zamanı olmaz ama siz dediğinde ciddiye almıyorlar nedense
Siz derim. Yanlış anlayan çıkmadı. İş yerimde bile kaç zaman tanıdığım kişilere siz diyorum. Bazen mesafeyi elden bırakmamak iyidir.
Teşekkürler🎀🌟
Karşımdaki insan sıcakkanlıysa sen derim, "Sen" dediğimde ona asıldığımı düşünecek kadar mal biriyse siz derim. Genelde yaşça benden büyükler için "Siz" diyorum.
Çok saygıdeğer bir insan olduğunu düşünüyorsam, daha resmi konuşmamın doğru olduğunu düşünüyorum.
Cevap
26Cevap
Siz derim asla hanımefendiliğimden ödün vermem her ne kadar sütaş peynir potansiyeli taşısam da dkkdkdkdkxkx
Deme öyle
😂😂😂😂
Merhabalar hanımefendi
Genellikle sizli hitap ediyorum, çünkü insanlarla fazla samimiyet bazen başa bela olabiliyor.
burada sen demekte sorun görmüyorum ama Real hayatimda lütfen mesefayi koruyalim düsüncesindeyim 😊
Siz ne öyle devlet dairesindeki gibi. Sohbet ilerledikçe siz derim. Belki ilk cümleler içerinde bir siz derim o kadar
Eğer resmi bi ortam veya böyle çok önemli falan birisiyse sizli konuşuyorum. Öyle normal bi ortamsa senli konuşmak daha hoşuma gidiyor
Nereden tanışmış olduğuma göre değişir. Resmî bir ortam değilse sen derim. Resmî bir ortamsa siz derim.
Uzun süre siz diye hitap ederim. Bir daha karşılaşacakmıyım o bile belli değil.
Eskiden Siz dilini kullanırdım Ama sanırım artık Sen dilini çok kullanıyorum
Yaş aldıkça karşı cinsime daha mesafeli durmayı öğretti bana hayat.
Mesafe iyidir siz diye hitap şeklini dogru buluyorum
Bu sitedekiler dışında herkese siz derim. Ağız alışkanlığı işte.
Ben dâimâ sen derim sanal ortamda. Sadece iş gereği siz diyorum
Çoğunlukla siz derim ama arkadaş ortamlarında direkt sen de diyebilirim..
siz derim sora unuturum sene donur ama siz demeyi tercih ederim
Siz diye başlıyorum insanına göre sen diye evriliyor ya da hiç evrilemeyebiliyor
Ben siz diye hitap ederim sonra samimiyete göre değişir
Onun bana ettiği hitabete karşılık ona izin verdiğim tavırla hitap ederim.
Genelde siz diye hitap ederim. Ama sen diye başladıklarım da yok değil
İsmi ile hitap ederim
Belediye başkanı filan mı da siz diyecem amg, sen derim hep..
Siz diye hitap ederim
Merhaba siz
çok önemli bir detay değil
"Sen" diyorum..
Siz derim ilk önce saygı bu bence
Yeni biriyle tanışmıyorum
Siz demekte fayda bulmuşumdur.
Kişi ve ortama göre değişiyor
Ben genellikle sen diye yaklaşırim.
Siz diye hitap ederim.
Ne kadar yakın hissiyatı aldığıma bağlı
Samimiyet olmadan kesinlikle siz derim.
Sen dediğim de var siz dediğimde var
Nezaketen sizli bizli konuşurum
O ne derse
kim olduguna bagli
Siz derim
Sen derim
Siz.
Siz derim
Siz derim
Siz derim
Siz derim
Bazen sen genellikle siz
Siz li konuşurum
Siz derim mutlaka
Siz...
Siz derim
siz derim
Siz derim.
Hiç birini demem
Ya ne
sen derim
Siz derim
Siz derim…
Siz diyorum
Sen😅
Siz.
Siz derim
Kişiye bağlı
Karışıyor
Değişebiliyor ya
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?