Güncellemeler
+1 yıl
2003den beri yasal olarak kaldırılmış bir madde fakat dile getirince özenti deniyor hala ad koyarken sorun yaşandığını söyleyenleri gördüm o yüzden sormak istedim Türklüğün bu şekilde bozulacağını düşünmüyorum soy getirimi olan bir şey adla değil günümüzde kullanılan isimler arapça rus rum türk karma adlardır.
Güncellemeler
+1 yıl
Türkçe konuştuğumuz kelimelerle alakalıdır gerçekten türkçe bilseydiniz isimlerin kelime değil özel bir ad belirttiğini bilirdiniz onlara uymalik bir durum yok adlarimizin hepsi incilde tevratta kuranda geciyor müslüman ismi bildiklerinizin çoğu hristiyanliktada var müşteri hizmetlerinin ingilizce bildiğini de biliyor muydunuz veya almanca insanlar türkçe konuşmuyor sadece iyi akşamlar
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
9Cevap
arap isimleri de yabancı isim ama yabancı gibi görülmüyor din min kisvesi altında kaynadı gitti allah din kitap falan diye diye türklüklerimizi sattık 2 paraya
Evet maalesef ayşeyi türk ismi sanıyorlar ama aslı aişedir yurt dışındada ashe gibi dillere uyarlanır adların dini ırkı dili olamaz kuranda her ismin her insana konulmayacağıyla ilgili şeyler belirtiliyor narin nalan gibi isimler insana ağır gelir ""Huysuz, dengesiz veya spastik özürlü olan çocuklara isimlerinin ağır geldikleri, taşıyamadıkları için böyle oldukları düşünülür. Bu ifade bazı tasavvuf büyükleri tarafından da dile getirilmiştir""
salla ya öyle şey mi olur altıüstü bi isim yani böyle metafiziksel şeylere inanırsak ohooooooo
Kuranda geçiyor yani türklük kuranla örtüştügü icin söyledim y
geçerse geçsin bizi bağlamaz ne mutlu türküm diyene izmirin dağlarında çiçekler açar yaşa mustafa kemal paşa yaşa Ankara Ankara güzel Ankara seni görmek ister her bahtı kara
İstediğin ismi verebilirsin bunda yasal bir engel yok
Aleksler, Drogbalar var Türkiye'de Türk ailelerin çocukları
Anne babadan biri yabancı olmalıymış yurt dışında soyu yabanci olup adi degistirilmis türkce olan çok insan var turkiyede sacma bulunuyor
Öyle bir şey 2003 yılından beri yok. İstediğin ismi verebilirsin.
Olabilir ben baktigimds anne baba olmaliymis yaziyodu cok incelemedim ve yanlis buldum ama hala isim verirken sorun yasaniyormus
Hayır yaşanmıyor bir sorun yok
Sen istediğin ismi ver çocuğuna nüfustaki görevli sıkıntı çıkarırsa ulaş bana relax ol
Eeee Arapların diniyle çok haşırneşir olursan yarı araplaşırsın
Alakası olduğunu dusunmuyorum kuranda gectigi icin konuluyor fakat arapça asıllı günümüzde anne babadan biri yabancıysa koyulabilirmiş
Böyle bir sorun olduğunu da ilk defa öğrendim:)
Askim anne babadan biri yabancı olmaliymis türklük soyla alakali bir durum oldugu icin adla yaristirmasini sacma buluyorum
Onu anladım haklısın zaten ama böyle birşeyin olması saçma geldi ilk okuduğumda yani
Yabancılar ; Ayşe, Fatma, Mehmet gibi isimleri koyuyor mu peki?🧠🧠🧠
Evet istese koyabiliyorlar yurt disinda adla ilgili bir sorun yok ama turkiyede var türklük soyla alakali birsey adla degil
Ben "YASAL" olarak değil; TOPLUMSAL olarak sordum.
Almanya, Fransa, İngiltere veya Amerika'da durduk yere Ayşe-Mehmet ismini koyma akımı oluşuyor mu?
Akım diye bişey yok tabi ki var haberiniz yok galina yurt dışında türkce adlar ingilizce kökenine göre karşılık buluyor veya 1 2 harf oynuyor araştırırsanız bulursunuz akim degil tercih ayşe türkce bir isim degildir aişe arapçadan ayşe olarak türkçeye uyarlanmiştır yurt disindada benzer örneklerini bulabilirsiniz ayşe turkce aişe arapca ashe yabanci asıllıdır.
Ne anladım bundan?
O zaman TÜRKÇE neden var?
O verdiğin isimleri DİN ve DİL FARKLILIKLARIMIZ belirliyor.
Sen adeta onların DİL ve DİNİNE neden ayak uydurmadığımızı soruyorsun.
Detaylarını hesap etmeden...
Farzedelim ki senin arzun gerçekleşti ve herkes birbirinden saçma o isimleri koymaya başladı.
Müşteri Hizmetlerini aradın ve adını soyadını sordu :
- Philothea Amadeus! dedin.
Memur bunu harfi harfine doğru anlayana kadar 22. Yüzyıla geçmiş oluruz.
Ve her işlemde karşılaşılan benzer-aynı sorunlar...
Biraz mantık ya!.. Çok değil; BİRAZ!..🧠
Türkçe konuştuğumuz kelimelerle alakalı bir durum. Gerçekten Türkçemize önem verseydiniz adların bir kelime değil özel ad olduğunu bilirdiniz. Kelimeler türkçeye göre çekimlenmektedir türkçe sandığınız bir çok kelime yabancı dillerden bize geçmiştir. Müşteri hizmetlerinin ingilizce de bildiğini biliyor muydunuz almanca veya italyanca gibi yönlendiriliyorsunuz adınızla değil annenizin kızlık soyadıyla alakalı bir durum genellikle iyi akşamlar
Senin Türkçe'ye biraz saygın olsaydı baş harfini büyük yazardın.
Ama her açıklama ve yorumda kasıtlı olarak "türkiye" "türkçe"
Sen bir önce bunları doğru şekilde yazmayı öğren de sonra gel!..
O saçma sapan isimlerdeki ısrarın ve sancın da zaten çok net belli...
En iyisi mi sen bir Limonlu Soda iç, hazımsızlığına iyi gelir😏
Varoş sözlerinizle pisletmeyin o zaman hazımsızlığa iyi gelirmiş geliştirin kendinizi :)
Şimdi de çareyi sataşmakta arıyoruz demek...
Neyse senin devreler tamir edilemeyecek düzeyde yanmış🖐
Kamil gelmiş Kamil gidersin...
Sataşanın kim olduğu belli hala düzgün konuşan benim seviyesizliğini belli etmeseydin keşke bye
Mesele Türk Kürt Arap Rus almam değil. Mesela Kuranı Kerim de geçmesi.
Biliyorum sonucta türk asıllı bir isim değil karşılıği arapca asıllı bir ad cogu ad oyle türkce degiller yani bunu koyarken sorun yok ama digerlerinde neden sorun
Ben Muhammed koydum sorun da değil
seninle evlenecek kırık zor çıkar
Ağlama kardeşim sonra yurt disjna kacmak icin agliyosunuz
yurt dışına kaçmak için ağlayan kim? ben yeterince gezdim gördüm sen kendine yan :d
Yandığımı kim söyledi hadi defol
yandığını yorumda sen söyledin hem de sorduğun soru. Başka cevaplama mı istediğin bi soru var mı?
Türklüğün adla olamayacağını sınırlamanın alakasız olduğunu isteyenin her ismi koyabileceğini din dil ırk ayrımının saçma olduğundan bahsediyordum evlencek kırıkmış geliştir kendini gidip görmüşsün asıl seni bu düşünceyle kim kabul eder bilmiyorum millete uymaya devam et adla dinle olacak işler değil bunlar
kırık olduğun nokta çocuklarına yabancı isim vermek istiyor oluşun değil ki, kırık olduğun nokta bu kadar takık bir kafanın olması.
Düşüncene saygı duyuyorum fakat hiç kırık görmemişsin hayatta basarilar ihtiyacin olacak gibi gorunuyor
Sen koy koyma diyen mı var
Koyarken sorun yasanacagini duydum
Alakasi yok
Müslüman adı şart
Yasal olarak değil toplumsal olarak uygun bulmuyorum
Müslüman adı dediğiniz arapça kökenli adlar özellikle müslüman adı diye belirtilen bir ad yoktur
Arapça ibranice başka ne olcak o coğrafya
yasak mı var