Açık açık bizi araplaştırmaya çalışıyorlar kürtler bile kürtçe isim veriyor çocuklarına ( dilan helin berfin baran ) vs.. 3 yıl güneydoğuda yaşadım.
Neden biz zeynep apdurahman gibi isimleri verelim ki? Oğuz han gibi isimler varken?
''Aileler çocuklarına Kuran’dan isim koymak isterken ismin anlamına çok dikkat etmeliler.
Mesela Sanem ismi çocuğa verilmemeli, Sanem, put demektir,
Aleyna duyduğumuz bir isim ama anlamı üstümüze bela, sıkıntı aksın demektir. Kuran’da geçen her kelimenin isim olmayacağı bilinmelidir.
Kur’an-ı Kerim’de geçen her kelime ’Bu Kuran’da geçiyor isim olur” mantığıyla çocuklara verilmemelidir.
Kur’an’da geçen kelimelerin anlamı iyi bilinmelidir.
Kezban ismi Kur’an’da geçiyor diye veriliyor. Oysa Kezban yalancı demektir.
Çocuğa bu ismi koyarsanız, ’yalancı, yalancı’ diye çağırmak zorunda kalırsınız.
Bekir, ’deve yavrusu’ demektir.
Hz. Ebubekir’in ismi Abdullah’tır Ebubekir lakabıdır.
Bu husus karıştırılmamalıdır.
Rumeysa ’gözü çapaklı kadın’ demektir.
Hüreyre, ’kedicik’ demektir.
Kayra eski Türk mitolojisinde ’tanrı’ demektir,
Allah’tan başka ilah mı olur? Çocuğa tanrı ismi konulmamalıdır.
Melis, Yunan mitolojisinde ’tanrıça’ demektir, şişman ve tembel anlamlarına da gelir.
Erçin ’ücret’ anlamına gelir. Bir insanın ücreti olamaz.”
Bende Arapça isim vermem açıkçası.
Kiz sen niye gizli yazdin bunu merak ettim bu kadar cesur bir tepki ve gizli kullanıcı cok tezat yani
Sen kendi cocuguna Türkce isim ver herkesin kendi secimi
Cevap
18Cevap
Kimisinde şu inanç var hala var mı o inanç bilmiyorum kuranda geçmeyen isimlerin cennette gidemeceğini veya gavur ismi gibi değerlendiriklerini duymuştum bir kaç kişi de onaylar gibi davrandı sağolsun açıkçası evlenince çocuğuma özellikle kuranda yer almayan bir isim vereceğim sırf bu tip insanlara inat ismiyle bir yere gelmesin kendi imanıyla gelsin
Asla gerçek bir Türk çocuğuna arap ya da fars ismi vermez, bizler çocuklarımıza Mete Han, Cengiz Han, Hülagü Han, Oğuz, Kağan
gibi isimler veririz.
Demek istediğim Tam olarakta Bu !
Biz TÜRKÜZ neden arapça isim koyalım ki?
Katılıyorum.
Dinimizle alakalı olarak arapca isimler, ben Türkçe isimler vericem çocuklarıma
Sonuçta biz bu milletlerle yüzyıllardır etkileşim halindeyiz. Elbette etkileniliyor. Tabii ki kültürü dili korumak güzel bir şey ama Arapça dinden dolayı geliyor.
Evet Cengiz Han tarihte çok gurur duyulacak bir karakter gidin Cengiz Han koyun aferin benim minik bozkurtçuklarıma
Bir ismin sonuna t harfi geliyorsa o isim Turkcedir
Ahmet Mehmet
Sait
Arapçası Ahmed Mehmed Said tır
Adamlar D harfinden korkmuslar
Biz ona Peygamber ve sahabe sevgisi diyoruz. İsimde bile ırkçılık yapıyorsunuz ya yazık.
Çünkü müslüman bir ülkeyiz Türkce de karma bir dil Arapca ve Farsca kökenli kelime ya da Arapca ve Farsca dan türeyen cok sayıda kelime o yüzden
Benim ismim de Arapca bir isim ama takılmıyorum Arapca , Türkce, Farsca, İbranice cocuğum olursa isminin anlamlı olmasına dikkat edeceğim
Niye benim adım ali ne sakıncası var saçma isim varken bunlaraaa takilmanin sebebi ney
İstediği isimleri versinler sen kendi çocuğuna öz Türkçe ver mesela :D
kurma kafa millet olduğumuz için
Oğuz, Gökhan birsürü var ayrıca ne önemi var ki
türkler müslüman olduğu için
Bana da sacma geliyo. Hic de sevmem
ilk evladıma alperen ismini vermeyi düşünüyorum
Berkay benimkisi şahsen öz türk ismi
Neden ırkçılık?
Çünkü ırkımı Seviyorum.
islami desek daha iyi
dini inançtan olabilir
ne koyalım? berk'kaç, memduneç, ataberkil?
ne vermeliyiz mesela
Hangi türkler
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar